Is bij jullie bekend dat velgen van scootmobiel Carpo 4 snel in tweëen breken?
onlangs brak bij het scootmobiel van mijn schoonvader tijdens een rit op een fietpad spontaan de rechterachtervelg in tweeëen, bout gebarsten door metaalmoeheid. Kan gebeuren dachten wij, nieuwe velg bestellen dus (160 euro!). Blijkt dat dat type niet meer geleverd wordt vanwege het gevaar van breken, een bekend euvel bij de leverancier (!). Alleen de opvolger, steviger velg welliswaar, ziet er totaal anders uit! Aangezien mijn schoonvader 4 maal per week het spoor over moet, durft hij nu niet meer de andere achtervelg te laten zitten, bang als hij is voor weer een breuk op een gevaarlijke plek (hij is niet meer goed te been).
Kan dat zomaar? Moet mijn schoonvader 3 extra nieuwe velgen aanschaffen, om straks zijn scootmobiel nog verkocht te krijgen? Is hier niet iemand verantwoordelijk? We wachten graag uw reactie af.
mvg. namens Mijn schoonvader
Je mag in dit geval dus wel spreken van een ondeugdelijk product. Als dit euvel bij een auto geconstateerd wordt, vindt er een grote terugroep actie plaats. Het is natuurlijk bezopen dat je voor de kosten van vervanging zelf op zou moeten draaien.
Lees wat je rechten zijn bij een ondeugdelijk product https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is#
Topantwoord
En wat zegt de leverancier op uw klacht? Behalve dat de oude niet meer geleverd kunnnen worden?
En waarom zou die scootmobiel verkocht moeten worden?
Tja, we hebben hem voor veel geld moeten aanschaffen, mijn schoonvader gaat door zijn ziekte snel achteruit...lijkt me een helder verhaal.
Dat lijkt me eerlijk gezegd nog het minst belangrijke, die verkoop dan. :-((
Topantwoord
Hallo DavidVermeulen ,
Wanneer is deze scootmobiel gekocht ? klik op de rode regels .
Zie hier garantie :
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Wettelijke garantie in Europa ,
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
ik geloof 2 jaar geleden, wel als occacion, bij dezelfde leverancier.
dank voor de tip Carola...de leverancier zegt helemaal niks, meldt dit als een feit en geeft zonder blikken of blozen de factuur mee.
Topantwoord
Zou hier aan zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan geven in de (social) media, zoals Facebook, Klachtenkompas.nl, Twitter, Radar enz. enz. En stuur ook even een mailtje naar belbus@vara.nl
wij zijn niet zo van de actie-modus, maar dit voelt wel onrechtvaardig...
Topantwoord
@david: Het voelt niet alleen onrechtvaardig, het IS onrechtvaardig. Je recht haal je tegenwoordig alleen door veel herrie te schoppen in de media. Ik lees dat hij hem 2e hands gekocht heeft? Misschien dan de kosten verdelen op 50/50 basis?
Bovendien is je vader niet de enige die in deze scootmobiel rijdt, ook andere gebruikers lopen onverantwoord risico.
@DavidVermeulen ,
Welke leverancier is dit , en wat staat er in de voorwaarden ?
Reactie Ts :
wij zijn niet zo van de actie-modus, maar dit voelt wel onrechtvaardig...
Dan leert u dat maar , dit is onverantwoord rijden .
Marita, de voorwaarden zijn niet relevant. Als de fabrikant de velgen van de markt heeft gehaald, omdat ze kwetsbaar zijn gebleken, dan is hier sprake van een ondeugdelijk product.
De naam van de leverancier is wel handig om hier even te vermelden, ze houden niet van negatieve publiciteit.
Is toch te belachelijk voor woorden dat de leverancier alle verantwoordelijkheid van zich afschuift .
Onze leverancier is Carelife In Vlierden. Hij geeft aan dat hij contact heeft met de verantwoordelijke leveracier in België, scoot2be. Vreemd is wel dat op vrijdag ná 16.30 uur het nummer is doorgeschakeld naar Carelife Vlierden....
En dat zoon zich druk maakt om de opbrengst bij verkoop. :-((
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer