Ol
door Olifantie Jul 20, 2016 om 14:26
Auto & vervoer

Ov chipkaart niet ontvangen en ov bedrijf weigert nieuwe te sturen

Op 31 maart 2016 een persoonlijke ov kaart aangevraagd voor mijn zoon. Deze hebben wij nooit ontvangen. Vandaag, 20-07-2016, gebeld en nu willen ze weer 11 euro zien want zij beweren dat hij op 1 april is opgestuurd en dat ik te laat ben met bellen. Het is niet heel raar dat we het vergeten zijn want mijn schoonmoeder is begin maart overleden en door alle rouw en drukte die hier bij komt kijken zijn we die hele ov kaart vergeten. Nu willen ze mijn zoon dus wederom laten betalen terwijl de eerste ov kaart niet eens is aangekomen. Wat kan mijn zoon doen zodat hij toch zijn ov kaart krijgt? Alvast bedankt voor u antwoord.

4476 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2016 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u die kaart pas op 31 maart asngevraagd hebt, was dat toch al bijna een maand ná het overlijden van uw schoonmoeder? Dus dat nu oasnvoeren is ern beetje onzin.

Dus nieuwe bestellen en betalen.

Ol
door Olifantie Jul 20, 2016 om 15:14
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben de kaart besteld omdat school ons erop wees in deze hectische periode zodat wij het niet zouden vergeten. U heeft zeker zo te horen nog nooit een overlijden meegemaakt waar bij u zelf alles moet regelen, ik hoop voor u dat u dit ook nooit hoeft mee te maken. Maar bedankt voor u begrip.

ja
door jackyh - Jul 20, 2016 om 15:07
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dit zijn geen verzachtende omstandigheden. De betreffende post zal wel zijn weggegooid dus schade nemen en opnieuw betalen. Ik heb trouwens de indruk dat uw zoon niets hoeft te doen want dat doet moeders wel voor hem.

marita5
door marita5 Jul 20, 2016 om 15:16
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@jackyh , daar gaan we weer word weer op de persoon gespeeld , U heeft er niks mee te maken wat de moeder doet voor haar zoon ..

Ol
door Olifantie Jul 20, 2016 om 15:20
Antwoorden / 1 Vragen

De post is zeker niet weg gegooid, dit doen wij sowieso nooit ogeopende post weg gooien. Dus dit is wel heel bizar om te veronderstellen. Dus omdat ik nu hier om info vraag maakt dat mijn zoon een moederskindje volgens u, u regelt zeker nooit iets voor u kinderen, ouders zijn er tenslotte om kinderen te helpen en ze de weg te wijzen hoe dingen moeten, dus ja ik heb hem de weg gewezen waar hij moest zijn. Bedankt voor u begrip.

marita5
door marita5 Jul 20, 2016 om 15:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@olifantje , goed antwoord .

ja
door jackyh Jul 20, 2016 om 15:32
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het was als compliment bedoeld omdat ik erg waardering heb voor ouders die voor hun kinderen opkomen. U schreef n.l. wat moet mijn zoon nu doen. Het is verkeerd opgevat maar door mij niet helder verwoord. Sorry voor de ergernis.

Ol
door Olifantie Jul 20, 2016 om 16:56
Antwoorden / 1 Vragen

@JackyH, Dank je wel voor het compliment. Het kwam inderdaad anders over. Ik ben nogal fel als het om mijn kinderen gaat zoals u al had begrepen. Ik vindt het gewoon zo sneu voor mijn zoon dat hij nu moet betalen voor iets waar hij niks aan kan doen.

marita5
door marita5 - Jul 20, 2016 om 15:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Olifantje ,

U zou eens kunnen proberen om een klacht in te dienen ,  en vermelden dat u de kaart nooit ontvangen heeft .
Niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regel .

https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/ik-wil-een-klacht-indienen-bij-klantenservice-ov-chipkaart.-hoe-doe-ik-dat.htm.

Ol
door Olifantie Jul 20, 2016 om 16:57
Antwoorden / 1 Vragen

@Maritas, Dank u wel voor de tip, wij gaan er zeker even naar kijken of dit een optie is om te doen.

marita5
door marita5 Jul 20, 2016 om 17:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , probeer het gewoon je weet maar nooit . Wanneer het niet zo is helaas dan heeft u geen keus neem dan uw verlies , er zit niks anders op om dan te betalen voor een nieuwe kaart .

me
door mein33 - Jul 20, 2016 om 15:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@olifantie,

Alle begrip voor de omstandigheden waarin u en uw gezin verkeerd, maar u heeft de OV-kaart aangevraagd in week 13 en pas in week 29 (16 wkn. later) maakt u melding dat de OV-kaart, om welke reden dan ook, niet door u is ontvangen.
Het betreffende bedrijf houdt geen enkele rekening met uw persoonlijke omstandigheden en dat kunt/mag u ook, van welk bedrijf dan ook, niet verwachten.
Denkelijk blijft u niet anders dan opnieuw een OV-kaart voor uw zoon aanvragen, ondanks dat er nogmaals betaald moet worden.

Vr.gr.  mein33

Ol
door Olifantie Jul 20, 2016 om 17:04
Antwoorden / 1 Vragen

@mein33, Wij hebben van de week pas alles afgerond wat te maken had met het overlijden van mijn schoonmoeder en nu schoot ons pas weer die ov kaart te binnen. Vandaar ook dat wij zo laat reageerde. Ik snap best dat bedrijven niet overal rekening mee kunnen houden, maar ik vindt wel dat ze het per geval kunnen bekijken, zeker met dit soort omstandigheden.

Cookies
door Cookies Jul 20, 2016 om 17:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@olifantje: dat mag jij natuurlijk vinden dat ze dit per geval zouden moeten bekijken, maar waar ligt dan de grens? Dat is voor bedrijven nauwelijks werkbaar. De ene vindt dat een goede reden, de ander weer dat enz. enz. En volgens mij hoef je tegenwoordig echt niks meer te vergeten, daar zijn electronische agenda's zo handig voor.

me
door mein33 - Jul 20, 2016 om 18:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@olifantje,

Er overlijden jaarlijks ongv. 140.000 personen in Nederland.
Daar is een veelvoud aan nabestaanden bij betrokken en iedereen krijgt er op een moment mee te maken.
U kunt toch, met alle respect, niet verwachten dat er voor u een uitzondering kan worden gemaakt.
De wereld, de maatschappij en "het leven" draaien door (ook bij een overlijden) en wachten op niemand, ook niet op u.
Maak het niet onnodig moeilijker voor u zelf dan dat het al is, u kunt uw energie beter daar inzetten waar het echt nodig is.

Vr.gr.  mein33

tijger1
door tijger1 - Jul 20, 2016 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben al lang geen 18 meer, dus ik heb helaas al de nodige overlijdens meegemaakt. Ook die ik helemaal zelf moest regelen. Maar ik zou die omstandigheden niet aanvoeren om een tweede Ov kaart gratis te kunnen krijgen.

En wat moet u met begrip van een volkomen vreemde?

ro
door ronsas - Jul 20, 2016 om 20:43
9 Antwoorden / 1 Vragen

Het OV administratiesysteem is een doolhof. Klantonvriendelijker bestaan ze niet. Je moet gestudeerd hebben om het te begrijpen. Overal blijkt uit, dat ze eigenlijk geen kaart willen verstrekken, ontmoedigingsbeleid heet dat. Typisch overheidsdenken. Heel veel sterkte en heel veel geduld.

costnix
door costnix Jul 20, 2016 om 23:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U bent blijkbaar een automobilist en anti openbaar vervoer :-(

tijger1
door tijger1 Jul 20, 2016 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ ronsas

Dan maar misschien eens een cursus volgen: kaart bestellen. Het is een fluitje van een cent en zo geregeld.

di
door diemenees - Jul 23, 2016 om 14:30
196 Antwoorden / 15 Vragen

Het is in zo´n geval slimmer om een beetje vals te spelen en te melden dat zoonlief hem verloren is. Dat werkt vlotter. Maar wat hierboven al vele keren staat klopt gewoon, iedereen kan van alles verzinnen en dit chipkaart systeem hier in NL is in de top 5 van meest klantonvrindelijkere-geldaftroggelende van de vele, vele dito systemen.
Overigens, zo´n persoonl. kaart is nodig voor een abo/bus etc,  want anders is een anonieme net zo goed.

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2016 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diemenees

Dus dan maar liegen? Fraai. Maar ook als je hem verloren bent, moet je opnieuw betalen.