ro
door ronald hoogstad May 21, 2016 om 19:35
Auto & vervoer

Pakketpost naar Indonesie

Kan iemand mij vertellen waar ik tegen redelijke verzendkosten mijn pakket naar Indonesie aan kan bieden?
Een doos van 6,5 kilo met speelgoed als inhoud.

7645 6 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 21, 2016 om 21:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Cookies
door Cookies - May 21, 2016 om 21:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie dat het bij Postnl 58,- euro kost en met DHL 52 euro. Is het niet stukken goedkoper om geld over te maken zodat ze daar in Indonesië zelf speelgoed van kunnen kopen?

tenormin
door tenormin - May 21, 2016 om 21:28
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hoop dat, als u iemand vind, het pakket aankomt. U weet dat "customs" pakketten uit Nederland extra visiteert vanwege onze "goede naam" op het gebied van verzenden per pakket van, laat ik het braaf: stoute middelen, noemen.

aurora1
door aurora1 - May 22, 2016 om 23:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al uitgezocht of de ontvanger invoerrechten moet betalen en of er eventueel documenten mee moeten worden gestuurd?
Mij lijkt ook een beter idee om geld over te maken, want naast mogelijk invoerrechten betalen, kan het zomaar zijn dat speelgoed in Indonesië veel voordeliger is dan in Nederland. Verder is er de vraag of er niet wat uit het pakket zal verdwijnen voordat het bij de geadresseerde belandt.
Als u toch wilt verzenden maak het gewicht dan dusdanig dat het bijna het maximum is van een categorie en dat u niet met bijv. 100 gram meer in de volgende en dus veel duurdere categorie valt.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt leuk, een pakketje met cadeautjes versturen, maar geld is beter met eventueel instructies wat en voor wie wat te kopen.

pi
door pieterwolters - May 23, 2016 om 08:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien omslachtig, maar wellicht interessant om uit te zoeken: veel Chinese webwinkels bezorgen gratis (gesponsord door de Chinese overheid). Dan zou je daar speelgoed kunnen bestellen en in Indonesie af laten leveren.