Be
door Bella-Rose May 21, 2016 om 07:34
Auto & vervoer

Gefotografeerd op de snelweg door de politie???

Hoi gisteren reed ik vanuit Amsterdam naar Almere. Tijdstip rond 17 uur. Was druk op de weg maar kon toch redelijk doorrijden. Toen ik op de tweede baan reed stormde een politieauto voorbij goh dacht ik nog die heeft haast!

Even later zag ik op de matrix borden 70 staan.. en toen 50.. dacht oh die politie met haast kan er ook niet langs..
Toen ik weer verder reed zag ik ineens een pijl en reed op de meest linkerbaan. Oh moet van deze rijbaan af dacht ik nog.. Ik keek naar de rijbaan naast me maar deze zat muur en muur vast.. Ongeveer honderd meter voor me reed een grote audi en die kon wel opschuiven dus reed ik richting de audi om me ook daar tussen te voegen auto keek strak voor zich en gaf me geen kans. Toen zag ik ongeveer 200 M verder een gaatje en ging er gelijk op af. Achter me reed een grote auto constant op mn bumber kreeg daar ook de zenuwen van! Maar goed kon invoegen en zag toen dat ik dat net voor de rode kruid deed. Maar wel grappig er was geen rode kruis er was eerst alleeen maar een pijl naar rechts..

Maar goed toen ik verder reed denk ongeveer 250 meter zag ik de politieauto en de politiemannen deden gehaast gele jasjes aan en het kwartje viel niet.. want ze stopten blijkbaar voor een truckoplegger met pech??? Die stond daar op de meest linkerbaan...

Maar het bizarre is ik keek naar de politie uit nieuwsgierigheid terwijl ik langzaam langsreed en meneer de agent maakt een foto van mijn auto! Ik was in shock en dacht waarom maakt meneer de agent in hemelsnaam een foto van mijn auto??? Ik reed toen verder met vreselijke buikpijn naar huis..

Ik kon vanacht de hele nacht niet slapen omdat het door mn hoofd spookte waarom is er een foto gemaakt? Is het omdat ik niet gelijk naar rechts ging maar er was geen plek en nog geen rood kruis!!! Ik kan toch niet zomaar mn auto naar links gooien iemand gevaarlijk afsnijden..

Ik hoop dat er iemand is die een idee heeft wat er aan de hand is.. Ik zit fiancieel aan de grond ben net 2 dagen begonnen met werken en kan echt geen fikse boete betalen want er liggen nog heel wat rekeningen te wachten op betaling..

Help heeft iemand enig idee waarom er een foto is gemaakt????

Bedankt!!!

11033 20 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 21, 2016 om 07:43
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien omdat u een beeldschone vrouw bent en een politieagent ook maar een man is, dat hij een foto van u maakte? Althans van uw auto. Nou ja, maakt u zich niet zo nerveus, de "prent" is nog niet binnen en misschien komt die ook helemaal niet. Of wel, dat zult u moeten afwachten. Uw zenuwen kunnen we niet van u afnemen hoor. Ik niet in ieder geval.

r.kemperman
door r.kemperman - May 21, 2016 om 08:04
423 Antwoorden / 4 Vragen

Waarschijnlijk omdat u toch over een afgekruisde rijbaan reed. Dit wordt tegenwoordig heel zwaar opgenomen in verband met het gevaaraspect voor de mensen die op de snelweg staan te werken.
Sinds januari is dit geen Mulderbeschikking meer, maar valt dit onder het strafrecht.
Meer info: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/diversen/101178-boetes-bij-overtredingen-voor-2016.html

Houd u er dus maar rekening mee dat er een fikse bekeuring aan komt + registratie bij het OM

Gerry1969
door Gerry1969 May 21, 2016 om 12:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zoals ik het lees was de baan nog niet voorzien van een rood kruis, slechts van een pijl die aangeeft dat er ingevoegd dient te worden.
Diewilik

marita5
door marita5 - May 21, 2016 om 08:18
11505 Antwoorden / 15 Vragen
ja
door jackyh - May 21, 2016 om 08:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

U kijkt teveel naar CSI. Wacht rustig af en zie wat er van komt.

Be
door Bella-Rose - May 21, 2016 om 08:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi er was eerst echt geen rood kruis alleen maar de pijl... echt waar.. en omdat ik zo bezig was met naar rechts schuiven toen ik eenmaal op de recherbaan reed zag ik hey een rood kruis.. nou gelukkig dat ik voor het rode kruis ben opgeschoven!

Niet dat dat kenelijk wat uitmaakt heb net op de link gekeken bedankt daarvoor en ze zijn keihard wat dat betreft alsof je als automobilist alles opzettelijk doet om een ander in gevaar te brengen.. beetje jammer..

Maar goed het enige wat ik kan doen is maar wachten tot er een boete op de mat verschijnt en deze betalen heb al eens vaker in mn enthousiasme iets aangevochten tot in de rechtbank omdat ik er heilig van overtuigd was dat het recht zal zegevieren maar nee hoor moest dan uiteindelijk betalen en met boete en verhoging en rechtbankleges erbij..

endemion
door endemion May 23, 2016 om 16:57
237 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien moet je de op de vraagstel tour gaan zoals hier wel leuk wordt weergegeven.
https://www.youtube.com/watch?v=VAz8gr80ooE

ph
door philip36 - May 21, 2016 om 09:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Denkt u dat uw kenteken ook op de foto zou kunnen staan, want dat heeft hij natuurlijk nodig voor een bekeuring.
Heeft hij kunnen zien dat u een mogelijke overtreding hebt gemaakt?
Lijkt me dat ze bij een pechgeval met andere dingen bezig zijn.
Misschien was hij foto's aan het maken met betrekking tot de truckoplegger.

Cookies
door Cookies - May 21, 2016 om 09:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ook als je het onopzettelijk doet, is het bepaald niet prettig om overhoop gereden te worden.

......alsof je als automobilist alles opzettelijk doet om een ander in gevaar te brengen......

Als ik het zo lees, ben je niet echt een goede rijder: je wordt zenuwachtig van iemand die achter je zit en je mist rode kruizen omdat je van baan gaat veranderen.

edrick3
door edrick3 - May 21, 2016 om 10:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Help heeft iemand enig idee waarom er een foto is gemaakt????

Heb even in een (geleende) glazen bol gekeken, maar .... geen duidelijk beeld. ;-)
Dus gewoon rustig afwachten en je niet onnodig druk gaan zitten maken.

frtits22
door frtits22 - May 21, 2016 om 10:14
46 Antwoorden / Vragen

Geen problemen zoeken die er nog niet zijn.
Er zijn tal van redenen waarom de politie foto's maakt bij gevaarlijke situaties en daarbij zijn ze meestal niet uit op het schrijven van bekeuringen. Wacht gewoon af. Dikke kans dat u nooit een bekeuring ontvangt en u voor niets slapeloze nachten heeft gehad.

jo
door jorisw - May 21, 2016 om 11:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij kan je dit hele verhaal in 2 regels samenvatten als je alle ruis er uit haalt. Dat leest wel zo prettig.

me
door mein33 - May 21, 2016 om 12:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bella-rose,

U hoeft er in iedergeval niet meer overin te zitten wat u met uw vakantiegeld moet doen, dat probleem heeft u in iedergeval met uw aktie zelf al opgelost. ;-))

Maar even zonder dollen, zolang u er voor de volle honderd procent zeker van bent dat u geen rood kruis boven de weg heeft genegeerd door tijdig naar rechts in te voegen, dan heeft u niets te duchten.
Om u voor een eventuele overtreding te verbaliseren heeft de politieambtenaar geen foto nodig, noteren van uw kenteken is daarvoor voldoende.
Verder kunt u momenteel niets anders doen dan afwachten wat er eventueel komen gaat.
Met uw financiële situatie wordt overigens geen rekening gehouden als u de fout bent ingegaan.

ha
door halex - May 21, 2016 om 12:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U mocht 50 en middels een pijl werd aangekondigd dat u uw rijbaan vrij moet maken. U ziet 200 meter verder een gaatje en gaat er gelijk op af. Misschien hebt u wel te hard gereden? Of toch al een eerder rood kruis gemist omdat u zo nerveus bezig was een plekje te zoeken.
Misschien voor de volgende keer: als u niet een rij voorbij stuift, maar uw snelheid aanpast aan de baan naast u, dan laat men u er wel tussen. Maar als u de schijn wekt dat u nog even snel een hoop auto's voorbij wilt gaan, voordat u aansluit, wekt dat agressie op. Met als gevolg dat men de gaatjes voor u dichtrijdt.

aurora1
door aurora1 - May 21, 2016 om 19:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen idee waarom een foto gemaakt is. Misschien heeft u zich niet zo goed aangepast aan de situatie van het moment en de file voorbijstoof?  Een file voorbijstuiven en je dan nog ertussen willen wurmen zoals u bij de Audi probeerde (die dat ook al uithaalde) maakt dat men even geen zin heeft om je er tussen te laten. Bij gewoon snelheid verminderen als een rijbaan vrij gemaakt moet worden en langzaam proberen in te voegen in een file wordt men rustig ertussen gelaten.
Bent u nu zenuwachtig omdat u zich misschien minder juist heeft gedragen bij de omschreven situatie?
Zie ook de reactie van @halex.
Afwachten dus en een volgende keer anders gedragen?

lo
door lovewinnie - May 21, 2016 om 20:28
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Regelmatig inloggen met digid op cijb. Kunt u boetes volgen als u er een heeft nog voor hij op de mat ligt. Succes
Moet zeggen als iemand file voorbij rijdt en denkt dan in te kunen voegen mooi uur kan wachten want nienand zit op zulke aso 's te wachten. Zodra u pijl ziet, afremmen, geduld hebben en invoegen.

r.kemperman
door r.kemperman May 22, 2016 om 09:24
423 Antwoorden / 4 Vragen

Deze overtreding gaat via het OM en niet via het CJIB
inloggen heeft dus geen zin
Brief komt in de brievenbus

Be
door Bella-Rose May 22, 2016 om 13:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle duidelijkheid het was echt rete druk op de weg... Ik probeerde steeds links een plekje te vinden en reed niet de lange stoet voorbij ik zie dat soort automobilisten ook dagelijks en denk ook pfffff

Maar ik probeerde vanaf de pijl al gelijk naar links te schuiven maar lukte niet echt vandaar dat ik de Audi achterna reed om daar in te voegen maar die was zo groot dat hij alleen er tussen paste en zag toen 50 meter verder wel een gaatje.... Wat ik zelf altijd doe als ik op de linkerbaan rijd en er moeten auto's invoegen dan schuif ik of een baan op zodat ze ook in kunnen voegen of ik geef ze een kans.

@Carola 83 nee ik ben geen slechte automobilist en heb al een hele tijd mijn rijbewijs. Het was gewoon druk op de weg wilde opschuiven zag nergens een kans en er kleefde een vervelende auto ook nog eens op mn bumber! Ja en daar kreeg ik de zenuwen van; of eigenlijk het irriteerde me meer.
Want het is ook irritant als er een auto zo dicht op je zit dat je bij wijze van elkaar bijna een hand kan geven.

Ik wacht het gewoon maar af meer kan ik nu toch niet meer doen en als er een boete volgt zal ik nog mijn verhaal op papier zetten je weet nooit waar dat goed voor is.

Bedankt voor alle reacties :-)

me
door mein33 May 22, 2016 om 13:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

.

koekeloer
door koekeloer - May 23, 2016 om 12:03
562 Antwoorden / 18 Vragen

wel knap dat u een klein gaatje in een file kunt zien 200m verder. Ik geloof niets van Uw verhaal, gewoon weer zo'n doordrammer tot de laatste mogelijkheid. Geen wonder dat U er niet meer tussengelaten wordt.

mo
door mof - May 23, 2016 om 12:55
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een verhaal zeg! U maakt zich zorgen om niets. Gewoon afwachten, komt er een bekeuring dan was dat de reden van de foto, en anders ??
Reed u op dat moment te snel? of reed u in een verboden rijstrook? Het feit dat het heel druk is, of dat u niet naar de bedoelde rijstrook kunt uitwijken omdat
die vast zit is geen geldige reden om een verboden rijstrook wel te gebruiken of om te hard er aan voorbij te rijden.

Hoe zou ik moeten weten waarom de politie daar staat te fotograferen?

vr1944
door vr1944 - May 23, 2016 om 16:02
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Alle smoezen zijn reeds bekend bij de politie .Je had moeten stoppen en wachten tot iemand je tussen laat zo simpel is dat.Beter opletten invervolg.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2016 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op deze route is het vrijwel altijd "rete"druk, vooral op vrijdagmiddag met vaak files, en er zijn enkele lastiger stukken zoals de afsplitsing in banen naar Almere dan wel Amersfoort e.d., waarbij je tijdig moet voorsorteren om op de (2) linkerbanen te gaan rijden, als je richting Amersfoort e.d. moet.
Er zijn overal verkeerscamera's, en bij extra drukte of problemen vliegt er vaak een helicopter boven de weg. Alles staat in verbinding met de verkeerscentrale die ook in contact staat met politie ter plaatse. "Vreemde" manoeuvres van automobilisten worden in de regel doorgegeven, dat zal dan ook wel gebeuren als automobilisten files voorbijrijden om zo ver mogelijk te komen en zo in de file belanden uitstellen (pal voor een rood kruis?).
U schrijft trouwens in uw eerst stuk over willen invoegen ("opschuiven" naar) in de file rechts, en in een ander stukje is het naar links, of ik lees niet goed.
U bent een paar keer de file voorbij gereden, 200 meter, 50 meter etc., want u wilde een Audi die dat ook deed volgen dan wel zag u opeens een gaatje 50 meter verderop (heel knap om dat te zien).
Opeens ziet u als u net ingevoegd bent het rode kruis op de baan waar u zojuist vanaf kwam "hey een rood kruis"?
Inderdaad dus maar wachten of u een bekeuring op de mat vindt.
Ik heb de indruk dat u vanwege dat zenuwachtig voor een bekeuring zijn en de beschrijvingen die u geeft dat u zelf weet of vermoedt dat u mogelijk u niet goed of niet juist gedragen heeft in de gegeven situatie.

avhelvoort
door avhelvoort - May 29, 2016 om 14:28
82 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer u toch een verbaal zou krijgen, zou ik vragen om bewijs, na mij idee heeft hij geen bewijs van dat u een overtreding maakte.
Een vraag, u heeft het er over dat die politie man een foto maakte van uw auto, denkt u dan ook dat uw nummerbord daar op staat?

ha
door halex May 29, 2016 om 17:03
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Bewijs? Een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal is het bewijs. En nog een sterk bewijs ook. Het is voldoende om de strafbaarheid vast te stellen.

pi
door pieterwolters May 29, 2016 om 17:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Na jouw idee?????

hutch
door hutch May 29, 2016 om 19:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Halex heeft gelijk. Een ambtsedig verbaal is bewijs. Een rechter zal over het algemeen een ambtsedig verbaal als bewijs zien, tenzij de verdachte met tegenbewijs komt, en niet zomaar een verklaring dat het anders was.

akkerdistel
door akkerdistel - May 30, 2016 om 18:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En hoe is het verhaal afgelopen?

PS privacy en politie (dat ligt aan dat tuig daar in Den Haag) gaan ook niet samen.