Navigatiekaarten van Toyota
ik heb begin januari 2016 een nieuwe Toyota gekocht waarin hun navigatie systeem zit. De eerste week heb ik bijna niets gereden omdat het weer nog al slecht was. Toen ik hem wilde instellen op mijn huis adres klopte dat niet als je de plaats bepaling ziet dan sta ik op de oprit van de overburen.
Toyota stelt dat de kaart 1x per half jaar wordt geupdate dat kan volgens miij niet kloppen want de kaartleverancier (heeft een gratis App voor anndroid) is wel nauwkeurig. ik ben er al mee bij de garage geweest en heb er met toyota per email over geklaagd zonder enig resultaat anders dan een paar smoezen.
Zo komt het adres van mijn zoon niet voor (het bestaat niet) bij Toyota terwijl de straat al meer dan 2 jaar bestaat, hier is lokaal een rotonde met 4 aansluiting ruim 10 jaar geleden aangelegt volgt Toyota zijn het er 3. en zo kan ik nog wel even door gaan.
De meerprijs voor dit complete systeem Radio / Internet en Navigatie is bijna 200 euro. Er wordt de koper, mij dus, op geen enkele wijze gewaarschuwd voor de slechte kwaliteit van de kaarten.
mijn vraag is nu wat kan ik doen, ik wil gewoon goede up to date kaarten in het systeem.
En zolang u nog geen goede kaarten heeft kunt u, als u een smartphone heeft daarop een gratis navigatie app installeren zoals MapFactor. Werkt via gps en u kunt dan de gsm opladen/aangesloten laten via de aansteker van de auto.
Dat u uw auto op de oprit van uw buren ziet staan, ligt aan de plaatsbepaling door uw GPS. Deze kan per dag, uur, minuut schelen en is afhandeling van het weer, de hoeveelheid, beton en bomen rondom uw huis.
Als ik via de GPS van de iPhone kijk waar mijn vrouw is, dan zit ze altijd bij de alleenstaande buurman.
Gelukkig ben ik niet jalours
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Gewoon energie schandalig
Nadat ik op 14 februari 2024 telefonisch was benaderd heb ik 16 februari per mail en herroepingsformulier laten weten dat ik geen gebruik maak van hun aanbod. Op 16-02 ontving ik een mail om 09.14 uur, Je hebt het herroepingsformulier van Gewoon Energie ingevuld. Als je binnen de bedenktermijn het formulier hebt ingezonden kunnen wij gewoon altijd je annulering verwerken zonder gedoe. We ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer