Ov chipkaart niet ontvangen en ov bedrijf weigert nieuwe te sturen
Op 31 maart 2016 een persoonlijke ov kaart aangevraagd voor mijn zoon. Deze hebben wij nooit ontvangen. Vandaag, 20-07-2016, gebeld en nu willen ze weer 11 euro zien want zij beweren dat hij op 1 april is opgestuurd en dat ik te laat ben met bellen. Het is niet heel raar dat we het vergeten zijn want mijn schoonmoeder is begin maart overleden en door alle rouw en drukte die hier bij komt kijken zijn we die hele ov kaart vergeten. Nu willen ze mijn zoon dus wederom laten betalen terwijl de eerste ov kaart niet eens is aangekomen. Wat kan mijn zoon doen zodat hij toch zijn ov kaart krijgt? Alvast bedankt voor u antwoord.
Maar als u die kaart pas op 31 maart asngevraagd hebt, was dat toch al bijna een maand ná het overlijden van uw schoonmoeder? Dus dat nu oasnvoeren is ern beetje onzin.
Dus nieuwe bestellen en betalen.
Wij hebben de kaart besteld omdat school ons erop wees in deze hectische periode zodat wij het niet zouden vergeten. U heeft zeker zo te horen nog nooit een overlijden meegemaakt waar bij u zelf alles moet regelen, ik hoop voor u dat u dit ook nooit hoeft mee te maken. Maar bedankt voor u begrip.
Dit zijn geen verzachtende omstandigheden. De betreffende post zal wel zijn weggegooid dus schade nemen en opnieuw betalen. Ik heb trouwens de indruk dat uw zoon niets hoeft te doen want dat doet moeders wel voor hem.
@jackyh , daar gaan we weer word weer op de persoon gespeeld , U heeft er niks mee te maken wat de moeder doet voor haar zoon ..
De post is zeker niet weg gegooid, dit doen wij sowieso nooit ogeopende post weg gooien. Dus dit is wel heel bizar om te veronderstellen. Dus omdat ik nu hier om info vraag maakt dat mijn zoon een moederskindje volgens u, u regelt zeker nooit iets voor u kinderen, ouders zijn er tenslotte om kinderen te helpen en ze de weg te wijzen hoe dingen moeten, dus ja ik heb hem de weg gewezen waar hij moest zijn. Bedankt voor u begrip.
@olifantje , goed antwoord .
Het was als compliment bedoeld omdat ik erg waardering heb voor ouders die voor hun kinderen opkomen. U schreef n.l. wat moet mijn zoon nu doen. Het is verkeerd opgevat maar door mij niet helder verwoord. Sorry voor de ergernis.
@JackyH, Dank je wel voor het compliment. Het kwam inderdaad anders over. Ik ben nogal fel als het om mijn kinderen gaat zoals u al had begrepen. Ik vindt het gewoon zo sneu voor mijn zoon dat hij nu moet betalen voor iets waar hij niks aan kan doen.
Hallo Olifantje ,
U zou eens kunnen proberen om een klacht in te dienen , en vermelden dat u de kaart nooit ontvangen heeft .
Niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regel .
https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/ik-wil-een-klacht-indienen-bij-klantenservice-ov-chipkaart.-hoe-doe-ik-dat.htm.
@Maritas, Dank u wel voor de tip, wij gaan er zeker even naar kijken of dit een optie is om te doen.
Graag gedaan , probeer het gewoon je weet maar nooit . Wanneer het niet zo is helaas dan heeft u geen keus neem dan uw verlies , er zit niks anders op om dan te betalen voor een nieuwe kaart .
@olifantie,
Alle begrip voor de omstandigheden waarin u en uw gezin verkeerd, maar u heeft de OV-kaart aangevraagd in week 13 en pas in week 29 (16 wkn. later) maakt u melding dat de OV-kaart, om welke reden dan ook, niet door u is ontvangen.
Het betreffende bedrijf houdt geen enkele rekening met uw persoonlijke omstandigheden en dat kunt/mag u ook, van welk bedrijf dan ook, niet verwachten.
Denkelijk blijft u niet anders dan opnieuw een OV-kaart voor uw zoon aanvragen, ondanks dat er nogmaals betaald moet worden.
Vr.gr. mein33
@mein33, Wij hebben van de week pas alles afgerond wat te maken had met het overlijden van mijn schoonmoeder en nu schoot ons pas weer die ov kaart te binnen. Vandaar ook dat wij zo laat reageerde. Ik snap best dat bedrijven niet overal rekening mee kunnen houden, maar ik vindt wel dat ze het per geval kunnen bekijken, zeker met dit soort omstandigheden.
@olifantje: dat mag jij natuurlijk vinden dat ze dit per geval zouden moeten bekijken, maar waar ligt dan de grens? Dat is voor bedrijven nauwelijks werkbaar. De ene vindt dat een goede reden, de ander weer dat enz. enz. En volgens mij hoef je tegenwoordig echt niks meer te vergeten, daar zijn electronische agenda's zo handig voor.
@olifantje,
Er overlijden jaarlijks ongv. 140.000 personen in Nederland.
Daar is een veelvoud aan nabestaanden bij betrokken en iedereen krijgt er op een moment mee te maken.
U kunt toch, met alle respect, niet verwachten dat er voor u een uitzondering kan worden gemaakt.
De wereld, de maatschappij en "het leven" draaien door (ook bij een overlijden) en wachten op niemand, ook niet op u.
Maak het niet onnodig moeilijker voor u zelf dan dat het al is, u kunt uw energie beter daar inzetten waar het echt nodig is.
Vr.gr. mein33
Ik ben al lang geen 18 meer, dus ik heb helaas al de nodige overlijdens meegemaakt. Ook die ik helemaal zelf moest regelen. Maar ik zou die omstandigheden niet aanvoeren om een tweede Ov kaart gratis te kunnen krijgen.
En wat moet u met begrip van een volkomen vreemde?
Het OV administratiesysteem is een doolhof. Klantonvriendelijker bestaan ze niet. Je moet gestudeerd hebben om het te begrijpen. Overal blijkt uit, dat ze eigenlijk geen kaart willen verstrekken, ontmoedigingsbeleid heet dat. Typisch overheidsdenken. Heel veel sterkte en heel veel geduld.
U bent blijkbaar een automobilist en anti openbaar vervoer :-(
@ ronsas
Dan maar misschien eens een cursus volgen: kaart bestellen. Het is een fluitje van een cent en zo geregeld.
Het is in zo´n geval slimmer om een beetje vals te spelen en te melden dat zoonlief hem verloren is. Dat werkt vlotter. Maar wat hierboven al vele keren staat klopt gewoon, iedereen kan van alles verzinnen en dit chipkaart systeem hier in NL is in de top 5 van meest klantonvrindelijkere-geldaftroggelende van de vele, vele dito systemen.
Overigens, zo´n persoonl. kaart is nodig voor een abo/bus etc, want anders is een anonieme net zo goed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer