ja
door janet Baan Feb 24, 2017 om 13:52
Auto & vervoer

Sparta fiets ion bagagedrager

Mijn vader heeft een Sparta ion RX 28 gekocht, in totaal 5 jaar garantie. de fiets is nu 6 jaar oud, net na de 5 jaar garantie ging de motor en de accu kapot in totaal ongeveer 700 euro. Nu fiets hij vd week, breek de bagagedrager af. Nu blijkt dat de fabriek van deze fiets en ook mijn moeder dr fiets de bagagedrager waar hij vast zit 1 stukje ijzer er tussen uit heb gezaagd (dus de bagagedrager zit aan 1 kant maar vast al 6 jaar)  want anders paste de accu er niet op vanwege het kabeltje, hebben meer mensen hier last van? Nu wil de fabriek het niet vergoeden want het valt niet meer onder de garantie, maar de fabriek sparta heeft de bagagedrager al verzwakt geleverd door er iets weg te zagen. Dan is het toch een fout van de fabriek Sparta fietsen?

3150 7 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 24, 2017 om 14:03
888 Antwoorden / 1 Vragen

Lastig, hoe denkt u dit te bewijzen? Juridisch dan.

hansje klein
door hansje klein - Feb 24, 2017 om 14:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er is véél mis met deze Spartafiets, maar 'een afgezaagde steun aan de bagagedrager' wordt nergens vermeld.

Wanneer de plek gewoon gelakkeerd is, werd er niets 'tussen-uit-gezaagd', maar is dit ook zo de bedoeling. Wanneer u het blanke metaal ziet op de 'afgezaagde plek' ... zou ik dit de verkoper laten zien en om een oplossing vragen.

tijger1
door tijger1 Feb 24, 2017 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blank metaal na een jaar op een fiets?

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2017 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb al jaren een Sparta ION en ook mijn kinderen hebben die, en nog langer dan ik. Niets mis met die fietsen.

costnix
door costnix Feb 24, 2017 om 19:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die Sparta Ion van mij was een RAMP.

aq
door aqua1955 - Feb 24, 2017 om 15:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat u na 6 jaar geen garantie meer heeft en kunt doen gelden. De accu en motor vallen zowieso buiten de garantie, omdat 5 jaar verwacht mag worden dat ze het doen. Als het evenwel aan de bagagedrager ligt zou u misschien uit coulance een korting kunnen bedingen.

gerbera
door gerbera - Feb 24, 2017 om 16:04
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Ook ik rij al jaren op een sparta ion, en is mij nog nooit opgevallen dat er iets weggezaagd zou zijn. De accu zit in een slee die los is van het bovenste deel van de bagagedrager en zowel boven als onder een speling heeft van ruim 1,5 cm. En over welk kabeltje heeft u het? er zit geen kabeltje aan de accu en als u het oplaadkabeltje bedoeld, het is krap maar kan gewoon aangesloten worden. De drager is op 5 plaatsen per kant gelast op de draagstang dus over welk plaatje u het heeft is mij een raadsel. De drager had dan al door het gewicht van de accu af moeten breken als die maar aan een kant vastzat. Misschien kan u een foto plaatsen ben wel erg nieuwsgierig. Maar wist u dat in de handleiding staat dat de drager max 25kg aan gewicht kan hebben, dus het meenemen van "lifters"is niet mogelijk. Ook de motor kan hiervan een opdonder krijgen en op den duur de geest geven. Idem met de accu die snel uitgeput raakt.

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 24, 2017 om 18:43
229 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn ervaring met de Sparta fiets,zijn in wezen slecht,er is al zoveel aan gerepareerd,gelukkig in de garantietijd,en hij doet het gelukkig,maar het is en blijft een gammele fiets,het frame is veel te slap.
Nooit meer een Sparta fiets,en ook made in China,niks made in Nederland,alleen maar in elkaar gezet hier.
Het gaat hier ook over de ION fiets natuurlijk

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2017 om 12:29
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Ben ik zeker een masselkont, rij al zeker zo'n 40 jaar Sparta waarvan de laatste 6 jaar electrisch. Nog nooit een probleem gehad, nou ja op een remkabeltje na wat na, geloof ik 8 jaar, geknapt was. Het spul kan dan wel uit China komen maar Sparta stelt de eisen vast.