da
door daief hamid May 26, 2016 om 11:17
Auto & vervoer

Ik heb geen woonadress meer dus was ik te laat met betaling wat kan ik doen?

ik kreeg brieven van wegebelasting,maat ik heb ze niet ontvangen omdat ik woon daar niet meer nu heb ik boetes voor te laat betalen kan ik bezwaarshrift indienen???

5044 8 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - May 26, 2016 om 11:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Meteen handelen....

Nog vóór u dit beschreven probleem aanpakt (betalen en toekomstig betalingen laten afboeken), vooral ervoor zorgen, dat u al uw post kunt lezen (ook zonder vast adres) voordat zich het probleem met andere post gaat vergroten en de ellende alsmaar blijft toenemen........ Lees HIER hoe

tijger1
door tijger1 - May 26, 2016 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bezwaarschrift is nutteloos. Dus gewoon betalen. Zorg dat u per omgaande ergens ingeschreven staat.

endemion
door endemion May 27, 2016 om 15:59
237 Antwoorden / 3 Vragen

Bezwaarschrift is nooit nutteloos! Iedereen zou altijd bezwaar moeten aantekenen.

tenormin
door tenormin - May 26, 2016 om 11:33
16826 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft de post dan toch kennelijk wel doorgekregen. Zonder woonadres vraag ik me dan af hoe u het toch ontvangen heeft. Uiteraard kan er geen bezwaar gemaakt worden. De wegenbelasting moet betaald worden; plus de boete. Probeer zo snel mogelijk een postadres te krijgen en laat dit adres dan ook zo spoedig mogelijk weten aan alle instanties/zorgverzekering e.a. waar u aan moet betalen. Anders betaalt u zich scheel alleen al aan boetes. Wat zondegeld is.

ja
door jackyh - May 26, 2016 om 12:25
953 Antwoorden / 4 Vragen

Normaal gesproken niet maar misschien lukt het u wel als u een goede uitleg kunt geven.

tenormin
door tenormin May 26, 2016 om 12:45
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als je wegenbelasting betaalt betekent het dat je al een vervoermiddel hebt en dus WEET dat je moet betalen. Daar heb je geen goede uitleg voor nodig. En zal ook niet worden aanvaard. Zo simpel is het.

ja
door jackyh May 26, 2016 om 13:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

Blij te horen.

me
door mein33 - May 26, 2016 om 14:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@daief hamid,

De wegenbelasting dient altijd en onder elke omstandigheid op tijd te worden betaald.
De belastingdienst valt in deze geen verwijt te maken aangezien u er niet voor heeft gezorgd om de belastingdienst in kennis te stellen van de wijziging is uw omstandigheid.
De belastingdienst is in deze onverbiddellijk en zal alle achterstallig belastinggeld en de opgelegde verhogingen bij u gaan verhalen.
Een bezwaarschrift indienen kan, maar vanwege de reden die u aangeeft is dit eigenlijk volkomen zinloos.
Om uw probleem op te lossen hoeft u de belastingdienst v.w.b. de wegenbelasting alleen maar een 'machtiging tot automatische incasso' te geven en de wegenbelasting wordt elke maand netjes van uw rekening afgeschreven en u betaald altijd op tijd.
U hoeft er dan alleen nog maar voor te zorgen dat er voldoende saldo op uw bankrekening staat.
Betaal alle kosten die er nu zijn zo snel als mogelijk, want de belastingdienst zal blijven doorgaan met het opleggen van boetes tot alle belastinggelden en boetes betaald zijn.
Het kan dus alleen maar veel erger en uitzichtlozer worden.

Coebel
door Coebel - May 27, 2016 om 12:48
52 Antwoorden / 1 Vragen

Eigen schuld, dikke bult. Gewoon via automatische afschrijving laten betalen dan krijg je nooit meer een bekeuring.

danath
door danath - May 27, 2016 om 12:53
88 Antwoorden / 1 Vragen

Laat de wegenbasting per maand automatisch afboeken.

koekeloer
door koekeloer - May 27, 2016 om 13:11
562 Antwoorden / 18 Vragen

bezwaarschrift indienen kan altijd, maar zal niets helpen. Heb je wel je nieuwe adres doorgegeven bij je verhuizing?
Hoe ben je er achter gekomen dat je nu moet betalen, als je adres onbekend is bij incassodienst justitie?