davidvermeulen
door davidvermeulen May 20, 2016 om 13:42
Auto & vervoer
Is bij jullie bekend dat velgen van scootmobiel Carpo 4 snel in tweëen breken?

onlangs brak bij het scootmobiel van mijn schoonvader tijdens een rit op een fietpad spontaan de rechterachtervelg in tweeëen, bout gebarsten door metaalmoeheid. Kan gebeuren dachten wij, nieuwe velg bestellen dus (160 euro!). Blijkt dat dat type niet meer geleverd wordt vanwege het gevaar van breken, een bekend euvel bij de leverancier (!). Alleen de opvolger, steviger velg welliswaar, ziet er totaal anders uit! Aangezien mijn schoonvader 4 maal per week het spoor over moet, durft hij nu niet meer de andere achtervelg te laten zitten, bang als hij is voor weer een breuk op een gevaarlijke plek (hij is niet meer goed te been).

Kan dat zomaar? Moet mijn schoonvader 3 extra nieuwe velgen aanschaffen, om straks zijn scootmobiel nog verkocht te krijgen? Is hier niet iemand verantwoordelijk? We wachten graag uw reactie af.

 mvg. namens Mijn schoonvader

2719 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 13:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag in dit geval dus wel spreken van een ondeugdelijk product. Als dit euvel bij een auto geconstateerd wordt, vindt er een grote terugroep actie plaats. Het is natuurlijk bezopen dat je voor de kosten van vervanging zelf op zou moeten draaien.

Lees wat je rechten zijn bij een ondeugdelijk product https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is#

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 20, 2016 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zegt de leverancier op uw klacht? Behalve dat de oude niet meer geleverd kunnnen worden?

En waarom zou die scootmobiel verkocht moeten worden?

davidvermeulen
door davidvermeulen May 20, 2016 om 14:03
1 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, we hebben hem voor veel geld moeten aanschaffen, mijn schoonvader gaat door zijn ziekte snel achteruit...lijkt me een helder verhaal.

tijger1
door tijger1 May 20, 2016 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat lijkt me eerlijk gezegd nog het minst belangrijke, die verkoop dan. :-((

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 20, 2016 om 13:56
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DavidVermeulen ,

Wanneer is deze scootmobiel gekocht ? klik op de rode regels .

Zie hier garantie :

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Wettelijke garantie in Europa ,

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

davidvermeulen
door davidvermeulen May 20, 2016 om 13:59
1 Antwoorden / 2 Vragen

ik geloof 2 jaar geleden, wel als occacion, bij dezelfde leverancier.

davidvermeulen
door davidvermeulen - May 20, 2016 om 13:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

dank voor de tip Carola...de leverancier zegt helemaal niks, meldt dit als een feit en geeft zonder blikken of blozen de factuur mee.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou hier aan zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan geven in de (social) media, zoals Facebook, Klachtenkompas.nl, Twitter, Radar enz. enz. En stuur ook even een mailtje naar belbus@vara.nl

davidvermeulen
door davidvermeulen May 20, 2016 om 14:00
1 Antwoorden / 2 Vragen

wij zijn niet zo van de actie-modus, maar dit voelt wel onrechtvaardig...

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@david: Het voelt niet alleen onrechtvaardig, het IS onrechtvaardig. Je recht haal je tegenwoordig alleen door veel herrie te schoppen in de media. Ik lees dat hij hem 2e hands gekocht heeft? Misschien dan de kosten verdelen op 50/50 basis?

Bovendien is je vader niet de enige die in deze scootmobiel rijdt, ook andere gebruikers lopen onverantwoord risico.

marita5
door marita5 - May 20, 2016 om 14:16
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@DavidVermeulen ,

Welke leverancier is dit , en wat staat er in de voorwaarden ?

Reactie Ts :

DOOR DAVIDVERMEULEN 20 MEI 2016 OM 14:00
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

wij zijn niet zo van de actie-modus, maar dit voelt wel onrechtvaardig...

Dan leert u dat maar , dit is onverantwoord rijden .

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 14:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Marita, de voorwaarden zijn niet relevant. Als de fabrikant de velgen van de markt heeft gehaald, omdat ze kwetsbaar zijn gebleken, dan is hier sprake van een ondeugdelijk product.

De naam van de leverancier is wel handig om hier even te vermelden, ze houden niet van negatieve publiciteit.

marita5
door marita5 May 20, 2016 om 14:27
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Is toch te belachelijk voor woorden dat de leverancier alle verantwoordelijkheid van zich afschuift .

davidvermeulen
door davidvermeulen May 20, 2016 om 17:08
1 Antwoorden / 2 Vragen

Onze leverancier is Carelife In Vlierden. Hij geeft aan dat hij contact heeft met de verantwoordelijke leveracier in België, scoot2be. Vreemd is wel dat op vrijdag ná 16.30 uur het nummer is doorgeschakeld naar Carelife Vlierden....

tijger1
door tijger1 May 20, 2016 om 17:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat zoon zich druk maakt om de opbrengst bij verkoop. :-((