ce
door cellieandre Feb 25, 2017 om 17:44
Auto & vervoer

Gerechtsdeurwaarder

Hallo. Wij hebben een brief gekregen van PB Tankcollect gerechtsdeurwaarders. Daarin staat dat wij getankt zouden hebben in rolde noord. Ik heb dit plaatsje opgezocht en dit ligt in drente, circa 330 kilometer van ons vandaan. wij wonen in het uiterste zuiden. Er zou voor 40.01 getankt zijn met de kosten van de deurwaarder moeten wij binnen 8 dagen 89.51 betalen zonder ook maar een bezwaar te kunnen maken. Ik heb naar tankcollect een mail gestuurd dat ik niet betaal en dat zij mij dan maar de beelden van het gebeuren sturen. Ik ben eigenlijk verbaasd dat als iemand een kenteken verkeerd noteerd dat er dan andere menesen voor de kosten moeten opdraaien. Met vriendelijk groet R.Andre

2073 6 Rapporteer

ja
door janf43 - Feb 25, 2017 om 17:54
733 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit met name het deel over gekloonde kentekens.

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2017 om 17:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Het enige wat u nu kunt doen is even afwachten op antwoord van uw mail; het lijkt vaker fout te gaan, zie op Klachten kompas over PB Tankcollect. Een kenteken kan alleen verkeerd worden genoteerd als het handmatig gebeurd; meestal zijn er opnames. Men zal die toch aan u moeten tonen, vooral ook omdat u daar totaal niet in de buurt bent geweest. En uw auto niet gestolen is (geweest) of iemand anders van uw auto gebruik heeft gemaakt, of uw kenteken een doublure heeft.

hansje klein
door hansje klein - Feb 25, 2017 om 17:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien uw kenteken gekopieerd, zelfs op hetzelfde automerk/model met dezelfde kleur geplaatst?

Vraag eens wat meer onderbouwde gegevens van de gebruikte auto bij het kantoor of het tankstation op. De briefstuurder kan niets meer weten dan de gegevens die bij het RDW zijn opgevraagd.

Aangifte doen is bij een herhaling dan ook absoluut noodzakelijk. Mogelijk kunt u ook de juiste standplaats van uw auto op de aangegeven tijd aangeven/bewijzen. De pomphouder zegt geen fout te hebben gemaakt, u zegt dat u daar nooit was en de tussenpersoon weet het gewoon niet, maar biedt zijn dienst op basis van succes (het verdienmodel) aan de pomphouders aan en daarmee bent u degene waarop wordt 'ingeslagen'.

Daarmee is de gang van zaken nog niet rechtmatig natuurlijk. Ik vind over de incasseerder weinig klachten.

fa
door familyman - Feb 25, 2017 om 18:08
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat u weet waar dat uw auto (want daar zou het mee gebeurd zijn) was op het genoemde tijdstip. En nog beter: kunt bewijzen. Heeft u de auto aan iemand uitgeleend? Als de auto 'onder uw beheer' was op dat tijdstip en daar dus niet was en niet uitgeleend was moeten ze met videobewijs komen.

ne
door neodutchio - Feb 25, 2017 om 19:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is niet zeker dat het verkeerde kenteken is genoteerd. En ook al zou dit gebeurd zijn is het niet automatisch zo dat de kentekenhouder verplicht is om te betalen. Fouten kunnen nou eenmaal gemaakt worden, maar kunnen ook weer opgelost worden.

Wacht u eerst even de reaktie af van PB Tankcollect wat hun kant van het verhaal is. Bekijk eerst de beelden alvorens met de vinger te gaan wijzen. Pas na het bekijken kunt u verdere stappen ondernemen. Dat kan zijn dat het inderdaad een simpel schrijffoutje is, maar ook een kopie van uw platen waardoor PB collect niets te verwijten valt.

ha
door halex - Feb 25, 2017 om 19:57
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat was de datum van de brief, wanneer hebt u de mail gestuurd en wat was de reactie?
Het is wel handig als u alle relevante feiten meldt in uw verhaal.