hk
door hk291053 Feb 5, 2016 om 09:11
Auto & vervoer
Parkeerboete door storing ING electronisch bankieren

Ik wilde een parkeerkaartje kopen maar had geen cash geld bij me. Het pinnen lukte niet, ook betalen met mijn creditkaart werkte niet. Heb een briefje in de auto achtergelaten dat ik geen betaling kon doen.

Toch een parkeerboete van 62,60 gekregen. Op storing.nl stond vermeld dat er op dat moment een landelijk probleem was met het ING Electronisch Bankieren.

Heb bezwaar tegen de boete gemaakt maar dit is afgewezen. Is hier verder nog ergens wat aan te doen. Ik voel me behoorlijk gepakt dat ik zo'n bedrag moet betalen terwijl ik hier niets aan kan doen :-(.

Iemand een tip,

Herman.

2552 11 Rapporteer

getty
door getty - Feb 5, 2016 om 10:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft zelf de verantwoordelijkheid voor een geldig betaalmiddel te zorgen. Als u cash bij u had gehad had u gewoon kunnen betalen.
U bent in bezwaar gegaan en dat is afgewezen, terecht lijkt me.  Als er hoger beroep mogelijk is staat dat op de uitspraak vermeld, anders houd het op.

r.kemperman
door r.kemperman Feb 7, 2016 om 09:25
423 Antwoorden / 4 Vragen

Parkeerautomaten in bijvoorbeeld Amsterdam accepteren geen contant geld, alleen plastic

getty
door getty Feb 7, 2016 om 11:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

TS geeft zelf aan geen cash bij zich gehad te hebben, dus in zijn gehad had hij wel met cash kunnen betalen, anders had hij dit niet hoeven te benoemen.

hansje klein
door hansje klein - Feb 5, 2016 om 11:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarschijnlijk had u dus niet MOGEN parkeren........volgens voorwaarden!

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 5, 2016 om 11:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U kon er zeker wel iets aan doen.
Even doorrijden naar een pinautomaat van bijv een andere bank of pinnen met uw creditcard. Maar dat u niet kunt betalen is toch echt uw probleem en niet dat van de parkeerwachter(s).
Hoe vervelend dan ook u kunt geen kant op en bent €62,50 armer, wat ik overigens echt een belachelijk hoge boete vind voor parkeren zonder geldig kaartje.
Diewilik.

tenormin
door tenormin - Feb 5, 2016 om 17:07
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Toch zet deze vraag me aan het denken: heb zelden of nooit cash bij me. Toch maar eens overwegen, want het is wel heel erg hoog, deze boete. En @diewilik, 'of pinnen met creditcard'. Heeft ook echt niet iedereen.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 6, 2016 om 01:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo Tenormin  ts geeft aan over een creditcard te beschikken, vandaar mijn tip/opmerking
Mvg Diewilik

tenormin
door tenormin Feb 6, 2016 om 10:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, daar had ik overheen gelezen, zie ik nu. Excuses.

aurora1
door aurora1 - Feb 5, 2016 om 19:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die parkeerboete is wegens het niet betalen van het parkeergeld en niet vanwege een storing in het elektronisch bankieren bij de Ing.

sy
door sylvia_71 - Feb 6, 2016 om 15:44
288 Antwoorden / 0 Vragen

En weer is het iemand anders zijn schuld. Tja...zo zie je maar, je moet op alles voorbereid zijn, wil je geen risico's lopen. Gewoon die boete betalen,want je hebt geen parkeergeld betaald.

jo
door jorisw - Feb 6, 2016 om 16:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De enige reden om niet te hoeven betalen in geval van storingen is als op de betaalautomaat en de borden is aangegeven dat wegens een storing of andere reden geparkeerd mag worden zonder te betalen. Zoals bijvoorbeeld vaak met oud&nieuw wordt gedaan.

In dit geval was er een alternatieve betaalmethode en als die er niet was geweest had je een alternatieve parkeerlocatie moeten zoeken.

ha
door halex - Feb 6, 2016 om 19:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U kon hier zeker wel wat aan doen: niet parkeren. Als ik in de supermarkt niet kan betalen, krijg ik mijn boodschappen niet mee. Ook al ligt het aan een storing bij de bank.
Het bedrag is vastgesteld in de APV. Het betreft een boete wegens niet aangeven van parkeerbelasting plus het verschuldigde parkeergeld. Daar is niets tegen te doen.

getty
door getty - Feb 7, 2016 om 11:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen
me
door mein33 Feb 7, 2016 om 11:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Getty is er sprakeloos van !!  ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2016 om 11:43
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Allereerst een kritische opmerking niet m.b.t. de vraag van Ts.

Helaas is het lang niet altijd en overal mogelijk anders te betalen dan met een bankkaart ondanks jurisprudentie dat er dan altijd een automaat voor contantgeld in de nabijheid moet zijn! Een uitzondering kan de mogelijkheid zijn dat er ook via smartphone betaald kan worden maar die mogelijkheid is er ook bij lange na niet altijd.

Dan aan Ts. Als het goed is staat er op iedere betaalautomaat gemeld hoe een storing te melden aan, naar ik aanneem parkeerbeheer. Ik neem aan dat u dat niet heeft gedaan. Zou u dat wel hebben gedaan, dan had u een beter gegronde reden gehad om bezwaar te maken.

Nu is het wel zo dat bezwaar maken altijd kan. Ook aannemend dat u ergens heeft geparkeerd waar sprake is van Gemeentelijke parkeerbeheer en dus een gemeentelijke verordening van toepassing is m.b.t. parkeerbelasting kunt u daar bezwaar maken. Normaliter vallen parkeermeters onder dergelijk beheer. Bij de Gemeente in kwestie moet dan vervolgens sprake zijn van het volgen van de bezwaarprocedure. Uw argument kan duidelijk zijn en het is nog beter als u van ING het bewijs krijgt dat er op dat moment een storing was in het betaalverkeer. U kunt dan 'overmacht'als argument gebruiken.

Echter, gelet op mijn vermoeden dat u de storing niet heeft aangemeld bij parkeerbeheer zal de procedure lastig zijn maar 'wie niet waagt, die niet wint.

pe
door peerspecial - Feb 8, 2016 om 14:52
10 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi herman
Als ik jou was zou ik (z.s.m.) in beroep gaan tegen deze beslissing en er dan ook meteen bij de verbalisant (meestal een gemeente) een WOB procedure van maken, want ik neem aan dat jij je wil beroepen op overmacht en daarvoor zul je best een hoop uit de kast moeten trekken - misschien zelfs meerdere slachtoffers zoeken die te zelfder tijd een bekeuring voor dat feit gekregen hebben.
Ik zou dat ook zeker navragen bij de verbalisant of bij eventuele bekenden die dit ook overkomen zijn.. en met de internet betaling gegevens van ING voor het moment van het delict, zodat je alle benodigde bewijzen hebt voor de rechter die een beslissing zal moeten nemen in een dergelijke lastige zaak.  Succes.. Peter.