re
door redfoxdeltaecho Nov 24, 2010 om 16:39
Auto & vervoer

Hoe komt mijn dochter aan haar Studenten OV chipkaart?

Ik ben een gefrustreerde vader van 2 kinderen die nog studeren. Ik stuur u deze klacht/vraag namens mijn dochter Rosalie en zoon Marcel . Ik behartig hun belangen bij de (IB groep) DUO en in deze ook bij de aanvraag van de studenten OV-chipkaart. Rosalie is in februari 18 geworden (geb [edit redactie]) . In de zelfde maand hebben wij voor haar de studentenkaart aangevraagd, dit is echter fout gegaan. Ik heb een formulier gebruikt dat ik nog had liggen, ik had bij een eerdere aanvraag voor mijn zoon 2 formulieren ontvangen.

Alle gegevens voor Rosalie waren goed ingevuld, echter bij ontvangst bij OV Kaart is daar niet op gelet, is de barcode gebruikt die op het formulier vermeld stond. Had ik niet gezien. Hierin zaten de gegevens van mijn zoon Marcel. Enkele weken later ontving Rosalie een OV chipkaart met haar foto maar met de gegevens van Marcel. Dus een dubbele kaart op zijn naam ook nog.......
Hierover is contact op genomen door mij, werd me gezegd de foute kaart terug te sturen met formulieren die men ons zou toesturen. Zogezegd zo gedaan. Dan krijgen we bericht dat wij melding gemaakt hebben van verlies of diefstal. Het al in het geheel niet klopt. Weer gebeld.
Drie kwartier met een dame aan de telefoon gezeten, ze had van alles na gezocht maar er was niets over mijn dochter te vinden. Ze kon gerust een nieuwe kaart aanvragen. Zo gezegd zo gedaan. [edit redactie]
Werd afgewezen omdat ze al in het bezit zou zijn van een kaart. Dat was dan al april.(geen grap) Ondertussen zijn er vele maanden en vele telefoongesprekken voorbij, diverse keren werd ons verzekerd dat Rosalie gerust een kaart kon aanvragen, gedaan en weer afgewezen. Had toen al voor meer dan 30 euro belkosten, wie betaald die?
Die verzekering kregen wij oa van de heren [edit redactie: volledige namen noemen]. Men zou het een etage hoger neerleggen en dan zou ik die week teruggebeld worden, ik zit nog te wachten. Lose beloften geven en afpoeieren van klanten doen ze wel goed.

Blijkbaar zitten er een stelletje amateur IT-ers die met verschillende databases werken die niet met elkaar communiceren en er is geen menselijke controle.
Het lijkt mij dat de gegevens worden ingescand in een database, de verantwoordelijke persoon aan de telefoon moet kunnen vinden. En die ziet niets.
Hetgeen in de gehele organisatie lijkt te ontbreken, communicatie
Wie dit nu voor Rosalie recht kan zetten interesseert mij niet, ik wil dat de zaak grondig wordt uitgezocht.
Het gehele verhaal begon rond 5 februari, is nog steeds niet opgelost, heb ondertussen bijna 100 euro belkosten, vele uren zware ergernis, vele vrije uren en nu dus maandag de OV studentenkaart van mijn zoon ook nog geblokkeerd. Wie weet hier nu nog de oplossing ??? Het gaat van kwaad tot erger.

5478 16 Rapporteer

ka
door kama - Nov 26, 2010 om 15:15
161 Antwoorden / 19 Vragen

Typisch gevalletje Belbus in Kassa - probeer het bij hen voor elkaar te krijgen dat ze hun best voor je doen.

du
door dubbelzout - Nov 26, 2010 om 15:16
100 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou waarschijnlijk niet zo'n janboel geworden zijn, als uw dochter van wel 18 jaren (ja zelfs "studerend") niet behandeld wordt als een debieltje die haar eigen ov kaart niet kan regelen.

gallito
door gallito - Nov 26, 2010 om 15:23
479 Antwoorden / 66 Vragen

Hopelijk is hier ook een webcare team van de betreffende instantie, dat uw klacht meeleest.

pi
door pietebal - Nov 26, 2010 om 16:38
14 Antwoorden / 7 Vragen

Gewoon een nieuwe aanvraag doen via hun website. Vervelend, maar telefonisch bereik je daar weinig. Onze aanvragen waren zoek geraakt, we hebben gebeld en gebeld maar uiteindelijk bij het opnieuw aanvragen is het ons gelukt. Succes

b.
door b.steijvers - Nov 26, 2010 om 17:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

in mijn geval was et dat mijn zoon 's morgens om 6 uur de bus en trein moet nemen voor naar de uni te gaan en hij komt meestal pas rond 20.30 thuis
dan kun je dus niets regelen
daarom ben ik door hem gemachtigd
misschien de reden waarom de dochter niet zelf achter de ov kaart aan kon gaan

ha
door hanneke - Nov 27, 2010 om 15:20
321 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij opvalt is dat u wel (en terecht trouwens) klaagt over de kosten die u heeft vanwege de telefoontjes, maar hoe gaat uw dochter sinds april (toen ze recht kreeg op de OV-jaarkaart) nou eigenlijk naar haar opleiding? Die kosten moeten ondertussen toch ook de pan uitrijzen?

re
door redfoxdeltaecho - Nov 28, 2010 om 21:49
6 Antwoorden / 1 Vragen

ik ben al vanaf februari aan het bellen, en emailen, en bellen, en ik ben het nu zat, je wordt als nul behandeld, en nu ik met de boom rammel nu ik publiek ga krijg ik wel reactie... de goede kaart van mijn zoon wordt geblokkeerd, ze herstellen de fout en sturen nu een kaart met zijn naam en geb datum en met mijn dochters foto.... genoeg gezegd

re
door redfoxdeltaecho - Nov 28, 2010 om 21:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

haha, webcam, dat kennen ze nog niet, er wordt daar mog met 5 1/4 floppies gewerkt......

b.
door b.steijvers - Nov 28, 2010 om 21:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik had ook even problemen met het aanvragen van studiefinanciering
ik ben toen naar een afdeling van duo (sittard) gegaan waar ze me goed
te woord hebben gestaan en geholpen
misschien is er bij u in de buurt ook een afdeling waar u persoonlijk heen kunt
gaan.

re
door redfoxdeltaecho - Nov 28, 2010 om 21:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=b.steijvers schreef op vrijdag 26 nov 2010, 13:32]ik had ook even problemen met het aanvragen van studiefinanciering
ik ben toen naar een afdeling van duo (sittard) gegaan waar ze me goed
te woord hebben gestaan en geholpen
misschien is er bij u in de buurt ook een afdeling waar u persoonlijk heen kunt
gaan.

De OV instantie staat los van DUO, ze leven op een andere planeet

re
door redfoxdeltaecho - Nov 28, 2010 om 21:55
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dubbelzout schreef op vrijdag 26 nov 2010, 15:16]Het zou waarschijnlijk niet zo'n janboel geworden zijn, als uw dochter van wel 18 jaren (ja zelfs "studerend") niet behandeld wordt als een debieltje die haar eigen ov kaart niet kan regelen.
Het meisje heeft dat geprobeerd maar wordt door de eerste beste oetl.l van een callcentrum onder de vloer geveegd. En dat vreet ik niet. IK blijf tot nu toe beschaafd, maar ze behandelen je soms als oud vuil, en ik heb voor dit vaderland genoeg door de stront moeten kruipen om dit te pikken

re
door redfoxdeltaecho - Nov 28, 2010 om 21:57
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=b.steijvers schreef op vrijdag 26 nov 2010, 17:38]in mijn geval was et dat mijn zoon 's morgens om 6 uur de bus en trein moet nemen voor naar de uni te gaan en hij komt meestal pas rond 20.30 thuis
dan kun je dus niets regelen
daarom ben ik door hem gemachtigd
misschien de reden waarom de dochter niet zelf achter de ov kaart aan kon gaan

probeer als volwassene eens zo een callcentrum uit zou ik zeggen. Dat meisje heeft het geprobeerd, werd tot huilens toe weggepest, nu is het mijn beurt.

re
door redfoxdeltaecho - Nov 28, 2010 om 21:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hanneke schreef op zaterdag 27 nov 2010, 15:20]Wat mij opvalt is dat u wel (en terecht trouwens) klaagt over de kosten die u heeft vanwege de telefoontjes, maar hoe gaat uw dochter sinds april (toen ze recht kreeg op de OV-jaarkaart) nou eigenlijk naar haar opleiding? Die kosten moeten ondertussen toch ook de pan uitrijzen?[quote=b.steijvers schreef op vrijdag 26 nov 2010, 17:38]in mijn geval was et dat mijn zoon 's morgens om 6 uur de bus en trein moet nemen voor naar de uni te gaan en hij komt meestal pas rond 20.30 thuis
dan kun je dus niets regelen
daarom ben ik door hem gemachtigd
misschien de reden waarom de dochter niet zelf achter de ov kaart aan kon gaan
redenen genoeg, dat meisje redt zichtot nu toe met de brommer, maar met het huidige weer....

nb
door nbw - Nov 29, 2010 om 01:34
521 Antwoorden / 24 Vragen

Youp zal je niet helpen. De idiotie van de IB groep zal je niet helpen. De adviezen hier lossen niets op. Klagen bij de ombudsman duurt veel te lang(wel doen). Wat wel helpt, hoe triest ook, is rechtshulp inschakelen. Pas dan worden instanties wakker en gaan echt nadenken in oplossende sfeer.Een standaard excuus en ineens zijn al je frustraties opgelost en heeft je dochter haar OV-kaart zoals bedoeld zonder problemen en is de blokkade van de ander zomaar opgeheven. Voor de gemaakte onkosten en leed moet je verder procederen, want daar doen ze niet aan.

ha
door hanneke - Nov 29, 2010 om 22:18
321 Antwoorden / 1 Vragen

@nbw:
Smartengeld naar aanleiding van OV-kaartperikelen hoef je inderdaad niet te verwachten. Maar een goede rechtsbijstandverzekering zal je ook helpen om de geleden schade (gemaakte kosten) te verhalen. Mits het totaal belang waar het om gaat, boven een minimumgrens uitkomt, meestal zo'n 200-250 euro.
Maar daarin telt de waarde van de kaart over de gemiste maanden meestal ook mee.

kr
door kroeg1945 - Nov 29, 2010 om 22:54
20 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur Uw klacht schriftelijk naar de nationale ombudsman, en je hebt er geen omkijken meer naar.