ka
door kappie Apr 28, 2016 om 12:59
Auto & vervoer

Scootmobiel kopen

Goedemiddag.
Mijn man heeft een scootmobiel van de gemeente. We willen er nu zelf een kopen.
Heeft iemand tips voor ons waar we op moeten letten,en evt.op papier te laten zetten.En wat is een goede scootmobiel.
Het is de bedoeling om een scootmobiel met vier wielen te nemen.
Alvast bedankt.

14238 11 Rapporteer

vd
door vdlieuw - Apr 28, 2016 om 13:06
211 Antwoorden / 6 Vragen

In de eerste plaats heeft uw man dus al ervaring met een scootmobiel, maak maar een lijstje met
plus- en minpunten (balans, rijden, wenden, opstappen, actieradius, verlichting enz.).
Dan weet u in ieder geval welke zaken u prettig en niet prettig vindt, kijk op internet naar alle fabrikanten,
vergelijk uitvoeringen en prijden, onderhoudskosten (??!!), verzekering enz. en dan als laatste misschien
een proefrit maken ?
Als men volledig afhankelijk is van de mobiliteit van de scootmobiel is het wel zo fijn te weten dat als er iets
niet goed werkt, het dan ook binnen x-uur gemaakt kan worden (of vervangend vervoer of thuisbreng service).

ja
door jackyh - Apr 28, 2016 om 15:32
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom wilt u zelf een scootmobiel kopen. Nu kunt u bij gebreken altijd terugvallen  op de Gemeente die dit dan zal verhelpen. Weet u wel zeker dat u de risico's zelf wilt dragen?

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 28, 2016 om 16:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste JackyH,
Als je de mogelijkheid hebt zou ik juist wel zelf een scootmobiel kopen
Mijn vader betaalde aan de gemeente €212 per maand als eigen bijdrage. Hij kocht een nieuwe voor ongeveer 3500 euro, dus binnen 2 jaar terugverdiend en na zijn onlangs overlijden kregen we bij de ouderenwinkel nog een redelijk bedrag als inruil.
Zijn verzekering was bij een storing altijd snel ter plaatse veel sneller dan de reparatiedienst die de gemeente inschakelde. Diewilik

ja
door jackyh Apr 28, 2016 om 16:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Diewilik. Ik heb geen praktijkervaring maar ging er van uit, dat zo'n mobiel gratis ter beschikking werd gesteld. Kun je deze voertuigen dan kopen ook als je niet gehandicapt bent of moet je een verwijzing hebben. Vraag me dit af. Sterkte met het verlies van uw vader.

tenormin
door tenormin Apr 28, 2016 om 16:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@jackyh, ja hoor, men hoeft echt niet gehandicapt te zijn om zo'n ding aan te schaffen. In een winkel hoef je geen bewijs "van gehandicapt zijn" te overleggen. ;-)

ja
door jackyh Apr 28, 2016 om 17:01
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zo leer je nog eens wat. Zouden meer mensen dat weten? Daar is volgens mij dan een grote markt voor want die "krengen" rijden hatstikke hard.

pi
door pieterwolters Apr 28, 2016 om 17:43
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een ander argument om er zelf 1 te kopen is dat je bij de gemeente niet kan kiezen. Als je zelf koopt kan je een model kiezen dat precies aan je wensen voldoet. Bijvoorbeeld dat hij in je auto past.

ja
door jackyh Apr 28, 2016 om 17:58
953 Antwoorden / 4 Vragen

Krijgen de mensen ook vergoeding van de Gemeente als ze zelf kopen. Ik bedoel mensen die wel gehandicapt zijn en aanspraak kunnen maken op vergoeding als ze via de Gemeente huren.

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2016 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee dan krijg je dus geen vergoeding en het is ook niet meer op te voeren bij de belasting.
Aan de gemeente betaal je afhankelijk van je inkomen. En al heb je hem tien jaar, je blijft betalen.

Ma
door Mat Matheij - Apr 28, 2016 om 15:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Scootmobiels zijn te kust en te keur te koop. Met vier wielen en vijf. Het belangrijkste is het gewicht, omvang en actieradius. Dat leest U NIET in de folder.
Regelmatig wordt vooral dat laatste overdreven. Bij aanschaf eisen dat een demo model aan U wordt verstrekt. Probeer dat zeker drie dagen uit. Van hetzelfde type/model. Actieradius en accucapaciteit op schrift laten vastleggen met teruggave mogelijkheid in het geval NIET hieraan wordt voldaan. Lijkt vanzelfsprekend. De ervaring leert anders.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2016 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh

Men zal zelf willen kopen omdat de verstrekking via de gemeente soms goudgeld kost.

ja
door jackyh Apr 28, 2016 om 16:44
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dat heb ik begrepen van Diewilik. Dank.

gerbera
door gerbera - Apr 28, 2016 om 16:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Klik op onderstaande link, hier kunt u lezen waar u zoal op moet letten bij de aanschaf.

https://www.scouters.nl/hulpmiddel-keuze/kies-de-beste-scootmobiel-voor-jou/

tolsma1945
door tolsma1945 - Apr 29, 2016 om 13:12
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ga eens op de site van Molenaar kijken,helpen je van alle kanten.

marita5
door marita5 - Apr 29, 2016 om 13:26
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kappie ,

Hier een checklist waar u op moet letten , bij de aankoop van een scootmobiel klik op de rode regel .

https://www.gezondheidsnet.nl/hulpmiddelen/checklist-scootmobiel-kopen

Tw
door Twisterhof - Apr 29, 2016 om 19:15
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb zelf ook een scootmobiel via de gemeente, maar zou zeker ook zelf een kopen indien dit financieel mogelijk zou zijn. Eigen bijdrage CAK is namelijk buiten alle proporties en het onderhoud van de scootmobiel? Helemaal geen!

Ma
door Mat Matheij May 1, 2016 om 15:24
986 Antwoorden / 3 Vragen

Was ook de stelling. Betalen voor gebruik en mogelijk lagere kosten bij aanschaf. Kassa! of Radar heeft hieraan al een onderwerp besteed. De actieradius bleek ver achter te liggen bij de verwachtingen tot -50%. Lijkt op sjoemelsoftware en dat is het ook. Eerst testen dan aankopen. Mvrgr.

ka
door kappie - Apr 29, 2016 om 21:29
5 Antwoorden / 5 Vragen

Goedenavond.

iedereen hartelijk dank voor de reacties. Weet nu waar we allemaal naar moeten kijken.

ab
door abvogt - Apr 30, 2016 om 07:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb 3 maanden geleden een scootmobiel gekocht.
Wat mij opviel was het grote prijsverschil bij scootmobiels van hetzelfde merk en type.
Heb voor de scootmobiel € 2600 betaald maar deze stond bij andere websites voor € 4000 en soms meer te koop.
Dus goed zoeken dat scheelt veel geld.
Ik ben erg tevreden met deze scootmobiel!

es
door esan - May 1, 2016 om 14:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook altijd een scootmobiel van de gemeente gehad. Een paar jaar geleden heb ik er zelf 1 gekocht, een Solo scootmobiel. Hij is vrij duur, maar ik vind 'm ideaal (ik rijd 4000 km per jaar). De scootmobiel heeft een snelheid van 18 km per uur en hij heeft cruise control, ideaal voor lange afstanden. Let wel op de accu van de scootmobiel, ik heb gemerkt dat in de winter de actieradius halveert. Verder heb ik de pechhulp en de verzekering afgesloten via de ANWB.