Hoe komt mijn dochter aan haar Studenten OV chipkaart?
Ik ben een gefrustreerde vader van 2 kinderen die nog studeren. Ik stuur u deze klacht/vraag namens mijn dochter Rosalie en zoon Marcel . Ik behartig hun belangen bij de (IB groep) DUO en in deze ook bij de aanvraag van de studenten OV-chipkaart. Rosalie is in februari 18 geworden (geb [edit redactie]) . In de zelfde maand hebben wij voor haar de studentenkaart aangevraagd, dit is echter fout gegaan. Ik heb een formulier gebruikt dat ik nog had liggen, ik had bij een eerdere aanvraag voor mijn zoon 2 formulieren ontvangen.
Alle gegevens voor Rosalie waren goed ingevuld, echter bij ontvangst bij OV Kaart is daar niet op gelet, is de barcode gebruikt die op het formulier vermeld stond. Had ik niet gezien. Hierin zaten de gegevens van mijn zoon Marcel. Enkele weken later ontving Rosalie een OV chipkaart met haar foto maar met de gegevens van Marcel. Dus een dubbele kaart op zijn naam ook nog.......
Hierover is contact op genomen door mij, werd me gezegd de foute kaart terug te sturen met formulieren die men ons zou toesturen. Zogezegd zo gedaan. Dan krijgen we bericht dat wij melding gemaakt hebben van verlies of diefstal. Het al in het geheel niet klopt. Weer gebeld.
Drie kwartier met een dame aan de telefoon gezeten, ze had van alles na gezocht maar er was niets over mijn dochter te vinden. Ze kon gerust een nieuwe kaart aanvragen. Zo gezegd zo gedaan. [edit redactie]
Werd afgewezen omdat ze al in het bezit zou zijn van een kaart. Dat was dan al april.(geen grap) Ondertussen zijn er vele maanden en vele telefoongesprekken voorbij, diverse keren werd ons verzekerd dat Rosalie gerust een kaart kon aanvragen, gedaan en weer afgewezen. Had toen al voor meer dan 30 euro belkosten, wie betaald die?
Die verzekering kregen wij oa van de heren [edit redactie: volledige namen noemen]. Men zou het een etage hoger neerleggen en dan zou ik die week teruggebeld worden, ik zit nog te wachten. Lose beloften geven en afpoeieren van klanten doen ze wel goed.
Blijkbaar zitten er een stelletje amateur IT-ers die met verschillende databases werken die niet met elkaar communiceren en er is geen menselijke controle.
Het lijkt mij dat de gegevens worden ingescand in een database, de verantwoordelijke persoon aan de telefoon moet kunnen vinden. En die ziet niets.
Hetgeen in de gehele organisatie lijkt te ontbreken, communicatie
Wie dit nu voor Rosalie recht kan zetten interesseert mij niet, ik wil dat de zaak grondig wordt uitgezocht.
Het gehele verhaal begon rond 5 februari, is nog steeds niet opgelost, heb ondertussen bijna 100 euro belkosten, vele uren zware ergernis, vele vrije uren en nu dus maandag de OV studentenkaart van mijn zoon ook nog geblokkeerd. Wie weet hier nu nog de oplossing ??? Het gaat van kwaad tot erger.
Het zou waarschijnlijk niet zo'n janboel geworden zijn, als uw dochter van wel 18 jaren (ja zelfs "studerend") niet behandeld wordt als een debieltje die haar eigen ov kaart niet kan regelen.
Gewoon een nieuwe aanvraag doen via hun website. Vervelend, maar telefonisch bereik je daar weinig. Onze aanvragen waren zoek geraakt, we hebben gebeld en gebeld maar uiteindelijk bij het opnieuw aanvragen is het ons gelukt. Succes
in mijn geval was et dat mijn zoon 's morgens om 6 uur de bus en trein moet nemen voor naar de uni te gaan en hij komt meestal pas rond 20.30 thuis
dan kun je dus niets regelen
daarom ben ik door hem gemachtigd
misschien de reden waarom de dochter niet zelf achter de ov kaart aan kon gaan
Wat mij opvalt is dat u wel (en terecht trouwens) klaagt over de kosten die u heeft vanwege de telefoontjes, maar hoe gaat uw dochter sinds april (toen ze recht kreeg op de OV-jaarkaart) nou eigenlijk naar haar opleiding? Die kosten moeten ondertussen toch ook de pan uitrijzen?
ik ben al vanaf februari aan het bellen, en emailen, en bellen, en ik ben het nu zat, je wordt als nul behandeld, en nu ik met de boom rammel nu ik publiek ga krijg ik wel reactie... de goede kaart van mijn zoon wordt geblokkeerd, ze herstellen de fout en sturen nu een kaart met zijn naam en geb datum en met mijn dochters foto.... genoeg gezegd
ik had ook even problemen met het aanvragen van studiefinanciering
ik ben toen naar een afdeling van duo (sittard) gegaan waar ze me goed
te woord hebben gestaan en geholpen
misschien is er bij u in de buurt ook een afdeling waar u persoonlijk heen kunt
gaan.
[quote=b.steijvers schreef op vrijdag 26 nov 2010, 13:32]ik had ook even problemen met het aanvragen van studiefinanciering
ik ben toen naar een afdeling van duo (sittard) gegaan waar ze me goed
te woord hebben gestaan en geholpen
misschien is er bij u in de buurt ook een afdeling waar u persoonlijk heen kunt
gaan.
De OV instantie staat los van DUO, ze leven op een andere planeet
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer