se
door sebastiaanW Oct 25, 2016 om 12:46
Auto & vervoer

Kapotte Daihatsu Cuoro na 2 weken

Op 3 oktober 2016 heb ik een Daihatsu Cuoro aangeschaft bij Binnendijk Auto’s en Service op de Binnendijk 5c te Helmond.

Bij het bekijken van de auto kwam er ligt rook uit de uitlaat en stotterde de auto iets. Dit was waarschijnlijk door het stilstaan en zou het kunnen dat de afstelling bijgesteld moest worden. Hij garandeerde dat de auto geen mankementen had. Echter naar 2 weken kwam er zoveel rook uit de uitlaat dat het gewoon dichte mist ontstond aan de achterzijde. De auto om maandag 24 oktober terug gebracht zoals afgesproken is op de zaterdag ervoor, hij had geen tijd om er naar te kijken. In de middag heeft hij mij laten weten: Een cilinder krijgt niet genoeg compressie waardoor die niet goed mee gaat. Daarom stottert de auto. Rook komt omdat olie langs de cilinder afloopt. Zijn advies: niet laten maken zo’n reparatie is best duur. Om en na bij wat de auto kost. De auto is aangeschaft voor 350,- en in de advertentie op Marktplaat en Speurders werd gezegd nette auto. Dat kun je nu niet meer zeggen van de auto.

Ik verwacht voor 350,- niet een auto met zo’n groot defect nota bene is de auto in juni 2016 nog gekeurd geweest. Het keuringsrapport kreeg ik bij de koop niet, hij had dit zelf namelijk niet gekregen. Ik heb de garage Binnendijk Auto’s en Service gevraagd de koop ongedaan te maken aangezien dat hij nu totaal niks waard is. Hij wilde mij er 50 euro voor geven om die rede. Maar terug nemen wil hij niks van weten. Een andere oplossing aanbieden doet hij niet. Hij geeft aan dat er geen garantie is gegeven, daar heeft mij bij het aanschaffen van de auto niet opgewezen.

Wat ik heb gedaan om eventueel het probleem te verhelpen: Wondarwelt van Holts volgens gebruiksaanwijzing in de auto gedaan, fles was 14,75 euro. Als het zou werken wilde hij mij wel die kosten vergoeden.

Wat zijn nu in zulke gevallen mijn rechten als consument? Dit zie ik gewoon als oplichting. Mijn kinderen durven niet eens meer bij mij in de auto te stappen. Ik heb geen geld om een andere auto aan te schaffen zonder dat ik deze kan verkopen.

4331 10 Rapporteer

simon55
door simon55 - Oct 25, 2016 om 12:54
1556 Antwoorden / 5 Vragen

n Auto kopen voor € 350 kun je ook niet echt veel van verwachten,en ja rook uit de uitlaat dat duidde er toen al op dat er wel wat mis was,en wat betreft de keuring die kunnen ook niet door de motor heen kijken,en nee garantie voor die prijs bestaat al helemaal niet

tenormin
door tenormin - Oct 25, 2016 om 12:56
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry hoor maar wat verwacht u dan van een auto van €350,00.

Johkwe
door Johkwe - Oct 25, 2016 om 12:56
44 Antwoorden / Vragen

Ik verwacht voor 350,- niet een auto met zo’n groot defect

Wat verwacht u dan wel voor zo'n barrel van €350 ? Die €50 is de slopers prijs.
Meer ook niet waard.

pi
door pieterwolters Oct 26, 2016 om 12:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Nog minder dan de slopersprijs...

costnix
door costnix - Oct 25, 2016 om 14:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zulk soort auto's kwam vroeger op een spectaculaire wijze tot hun einde in de rubriek "Wrak van de Weg" in Tros Kieskeurig
https://youtu.be/nqHgQmZmXPU

zoekster1
door zoekster1 - Oct 25, 2016 om 14:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De auto is te goedkoop om daar nog iets redelijks van te verwachten.  Het is wel zo dat de garagehouder u heeft verteld dat er niets mis was met de auto, daar kunt u op zich dan weer wel rechten aan ontlenen. Maar het is allemaal mondeling gegaan. dus een hopeloze zaak. Ik zou dan die 50 euro maar aanpakken en nog wel even een negatieve review ergens op internet achterlaten.

simon55
door simon55 - Oct 25, 2016 om 14:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zet hem op marktplaats is ie zo weg voor € 150

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 26, 2016 om 00:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U heeft zelf ook niet om garantie gevraagd.
Voor deze prijs kunt u alleen een wrak kopen, de apk keuring kijkt niet naar cilinders en stotterend rijgedrag.
U had na de proefrit direct van de auto af moeten zien.  U begrijpt toch ook dat ze voor 350 euro niet echt tijd aan de auto willen en kunnen besteden dan verdienen ze niets meer.
Snel wegdoen dit wrak.

ja
door janf43 - Oct 26, 2016 om 11:06
733 Antwoorden / 0 Vragen

Schande, voor zo'n bedrag had u kunnen verwachten er nog minstens 10 jaar in te kunnen rijden.

pi
door pieterwolters - Oct 26, 2016 om 12:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Alle consumentenvoorlichting van de afgelopen decennia is volkomen zinloos geweest. Dat blijkt maar weer eens....

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 26, 2016 om 12:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tja in Helmond een auto kopen, dat is ook gewoon vragen om problemen :-p.

Overigens heb je wetttelijk gezien gewoon 6 maanden garantie.

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 27, 2016 om 00:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ja, en mijn schoonmoeder is lief.  :-)

alfaromeo164
door alfaromeo164 Oct 28, 2016 om 13:42
174 Antwoorden / 1 Vragen

Garantie op een auto van €350??? Waarschijnlijk heeft de auto een hoge kmstand is zal de leeftijd ook niet echt aan de lage kant zijn.

alfaromeo164
door alfaromeo164 Oct 28, 2016 om 13:55
174 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper heeft een meldplicht en koper een onderzoeksplicht. Bij beiden is hier schijnbaar niet aan voldaan. Het enige wat koper kan proberen is de aankoop ongedaan te maken maar hij/zij mag bewijzen dat de verkoper bewust dingen heeft verzwegen. Ik neem aan dat niet op schrift is gekregen dat er geen mankementen zouden zijn?