ro
door ronald38 Aug 28, 2016 om 12:10
Auto & vervoer
Houdt citroen zich wel aan de privacy wetgeving?

1. Mag ik dit ontvangen?
Ik ontving via de post een folder van Citroen. Daarin stond een aanbod met berekening van de huidige waarde van mijn huidige auto van een ander merk.

Ik had hier niet om gevraagd en heb Citroen ook geen toestemming gegeven om deze gegevens te gebruiken.

Nadat ik de huidig auto heb gekocht heb ik voor zover ik weet hier ook geen gegevens over verstrekt aan Citroen.

Dus hoe kunnen ze dit weten?

2. Wordt mijn privacy geschonden?

3224 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2016 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent wel klant hij die dealer die die aanbieding stuurde?

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2016 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, de hele wereld weet nu c.q. kan het nu weten, dat je in een Skoda Fabia uit 2012 rijdt. Over privacy gesproken.

tenormin
door tenormin Aug 28, 2016 om 12:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

"Zou de hele wereld" werkelijk dit forum bezoeken?

Cookies
door Cookies Aug 28, 2016 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je moet het natuurlijk niet al te letterlijk nemen. Maar speciaal voor jou de tekst aangepast.

ja
door janf43 Aug 28, 2016 om 12:41
733 Antwoorden / 0 Vragen

De gegevens kopen ze bij het RDW.

ra
door ramanah - Aug 28, 2016 om 12:42
135 Antwoorden / Vragen

Er bestonden vroeger "vierhandlijsten" die vermelden wie welke auto rijdt, maar die was alleen beschikbaar voor auto verkopers en waren verkrijgbaar bij de RDW.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 28, 2016 om 14:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Uw gegevens worden gewoon verkocht door een derde partij.
Citroën koopt deze gegevens en richt zich rechtreeks op klanten die een jonge inruiler hebben en waar ze een redelijk aanbod aan kunnen doen.
Waarom zou dit niet mogen.
Ik keeg voorheen verschillende aanbiedingen voor apk.  Van mijn toenmalige dealer, van kwikstaart ze wisten toen ook waarin ik reed

Diewilik

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 28, 2016 om 15:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kwikfit ipv kwikstaart

diumenge
door diumenge - Aug 28, 2016 om 14:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hier >>> autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/wat-kan-ik-zelf-doen <<< kunt u lezen wat u zelf allemaal kunt doen, u kan bijvoorbeeld inzage vragen in de gegevens die ze van u geregistreerd hebben en wat de bron is daarvan.

ha
door halex - Aug 28, 2016 om 16:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

1) Ja dit mag u ontvangen, want het is geadresseerd drukwerk.
Deze gegevens krijgen importeurs van de RDW.
2) Nee, uw privacy wordt niet geschonden. Welk type auto u bezit is geen persoonsgebonden informatie.

ph
door phpieterse - Aug 29, 2016 om 13:03
24 Antwoorden / 8 Vragen

Citroen doet dit al decennia.
Kort na de aankoop van mij Picasso rond 1999 in een Citroen garage, kreeg ik een aanbieding thuis in de bus om mijn ramen met mijn nummerbord gegevens te laten etsen. Citroen heeft dus al mijn gegevens, aanschaf nieuwe auto èn huisadres, doorgegeven aan derden. Leek mij geen goede zaak! Een gesprek met de garagehouder liep op niets uit.
Dacht daarbij ook aan auto's uit het hogere segment. Werden namelijk indertijd regelmatig gestolen, kort na aankoop!

mo
door mof - Aug 29, 2016 om 14:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is nogal agressieve reclame. Uw privacy wordt hier geschonden, buiten kijf.

ha
door halex Aug 29, 2016 om 16:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Welke privacy wordt er geschonden? Kunt u dat toelichten?

pi
door pieterwolters Aug 30, 2016 om 11:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En wat is hier agressief aan? Ze doen je gewoon een voorstel. En daar kan je op in gaan of niet.

ha
door halex Aug 30, 2016 om 19:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi Mof, vergeet je niet om nog een toelichting op je stellingen te geven?

ho
door honza23 - Aug 29, 2016 om 17:29
259 Antwoorden / 3 Vragen

1) ja u mag dit ontvangen: importeurs kunnen en mogen deze gegevens opvragen bij de RDW

2) nee, uw privacy wordt niet geschonden: uw buren, familie en vrienden krijgen deze gegevens toch niet te zien?!

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2016 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen als ze op het Kassa forum zitten.

gerardk
door gerardk - Aug 29, 2016 om 20:09
175 Antwoorden / 8 Vragen

Ja dit mag, je hebt bij de aanschaf je adresgegeven opgegeven en daar mogen ze tenzij je uitdrukkelijk bezwaar hebt gemaakt gebruik van maken.

vr1944
door vr1944 - Aug 30, 2016 om 10:45
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Welke privacy wordt er dan geschonden?? Alleen de privacy die je te pas en te onpas zelf prijsgeeft . Je krijgt een folder op naam omdat je je NAW  zelf opgeeft als je bv een nieuwe auto koopt of een contract afsluit bij een provider ,verzekering ,vakantie boekt etc.... Ik vraag me af of je deze vraag ook had gesteld ,als de dealer er een briefje van € 50 aan toegevoegd had.Bij oud papier gooien as je geen interresse hebt .   Al met al  geneuzel om niets
.