Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 15, 2017 om 23:47
Auto & vervoer

Is de milieuzone voor brommers in Amsterdam symboolpolitiek?

Vanaf januari 2018 mogen brommers met een kenteken van voor 2011 niet meer binnen de ringweg A10 komen met uitzondering van Amsterdam noord.
Mijn brommer is van 1996 en dus word ik gedupeerd door deze maatregel.

Ik begrijp niet wat de gemeente hiermee wilt bereiken: we zitten vlak naast Schiphol: hoe milieuvervuilend is Schiphol?
En dan heb je ook nog die cruiseschepen.
Kortom: symboolpolitiek!

Ik heb deze kwestie aangemeld bij De Rijdende Rechter,maar de gemeente Amsterdam wilt niet meedoen.

Heeft iemand nog tips om deze vervloekte milieuzone te stoppen?

5212 31 Rapporteer

ge
door george321 - Jul 15, 2017 om 23:50
390 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft iemand nog tips om deze vervloekte milieuzone te stoppen?  Dit is een gemeenteraadsbesluit, dus een verloren zaak voor u. Wordt dus een nieuwe brommer kopen, kijk eens of een electrische een idee is en haalbaar.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2017 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet u bij de gemeente zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 15, 2017 om 23:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wen er maar aan, straks mogen alleen Tesla's en andere volledig elektrische auto's nog een binnenstad in.
Alles wat iets uitstoot wordt verbannen en zo kan alleen het rijke volk nog met de auto de stad in en mag je met je benzine of  diesel nergens meer naartoe.

costnix
door costnix Jul 16, 2017 om 16:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In dat geval zult u nog alleen het geratel van rolkoffers horen :-(

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 16, 2017 om 17:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Costnix, dat is ook inderdaad een groot probleem voor de bewoners van diverse stadscentra. Maar ze verhuren vervolgens zelf via AirBnB.

tenormin
door tenormin - Jul 16, 2017 om 00:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wil de Rijdende Rechter wel meedoen en niet de Gemeente Amsterdam? Kan mr. Read toch wel drang uitoefenen? Lijkt mij dan. Maar, als ik me goed herinner: deze maatregel is (voor auto's) al in Utrecht ingevoerd, dus nieuw is het niet. Zal dus binnenkort ook wel de klos zijn als ik een brommobiel op Diesel aanschaf. Leuker kan men het niet maken, toch?

tijger1
door tijger1 Jul 16, 2017 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat valt dus wel mee als ik dit lees in het besluit.

  • Bezitters van gehandicaptenvoertuigen en brommobielen (gehandicaptenvoertuigen hebben geen kentekenplaat en op het gebruik van deze voertuigen zal niet worden gehandhaafd; brommobielen hebben wel een kentekenplaat en zijn ontheven);

tenormin
door tenormin Jul 16, 2017 om 10:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn vriend zou zeggen: Laat ie naar haring stinken. ;-)

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2017 om 00:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Prima maatregel. Koop een (elektrische) fiets.

sw
door swat1500 - Jul 16, 2017 om 00:16
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de komende gemeenteraadsverkiezingen kiezen voor een partij die dit soort regels weer wil afschaffen.

ne
door neodutchio - Jul 16, 2017 om 08:19
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En ik begrijp niet wat u er mee wilt bereiken. Op 28 maart heeft u ook al een soortgelijke vraag gestelt waar enorm antwoorden op hebt gekregen. Lijkt mij sterkt dat daar geen bevredigend antwoord tussen stond:
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=170077&hilit=milieuzone#p2359473

costnix
door costnix Jul 16, 2017 om 16:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er moet toch een Ridder van het Droefige Figuur zijn :-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 26, 2017 om 00:59
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Neodutchio en Costnix,

Ik ben verbannen van het Radarforum.
Ze namen mij daar niet serieus.

ne
door neodutchio Jul 26, 2017 om 06:29
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Goh

ficus
door ficus - Jul 16, 2017 om 09:57
147 Antwoorden / 2 Vragen

Het is geen kwestie voor de Rijdende Rechter, omdat de rechter zich niet met de politiek mag bemoeien. John van Drongelen, het zou voor u zeer pijnijk zijn, maar u zult toch afscheid moeten nemen van uw geliefde brommertje als u in Amsterdam wil blijven rond toeren. De enige andere tip is. Ga verhuizen naar een plaats waar men nog wel met oude brommertjes mag rijden.

jo
door jorisw - Jul 16, 2017 om 11:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom worden dit soort lokale dorpsaangelegenheden op een landelijk forum besproken?

gerbera
door gerbera Jul 16, 2017 om 11:42
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Je zal maar z'n brokje antiek hebben en daarmee van je woonplaats naar Amsterdam willen rijden;-)

costnix
door costnix Jul 16, 2017 om 16:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wou Amsterdam nu niet een dorp willen noemen. (Ik ben een geboren en getogen Mokumer. Dit betekend, bij de weg, grote stad)

jo
door jorisw Jul 16, 2017 om 18:01
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is het probleem met Amsterdammers. Ze denken dat ze in een stad wonen, maar van een afstandje gezien is het een conservatief dorp. :-) Vergelijk Amsterdam met een echte stad en je zult snappen wat ik bedoel. In een beetje stad leggen ze gewoon in een normale tijd een metrolijn aan. Bijvoorbeeld.

Maar los van dat: dit soort lokale onderwerpen bespreek je niet op een landelijke forum.

aurora1
door aurora1 Jul 30, 2017 om 01:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Grote stad? How about Jakarta, Londen, Shanghai, Moskou etc. etc.?

gerbera
door gerbera - Jul 16, 2017 om 11:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

hoe milieuvervuilend is Schiphol?
Schiphol valt net buiten de ringweg A10.
Valt ook niet onder de gemeente Amsterdam.
Heeft iemand nog tips om deze vervloekte milieuzone te stoppen?
Verzamel zoveel mogelijk lotgenoten en rij met z'n allen naar het gemeentehuis cq stadsdeelkantoor.
Laatste (nood)oplossing is, zet hem ergens neer in Amsterdam.
Bent u hem heel snel kwijt ( sneller dan op markplaats) en zal u aan een nieuwe moeten die daar wel mag komen.

me
door mein33 - Jul 16, 2017 om 12:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@john van drongelen,

Komt u nu deze site vervuilen met uw topics omdat u bij de conculega's van TROS-Radar niet meer welkom bent.
Hopelijk steekt de redactie van VARA-Kassa daar snel een stokje voor.

fr
door frans56 - Jul 16, 2017 om 12:54
230 Antwoorden / 9 Vragen

Koop, indien mogelijk een E-brommer.  Hiermee bent U voorgoed verlost van dit soort regels.

pe
door pebk - Jul 16, 2017 om 20:31
579 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is geen symboolpolitiek. Tot twintig procent van de luchtvervuiling (CO) in Nederland wordt veroorzaakt door die tweetaktbrommers. Over een half jaar mogen ze niet eens meer nieuw verkocht worden. Voor auto's geldt dat vanaf 2025.
https://www.google.nl/url?q=https://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/14/niemand-weet-hoe-vies-die-scooter-is-1620343-a243253&sa=U&ved=0ahUKEwj0s_bstI7VAhWGKVAKHeh-BdIQFggUMAM&usg=AFQjCNHn_5LpBPr755YebylkQzhIMLuFEw

pe
door pebk - Jul 16, 2017 om 20:31
579 Antwoorden / 0 Vragen

Dubbel

pe
door pebk - Jul 16, 2017 om 20:31
579 Antwoorden / 0 Vragen

Kwartet

pe
door pebk - Jul 16, 2017 om 20:32
579 Antwoorden / 0 Vragen

Trippel

fl
door flessebon - Jul 16, 2017 om 20:57
418 Antwoorden / 7 Vragen

Het is een normale vraag, als het over een Amsterdamse winkel zou gaan dat zou niet gezegd worden dat de vraag hier niet thuis hoort. Onzin dus.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 18, 2017 om 00:39
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte mensen,

Jammer,dat niemand over de milieuvervuiling van Schiphol praat.

Zonder een advocaat verlies ik het van de gemeente.
Natuurlijk ben ik voordeliger uit als ik gewoon een nieuwe brommer koop.

Maar het gaat mij om aandacht voor deze kwestie: wat heeft het voor zin om in Amsterdam een milieuzone te starten als er dagelijks honderden vliegtuigen boven Amsterdam vliegen?

Waarom geen landelijke milieuzone?

Waarom worden gedupeerden niet gecompenseerd?

ge
door george321 Jul 18, 2017 om 00:42
390 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.youtube.com/watch?v=JGkHKqZA5A4

gerbera
door gerbera Jul 24, 2017 om 15:30
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Rijden ze daar dan ook op die stinkende brommers?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 24, 2017 om 01:05
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Op google vond ik het volgende:

Volgens Milieudefensie stoot een opstijgend verkeersvliegtuig per seconde evenveel fijnstof uit als een miljoen vrachtwagens, die 80 kilometer per uur rijden in hetzelfde tijdsbestek.

Ik reed gisteren in Badhoevedorp en de kerosinedampen kwamen me tegemoet:dit kan toch nooit gezond zijn?

Cookies
door Cookies Jul 24, 2017 om 09:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het doet er niets toe wat jij op Google vindt. Die milieu zone komt er en je wordt niet gecompenseerd.

me
door mein33 Jul 24, 2017 om 10:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik reed gisteren in Badhoevedorp en de kerosinedampen kwamen me tegemoet:

@john van Dronelen,

U had windje mee en die benzinestank kwam van uw eigen milieu vervuilende brommert. ;-)) .

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2017 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan maar niet meer op de brommer naar Badhoevedorp. Hebben ze daar geen last van uw uitstoot.

Cookies
door Cookies Jul 24, 2017 om 11:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: +10. @mein33: leuk!

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 21, 2017 om 12:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Volgens Milieudefensie stoot een opstijgend verkeersvliegtuig per seconde evenveel fijnstof uit als een miljoen vrachtwagens, die 80 kilometer per uur rijden in hetzelfde tijdsbestek.

Dat zou ik graag onderbouwd zien, deze cijfers kunnen onmogelijk kloppen. Per seconde evenveel 'als 1.000.000 vrachtwagens, klinkt als sprookje  van Anderson.of gebroeders Grimm

fl
door flessebon - Jul 24, 2017 om 09:59
418 Antwoorden / 7 Vragen

Dat heb ik ook gemerkt, het slaat gewoon op je keel. Het toerisme moeten we dus afremmen. Het wordt onleefbaar, de huizen onbetaalbaar, overlast van toeristen op straat, van het extra verkeer en de luchtvervuiling langs de snelwegen en bij de luchthavens. Toeristen verspreiden is niet de oplossing, het toerisme moet afgeremd worden.

Cookies
door Cookies Jul 24, 2017 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......het toerisme moet afgeremd worden..... Daar zullen de gemeente Amsterdam en het bedrijfsleven heel anders over denken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 25, 2017 om 01:16
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Flessebon,

Het gaat mij erom,dat de gemeente wel de oude bromfietsen aanpakt,maar niet Schiphol.

costnix
door costnix Jul 26, 2017 om 08:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Schiphol ligt niet in de gemeente Amsterdam, maar in de gemeente Haarlemmermeer.

fl
door flessebon Jul 26, 2017 om 08:57
418 Antwoorden / 7 Vragen

Hopelijk duurt het geen 50 jaar voordat we ontdekken dat toerisme schadelijk voor de gezondheid kan zijn net als roken, asbest en teflon. De mensen worden ziek van eenzaamheid, luchtvervuiling en drukte.

costnix
door costnix Jul 30, 2017 om 10:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@flessebon: ik ben op plaatsen in Zuid-Afrika, Nieuw Zeeland, IJsland en zelfs Nederland waar u de door u genoemde zaken niet tegenkomt.

gerbera
door gerbera - Jul 24, 2017 om 15:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb deze kwestie aangemeld bij De Rijdende Rechter
Heeft die ook zo'n stinkende brommer dan?

aurora1
door aurora1 Jul 25, 2017 om 01:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die rijdt toch in een vrachtauto?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 26, 2017 om 01:07
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Volgens milieudefensie hebben omliggende gemeenten van Schiphol last van vervuiling van Schiphol.
Mensen,die in de buurt van Schiphol wonen,lopen door het drukke vliegverkeer zeer grote gezondheidsschade op.
Hun gemiddelde levensverwachting daalt met 4 maanden tot ruim een jaar.

Uit onderzoek blijkt,dat vliegtuigen enorme hoeveelheden van het zeer schadelijke fijnstof uitstoten.......

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 30, 2017 om 00:19
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Als je googlet op "wordt kerosine gesubsidieerd", dan kom je op de site van www.watbezieltons.nu .

Hierin staat, dat in Nederland geen accijns wordt geheven op kerosine voor vliegtuigen.

En ik ben volgens de gemeente Amsterdam milieu vervuilend  bezig als ik met mijn 50 cc scooter door Amsterdam rij.....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 21, 2017 om 02:40
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo mensen,

Ik heb weer een brief van de gemeente gehad.
Ik mag nu in de hele gemeente Amsterdam niet meer komen met mijn brommer,behalve landelijk noord.(vanaf 2018)!

Ik heb Zembla gevraagd om een programma te maken over deze idiote kwestie.
Ik heb gevraagd of ze uitlaatgassen-metingen kunnen doen in het centrum van Amsterdam en in de woonplaatsen rondom Schiphol zoals Hoofddorp en Badhoevedorp.

Wat ook raar is,dat je op de A4 bij Schiphol 130 km per uur mag rijden: misschien is de luchtvervuiling daar zo groot dat het niet meer uit maakt hoe hard je rijdt?

Voor mensen,die klagen over de uitbreiding van vliegveld Lelystad heb ik de volgende tip: hang je was binnen.

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2017 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was binnen? Gaat het lekker schimmelen. Ga emigreren naar het Ruhrgebied of zo.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2017 om 02:42
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tijger,

Heb je geen droger?
Ik bedoel ook tegen de stank.

gerbera
door gerbera - Oct 21, 2017 om 11:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik mag nu in de hele gemeente Amsterdam niet meer komen met mijn brommer,

Goh, zal het rustig worden in Amsterdam;-)

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 21, 2017 om 12:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Op het Radar forum schreef u al maanden geleden.
Waar het mij omgaat is,dat de gemeente de gewone man opdringt om een nieuwe brommer te kopen zonder een tegemoetkoming,zoals een slooppremie of inruilactie.
Niet iedereen kan een nieuwe bromfiets betalen.
Wat dacht u nog te krijgen voor een 21 jaar oude brommer. U zou verwijderingsbijdrage moeten betalen!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2017 om 03:25
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@ Diewilik,

Beetje flauwe reactie.
Mijn brommer is kwaliteit.
Die Chinese scooters gaan snel stuk.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2017 om 16:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus Amsterdam wordt nu een schone stad als uw naaimachine er niet meer mag komen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2017 om 03:27
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Autorai,

Beetje flauw antwoord.
Rondom Schiphol stinkt het behoorlijk.

me
door mein33 - Oct 21, 2017 om 17:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR JOHN VAN DRONGELEN - 21 OKT. 2017 OM 02:40
14 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Hallo mensen,

Ik heb weer een brief van de gemeente gehad.
Ik mag nu in de hele gemeente Amsterdam niet meer komen met mijn brommer,behalve landelijk noord.(vanaf 2018)!

@john van D.

Hoe duidelijk wilt u het eigenlijk hebben.
Daar verandert ook een TV. programma niets aan.
Ook uw constante vraag om aandacht doet hier niets aan af, verboden is verboden en zal verboden blijven.
U kunt nog duizend argumente verzinnen waarom de besluitvorming van de Gemeente niet klopt, maar wetgeving is wetgeving en daar veranderen ook uw argumenten niets aan.
Uw weerstand tegen dit rijverbod weegt overigens mijn verbazing aangezien u zo'n voorstander bent van het invoeren van de "Trolleybus" uit milieuoverwegingen.
U bent blijkbaar net zo'n draaikont als 'Groen Links', alleen goed voor het milieu als het u goed uitkomt.

Uw  alsmaar "doordrongelen" ** over het opgelegde rijverbod voor een vervuilende tweetakt in binnenstedelijkgebied wordt ook hier niet voor u opgelost en zal derhalve een zinloze operatie blijken.

Misschien heeft een bromfietsmuseum belangstelling voor uw brommert en kunt u de goegemeente een dubbelplezier doen met het schenken van uw brommert. Misschien mag u er ook nog wel een keertje "gratis" langskomen om er nog een keer een ritje  mee te maken.

** ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2017 om 03:44
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Die trolleybus was een andere topic:dat ging om een alternatief voor de trein/NS.
Waar het mij om gaat is,dat een milieuzone geen zin heeft in Amsterdam omdat Schiphol er naast ligt.
Nu Schiphol uitbreidt richting Lelystad (dus vliegveld Lelystad gaat Schiphol ondersteunen) komen mensen opeens wel in verzet: omdat het ze nu wel raakt.
Maar ze willen wel graag blijven vliegen vanaf Schiphol: dus men wilt wel de lusten,maar niet de lasten.

Ik word gezien als een zielige zeurpiet,die wilt blijven rijden op zijn oude scooter.
Maar hebben de klagers over de uitbreiding van vliegveld Lelystad niet boter op hun hoofd? Waarom mag ik niet klagen,dat mijn oude brommer opeens vervuilend is en dat ik er niet meer op mag rijden in mijn woonplaats?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 22, 2017 om 02:37
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@mein 33,

Het gaat inderdaad om wetgeving: de rechter in Rotterdam heeft de milieuzone voor benzineauto's al verboden.
Dit gaat om een grotere groep,dus is er meer weerstand vanuit de bevolking.

Om een vergelijking te maken:
De tegenstanders van uitbreiding van vliegveld Lelystad hebben boter op hun hoofd: hier in Amsterdam hebben wij al jaren last van Schiphol.
Denk maar aan de Bijlmerramp.

Ik hoop echt,dat Zembla aandacht besteedt aan mijn kwestie: het vliegverkeer is een groter gevaar dan de kunstgrasvelden.

Cookies
door Cookies Oct 22, 2017 om 11:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Man, houd eens op met je gezeur. Lekker naar R'dam verhuizen of dat wrak van een brommer op de schroothoop gooien.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2017 om 12:06
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Carola,

Een beetje flauw antwoord.
Omdat het jou niet raakt,vindt je dat ik zeur.

De waarheid is,dat de gemeente/ lokale overheid hun burgers op kosten jaagt .

me
door mein33 - Oct 22, 2017 om 11:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@John van D.

Ik begrijp uw standpunt, maar ik kan u blijkbaar niet duidelijk maken dat hier (op deze site) uw problemen niet worden opgelost.
Voor uw klacht m.b.t. uw brommer moet u echt bij de Gemeente zijn en niet op een consumentenforum als dit.
Ik kan mij niet voorstellen dat u de enige bent in 020 die zich door deze maatregel getroffen voelt/wordt en u zult op de e.o.a. wijze, misschien via de sociale media, medestanders moeten zoeken om dit probleem aanhangig te maken.
Op deze site vindt u weinig of zelfs helemaal geen medestanders aangezien het merendeel van de
deelnemers op dit forum buiten de regio 020 wonen en derhalve geen belanghebbende zijn.
Ik wens u succes in uw strijd, al geef ik u weinig kans op slagen aangezien de milieumaatregelen in de nabije toekomst alleen nog maar scherper zullen worden gesteld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 22, 2017 om 12:17
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo mein 33,

Ik zoek inderdaad aandacht voor mijn standpunt.

Ik merk,dat Schiphol wordt beschermd door de "elite" : de machthebbers.

Ik heb nu een goedkoop vervoermiddel,die het nog jaren blijft doen.
Helaas wilt de elite dit van mij afpakken.