An
door AnoniemNL Jun 20, 2017 om 21:01
Auto & vervoer

Moet een monteur van een BOVAG garage monteur diploma's hebben?

Ondanks bij een BOVAG garage geweest waar de eerste monteur  (chef werkplaats) geen papieren/diploma's heeft om het vak te beoefenen.

4613 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2017 om 21:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En hoe weet je dat?
Trouwens: praktijk is belangrijker dan  theorie en als het een Bovaggarage betreft kun je bij een eventuele klacht - als die niet naar tevredenheid verholpen wordt - bij de Bovag terecht.
Dus wat is het probleem?

jo
door jorisw - Jun 20, 2017 om 21:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me helemaal niet zo relevant of een monteur diploma's heeft. Als de service maar goed is. Uiteraard helpt een goede opleiding, maar er zijn ook mensen zonder (afgeronde) opleiding die iets kunnen.

Wat is de achtergrond van deze vraag? Zoek je een stok om mee te slaan?

ne
door neodutchio - Jun 20, 2017 om 21:10
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Goh, heb ik het altijd verkeerd gedaan als mijn auto naar de garage moest? Ik geef aan wat ik wil (beurt, reparatie) en ze gaan er mee aan de slag. Nadien haal ik de auto op, betaal en rij naar huis.
Maar ik moet dus eerst vragen welke diploma's de medewerkers hebben en of ze het bewijs even willen laten zien.

Ge
door Genee - Jun 20, 2017 om 21:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de chefmonteur geen diploma's heeft.
Hij zal het wel niet tegen u willen vertellen.
Ik zou me er niet druk om maken, hij zal die functie toch wel verdiend hebben.

aurora1
door aurora1 - Jun 20, 2017 om 21:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor deze anonieme mededeling, @anoniem.
En hoe weet u dat, denkt u dat te weten?
Dan maar naar een andere garage als het u bij deze garage niet bevalt.

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2017 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou hij die moeten hebben? Als hij uw auto maar kan repareren, is het goed. Vraagt u overal waar u komt eerst om de diploma's van de werkers?

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2017 om 22:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@anoniem, zoals ik het lees: u bent onlangs naar een Bovag garage geweest en de papieren van de eerste monteur gevraagd? Of kwam u met auto die gerepareerd moest worden, wat kennelijk niet goed is gegaan? De goede man zal zijn opleiding best voltooid hebben maar zelfs zonder papieren: als het maar een goede vakman is, toch? Zegt meer dan papieren.

gerbera
door gerbera - Jun 20, 2017 om 22:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Met een papiertje kun je geen auto repareren, met vakkennis wel. Och en misschien heeft de 2e monteur die wel maar had deze geen zin in de functie van chef werkplaats. Zou de garage geen goed werk afleveren hadden ze het keurmerk BOVAG niet gehad.
Maar hoe is het met de auto, is die goed gerepareerd?
Ps ook naar een eventueel zwemdiploma gevraagd?;-)

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 20, 2017 om 23:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als de monteur van Nederlandse komaf is heeft hij zeker een veterstrikdiploma en zeer waarschijnlijk een zwemdiploma.

hansje klein
door hansje klein - Jun 20, 2017 om 23:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Of hij en welke papiertjes hij moet hebben staat meestal in de vacature ...

Lees eerst eens de algemene taakomschrijving en vertel dàn eens precies wat deze man fout gedaan heeft: HIER

ho
door honza23 - Jun 21, 2017 om 11:57
261 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, en?
ps: wie zegt dat hij aan uw auto heeft ewerkt?

hammond
door hammond - Jun 21, 2017 om 12:12
122 Antwoorden / 15 Vragen

Tegenwoordig kan een handige sleutelaar geen auto's meer repareren,want de auto zit vol met elektronica waar je echt wel verstand van moet hebben. Ook mag je geen APK keuringen doen zonder opleiding. Vroeger repareerde ik mijn auto altijd zelf,maar tegenwoordig met de ECU die alles aanstuurd zoals benzineinjectie,ontsteking en storingen moet je echt wel weten wat je doet. Als ik een monteur zonder papieren wil breng ik mijn auto wel naar Kwik Fit.

holiday
door holiday - Jun 21, 2017 om 12:27
102 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een rare opmerkingen hier, geef die man antwoord op zijn vraag en als je het niet weet, hou dan je mond dicht oftewel reageer dan niet.
Ik heb zelf in een garage gewerkt en weet dat er heel wat afgeklooid wordt.
Je betaald voor een volwaardige monteur en ze laten de klus over aan een leerling, maar dat zie je niet in de prijs terug.
Ik kan zo veel verhalen vertellen over wat er niet goed gegaan is in een garage.
Nou één dan, Nieuwe remblokken en schijven rondom laten plaatsen. Speciaal er bij gezegd, kijk of alles wel soepel werkt.
Een oudere monteur de baas heeft drie wielen behandeld en het vierde wiel deed een andere monteur.
Binnen 3 maanden hoorde ik dat het niet goed was met de remmen.
De monteur kwam er achter dat juist bij die ene die hij gedaan had, het binnenblok helemaal weg gesleten was en mijn schijf ook ingesleten was.
Zij lieten mij gewoon de blokken en de schijf opnieuw betalen, wel met korting.
Ik zou zeggen zoek een oudere monteur, die zijn tenminste nog een beetje serieus in hun werk.

me
door mein33 - Jun 21, 2017 om 13:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ondanks bij een BOVAG garage geweest waar de eerste monteur  (chef werkplaats) geen papieren/diploma's heeft om het vak te beoefenen.

Heeft u vast en zeker niet even boven de deur van de receptie naar de werkplaats gekeken, daar hangen nl. naast de foto van de monteur ook zijn diploma's. ;-)
Een Bovaggarage bestaat niet, het zijn garagebedrijven die bij de Bovag zijn aangesloten en de Bovag komt pas in aktie als een klant het n.a.v. een klacht niet eens kan worden met de garagehouder. Er zijn ook genoeg garagebedrijven die wel de bordjes van de Bovag aan de gevel hebben hangen maar niet bij hen zijn aangesloten.
De eigenaar van de garage bepaald wie hij in dienst neemt en in welke hoedanigheid deze werknemer bij hem aan de slag gaat.
De werkgever bepaald zelf welke eisien hij steldt aan de papierendeskundigheid van zijn monteurs.
Er is geen wettelijke bepaling die aangeeft welke monteur over welke diploma's zou moeten beschikken.
Een papierbriefje geeft echt(er) geen enkele garantie tot het afleveren van vakwerk.
Interne scholing en na-scholing zijn van veel groter belang dan een opleiding die misschien wel 30 jr. geleden heeft plaatsgevonden.

ja
door janf43 - Jun 21, 2017 om 14:38
733 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn uitstekende vakmensen die in de praktijk alles geleerd hebben maar geen officiële diploma's hebben en er zijn mensen die ondanks alle diploma's niet veel verder komen dan de theorie en het vak verder nooit onder de knie zullen krijgen. Maar wat is nu uw probleem?

mo
door mof - Jun 21, 2017 om 19:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Diplomas hoef je niet te hebben als automonteur

aurora1
door aurora1 - Jun 22, 2017 om 00:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@holiday, waarom geeft u geen antwoord op de gestelde vraag?

ma
door manwijf - Jun 22, 2017 om 10:08
574 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat tegenwoordig veel jongelui hun neus ophalen voor werk waarbij je vieze handen krijgt, is het heel moeilijk, zo niet bijna onmogelijk om nog goede monteurs binnen te halen. Geldt voor de hele branche, ook in de scheepvaart. Zo komen ook schoolverlaters soms toch aan een baan. Dit hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar voordat alle benodigde kennis hebt opgedaan, gaat er wel wat tijd overheen. De BOVAG garandeert in ieder geval dat de kwaliteit goed is. Zo niet, dan rest je niets anders dan te reclameren.

p.s. een alias als ANONIEMNL komt heel onvriendelijk over. Maak er eens iets leuks van, als je niet herkend wilt worden aan je naam.

koekeloer
door koekeloer - Jun 22, 2017 om 10:30
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ondanks wat ?