s2
door s24-53ria Apr 26, 2016 om 11:42
Auto & vervoer

Geschil met garage

Na onderhoudsbeurt en vervanging van kachelverlichting van mijn Peugeot 206 door Renaultgarage, bleek bij ophalen van de auto dat de centrale deurvergrendeling niet meer werkte, dit directgemeld bij de werkplaatsreceptie, de auto weer de werkplaats in maar de oorzaak kon niet worden gevonden.
Mij werd geadviseerd om contact op te nemen met een Peugeotgarage, na onderzoek bleek dat alle sloten waren doorgebrand waarschijnlijk veroorzaakt door piekspanning bij vervanging van de kachelverlichting.
Reparatiekosten € 900,00 plus onderzoekskosten van € 116,00
Met deze informatie terug naar Renaultgarage, na eigen onderzoek bleek inderdaad dat de sloten doorgebrand waren, maar dat dit niet veroorzaakt was in de Renaultgarage, maar dat zij mij tegemoet wilde komen door de sloten te vervangen door gebruikte sloten, kosten € 650,00
Ik kom met de garage er niet uit, heeft iemand een advies

1783 6 Rapporteer

ja
door jackyh - Apr 26, 2016 om 12:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom niet naar de dealer van de Peugeot? Garantie is nu weg. Zou het aanbod maar aannemen en voortaan weer naar de Peugeot dealer om de garantie te herstellen.

zoekster1
door zoekster1 - Apr 26, 2016 om 12:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij dat dit wel is veroorzaakt door de handelingen van de Renaultgarage, maar het is natuurlijk logisch dat zij zullen zeggen dat dit niet zo is. Ik zou ze schriftelijk aanspakelijk stellen voor de kosten van de vervanging. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 10 dagen. Zou mooi zijn als u op schrftt zou krijgen van de Peugotgarage dat de defecten door de vervanging van de kachelverlichging komen.

Lukt dat niet, dan zeker niet weer met die Renaultgarage in zee. Je gaat toch zeker geen geld spenderen aan dezelfde monteurs die de klachten hebben veroorzaakt. Dat is zo lekker verdienen aan dat geklungel.

Eventueel uw rechtsbijstandverzekering inschakelen als u die hebt.

vd
door vdlieuw - Apr 26, 2016 om 12:18
211 Antwoorden / 6 Vragen

Het is de bedoeling dat een auto een garage in betere conditie verlaat dan dat hij er in gaat.
Renault garage heeft uw auto ter reparatie geaccepteerd met werkende cv van de portieren (hoewel ze dat
natuurlijk niet van te voren gecontroleerd hebben), maar bij aflevering moet die cv het natuurlijk wél doen.
Garage geeft schuld al deels toe door hun aanbod dus schildvraag ligt in principe vast, garage probeert echter
toch nog wat bij u te halen en dat is begrijpelijk maar niet correct.
Garage dient schuld én kosten volledig voor haar rekening te nemen, bij geschillen commissie van de Bovag
zal uitspraak ten gunste zijn van garage want zo werkt het Bovag systeem nu eenmaal dus dan naar de gewone rechter
waar u zeker 95% kans heeft op volledige en kostenloze reparatie door Renault garage.

ph
door philip36 - Apr 26, 2016 om 13:13
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt uw vraag waar het doorbranden van de sloten door veroorzaakt kan zijn, ook eens stellen op het forum van problemcar.nl
http://www.problemcar.nl/nl/particulier.html

holstein
door holstein - Apr 26, 2016 om 13:22
922 Antwoorden / 16 Vragen

Garage heeft waarschijnlijk accuklem niet losgemaakt toen ze met verlichting bezig zijn geweest.
Beetje garage doet dat meestal als er iets iets aan het electrisch systeem moet worden gesleuteld.