ku
door kujer May 3, 2016 om 10:29
Auto & vervoer

FORD B-max 1.6 aut koppeling probleem na 30k km

Benzine automaat, dec 2013 gekocht dus 1e eigenaar! FORD dealer onderhouden, net uit de garantie!

Na 28.000 km schokken bonken! Geen trekhaak en alleen in NL gebruikt! Rustige rijdster. Na onderzoek FORD-dealer koppelomvormer, dus koppeling automaat defect, kosten € 1200,- Dealer doet coulance voorstel 50%, ongenoegen en teleurstelling in kwaliteit van FORD duidelijk geuit! Ook met 50% niet accoord gezien dit niet bij deze km-stand normaal is!

Werkplaats receptionist gaat overleggen, met FORD NL❓
- Is 1/10 bijdrage meer dan genoeg max 1/5 mijns inziens dit mag ook bij 300.000 nog niet gebeuren
- Wat zijn mijn rechten , ver ver beneden normale verwachtingen
- welke instantie kan met mij de "druk" verhogen en tot een gezamenlijke goede oplossing komen?

7640 6 Rapporteer

ja
door jackyh - May 3, 2016 om 10:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

De Ford dealer biedr 50%. De receptionist, via Ford Nederland, vindt 10% tot 20% meer dan genoeg. U neemt met beide geen genoegen. Wat wilt u nu eigenlijk. De auto valt buiten de garantie, men wil uit coulance  50% korting geven en nog is het niet genoeg.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 3, 2016 om 11:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat u vindt dat dit zelfs na 300.000 km nog niet mag gebeuren is niet reël.
Er kan altijd iets stuk en in bijna alle gevallen vindt een eigenaar dat dit niet hoort of te vroeg is.
Daarom is er garantie,  deze is inmiddels afgelopen en Ford doet u een voorstel.
Dat u 10% zou willen betalen is niet eerlijk dat is gezien leeftijd en km stand tekort.
De helft is niet onredelijk maar zelf zou ik proberen op 400 of max 500 uit te komen maar u kunt nergens iets eisen.
Diewilik

ku
door kujer - May 3, 2016 om 11:28
22 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn voorstel max 1/5 maar dat is mijn max voorstel! Of dit zo zal gaan ❓❓Eerst kijken wat FORDs voorstel gaat worden!

ro
door ronny530 - May 3, 2016 om 12:59
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Een koppelomvormer gaat niet binnen 28.000 km defect tenzij er een olielekkage is of de olie een door externe oorzaak verbrandt waardoor de olie zijn smering verliest. De dealer gaat wel snel overstag met de 50% coulance in de hoop dat u met 600 euro kosten accoord gaat. Als u op uw strepen gaat staan moet u gaan bewijzen dat het defect niet aan u te wijten is en dat is moeilijk want de importeur heeft een heel leger aan technischi die de koppelomvormer tot op het detail aan een onderzoek onderwerpen.

ku
door kujer - May 3, 2016 om 13:47
22 Antwoorden / 2 Vragen

Geen lekkage en FORD onderhoud dus ja er is iets bekends bij FORD aan de hand en ben het niets eens dat ik zoveel moet betalen! Gebruik is eerder minimaal wat belasting aan motor en dus de automaat betreft.  Gaat dus wel kapot dat blijkt!! Analyse gedaan door de FORD-dealer! Iets mechanisch niet in orde?
Ik kan ook een Technisch onafhankelijk expert inschakelen! kosten en reparatie voor FORD als er in gebruik niet de oorzaak ligt conclusie van dit onderzoek is, ik heb er alle vertrouwen in dat mij, als gebruiker, niets te verwijten valt!

sw
door swat1500 - May 3, 2016 om 17:35
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Als Ford u niet (verder) tegemoet komt zult u moeten gaan procederen. U zal dan met een technisch rapport moeten aantonen dat het gebrek Ford volledig te verwijten is of te wijten is aan een technisch (u niet te verwijten) mankement aan het betreffende onderdeel dat u gezien de leeftijd van de auto niet had mogen verwachten. Kosten technisch onderzoek zijn voor u. Ford zal, waarschijnlijk, met een technisch onderzoek aantonen dat hen niets te verwijten valt. Er zal dan een onafhankelijke derde partij ook een onderzoek moeten doen (waarvan de kosten gedeeld moeten worden) om te kijken wie van beide partijen gelijk heeft. Zelfs als u gelijk krijgt en een deel van de gemaakte proceskosten vergoed gaat krijgen zult u duurder uit zijn dan 600 euro. Gedurende het proces zal u uw auto niet kunnen gebruiken en dus vervangend vervoer moeten regelen. De vraag is of u die kosten ook vergoed gaat krijgen.