Gamma fiets valt uit elkaar na een half jaar,
Hallo, Ik heb op 16 December jongstleden een fiets gekocht bij de Gamma. Hij kostte 150 euro dus ik weet ook wel dat ik er niet te veel van mag verwachten. Maar dat na een halfjaar de jasbeschermers eraf vallen, hij enorm roest, mijn licht kapot is en mijn trapas compleet uit elkaar valt gaat mij toch iets te ver. Ik heb mijn fiets daarom 25 Juni heen gebracht en enkele dagen later kreeg ik het bericht dat de fiets niet gerepareerd zou worden en ik geen geld terug zou krijgen. Ik moest zelf maar naar de fietsenmaker, omdat het een slijtage gevoelig onderdeel is. Maar het lijkt mij na een half jaar 5 minuten naar de bushalte te fietsen en naar werk te fietsen dat ik toch wel mag verwachten dat hij het in ieder geval nog doet. Daarom ben ik van plan om naar de Gamma te gaan en een deel van mijn geld terug te eisen. Ik zou graag aan jullie willen vragen, hoe sterk sta ik in deze zaak? http://www.trade-care.nl/ Hier staat een folder van de fabrikant op pagina 9 staat nog een foto van de betreffende zwarte fiets. ( voor de geïnteresseerden ) Alvast bedankt, Michiel.
Het feit dat U de fiets pas op 25 Juni terugbrengt maakt de zaak niet eenvoudig. Tot een half jaar na aanschaf dient een verkopende partij te bewijzen dat de schuld van een gebrek bij U ligt. Na een half jaar dient koper te bewijzen dat de fout bij de verkoper ligt. U kunt in deze niet bewijzen dat U het product op de juiste wijze hebt behandeld. Gamma zal waarschijnlijk zeggen dat de fiets dag en nacht buiten heeft gestaan en daarom al behoorlijk "versleten" is.U kunt het tegendeel niet aantonen en daarom staat U ook niet sterk in Uw eis om schadevergoeding. En van een fiets van 150 euro gekocht bij de Gamma kan je ook niets verwachten: Oosteuropese en/of Chinese rommel
Ho, wacht. Dat de bewijslast iets anders ligt, betekent nog niet dat er geen garantie meer zou kunnen zijn. Dat zou een mooie boel worden.
Je mag van een fiets - ongeacht de prijs waarvoor je het ding hebt aangeschaft - verwachten dat deze een behoorlijke tijd probleemloos functioneert. Een trapas hoort bijvoorbeeld echt niet binnen een half jaar uit elkaar te vallen. Ik zou hierover zeker contact opnemen met de betreffende Gamma-vestiging en/of het hoofdkantoor.
En wat de kwaliteit betreft: je mag natuurlijk geen superfiets verwachten, maar heb zelf al vier jaar geleden twee fietsen bij de Gamma gekocht voor 179 euro per stuk, die nog steeds als een tierelier lopen en wij gebruiken ze vrij intensief, ook voor langere fietstochten. Moet af en toe wel even hier en daar wat schroefjes en zo weer vastzetten, maar dat is ook alles. Dus het is wel degelijk mogelijk een redelijke fiets voor zo'n prijs te kopen.
Je mag inderdaad verwachten dat je toch inderdaad, zoals holpen al aangaf, je toch tenminste enkele jaren fietsplezier mag hebben. En hoe zit het dan met garantie? Een fiets mag niet enorm roesten na een 1/2 jr!Echt niet! Ga terug met die fiets en vraag naar de hoogst geplaatste persoon, desnoods schrijf je een brief naar Gamma Holding, wel alles aangetekend versturen, en alle correspondentie kopie's van maken. Holpen heeft e.e.a goed omschreven, zo is het wel!
Gr. Henri
Ik snap best dat dingen die slijten kapot kunnen gaan na een tijdje. Maar dat mijn trapas volledig naar zn grootje is na een half jaar lijkt me wel heel overdreven. Maar dank jullie wel voor jullie reactie's. Dit geeft mij weer wat meer vertrouwen. Ik zal vanmiddag eventjes heengaan en de boel bespreken.
Michiel, dank voor de terugmelding. We vernemen het nog wel van je? Succes in ieder geval!
Gr. Henri
Gamma is een bouwmarkt zeggen ze. Maar 75% van hun assortiment bestaat uit andere producten. Als je komt voor een paar planken hebben ze het niet op voorraad. Maar er staan wel voldoende fietsen en elctronica enz. Voor een fiets kun je dus beter naar de fietsenmaker gaan. Voor een dubbeltje op de eerste rang krijg je rommel.
Na een half jaar is het ondanks de prijs van de fiets, mag je er wel vanuit gaan dat je gewoon nog een hele fiets hebt zonder echte gebreken. Gamma moet er wel wat aan doen, want zo ga je niet met je klanten om.
Twiedel
Hoi Mkkl,
Laten wij even onderscheid maken tussen de dingen die van de fiets afvallen en slijtage. Ik heb ook ervaring met zo'n Gamma product, een Opoefiets van inderdaad ongeveer 4 jaar terug en de spaken zaten los, de moeren van de voorvork zaten niet goed vast en de ketting was onjuist gespannen. Ik heb de fiets helemaal nagetrokken (het leek mij dus een bouwpakket) en die fiets is verder heel gebleven.
Als er bij jouw fiets sprake is van slijtage dan heb je een heel sterk punt, ook las de fiets 13 maanden oud zou zijn. Het hangt alleen van de filiaalmanager af hoe je geholpen wordt. Niet overal is de service hetzelfde.
Jij staat gewoon in je recht en mag ook bij een goedkoop product eisen dat het deugdelijk is en een redelijke tijd probleemloos mee gaat. Iedereen weet dat een lekke band niet op de leverancier verhaald kan worden, maar een trapas waar de trappers van af vallen (dat is toch wat je stelt???) dat kan niet. En die roest ook niet. Een consument heeft recht op een deugdelijk product.
Je zal eerst 'Herstel' moeten vragen aan Gamma. Als je niet herstellen dan kan je kiezen tussen ontbinden van de koop (dus je geld terug) of een nieuwe vergelijkbare fiets.
Zoek eventueel op internet onder consumentenkoop + garantie.
Succes,
Erky
Een fietsenmaker zou het nog kunnen repareren, maar denk nou niet dat die medewerkers van de Gamma in staat zijn om die fiets te repareren. Er bestaan niet eens onderdelen van die chinese rommelfietsen. En het meeste aan deze fiets zal wel bij die bushalte zijn gesloopt. Toch volgende keer naar de fietsenmaker.
Ga nu in het vervolg niet naar bouwmarkt voor een fiets maar naar een fietsmaker was voor de oorlog toch ook al zo
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer