pi
door pieterjk Feb 10, 2016 om 22:41
Auto & vervoer

Navigatiekaarten van Toyota

ik heb begin januari 2016 een nieuwe Toyota gekocht waarin hun navigatie systeem zit. De eerste week heb ik bijna niets gereden omdat het weer nog al slecht was. Toen ik hem wilde instellen op mijn huis adres klopte dat niet als je de plaats bepaling ziet dan sta ik op de oprit van de overburen.
Toyota stelt dat de kaart 1x per half jaar wordt geupdate dat kan volgens miij niet kloppen want de kaartleverancier (heeft een gratis App voor anndroid) is wel nauwkeurig. ik ben er al mee bij de garage geweest en heb er met toyota per email over geklaagd zonder enig resultaat anders dan een paar smoezen.
Zo komt het adres van mijn zoon niet voor (het bestaat niet) bij Toyota terwijl de straat al meer dan 2 jaar bestaat, hier is lokaal een rotonde met 4 aansluiting ruim 10 jaar geleden aangelegt volgt Toyota zijn het er 3. en zo kan ik nog wel even door gaan.
De meerprijs voor dit complete systeem Radio / Internet en Navigatie is bijna 200 euro. Er wordt de koper, mij dus, op geen enkele wijze gewaarschuwd voor de slechte kwaliteit van de kaarten.

mijn vraag is nu wat kan ik doen, ik wil gewoon goede up to date kaarten in het systeem.

902 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2016 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet bij de autoverkoper zijn voor een update.

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2016 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En zolang u nog geen goede kaarten heeft kunt u, als u een smartphone heeft daarop een gratis navigatie app installeren zoals MapFactor. Werkt via gps en u kunt dan de gsm opladen/aangesloten laten via de aansteker van de auto.

costnix
door costnix - Feb 11, 2016 om 01:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat u uw auto op de oprit van uw buren ziet staan, ligt aan de plaatsbepaling door uw GPS. Deze kan per dag, uur, minuut schelen en is afhandeling van het weer, de hoeveelheid, beton en bomen rondom uw huis.

r.kemperman
door r.kemperman - Feb 11, 2016 om 08:26
423 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik via de GPS van de iPhone kijk waar mijn vrouw is, dan zit ze altijd bij de alleenstaande buurman.
Gelukkig ben ik niet jalours