mk
door mkkl Jul 5, 2009 om 23:38
Auto & vervoer

Gamma fiets valt uit elkaar na een half jaar,

Hallo, Ik heb op 16 December jongstleden een fiets gekocht bij de Gamma. Hij kostte 150 euro dus ik weet ook wel dat ik er niet te veel van mag verwachten. Maar dat na een halfjaar de jasbeschermers eraf vallen, hij enorm roest, mijn licht kapot is en mijn trapas compleet uit elkaar valt gaat mij toch iets te ver. Ik heb mijn fiets daarom 25 Juni heen gebracht en enkele dagen later kreeg ik het bericht dat de fiets niet gerepareerd zou worden en ik geen geld terug zou krijgen. Ik moest zelf maar naar de fietsenmaker, omdat het een slijtage gevoelig onderdeel is. Maar het lijkt mij na een half jaar 5 minuten naar de bushalte te fietsen en naar werk te fietsen dat ik toch wel mag verwachten dat hij het in ieder geval nog doet. Daarom ben ik van plan om naar de Gamma te gaan en een deel van mijn geld terug te eisen. Ik zou graag aan jullie willen vragen, hoe sterk sta ik in deze zaak? http://www.trade-care.nl/ Hier staat een folder van de fabrikant op pagina 9 staat nog een foto van de betreffende zwarte fiets. ( voor de geïnteresseerden ) Alvast bedankt, Michiel.

35597 38 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Jul 5, 2009 om 23:58
827 Antwoorden / 2 Vragen

Het feit dat U de fiets pas op 25 Juni terugbrengt maakt de zaak niet eenvoudig. Tot een half jaar na aanschaf dient een verkopende partij te bewijzen dat de schuld van een gebrek bij U ligt. Na een half jaar dient koper te bewijzen dat de fout bij de verkoper ligt. U kunt in deze niet bewijzen dat U het product op de juiste wijze hebt behandeld. Gamma zal waarschijnlijk zeggen dat de fiets dag en nacht buiten heeft gestaan en daarom al behoorlijk "versleten" is.U kunt het tegendeel niet aantonen en daarom staat U ook niet sterk in Uw eis om schadevergoeding. En van een fiets van 150 euro gekocht bij de Gamma kan je ook niets verwachten: Oosteuropese en/of Chinese rommel

holpen
door holpen - Jul 6, 2009 om 00:53
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ho, wacht. Dat de bewijslast iets anders ligt, betekent nog niet dat er geen garantie meer zou kunnen zijn. Dat zou een mooie boel worden.
Je mag van een fiets - ongeacht de prijs waarvoor je het ding hebt aangeschaft - verwachten dat deze een behoorlijke tijd probleemloos functioneert. Een trapas hoort bijvoorbeeld echt niet binnen een half jaar uit elkaar te vallen. Ik zou hierover zeker contact opnemen met de betreffende Gamma-vestiging en/of het hoofdkantoor.
En wat de kwaliteit betreft: je mag natuurlijk geen superfiets verwachten, maar heb zelf al vier jaar geleden twee fietsen bij de Gamma gekocht voor 179 euro per stuk, die nog steeds als een tierelier lopen en wij gebruiken ze vrij intensief, ook voor langere fietstochten. Moet af en toe wel even hier en daar wat schroefjes en zo weer vastzetten, maar dat is ook alles. Dus het is wel degelijk mogelijk een redelijke fiets voor zo'n prijs te kopen.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 09:43
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Je mag inderdaad verwachten dat je toch inderdaad, zoals holpen al aangaf, je toch tenminste enkele jaren fietsplezier mag hebben. En hoe zit het dan met garantie? Een fiets mag niet enorm roesten na een 1/2 jr!Echt niet! Ga terug met die fiets en vraag naar de hoogst geplaatste persoon, desnoods schrijf je een brief naar Gamma Holding, wel alles aangetekend versturen, en alle correspondentie kopie's van maken. Holpen heeft e.e.a goed omschreven, zo is het wel!

Gr. Henri

mk
door mkkl - Jul 6, 2009 om 11:37
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap best dat dingen die slijten kapot kunnen gaan na een tijdje. Maar dat mijn trapas volledig naar zn grootje is na een half jaar lijkt me wel heel overdreven. Maar dank jullie wel voor jullie reactie's. Dit geeft mij weer wat meer vertrouwen. Ik zal vanmiddag eventjes heengaan en de boel bespreken.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 12:32
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Michiel, dank voor de terugmelding. We vernemen het nog wel van je? Succes in ieder geval!

Gr. Henri

to
door tonnuy - Jul 6, 2009 om 13:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Gamma is een bouwmarkt zeggen ze. Maar 75% van hun assortiment bestaat uit andere producten. Als je komt voor een paar planken hebben ze het niet op voorraad. Maar er staan wel voldoende fietsen en elctronica enz. Voor een fiets kun je dus beter naar de fietsenmaker gaan. Voor een dubbeltje op de eerste rang krijg je rommel.

jv
door jvanleeuwen - Jul 6, 2009 om 13:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Na een half jaar is het ondanks de prijs van de fiets, mag je er wel vanuit gaan dat je gewoon nog een hele fiets hebt zonder echte gebreken. Gamma moet er wel wat aan doen, want zo ga je niet met je klanten om.

Twiedel

er
door erky - Jul 6, 2009 om 13:24
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Mkkl,
Laten wij even onderscheid maken tussen de dingen die van de fiets afvallen en slijtage. Ik heb ook ervaring met zo'n Gamma product, een Opoefiets van inderdaad ongeveer 4 jaar terug en de spaken zaten los, de moeren van de voorvork zaten niet goed vast en de ketting was onjuist gespannen. Ik heb de fiets helemaal nagetrokken (het leek mij dus een bouwpakket) en die fiets is verder heel gebleven.

Als er bij jouw fiets sprake is van slijtage dan heb je een heel sterk punt, ook las de fiets 13 maanden oud zou zijn. Het hangt alleen van de filiaalmanager af hoe je geholpen wordt. Niet overal is de service hetzelfde.

Jij staat gewoon in je recht en mag ook bij een goedkoop product eisen dat het deugdelijk is en een redelijke tijd probleemloos mee gaat. Iedereen weet dat een lekke band niet op de leverancier verhaald kan worden, maar een trapas waar de trappers van af vallen (dat is toch wat je stelt???) dat kan niet. En die roest ook niet. Een consument heeft recht op een deugdelijk product.

Je zal eerst 'Herstel' moeten vragen aan Gamma. Als je niet herstellen dan kan je kiezen tussen ontbinden van de koop (dus je geld terug) of een nieuwe vergelijkbare fiets.

Zoek eventueel op internet onder consumentenkoop + garantie.

Succes,
Erky

to
door tonnuy - Jul 6, 2009 om 13:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een fietsenmaker zou het nog kunnen repareren, maar denk nou niet dat die medewerkers van de Gamma in staat zijn om die fiets te repareren. Er bestaan niet eens onderdelen van die chinese rommelfietsen. En het meeste aan deze fiets zal wel bij die bushalte zijn gesloopt. Toch volgende keer naar de fietsenmaker.

ka
door karstdevries - Jul 6, 2009 om 13:35
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ga nu in  het vervolg niet naar bouwmarkt voor een fiets maar naar een fietsmaker was voor de oorlog toch ook al zo

mk
door mkkl - Jul 6, 2009 om 13:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

Jaa ik weet dat het neit slim was. Maar ik had hem eigenlijk maar 2 jaar nodig en dacht dat hij dat wel zou uithouden. Maar helaas dat dus ook niet. Nu zit ik met de troep. Ga hierna ook inderdaad na een fietsenmaker. Maar ik kon geen nieuwe fiets krijgen want die werden niet meer gemaakt en de fabrikant wilde hem niet reparen dus dan wil ik gewoon een deel van het geld terug. En de fiets stond voor een supermarkt in een fietsenrek. Dus ik denk niet dat mensen daar aan jasbeschermers gaan zitten te trekken voor het raam. Om nog even terug te komen op tonnuy zijn reactie. Maar daar gaat het me ook niet om. Het gaat me erom dat ik er niet meer op kan fietsen. DIe jasbeschermers kunnen me gestolen worden. EN over die roest maak ik me ook niet meer zo druk. Maar ik kan nu gewoon heel moeilijk aan vervoer komen.

pieter454
door pieter454 - Jul 6, 2009 om 14:08
14 Antwoorden / 0 Vragen

de fiets heeft duidelijk de te verwachten levensduur niet gehaald en dan bestaat het recht op compensatie.

de gamma zal niet in staat zijn de fiets te repareren dus zal er in overleg met hen naar een andere oplossing gezocht moeten worden.

ko
door korting - Jul 6, 2009 om 14:29
3 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi,

Ik begrijp dat je de fiets gebruikt om naar je werk en naar de bushalte te fietsen. Je wil het voor 2 jaar gebruiken. Waarom voor 2 jaar maar?
Ik vind 150 euro krankzinnig goedkoop voor een fiets.
Ik heb ook bij de gamma een fiets gekocht gekregen toen ik jonger was van mijn ouders. Het kostte 300 gulden geloof ik.
Als je vaak naar je werk fietst moet je ook een wat degelijke fiets kopen. Als je niet veel geld wil uitgeven an merken als Sparta, Batavus of Gazelle dan kan je gaan voor een minder bekende naam, maar wel net zo goede kwaliteit. Want je betaalt per slot van rekening voor de naam.
Union is het merk dat je moet hebben. Je kan het kopen bij de halfords. Voor 450 euro heb je goede kwaliteit. Gouden tip: fietsen worden vaak gestolen in ons land, hoe goed je slot ook is. Verzeker dus je fiets.

pieter454
door pieter454 - Jul 6, 2009 om 14:37
14 Antwoorden / 0 Vragen

@ korting:

wat een merkwaardige reactie!

moet de vraagsteller verantwoorden waarom hij 2 jaar met een fiets wil doen?

het gaat hier om hoe te handelen nu de fiets niet meer doet wat hij zou moeten doen.

we zitten hier niet te wachten op reclame voor halfords en/of union.

ni
door niocolette - Jul 6, 2009 om 14:42
3 Antwoorden / 0 Vragen
ni
door niocolette - Jul 6, 2009 om 14:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind gewoon als Gamma een goed bedrijf is, verkopen zij goeie spullen. Die in orde horen te zijn, hoe duur of goed koop. Een half jaar voor een produkt is wel wat kort. En dat het al met roest zit, mag je er soms alleen maar binnen mee fietsen. Gamma met zich schamen. Een goeie fiets of anders geld terug.

ka
door karstdevries - Jul 6, 2009 om 15:26
11 Antwoorden / 1 Vragen

Wat allemaal mooie verhaaltjes maar wat koop je bij een bouwmarkt en wat koop je nu bij de fietsmaker vooral het woortje fietsmaker is van toepassing dacht ik : er is maar eenfout in eenfout maar er is meerfoud in meervoud

mk
door mkkl - Jul 6, 2009 om 15:38
8 Antwoorden / 1 Vragen

Oke ik ben naar de Gamma geweest en heb met de bedrijfsleider gesproken. Hij kwam alweer aan dat het niet onder de garantie valt en dat ik maar heel blij moet zijn dat hij nog voor 50/60 euro de reparatie wil vergoeden. Nu klinkt het opzich best leuk, maar aangezien dit een eenmalige vergoeding is en ik straks niet weer 3 week met een kapotte fiets wil zitten... wil ik dit denk ik investeren in  een nieuwe fiets. Van de fietsenmaker! Maar dat betekent dus eigenlijk dat een half jaar fietsen op deze fiets mij 100 euro heeft gekost. Ik heb mijn best gedaan en wist niet meer te persen uit de manager. Het bellen naar de Gamma consumentenfoon hielp ook niet echt. Ze kwamen met hetzelfde verhaal als de Gamma. Het enige wat mij nu nog rest te doen is denk ik het maximale uit de reparatievergoeding te halen, eventueel nog mijn fiets voor een paar tientjes te verkopen aan de fietsenmaker en dan een nieuwe fiets kopen. Een goede ook! Tenzij iemand anders nog tips voor mij heeft? Nogmaals bedankt voor de reacties!

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 16:27
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Michiel, dure fiets dan toch? Je schrijft, 50/60 euro, dat is zo'n 1/3e van de aanschafprijs: Terwijl je nog volop in de garaantieperiode zit: Laat de manager je fiets dan maar naar de fietsenmaker (laten) brengen,en repareren voor 50/60 euro! Hij (Gamma) verkoopt je die fiets, en Gamma is verder verantwoordelijk voor een goede afwikkeling van je garantie, dat hoef je zelf niet te regelen, ik nam hier toch echt geen genoegen mee! Ga terug, neem wat kennissen of vrienden mee, zijnde je getuige, en dwing of vervanging of een wat meer redelijke vergoeding af voor je fiets, doe een voorstel aan ze van 2/3e van de prijs, zijnde 100 euro, anders onderneem je verdere stappen! Zeg ze dat.

Succes, en doen hoor!! Gr. Henri

jo
door john1971 - Jul 6, 2009 om 16:29
18 Antwoorden / 6 Vragen

Ik lees dat je trapas ook kapot is, dit moet toch echt wel onder garantie vervangen worden. Je hebt de pech dat je waarschijnlijk een Rossler fiets hebt, inmiddels is de service die Gamma verleend wel beter geworden, maar eind vorig jaar was dit nog niet het geval. Roest en jasbeschermers moet je niet over praten, maar mechanise onderdelen vallen onder de garantie, de bedrijfsleider bij Gamma moet gewoon contact opnemen met Tradecare. Gamma verkoopt ook Ranger fietsen, zijn kwalitatief beter en hebben een goeie aftersales. Ik las ook bij een van de reacties dat Union het merk is, als ik je nou es vertel dat Dutch Bicycle Groep (leverancier van Ranger) Union heeft overgenomen? Ik kan t weten, heb jaartje of 12 bij Gamma gewerkt, weet precies hoe t werkt, ik denk dat dit of onwetendheid of laksheid van de bedrijfsleider is. S6 met je fiets, de trapas MOET vervangen worden!

mk
door mkkl - Jul 6, 2009 om 16:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb al gezegd dat ik daar geen genoegen mee nam. Ik zei dat als ik 85 euro kreeg ik de fiets mee nam en ik weg was. Maar dat wilde meneer niet. En hij valt maar steeds terug op zijn verhaal dat de cranck niet onder de garantie valt omdat hij slijtagegevoelig is en daarom moet ik blij zijn met de 50 euro. Maar ook al is het slijtagegevoelig, dan vind ik het alsnog belachelijk dat deze na een half jaar stuk is. Kunt u mij misschien vertellen wat voor verdere stappen ik kan ondernemen? Ik had al naar het hoofdkantoor gebelt maar kreeg daar een of ander dom callcenter mens aan de lijn waar ik nog minder aan had... En het wordt vrij lastig om iemand mee te krijgen aangezien mijn broer er zelf werkt, mn vader ongeveer geen tijd heeft en mijn moeder niet de persoon is die met de vuist op tafel slaat en aangezien ik ook net 18 ben maar ik ook nog niet zon indruk.

jo
door john1971 - Jul 6, 2009 om 16:43
18 Antwoorden / 6 Vragen

Trapas mag niet met een half jaar kapot gaan, en als de leverancier dit niet meer kan leveren is dit het probleem van de verkoper, Gamma in dit geval. Ik vrees dat de franchisenemer van betreffende Gamme een van Neerbos bouwmarkt is, die voeren een iets ander beleid dan de franchisenemer waar ik gewerkt heb. Bel naar 033-4348111 en vraag naar de afdeling consumentenservice en leg daar je probleem uit als je er met de bouwmarkt niet uitkomt. Geen vergoeding accepteren, ook niet van 85,00, je hebt recht op een deugdelijk product, cranck binnen een half jaar kapot is niet te accepteren. ik wens je veel succes!

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 16:46
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Michiel, uit je verhaal kon ik al opmaken, dat ze je met 'een kluitje in het riet' willen sturen: Kon ik maar eens even meegaan denk ik dan...

Zoals ik al eerder zei, het kost je wel wat moeite, maar ik zou er toch echt voor gaan: Als je geen vrienden hebt of wat kennissen, familie, vader? Die even met je mee willen gaan, en daar eens samen met je een flinke babbel gaan maken, dan zit er niets anders op dan Gamma Holding een aangetekend schrijven te doen toekomen, waarin je duidelijk eist, dat je in de garantieperiode (een jaar minimaal) een fiets hebt, waarvan je na een half jaar normaal gebruik, niet meer kunt fietsen, vanwege een ernstige materiale tekortkoming: Het zeer vroegtijdig defect raken van de trap-as. Ook al de andere gebreken moet je vermelden in je schrijven, schrijf in je brief, dat je een goede afhandeling wenst, omtrent dit artikel, gekocht bij het betreffende Gamma filiaal, vermeld ook met wie je prcies gesproken hebt, kopie's maken van alle correspondentie, verzenden via postkantoor (ing) vraag een verzend bewijs, met track and trace, zodat je kunt controleren, of je schrijven ook dadwerkelijk is ontvangen door ze (dat kan namelij, kost geloof ik zo'n 2 euro extra, naast de kosten van aangetekend verzenden) Bewaar je verzendbewijs ook goed!

Stuur het maar op naar het hoofdkantoor dan! Laat je niet zomaar wegsturen, ook niet per brief...nogmaals: Je hebt weliswaar niet de allerduurste fiets, echter, je mag toch echt wel  langer plezier hebben van een fiets, ennee, die fiets gaat geen 10 jr. mee, maar toch wel een jaar of 3 minstens, toch?

Gr. Henri

Succes!

mk
door mkkl - Jul 6, 2009 om 16:49
8 Antwoorden / 1 Vragen

Om nog even te reageren op John1972 zijn reactie. Het was geloof ik mijn cranckstel. Sorry voor de onduidelijkheid nog. Maar ik ben niet zon fietsengoeroe. Om het eventjes duidelijker te zetten voor mensen die er misschien niet als mij niet zo heel veel vanaf weten. Mijn trappers en de moer waarmee ze door mn frame zitten kunnen zijwaarts bewegen en zodoende komt het tandwiel waar de ketting omheen zit tegen mn frame aan. Zodat mijn trappers vast zitten. Dit is in elk geval mijn waarneming...

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 17:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Michiel, dit is het adres waar het hoofdkantoor van ze zit: Dit ter aanvulling, als je gaat schrijven en opsturen, succes! Gr. Henri

Intergamma B.V.
Storkstraat 2
3833 LB Leusden
Postbus 100
3830 AC Leusden
Nederland

T +31 (0)33 43 48 111
F +31 (0)33 43 48 100

KvK 31021056
Bank 42 00 35 435
BTW NL 00 56 81 108 B01
Statutaire vestigingsplaats Leusden

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 17:41
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Michiel, vermeld hier NOOIT zomaar je naw en email-gegevens, vraag aan de redactie om dit onmiddelijk te verwijderen! Dat doe je door te klikken op 'contact'hier links van deze pagina. Vermeld duidelijk om welke rubriek het gaat en om welke vraag.

Het adres waar je je correspondentie naar toe moet sturen is het volgende: Wel alles goed kopieeren, en goed bewaren. Succes verder! Gr. Henri

Intergamma B.V.
Storkstraat 2
3833 LB Leusden
Postbus 100
3830 AC Leusden
Nederland

T +31 (0)33 43 48 111
F +31 (0)33 43 48 100

KvK 31021056
Bank 42 00 35 435
BTW NL 00 56 81 108 B01
Statutaire vestigingsplaats Leusden

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 17:42
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Bedankt John! Gr. Henri

knoop4x9
door knoop4x9 - Jul 6, 2009 om 18:07
533 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,heb je bij gamma ook nazorg gekregen voor 3 maanden? zoniet ga dan naar een echte fietsenmaker en vraag een prijsopgaaf en leg die dan neer bij gamma allicht kun je tot een overeenkomst komen, gamma heeft geen fietsenmakers, fietsenmakers verkopen geen hout etc.

Sukses  Nico

mk
door mkkl - Jul 6, 2009 om 18:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

Jaa , de manager zou de reparatie al voor een deel vergoeden. Maar ik ben bang dat ik over een paar weken weer met iets zit op de fiets. Dus dan heb ik liever een deel van het aankoop bedrag terug zodat ik dat kan investeren in een betere fiets van de fietsenmaker.

jo
door john1971 - Jul 6, 2009 om 18:21
18 Antwoorden / 6 Vragen

Laat inderdaad je gegevens verwijderen! Voor de rest:stuur je brief naar Intergamma, niet naar het hoofdkantoor van van Neerbos, daar komt het dan toch wel terecht. Het is inderdaad het cranckstel, dit kan vervangen worden. Deze fietsen zijn door Intergamma zelf gekocht en verdeeld, de service is uitbesteed aan Tradecare. Als je de brief stuurt naar Intergamma gaat dit via de regiomanager van Intergamma naar de bedrijfsleider en die moet het dan naar tevredenheid van beide partijen oplossen. Als om wat voor reden dan ook dit onderdeel niet vervangen kan worden moet de bouwmarkt het zelf oplossen! Als ik mij goed herinner is het merk Rossler, deze fietsen waren niet best, in het filiaal waar ik werkzaam was hadden wij besloten om van dit merk geen fietsen meer te leveren, waren veel meer problemen mee! Doe zelf geen voorstel qua vergoeding, je mag toch verwachten dat je fiets langer meegaat dan een half jaar!

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 19:00
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Nogmaals dank John, voor je verhelderende tekst aan Michiel, hopelijk wordt het allemaal voor hem netjes opgelost, naar zijn tevredenheid..

Houdoe! Uit Brabant, Henri

peedee
door peedee - Jul 6, 2009 om 21:37
96 Antwoorden / 10 Vragen

Toen ik in de Kassa-Nieuwsbrief zag staan "Fiets valt uit elkaar na half jaar" was mijn eerste reactie: Dat is natuurlijk een Gazelle!  Maar .... het bleek dat ook een veeeeeel goedkopere Chinese importfiets van Gamma iets kan mankeren. Grappig is wel dat de argumentatie van beide bedrijven G+G (Gazelle en Gamma) bij klachten precies hetzelfde is: "slijtage gevoelig onderdeel, dus geen garantie".  Bij onze 'vrienden' uit Dieren ben ik geen stap verder mee gekomen. Ik wens je veel succes bij het aanpakken van Gamma.

sl
door slempie - Jul 6, 2009 om 22:19
58 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Michiel,

Mocht het je lukken om een redelijk bedrag aan geld terug te krijgen, dan kun je ook overwegen om bij de fietsenmaker een 2e hands fiets te kopen met 3 maanden garantie.
Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan voor een fiets die ik in het weekend gebruik bij mijn vriendin.
Een Union met 7 versnellingen gripshift en rollerbrakes voor... 179 euro.
Succes

kenwel2
door kenwel2 - Jul 6, 2009 om 22:22
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@peedee: Gaat wel lukken voor die jongen hoor! Optimistisch blijven hoor...! En, inderdaad, G+G...Gazond en Gazellig...Ga...fietsen! ;-) Gamma jonge(ns!)

Gr. Henri

mk
door mkkl - Jul 7, 2009 om 17:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou nog graag willen vragen of iemand nog commentaar heeft op deze brief die ik naar het hoofdkantoor wil sturen, aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Dankje!

Afzender:

[edit redactie]

Aan:

Hoofdkantoor van Neerbos Bouwmarkten B.V

Postbus 580

2800 AN Gouda

Betreft:  Vergoeding van ondeugdelijk product.

Veendam, 6 Juli 2009.

Geachte heer/mevrouw,

Op  16 December jl. heb ik een OPA fiets van TradeCare International bij het Gamma filiaal in Veendam gekocht. Graag zou ik u van merknaam of type voorzien maar deze zijn niet vermeld in de bijgeleverde handleiding.  De fiets heeft niet naar behoren gefunctioneerd en vertoont de volgende gebreken. Er is sprake van behoorlijke roestvorming, mijn jasbeschermers hebben losgelaten, mijn licht is kapot gegaan en mijn cranckstel is kapot gegaan.

Naar mijn mening hadden deze problemen niet mogen ontstaan gezien de korte periode tussen de aankoop en het stuk gaan van de fiets. Ik ben daarom naar het betreffende filiaal gegaan voor reparatie. Enkele dagen later werd mij vertelt dat de betreffende onderdelen niet onder de garantie vielen en ik zelf maar naar de fietsenmaker zou moeten.  Mij is daarnaast vertelt dat deze OPA fietsen niet meer werden gemaakt en ik dus sowieso geen nieuwe zou kunnen krijgen. Door mijn slechte ervaring met de fiets zou ik graag een schikking willen treffen, waarbij ik twee derde deel van de prijs terugkrijg. Dat betekent dus 100 euro van de 150 euro die de fiets bij aanschaf kostte.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groeten,

[edit redactie]

kenwel2
door kenwel2 - Jul 8, 2009 om 12:04
1574 Antwoorden / 13 Vragen

[edit-redactie: dubbelpost]

mk
door mkkl - Jul 21, 2009 om 00:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bericht terug gekregen van de Gamma.

Het volgende kreeg ik teruggestuurd

Geachte heer Tammeling,

Naar aanleiding van uw schrijven d.d. 6 juli jl., kunnen wij u het volgende mededelen. U reclameert een fiets gekocht te hebben welke naar uw zeggen niet naar behoren functioneert en deze niet onder garantie gerepareerd wordt. De Opafiets welke u 16 December 2008 heeft aangeschaft heeft de volgende mankementen.......

Op basis van gegevens welke wij opgevraagd en uitgezocht hebben, valt het repareren van bovenstaande niet onder garantie. Het tot standkomen van bovenstaande mankementen wordt door gebruik veroorzaakt en zijn geen productfouten. Het gaat om slijtage gevoelige onderdelen. Gezien het bovenstaande kunnen wij uw klacht niet in ehandeling nemen en gaan over tot het sluiten van het dossier. De aanbieding van €50,00 staat nog steeds dus die neme ik maar aan. Omdat ik er onderhand zek van wordt zonder fiets te zitten dus gebruik dat geld voor een nieuwe fiets. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties en hulp.

Michiel

kenwel2
door kenwel2 - Jul 21, 2009 om 08:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, Michiel. Dank voor je terugmelding. Jammer dat er niet meer uitgekomen is, toch heb je alles er aan gedaan, om er wat meer van te maken. Inderdaad, als je al zo lang zonder fiets zit, dan baal je daar natuurlijk wel van. Hopelijk kun je toch nog een betere fiets op korte termijn aanschaffen, en ja, beter iets dan helemaal niets. Veel geluk verder met je volgende fiets!

Groeten, Henri