Ar
door Araf May 31, 2016 om 16:00
Auto & vervoer

Naheffing parkeerbelasting

Onlangs ontving ik een naheffing parkeerbelasting. Afgezien van het feit dat ik betaald heb en het kaartje nog heb en dus bezwaar heb aangetekend, kloppen er een aantal gegevens niet op de geschreven bon.
Zo is de Xxxxxstraat ( zoals geschreven staat op de bon) geen straat maar Xxxxxweg.
Ook is de kleur van  mijn auto omschreven als blauw, terwijl ik een pikzwarte auto heb.
Zouden deze genoemde fouten genoeg zijn om een naheffing ongeldig te laten verklaren?

1858 9 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2016 om 16:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Probeer het gewoon met de bezwaar-procedure die aangegeven wordt.....nee heeft u al! Kan me overigens goed voorstellen, dat er hoofdzakelijk op het kenteken gelet wordt en de rest menselijke foutjes zijn (zoals een kleurenblinde en/of dislectische controleur....), tenzij u op dat tijdstip ergens anders was met uw auto en dit kunt aantonen, dan hebben zij wèl een probleem.

tijger1
door tijger1 - May 31, 2016 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klopt het kenteken?

tenormin
door tenormin - May 31, 2016 om 16:24
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien is de kleur wel in het avondlicht gezien; blauw en zwart zie je in het donker niet echt duidelijk. Maar zoals @tijger1 al aangeeft, als het kenteken klopt enz. Straat en weg: tja, als u zin heeft om het op die basis ongeldig te laten verklaren: ik schat het succes vrij laag in.

marita5
door marita5 - May 31, 2016 om 16:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen
ja
door jackyh - May 31, 2016 om 16:51
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had een auto met de kleur petrol blue en die werd ook altijd omschreven als zwart. Heeft me nooit geholpen bij een bezwaar.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 31, 2016 om 18:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U geeft aan dat u het parkeerkaartje nog heeft. Lag het goed zichtbaar achter de ruit?  Bij mij is weleens een kaartje naar beneden gedwarreld maar ik moest ondanks dit kaartje als bewijs toch betalen omdat het niet zichtbaar was.
Diewilik

sw
door swat1500 - May 31, 2016 om 18:37
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Bij parkeerbelasting is alleen van belang of de belasting is betaald of niet. Het niet zichtbaar zijn van het parkeerkaartje is geen grond om de naheffingsaanslag door te zetten als de belasting aantoonbaar betaald is. Kleur auto, plaats overtreding zijn niet relevant zolang de belasting maar betaald is.

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 1, 2016 om 01:51
641 Antwoorden / 77 Vragen

Gewoon betalen. Zelfs als je 100% kunt aantonen dat je betaald hebt of dat het jouw auto niet is, zul je moeten betalen. Betaal je niet, dan extra kosten die een veelvoud van de oorspronkelijke "bekeuring" bedragen.

We hebben zelf voor een "Liberale" regering gekozen, dus niet klagen!

lo
door lovewinnie - Jun 1, 2016 om 06:58
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk ff op de site www.cijb.nl login met digid en kijk of er een boete open staat. Daar staat ook de foto bij ( ook bij parkeerboete worden foto's gemaakt). Dan kunt u zien of het u auto is

marita5
door marita5 Jun 1, 2016 om 07:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@lovewinne , Ts heeft boete betaald , en er is bezwaar aangetekend ..