Le
door LeroyAerox May 2, 2016 om 19:30
Auto & vervoer

MAG EEN REPARATEUR ZOMAAR DINGEN AAN JE SCOOTER DOEN, ZONDER JOU IN TE LICHTEN??

Ik heb me scooter naar een scooter dealer gebracht omdat me gaskabel is geknapt. Heb hem gevraagd om me gaskabel te laten maken, alleen dat!! Vervolgens na 1,5 week bel ik hem op, met de vraag of die klaar was aangezien het best lang deed voor alleen een gaskabel. Hij zei; 'De scooter is al paar dagen klaar' Ik dacht waarom belt u mij dan niet op? Vervolgens vraag ik om de prijs, en toen kwam het .. Hij noemde me een hele waslijst op met wat die wel niet gedaan had aan de scooter en dat het tussen de 170,- / 200,- euro zal zijn. Mijn vraag is dus aan jullie, mag een scooter reparateur zomaar dingen aan me scooter doen zonder mij in te lichten??

Mvg
Leroy

Heb het btw gedaan bij ; Heima Scooters in Den Ham.

6320 7 Rapporteer

Topantwoord

vd
door vdlieuw - May 2, 2016 om 19:39
211 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, dat mag hij niet zonder uw goedkeuring.
Ook al zou de reparateur een situatie tegenkomen die b.v. levensgevaarlijk
zou kunnen zijn als u met de scooter zou gaan rijden, dan dient hij u eerst
te informeren, u vraagt wat de kosten zijn en u gaat al of niet akkoord met die
reparatie.
En de reparatuer weet dit zelf ook donders goed hoor, laat u niet in de luren leggen
met verhalen van "ik dacht dat u wel " enz.
Laat dit een les zijn voor een volgende keer, eerst prijsopgave vragen, liefst in bijzijn
van een getuige als het niet op papier wordt gezet en dan pas toestemming geven
voor herstel.

tijger1
door tijger1 - May 2, 2016 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat mag die reparateur niet doen. Hij had daarvoor eerst toestemming moeten vragen. Maar u hebt blijkbaar van te voren geen prijs afgesproken voor die gaskabel?

Maar het zal een moeilijke zaak worden uw brommer mee te krijgen zonder betaling voor die andere reparaties. En wat heeft hij dan allemaal gerepareerd?

Het is trouwens "mijn"  brommer, en niet "me"  brommer.

ja
door jackyh May 2, 2016 om 19:52
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien is me wel een merknaam.

gerbera
door gerbera May 2, 2016 om 23:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry @tijger1 het is niet "uw" brommer maar zijn scooter. En op z'n grunnings zegt men "me";-)

aurora1
door aurora1 May 2, 2016 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mien brommer....

tijger1
door tijger1 May 2, 2016 om 23:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het internet is niet Gronings.:-) en zijn scooter is zeker niet me scooter.

pi
door pieterwolters May 10, 2016 om 08:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoor niets, dus is het gewoon schrijftaal en geen spreektaal. Dus "mijn" en niet "me".

koekeloer
door koekeloer May 11, 2016 om 11:46
562 Antwoorden / 18 Vragen

En het gebruik van "die" is ook onjuist. "hij" is meer van toepassing.

lion4
door lion4 May 11, 2016 om 13:48
2 Antwoorden / Vragen

Bij mij gaat het er om of ik begrijp wat men, ze, hun en Mien bedoelen, als ik dat snap ben ik blij.

ha
door halex - May 2, 2016 om 20:36
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik niet begrijp: waarom kan de monteur niet vertellen hoeveel het precies kost (hij geeft u een schatting van 170,- à 200,- euro) terwijl al het werk al gedaan is en de scooter al een paar dagen klaarstaat. Dan heeft hij toch alle tijd gehad om de nota vast op te maken? Of krijgt u bij voorbaat al 30 euro onderhandelingsruimte?

Tr
door TroepieGekocht - May 9, 2016 om 20:16
1 Antwoorden / Vragen

Altijd wat met die scootersdealers. Heb ook zo'n gevalletje bij de hand met een scooter van La Souris. Die willen alle wettelijke garantieregelingen overboord gooien, hun eigen regeltjes toepassen en ook nog voorrijkosten berekenen. Ter lering ende vermaeck :  Een reparatie mag alleen in onderling overleg worden uitgevoerd. Als niet duidelijk is wat het gaat kosten moet de reperateur een plafond afspreken bijv 50 of 100 euro. Als het onder garantie valt mogen er GEEN kosten worden doorberekend. Ook niet als de dealer vanaf de andere kant van het land moet komen. Dat valt onder zijn risico als je in heel Nederland wil leveren. Mijn advies is dan ook niet kopen bij bedrijven als La Souris. Als het op garantie aankomt zijn ze gewoon niet thuis en gokken er op dat je niet de moeite neemt om het uit te vechten voor de rechter. We gaan zien hoelang ze dat volhouden als niemand meer bij hun koopt. Zo scheiden wij de koren van het kaf en verdwijnen deze bedrijven razendsnel.

motorhan
door motorhan - May 11, 2016 om 12:16
8 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien ben je zelf niet al te duidelijk geweest toen je de scooter bracht. en voordat je ergens klaagt is het handig om de reparateur een gespecificeerde opgave te vragen van de uitgevoerde werkzaamheden.
Misschien hebben de uitgevoerde werkzaamheden wel allemaal met je gaskabel te maken.
en waarom vraag je de reparateur niet eerst om uitleg voordat je zo'n warrige post plaatst.

Als de kosten buitensporig /onredelijk zijn kun je contact opnemen met de Bovag of Focwa er van uitgaande dat het een erkende dealer/reparateur is.

Wil je gaan rijden dan zal je toch eerst moeten betalen en e.v. op de rekening onder protest moeten vermelden en laten tekenen door de reparateur anders blijft het welles nietes.

audb
door audb May 11, 2016 om 12:58
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Op een scooter van zo €700 wordt heel erg weinig verdiend maar het zijn China syndroom scooters die echt van elende uit elkaar schudden en vallen en daar verdienen ze dan weer aan.

Een nieuwe kickstart deksel pakking er op laten zetten kost gemiddeld zo €75 terwijl een hele set met pakkingen nog geen €6,75 kost bij Aliexpress en je niet langer dan zo 15 min bezig bent.

Olie bij vullen of vervessen? zo 10 min werk kosten €35 plus je olie a €10 voor 150 ml en die kan je net zo goed bij de Lidl halen dan heb je ook nog 5 liter.

Daar zit hun winst in vandaar dat ze liever ook geen garantie bieden.

wwassink
door wwassink - May 11, 2016 om 13:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het uitleggen op Facebook, met naam en toenaam erbij,, om te zien wat anderen ervan denken.
En misschien is dat geval van vernoemd bedrijf wel meer bekent bij anderen in de omgeving..

mo
door mof - May 12, 2016 om 06:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Hoeft u niet te betalen. Voor zover er geen eenvoudig terug te draaien reparaties en aanpassingen zijn gedan hoeft u ook niet te accepteren dat het wordt teruggedrasid. U mag de scooter meenemen tegen betaling van de afgesproken reparaties, dus de gaskabel.