le
door lexusrenault Jul 21, 2016 om 11:26
Auto & vervoer

Opgelicht door een malafide autohandelaar

geachte lezers,

een poosje geleden opgelicht door [edit-red. namen noemen is in strijd met forumregels] uit Arnhem, woonachtig aan de Erasmussingel te Rijkerswoerd.
Deze man heeft 2 auto's "gekocht" te weten een Renault Megane cabrio en een Lexus, tesamen voor een totaal bedrag van ongeveer €12.000,-
Hij heeft mij in totaal zo'n €1500,- aanbetaald en is vervolgens alleen nog maar smoesjes aangeleverd.
De auto's waren inmiddels al lang verhandeld/verduisterd via een garage in Apeldoorn naar het westen van het land.
Kenteken heb ik nog maar schijnbaar is het zonder deze toch geen probleem.

Dit incident is gemeld bij de politie maar die heeft er weinig tot niets mee gedaan en er werd mij verteld dat ik maar een civiele procedure moest starten

3473 6 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 21, 2016 om 11:32
251 Antwoorden / Vragen

Dus u geeft voor 12.000 euro aan auto's mee aan iemand die u niet kent terwijl u maar 1.500 ontvangen heeft.

ha
door halex - Jul 21, 2016 om 11:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dan moet u dus een civiele procedure starten. En dat is wat anders dan iemand zwart maken op een forum voor consumentenvragen.
Overigens bent u wel een held hoor, dat u dit zelf volledig anoniem doet.
edit: redactie heeft al ingegrepen, dank daarvoor

ro
door ronny530 - Jul 21, 2016 om 12:06
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Als u het papieren met de overschrijvingscode wel mee heeft gegeven dan kunnen de auto's overgeschreven worden naar de nieuwe eigenaar. De website van het RDW geeft bij voertuiggegevens informatie over de tenaamstelling en of de voertuigen geexporteerd zijn. Edoch u heeft de procedure voor een autoverkoop niet gevolgd want pas na volledige betaling geeft u de koper de papieren met de overschrijvingcodes mee en pas na ontvangst van de vrijwaringsbewijzen geeft u de auto's mee. Nu is het een civiele zaak geworden want u heeft de auto's vrijwillig aan de koper mee gegeven dus sprake van diefstal kan er niet zijn.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2016 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan doet u dat toch?

bo
door boro94 - Aug 2, 2016 om 17:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

weet u toevallig ook welke garage in apeldoorn?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 2, 2016 om 21:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lees dit !!!
[edit-red. namen noemen is in strijd met forumregels] uit Arnhem

Diewilik

zoekster1
door zoekster1 - Aug 2, 2016 om 22:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u deze man al aangetekend schriftelijk gesommeerd het resterende bedrag aan u over te maken? Zoniet, stel een uiterste datum vast en stuur de brief. Na die datum kunt u overgaan tot een aanmaning waarbij u hem nog eens 14 dagen de tijd geeft om het bedrag te betalen, waarbij u ook al incassokosten noemt die u zult eisen als na die 14 dagen nog steeds niets binnen is, daar is een formule voor klik HIER. Na die 14 dagen stuurt u hem een rekening van het resterende bedrag plus de incassokosten. Als deze meneer dan nog niet wil betalen kunt u voor het totaalbedrag gaan procederen. U mag dat op eigen houtje doen bij de kantonrechter. Over zelf procederen kunt u klik HIER meer lezen.

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft, kunt u die dit klusje laten opknappen.