Ru
door Rudolf89 Dec 20, 2015 om 23:37
Auto & vervoer

Ruitenwisservloeistof verplicht bij onderhoud?

Binnenkort gaat mijn auto voor onderhoud. Ik heb vorig jaar bij de Lidl een 5L jerrycan voor maar 6 euro gekocht en daar doe ik zeker minimaal 10 jaar mee voor 2 autos. Dus bijvullen bij elk onderhoudsbeurt hoeft niet want dat doe ik. Bij de beurt rekenen ze ongeveer 5 a 8 euro van het onderhoudsbeurt totaal prijs en soms krijg ik het restant ruitenvloeistof niet eens terug.  Ook als er niet zoveel in past dan er aan hoeveelheid gefactureerd word.

Dit vloeistof zit bij het onderhoud inbegrepen.  Ik vraag mij af of ik dit flesje inclusief het bijvullen mag weigeren en een kleine verminderen op het factuur kan krijgen?

23863 38 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Dec 20, 2015 om 23:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2015 om 23:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk geef ik aan dat de tank voor de ruitensproeier vloeistof vol is, als dat zo is, als ik mijn auto breng voor een beurt.

Mijns inziens zit die vloeistof niet inbegrepen bij de kosten voor een beurt en wordt dat standaart apart in rekening gebracht.

h.
door h.terpstra - Dec 21, 2015 om 00:14
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Rudolf;

Ik begrijp wat u vraagt, maar u bent toch niet simpel?.
U bepaald ! wat er gekeurd moet worden. Geef schriftelijk aan wat er moet gebeuren. Ja maar , ik heb er geen verstand van?
Zoek een kundig iemand om advies. Geef een fles of doosje wijn. Komt veelvoudig terug.
En uw auto krijgt een beter onderhoud.  Heeft u zich wel eens afgevraagd of de motor olie / remolie werklijk vervangen is.?
Heeft u vragen, of iets niet begrepen?  Met ongenoegen trek ik het fraude riool open.
Groet, H.

hutch
door hutch Dec 21, 2015 om 12:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Met ongenoegen trek ik het fraude riool open."

U bedoelt mogelijk 'met genoegen'? De 'fraude-riool' moet zelfs zoveel en zover mogelijk geopend worden en bekend gemaakt worden. Elke vorm van fraude is fout.

En m.b.t. de vraag van TS: de klant bepaalt. En als u wat aangesmeerd wordt, heel snel een WEL betrouwbaar, klantvriendelijk bedrijf zoeken.

Ru
door Rudolf89 - Dec 21, 2015 om 09:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik telefonisch een afspraak maakte voor een kleine onderhoud gaf ik direct aan dat ruitenvloeistof niet nodig is. Mevrouw vertelde dat het binnen het onderhoudspakket valt. (Staat overigens ook op facturen van de afgelopen jaar) en dat ik het flesje apart mee zou krijgen. Het voelt alsof ik veplicht word om ervoor te betalen, voor hun omzet.

Het gaat dan om een paar euros maar het tikt wel onnodig aan bij elk onderhoudsbeurt. Vandaar mijn vraag aan jullie of ik in het praktijk het flesje mag weigeren voor een vermindering op het factuur.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2015 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar een andere garage.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 21, 2015 om 10:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Met grote verbazing lees ik uw vraag. 5 liter vloeistof voor 10 jaar en met 2 auto's. Dus 2.5 liter per auto per 10 jaar. Ofwel 0.25 liter per jaar.
Ik zou zeggen doe de auto de deur uit want als u zo weinig vloeistof gebruikt kan het niet anders dan dat u zeer, zeer weinig rijdt. Eigenlijk te weinig om een auto rendabel te rijden.
Uw ruiten worden dus nooit vies als u achter een auto met opspattend water/vuil rijdt, of achter een vrachtauto? Nooit vogelpoep op uw ruit?
Of na een flinke regenbui zand op uw ruiten. U kunt ook voor het garagebezoek zelf al uw vloeistoffen afvullen. Ik snap de principiële kant van uw vraag maar met 0.25 liter gebruik rijdt u kennelijk zo weinig dat u makkelijk eens in de 10 jaar voor een beurt kunt gaan. Dan kost de vloeistof van de garage u 80 eurocent per jaar.

macwouter
door macwouter Dec 21, 2015 om 10:38
825 Antwoorden / 9 Vragen

U verwoord het exact hoe ik er over dacht. Het is te zielig voor woorden om op die manier nog een auto te rijden. In feite kan ie dat niet eens en dan lees ik ook dat er mensen zijn die de auto nog een kleine beurt geven wat al heel lang niet nodig is.

hutch
door hutch Dec 21, 2015 om 12:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En daar gaan we wéér...... Wéér antwoorden en reacties geven zonder inhoudelijk te blijven.

TS vraagt of dat vullen geweigerd mag worden en het niet gevraagde van de factuur afgehaald mag worden.
Geef daar eens een antwoord op.

hennyb86
door hennyb86 Dec 21, 2015 om 13:09
106 Antwoorden / 5 Vragen

idd.  al wil TS die auto gewoon voor de deur laten staan !!!   gaat toch niemand wat aan en heeft met de vraag geen moer te maken. het is voor mensen al gauw een geruststellend idee dat hij er staat in geval van nood.

me
door mein33 - Dec 21, 2015 om 10:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een zichzelf respecterend garagebedrijf vult "gratis" de ruitenwissrvloeistof bij, zowel s'zomers als 'swinters.
Als VW rijder hoef ik nooit zelf deze vloeistof bij te vullen, tankje bijna leeg, even langs de dealer en het wordt zonder meer bijgevuld.
Ik weet natuurlijk ook wel dat vooralsnog alleen de zon nog voor niets opgaat en dat in het totaal onderhoud deze kosten zijn verrekend, maar het geeft in iedergeval wel een klantvriendelijker gevoel.
En u bent niet verplicht om een produkt af te nemen dat u niet wilt.
In een, inmiddels redelijk ver verleden, rekende een Ford dealer ook voor deze vloeistof, terwijl het tankje tot de rand door mij was bijgevuld. Op mijn vraag waar ze de vloeistof dan "wel" in hadden gedaan hadden ze als antwoord, staat "standaard" op de rekening.
Mijn reactie, haal het dan ook maar weer "standaard" van de rekening en zo geschiede.

ph
door philip36 - Dec 21, 2015 om 12:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u een onderhoudsboekje van uw automerk?
kijk daar eens in wat er zoal gedaan en gecontroleerd moet worden bij die betreffende kilometerstand.
staat daar niet in dat de ruitenwisservloeistof vernieuwd moet worden, kunt u gewoon weigeren.
Anders op de site van het automerk of garage.

Om de nota nog wat op te schroeven voeren ze meestal ook nog een bedrag op voor klein materiaal.
En dan staat op de nota een bedrag voor klein materiaal maar wordt een ringetje van 25 cent toch nog appart gerekend.
Maar ja, als ze dat niet opvoeren en de beurt €25 duurder maken accepteer je dat ook.

jeanleeke
door jeanleeke - Dec 21, 2015 om 12:29
24 Antwoorden / 0 Vragen

kost ocharme 5 cent...lol :)

haagsehans
door haagsehans - Dec 21, 2015 om 12:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem komt veelvuldig voor, hoe groter de garage hoe meer er wordt gedaan. Ze houden zich strikt aan de serviceboekjes.
Het beste is gewoon naar een ander garagebedrijf te gaan en daar uw wensen kenbaar te maken. U bent niet verplicht naar een dealer te gaan, vooral niet als de garantietijd al voorbij is.
Samenvattend; autorijden is niet goedkoop en over zulke dingen zou men zich dan ook niet moeten ergeren.

josjaws
door josjaws - Dec 21, 2015 om 12:48
25 Antwoorden / 2 Vragen

Als dit soort dingetjes een probleem voor je is waarom zorg je dan niet dat je tankje vol is.????
Meld dit dan ook dat je het hebt gevuld..
Moest er ook nieuwe apk op??
Dan moeten de ruitensproeiers het wel doen ofwel er moet vloeistof in het tankje zitten..

dr
door dragstar - Dec 21, 2015 om 12:59
35 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het met de schrijver eens maar of hij het red met 5 liter voor twee auto's lijkt mij sterk.

Zeer ergelijk vind ik ook dat bij de gespecificeerde onderhoudsrekening nog steeds vage dingen worden vermeld.
Zo oa. Een carterpanplug met O-ring €1,25 om voorts op dezelfde rekening gebruikte kleinmateriaal €5,00 om daarna op dezelfde
rekening nog een een post diversen €15,00 op te voeren.

Op mijn vraag welke diverse dingen er mee bedoeld worden bleef men mij een antwoord schuldig. Deze laatste post was toegestaan.
Mijn vraag weer was, door wie? Niet door mij in ieder geval, ook daar bleven ze een antwoord op schuldig.

Ik vermoed dat door de jaren heen dit soort posten erin zijn geslopen omdat in verleden men er niet zo op gebrand was, leaserijders
hoeven de servicebeurten niet te betalen dus kijken ze er ook niet naar om.

Het zal een bijna onmogelijke opgave worden om dit te veranderen en een eerlijke rekening te krijgen van garagebedrijven.

ka
door kasperarie - Dec 21, 2015 om 13:08
16 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon voor de beurt zelf afvullen,en doorgeven dat ze  niet hoeven bij te vullen  omdat je het zelf doet .

ab
door abctje - Dec 21, 2015 om 13:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het niet normaal dat ze dat in rekening brengen.

masters.comment
door masters.comment - Dec 21, 2015 om 13:14
4 Antwoorden / 0 Vragen

Zou nmm verplicht moeten worden ivm goed en veilig zicht rondom de auto bij slechte weersomstandigheden.Bij de APK icm grote beurt dus. Kan dan GRATIS!

hutch
door hutch Dec 21, 2015 om 16:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ter info:
het is wettelijk verplicht dat een personenauto voorzien is van een goed werkende ruitensproeierinstallatie.

Als het reservoir leeg is, of er ijs in zit (zoals zo vaak voorkomt in een -echte- winter), waardoor die installatie niet werkt, staat daar zelfs een boete op van € 140,-- (feitnummer N430d van het Feitenboekje (WAHV)).

Letterlijke tekst (artikel 5.2.43 lid 2 Regeling Voertuigen): "Personenauto’s met een voorruit, die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende ruitensproeierinstallatie."

hutch
door hutch Dec 21, 2015 om 16:31
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Off topic:
ik had de tekst hierboven duidelijk neergezet. Nu is het één lange zin. Dit heeft te maken met de nieuwe, nog niet goed werkende, website.

masters.comment
door masters.comment May 30, 2016 om 16:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Een goed werkende installatie zal na een minimale vulling van het reservoir niet meer voldoen aan wettelijke eisen.
Hoe bewijs je dat de dealer ongelijk heeft?!

masters.comment
door masters.comment May 30, 2016 om 16:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

En zo ben je als eigenaar/bestuurder altijd ~verantwoordelijk en dus de pineut!
Ken uw recht....

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2015 om 13:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik doe het ook zoals @philip36 en geef expliciet de opdracht voor wat wel en wat niet te doen.
Wil deze garage niet doen zoals u wilt dan zou ik een andere garage zoeken.

ja
door janenan - Dec 21, 2015 om 13:28
23 Antwoorden / 4 Vragen

Bij mijn dealer stond na een beurt de ruitesproeiervloeistof ook altijd op de factuur, ook al leek mij dat niet nodig.
Toen ik er een vraag over stelde kreeg ik als antwoord: 'dat doen wij standaard altijd'.
Voor de volgende beurt had ik het reservoir zelf bijgevuld en dit heb ik gezegd toen ik de auto bracht.
Toen stond het niet (weer) op de factuur.

ja
door jan4073 - Dec 21, 2015 om 13:29
83 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Rudolf89,
Ik heb gewoon een heldere afspraak met mijn garage dat er geen ruitenwisservloeistof bijgevuld wordt en ook geen ruitenwisserbladen vervangen. Dus wel de remvloeistof maar ook geen accu want ik heb een vloeistof dichte accu en die valt ook niet bij te vullen. Geen vloeistoffen en ook geen kleine onderdelen op de rekening dat scheelt flink op het eind bedrag. Gewoon duidelijk overleggen en als de garage zegt dat het bij het pakket in zit dan vraag je gewoon om een pakket zonder de toeters en bellen. meestal zit het ook helemaal niet in het pakket. Ga naar de website van de importeur en kijk daar wat er onder een standaard beurt valt. meestal staat daar ook de maximale prijs bij wat de garage in rekening mag brengen. Dat is helemaal niet zo veel. Dat is ook de reden dat veel garages al die andere dingen er bij halen/doen. Niet aan beginnen; gewoon vragen naar de standaard beurt voor de standaard prijs.

ro
door ronny530 - Dec 21, 2015 om 13:40
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Bij klein/groot onderhoud worden vloeistoffen gecontroleerd en als het nodig is vervangen danwel bijgevuld. Als de beurt voor een all in prijs wordt gedaan dan staat die prijs vast en valt daar niet aan te tornen.

mo
door mof - Dec 21, 2015 om 14:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit mag u weigeren. Een handelaar kan zelf een pakket aanbieden, u moet daar met uw handelaar over overkeggen.
Hij mag ook tegen u zeggen dat u naar een ander mag gaan. Het lijkt me sterk dat hierover niet te praten valt

donna53
door donna53 - Dec 21, 2015 om 14:22
98 Antwoorden / 10 Vragen

Ja hoor, dat kun je weigeren. Ik vul ook altijd van tevoren de vloeistof aan en meldt dat bij het brengen van de auto. Het staat dan dus ook niet op de rekening, alleen.....................er staan dan wel andere kleine dingen op zoals filters, e.d.
Ook dingen die je moeilijk zlef kunt controleren fo ze daadwerkelijk vervangen zijn. De drie liter nieuwe olie die er bij mijn auto in ging, was ook wel erg gespikkeld toen ik de volgende dag (koud dus) het oliepijl controleerde.
Ik heb weleens het idee dat de garage zo toch wel aan het bedrag komt!
Of je er dus wat mee opschiet, valt te bezien.

gh
door ghmarissen - Dec 21, 2015 om 14:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

mijn garagebedrijf presteert het om ruitenwisservloeistof in rekening te brengen zonder dat er vloeistof geleverd is. Nu ik hen er op aangesproken heb werd de garagehouder nog kwaad ook.Ik kon hem niet overtuigen dat wanneer je iets niet levert het ook niet in rekening moet brengen.Heb intussen een ander bedrijf gevonden .

ma
door marinus55 - Dec 21, 2015 om 14:38
8 Antwoorden / 1 Vragen

Die meeste mensen laten hun auto een beurt geven als de auto ook APK gekeurd moet worden .
En de ruitensproeier valt onder de APK en moet dus werken er moet ook vloeistof inzitten .
Vaak zijn ze leeg of bijna leeg , dus bijvullen die handel een andere mogelijkheid is de auto afkeuren .

he
door heijden47 - Dec 21, 2015 om 14:51
9 Antwoorden / 2 Vragen

Wanneer mijn auto (Volkswagen) een onderhoudsbeurt moet hebben, meld ik al jarenlang - voordat ik de sleutels van mijn auto afgeef - dat ik zelf de ruitenwisservloeistof heb bijgevuld. De vloeistof wordt dan ook niet berekend. Advies: tevoren melden dat u zelf de vloeistof hebt bijgevuld. En vooral niet vergeten om de rekening voordat u betaalt, na te kijken!

ag
door agapon - Dec 21, 2015 om 15:17
115 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn zaken die je veel vaker tegenkomt. Geld ook voor de koelvloeistof en de remolie.
Indien die zijn bijgevulde en ook aangegeven dan wordt er niet geleverd en dus ook niet voor betaald.
Je ziet vaker dat de garages de zaak beduvelen en dit wel in rekenening brengen.
Indien ze stellen bij onderhoudt inbegrepen geven ze dat maar apart erbij en dan pas wordt geleverd wat afgesproken is.
Je betaald niet voor de lucht.

rf
door rfrijhoff - Dec 21, 2015 om 16:26
41 Antwoorden / Vragen

Dit volg ik even niet, als het ruitenwisservloeistoftankje vol zit, kunnen ze er niks mee doen en kan/mag er derhalve dus ook niks in rekening gebracht worden. Ik zou er dan wel voor zorgen dat het tankje ook echt vol zit. Daarnaast moeten ze een eventueel restant wat in rekening gebracht is uiteraard aan u geven aangezien u er voor betaald heeft en het flesje derhalve uw eigendom is. Indien dit vanuit een algemene tank wordt bgijgevuld mogen ze hooguit het deel in rekening brengen wat er in gegaan is. Een goede garage zal dit overigens als service zien (oftewel het wordt niet in rekening gebreacht). op deze manier kunnen ze het flesje meerdere keren in rekening brengen (kassa!). Zeer dubieus.

koekeloer
door koekeloer - Dec 21, 2015 om 17:19
562 Antwoorden / 18 Vragen

wat zegt de garage ?

la
door latb - Dec 21, 2015 om 19:27
27 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Rudolf
Een goed advies is U blijft natuurlijk de baas over U eigen auto.
Als U het kenbaar maakt aan de garage dan zullen zei echt wel naar U wensen luisteren.
Maar nu geef ik U een echt advies;De ruitensproeier vulling van U gararge is dan ook gegarendeerd 100 procent juist voor U autoruiten en vergeet de ruitenwisserrubbers.
Vaak komt het voor dat goedkope sproeiervulling NIET goed is voor U ruitenwisserrubbers.
Dus goedkoop kan duurkoop worden.
Bedankt voor U aandacht en begrip,

latb

il
door iljaha - Dec 21, 2015 om 19:31
179 Antwoorden / 3 Vragen

Dit aanvullen zit meestal in het standaard service-pakket. Ik zeg ook altijd dat het niet hoeft omdat ik zojuist zelf het tankje heb volgegooid. Soms proberen "ze" het toch in de rekening te frommelen, maar daar ga ik gewoon niet mee akkoord, en ja: ik kreeg in het verleden steeds ca € 10,-- "korting".

th
door theflyingdoctor - Dec 21, 2015 om 20:28
18 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is heel simpel op te lossen.

Als beroepschauffeur die gepensioneerd is heb ik ruim 5.000.000 kilometer tussen de wielen verbracht.

Een hele goede gewoonte is om zomer en winter dezelfde vloeistof te gebruiken, ik deed nooit mee aan al commerciële praatjes.

Dan als je de auto wegbrengt zorg je dat je tankje gewoon vol is dan hoeven ze dat ook niet bij te vullen en krijg je ook de rekening niet.
Ik heb de mazzel dat ik een eigen garage heb dus heb ik altijd een tank met vloeistof staan tot 20 graden onder nul en die houd ik ook via de Lidl of zoiets gewoon op peil.
Voor je je auto wegbrengt altijd zorgen dat kleine standaard dingetjes die je zelf kunt niet aan hun overlaten, dan kunnen ze je daar nooit over lastigvallen daarmee.
Je verlichting goed in de gaten houden bij een automaterialen handel is dat veel goedkoper als je het zelf bijhoud.
Lampjes heb ik altijd in voorraad is veel goedkoper om dat langs de weg te moeten kopen, scheelt je vele tientjes.

Ru
door Rudolf89 - Dec 21, 2015 om 21:27
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben naar de garage geweest. Ze deden er heel moeilijk over. Eerst vertelden ze dat het in de pakket zit en dat ze het moeten bijvullen omdat er getest moet worden op werking. Het kon helemaal niet. Ik zei toen dat het reservoir tot de nok vol zit en ik het zelf wil bijvullen. Toen zeiden ze het flesje erbij te geven want het is verplicht onderdeel. Ik zei dat ik er niets aan heb want thuis heb ik zat. Vervolgens kwamen ze met de grap om het flesje achter te houden maar dat ik er toch voor moet betalen. Ben ik niet mee akkoord gegaan. Toen keken ze in hun systeem en tot mijn verbazing heb ik gezien dat je elk onderdeel aan en uit kunt zetten. Dat scheelt weer een paar euros. Daarna probeerden ze nog brandstofreiniger en motorreiniging aan te smeren wat ik ook niet wou. Ook gaven ze het advies om de distrubitie riem en de waterpomp vervangen terwijl deze vorig jaar al was gedaan.

Zelf gebruik ik ruitenvloeistof heel weinig incombinatie met rain x is mijn ruit altijd schoon. ook al rij ik jaarlijks ongeveer 15000km. Bij vogelpoep op ruit maak ik dit zelf handmatig schoon.

Uit eindelijk hebben ze een kleine beurt met apk en een stadlicht lampje vervangen, welke overigens prima deed maar hier kon ik niet over onderhandelen ivm apk was het volgens hun noodzakelijk. Het laatste is ook gewoon geldklopperij want deze deed het toen ik de auto daar achter liet.

De auto is na het inleveren van de sleutel 2 uren later pas gestart met onderhoud en 5 uren later kreeg ik pas de sleutels. Iedereen die na mij kwam was al klaar en ik zat nog steeds te wachten. Een ervaring rijker. Nooit meer bij deze dealer. Ik kreeg het advies van iemand om volgende x naar een vakgarage te gaan.

wa
door walsum107 - Dec 21, 2015 om 22:43
54 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met u eens. Maar het is sinds jaar en dag bekend dat de garage dit op de rekening zet.
Ook ik vul mijn reservoir zomer en winter zelf. Als ik mijn auto voor grote/kleine beurt aanbied zeg ik
bij voorbaat dat vullen van de ruitensproeier niet nodig is. Geen probleem. Staat dan ook niet op de nota.

Ru
door Rudolf89 - Dec 22, 2015 om 02:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Eerlijk gezegd zie ik nu pas in dat ik afgelopen 15 jaren er onnodig voor betaald heb maar niets van terug kreeg. Ook al zat het reservoir aardig vol. Ik rij al 25 jaar auto maar heb alleen de facturen nog van deze inmiddels 15 jaar oude Opel. Het flesje kom ik overigens op elk factuur tegen. Dat vind ik behoorlijk wat geld wat naar de dealer/garage is gegaan. Terwijl ik vorig jaar of negin dit jaar voor hetzelfde bedrag bij de lidl een 5 liter galon heb gekocht die je zelf even moet aanlengen met water. Aangelengd goed voor 15 a 20 liter vloeistof.

adko
door adko - Dec 22, 2015 om 09:56
24 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn Nissan dealer vragen ze vooraf of je accoord gaat met het bijvullen van vloeistoffen.
Zo vragen ze ook of je andere dingen al of niet gedaan wilt hebben. Bijvoorbeeld de auto wassen.
Men laat je daarna dat lijstje tekenen en er is nooit een probleem.

Ru
door Rudolf89 - Dec 22, 2015 om 10:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij vroegen ze daar niet eens om, bij binnenkomst kreeg ik meteen de papieren te ondertekenen voor kleine beurt, apk en een benzinetoevoeging, ik ben toen meteen niet akkoord gegaan en daarbij heb ik de vloeistof direct bij mee genomen, op papier hadden ze dit ook staan maar ze zeiden zelf geen woord erover. Ze gaven mij dus geen keuzes ook al heb ik telefonisch verteld wat ik precies allemaal wou en vervolgens ontstond er een discussie.

jo
door jorisw - Dec 23, 2015 om 19:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me voorstellen dat een garage een standaardpakket met standaard checklists gebruikt voor onderhoudsbeurten. Daarvan afwijken kan wel eens duurder zijn dan het gewoon volgen. Bijvoorbeeld: een onderhoudsbeurt is een standaardbedrag van x euro. Voor de rekening hoeven ze alleen in het systeem te zetten dat er een onderhoudsbeurt is uitgevoerd en de rekening wordt geprint. Ga je daarvan afwijken dan moet je gaan invoeren wat er wel is uitgevoerd. Dat zou zomaar duurder kunnen zijn dan een standaardpakket.

Ru
door Rudolf89 - Dec 25, 2015 om 10:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

Je bedoeld dat de kosten hoger word als er meer administratief werk aan zit?

Ik kom net van mijn dealer vandaan voor mijn tweede auto, een toyota. Ik heb exact hetzelfde gedaan als bij de Opel. Dus gebeld en aangegeven dat ik een kleine beurt wil zonder ruitenvloeistof, aan de balie stond dat netjes op papier, werd alles besproken en zonder vragen te stellen het flesje van de factuur gehaald, dat scheelt mij ook weer 3,20 euro. Er werd netjes gehandeld en deze mensen waren heel erg vriendelijk. Binnen 55 minuten na het inleveren van de sleutels kreeg ik de auto gewassen en al terug.deze mensen houden van een praatje en lopen niet met een serieuze/boze hoofd rond zoals bij de opel. Het sfeer was ook enorm goed bij toyota, voelde mij helemaal thuis. Er werd gevraagd of ik iets te drinken wou tijdens het wachten, ik kreeg zelfs een bakje koffie voor onderweg aangeboden.

masters.comment
door masters.comment - May 30, 2016 om 16:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Weigeren mag altijd. Maar of dit tot het gewenste resultaat zal leiden is de vraag.