maanaap
door maanaap May 6, 2016 om 12:05
Auto & vervoer

Remmen alpen kreuzer super gt

Hallo,

Ik heb van een alpen kreuzer super gt vouwwagen een aanhangwagen gebouwd, maar nu hebben de remmen het begeven.
Bij een automaterialen zaak doen ze nu nieuwe remvoering op de schoenen plakken.
Nu is mijn vraag is er iemand die daarvoor een samenstellings of bouwtekening heeft, want op internet kan nergens iets vinden.

M.vr.gr.

Maanaap.

2121 5 Rapporteer

ro
door ronny530 - May 6, 2016 om 12:20
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Niet zo slim om de remmen uit elkaar te halen zonder na te denken want de boel moet ook weer gemonteerd worden. Meestal wijst het zich vanzelf want een complex remsysteem zal het niet zijn. Tip voor de volgende keer maak foto's van de remmen en hou de veren op volgorde.

aurora1
door aurora1 - May 6, 2016 om 12:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eventueel hier of stel uw vraag daar nog een keer: klik hier

Ma
door Mat Matheij - May 6, 2016 om 22:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

U bouwt het een en ander om maar dan heeft het geheel geen RDW keuring meer. Oftewel U mag daarmee de weg niet op. Dat staat los van de remmen. Mogelijk maar daar twijfel ik sterk aan kunt U het geheel ter keuring aanbieden, maar wanneer standaard remschoenen al niet verkrijgbaar zijn heb ik mijn twijfels. Mvrgr.

aurora1
door aurora1 - May 6, 2016 om 23:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mat matheij, en waar staat dat een dergelijke aanhangwagen gekeurd moet worden? Niet de weg op zou mogen?

Ma
door Mat Matheij May 7, 2016 om 00:29
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ieder voertuig auto, caravan of aanhanger moet in het bezit zijn van een geldige typegoedkeuring. Al ging het maar om de verlichting of andere vormen van veiligheid waar banden balhoofd en zeker remmen onder vallen. Hangt ook af van max. (750kg.) laadgewicht. Bij renovatie/wijziging zie RDW.nl>caravans en aanhangwagens>renovatie. Mvrgr.

ph
door philip36 May 7, 2016 om 09:46
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zou voor de zekerheid de RDW bellen.

ro
door ronny530 May 7, 2016 om 10:40
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Enkel aanhangers voorzien van een kenteken moeten voldoen aan de type goedkeuring.