tellepark
door tellepark May 25, 2016 om 20:13
Auto & vervoer

Ik heb een Ford Fusion, bijhoeveel k.m. moet de distributieriem vervangen worden

Mijn Ford garage zegt met 100000 k.m. Onze dochter heeft ook een Ford Fusion en die (opel) garage zegt dat hij via het kenteken heeft gecontroleerd bij 160000 k.m!
Wie heeft gelijk?

9348 6 Rapporteer

ph
door philip36 - May 25, 2016 om 20:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Stel uw vraag ook eens op het forum van problemcar.

http://www.problemcar.nl/nl/particulier.html

sw
door swat1500 - May 25, 2016 om 22:10
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Een Opel garage die het beter zou weten dan de Ford garage m.b.t een Ford?
Het zou wellicht kunnen als de distributieriem al eens vervangen zou zijn bijvoorbeeld bij 60.000 km.

aurora1
door aurora1 - May 26, 2016 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens in het instructieboekje, daar zou het in moeten staan.
Vraag het anders ook nog eens op een Fordforum.

jo
door jorisw - May 26, 2016 om 08:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even denken: Ford heeft er baat bij dat hun auto's als betrouwbaar worden gezien en het altijd doen. Opel heeft er baat bij dat hun concurrent slecht uit de verf komt. En dan niets beter dan dat de motor van de concurrent in de soep draait. Dat dat op advies van een Opel dealer is gebeurt valt weg in de ruis. Wat blijft hangen is het beeld van de Ford Fusion langs de kant van de snelweg.....

edison
door edison - May 26, 2016 om 09:15
64 Antwoorden / 0 Vragen

Afhankelijk van het type motor, dus ik zou maar even bij een dealer gaan vragen of een mail naar klantenservice Ford.

edrick3
door edrick3 - May 26, 2016 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ford Distributieriem
De distributieriem is een belangrijk, centraal onderdeel binnen de motor.
De riem is de verbinding tussen de tandwielen die de motor aandrijven. Doordat de riem continu in beweging is, is hij onderhevig aan slijtage.
Voorkom hoge kosten en motorschades door de distributieriem tijdig en volgens fabrieksvoorschrift te vervangen. Uw prijs voor het vervangen van de distributieriem kunt u berekenen door in de Ford Onderhoudscalculator uw kenteken en kilometerstand in te voeren.
(Bron)

Zou even in je boekje kijken.
Het vervangen is niet alleen afhankelijk van de gereden kilometers, maar ook van het aantal jaren.