mh
door mhorsch Feb 12, 2016 om 09:40
Auto & vervoer

NS geen geld terug

Goedendag,

2 februari had ik meer dan 30 minuten vertraging bij de NS, ik heb toen online geld terug aangevraagd. Vandaag ontvang ik echter een afwijzing van de NS met als reden het terug te betalen bedrag is minder dan 2.30 dus ik krijg niets (dat klopt een regulier kaartje is 7,20 maar omdat ik een dal uren abonoment heb is mijn kaartje 'slechts' 4.30 en bij 50% teruggave is dit dus 2.15). Kan de NS dit zomaar doen? Ze vinden het namelijk geen enkel probleem om treinkaartjes voor minder dan 2.30 te verkopen (zie bijvoorbeeld een treinreis van Zaandam naar Amsterdam Sloterdijk dit kaartje kost 2.20)

Alvast bedankt!

Marianne Horsch

2121 5 Rapporteer

simon55
door simon55 - Feb 12, 2016 om 09:49
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ach NS doen alleen maar malle dingen koop ik n kaartje van Haarlem naar Amsterdam betaal ik bij t station € 1,25 meer print ik m n kaartje zelf dan niet maar ja dat poppeke achter die kassa moet ook betaalt worden

jo
door jorisw Feb 12, 2016 om 10:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Daar is toch niets mals aan? Het zou raarder zijn als je hetzelfde zou betalen als je het zelf print als dat je een kaartje koopt. Deden meer bedrijven dit maar. Bij de meeste tickets die je zelf print betaal je hetzelfde als aan de kassa.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2016 om 10:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Marianne,

.....Kan de NS dit zomaar doen?.....

Ja.
Zo zijn hun 'spelregels':

Wanneer krijgt u geen geld terug bij vertraging?

  • U heeft minder dan 30 minuten vertraging opgelopen
  • De vergoeding is minder dan € 2,30 (bekijk de tabel)
  • NS heeft een langere reistijd vooraf aangekondigd (informatie over werkzaamheden vindt u bij Geplande werkzaamheden)
  • Uw reisrecht (bijvoorbeeld een abonnement) op een OV-chipkaart of NS-Business Card staat en u niet heeft in- of uitgecheckt
  • De vertraging werd veroorzaakt door een andere vervoerder en niet door NS
  • Bij bijzondere gevallen van overmacht, zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling
  • U heeft de geld terug-aanvraag meer dan 3 maanden na de reisdatum ingediend
  • U heeft het bewijs dat u met de vertraagde trein heeft gereisd niet meegestuurd

simon55
door simon55 - Feb 12, 2016 om 13:22
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Of.......niet meer met de trein gaan

re
door red1 - Feb 12, 2016 om 15:38
329 Antwoorden / 1 Vragen

Trein geizelen !!!

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2016 om 22:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ze vinden het namelijk geen enkel probleem om treinkaartjes voor minder dan 2.30 te verkopen (zie bijvoorbeeld een treinreis van Zaandam naar Amsterdam Sloterdijk dit kaartje kost 2.20)

Wat wil u dan, dat ze geen vervoersbewijzen onder de € 2,30 meer gaan verkopen ??.