S.
door S.mastbergen Aug 28, 2016 om 11:07
Auto & vervoer

Navigatiekia

Mijn navigatie zit vol met haar scheurtjes dat wordt niet vergoed ze zeggen dat het komt door invloeden van buiten af
met andere worden heb lk zelf gedaan ben het daar niet mee eens volgens mij zir er fout in anders kan dat niet
heb 7jaar garantie dat stelt dus ook niets voor

607 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2016 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Invloeden van buitenaf, wil niet per se zeggen dat u dat gedaan hebt. Kan de invloed van zonlicht zijn of zo. Maar waar zitten die haar scheurtjes dan precies in? De behuizing of het scherm?

ra
door ramanah - Aug 28, 2016 om 12:34
135 Antwoorden / Vragen

Een navigatie zit vaak 24/7 in een auto met alle temperaturen, Hitte in een auto kan wel oplopen tot 50 graden C en meer. Het is dus niet vreemd dat het scherm of de behuizing daardoor beschadigd. (Zelf heb ik de navi nooit "op de ruit" als ik niet rijdt). Uitgaande van het feit dat u het apparaat langer als 6 maanden heeft, zult U moeten bewijzen dat zij de schuldige zijn.

Overigens ga ik ervan uit dat u het over een los apparaatje heeft en niet over een vast ingebouwde. Als dat wel zo is, zullen er op die 7 jaar garantie zeker bepaalde uitzonderingen zijn. Over welke garantie heeft u het precies? De hele auto of alleen de navigatie?

Uitgaande van de Kia en de garantievoorwaarden, van de site:

De 7 jaar Kia garantie is niet alleen de langste van Europa,
maar volgens ons ook de beste van Europa.

Elke Kia wordt geleverd met een fabrieksgarantie van 7 jaar.
Maar weinig onderdelen zijn uitgesloten van dit unieke aanbod.
Er zijn geen verborgen kleine lettertjes of verrassingen achteraf.
Gemoedsrust wordt nu dus standaard geleverd bij elke nieuwe Kia.

1. Motor
2. Elektronische besturingseenheid (ECU)
3. Versnellingsbak
4. Elektrisch systeem
5. Interieurafwerking en bekleding
6. Carrosserie incl. doorroesten en glas
7. Ophanging incl. schokbrekers en veren

aurora1
door aurora1 - Aug 28, 2016 om 15:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe lang heeft u die navigatie (in de auto zitten)? En wat voor garantie betreft het, van de navigatie of de hele auto? Staat er niets over in voorwaarden vermeld?
Als het scherm slecht(er) of moeilijk te bekijken is en u heeft een smartphone,  dan kunt u eventueel op de smartphone een gratis navigatie zetten zoals bijv. MapFactor. Dan heeft u in ieder geval een navigatie.

ha
door halex - Aug 28, 2016 om 16:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Garantie wil niet zeggen dat er geen slijtage plaatsvindt. Het is niet duidelijk wat voor scheurtjes u bedoelt, maar kan me voorstellen dat dit onder slijtage valt, iets wat normaal is bij een auto waar je in rijdt.
'Invloeden van buitenaf' is iets anders dan 'u hebt het zelf veroorzaakt'.