ja
door jannahaak Sep 23, 2016 om 11:44
Auto & vervoer

Trekkerrijbewijs

Mijn zoon kan zijn trekkerrijbewijs niet op zijn gewone rijbewijs bij laten schrijven omdat we te laat hiermee zijn. Hij had zijn trekkercertificaat voor 1-7-2016 via RDW om moeten laten zetten in een T-rijbewijs. Helaas is dit aan onze aandacht voorbijgegaan. Vreemd is dat hij met zijn rijbewijs staat geregistreerd bij Bestuur AEQUOR te Ede die deze rijbewijzen afgeeft en dus niet de moeite neemt om alle geregistreerde trekkercertificaat bezitters via een brief te informeren hierover met de juist zo belangrijke data.
Hopelijk kan Wouter samen met behulp van kassa alsnog zijn T- bewijs op zijn rijbewijs bij laten shrijven.

Janna Haak.

2072 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2016 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als het aan de aandacht van uw zoon voorbij gegaan is, waarom verwacht u dan dat een ander voor hem denkt? Hij had daar overigens een jaar de tijd voor.

En u denkt dat Kassa de regels van het RDW kan veranderen? :-))

Dan zult u ze dat moeten vragen.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2016 om 12:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ook ik denk niet dat uw zoon Wouter via Kassa alsnog zijn T-rijbewijs kan verkrijgen. Moet toch niet al te moeilijk voor hem zijn dat examen separaat even te halen? Hij zal vast wel slagen, al kost het natuurlijk wel een paar centen. Succes hoor.

ha
door hamburger - Sep 23, 2016 om 12:20
84 Antwoorden / Vragen

Als er in NL alles geregeld is en er overal voor je nagedacht wordt is het niet goed, en nu moet er zelf nagedacht worden en is het ook niet goed. Het is ook nooit goed.

sw
door swat1500 - Sep 23, 2016 om 12:24
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Uitermate vervelend voor uw zoon. Echter, veranderingen m.b.t. het trekkerrijbewijs hebben regelmatig het nieuws gehaald. Uiteraard had het de uitgever van het voormalig trekkerrijbewijs gesierd als deze haar klanten hierop nog eens gewezen had. Weet u zeker dat zij niets gedaan hebben maar uw zoon mogelijk een brief gemist of niet gelezen heeft?
Hoe dan ook de RDW valt hierin niets te verwijten en kan dus niet worden gevraagd af te wijken van de fatale termijn.

me
door mein33 - Sep 23, 2016 om 13:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jannahaak,

Het is ook nog maar zeer recent bekend dat het trekkercertificaat tijdig moest worden toegevoegd aan het rijbewijs.
Hieromtrend valt uw zoon dan ook niets te verwijten, behoudens enige onbedachtzaamheid.
Het zelf bijhouden van belangrijke datums is natuurlijk klinkklare onzin als je dit aan derden kunt overlaten.
Maar, zoals zo vaak, gaat het allemaal fout en loopt het helemaal mis, maar dan is er altijd nog VARA-KASSA om de problemen onstaan uit vergeetachtigheid, onzorgvuldigheid of geef het maar een naam, voor Jan en alleman en het bijzonder voor Wouter op te lossen.
De enige oplossing is echter zeer eenvoudig en bestaat uit niets anders dan via de officiële weg het trekkerrijbewijs alsnog te gaan behalen.
En ééé'h vergeet niet om zelf de datum van het examen te onthouden ;-))

ro
door ronny530 - Sep 23, 2016 om 14:32
2752 Antwoorden / 41 Vragen

De RDW is helemaal geen partij het CBR die de rijbewijzen afgeeft dan weer wel. Het trekkercertificaat had voor 01-07-2016 in een T-rijbewijs omgezet moeten worden.De overheid heeft dat voor nieuwe trekker rijbewijzen al in 2015 verplicht gesteld en certificaathouders een jaar uitstel gegeven. Het bestuur van AEQUOR nu de schuld geven is een beetje triest want uw zoon had kunnen weten dat er een deadline zo zijn.
Off topic op mijn rijbewijs afgegeven in 2008 staat het T-rijbewijs al vermeldt dus uw zoon had direct na het behalen van het trekkercertificaat al bij de gemeente een nieuw rijbewijs met het T-rijbewijs aan kunnen vragen.

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 23, 2016 om 22:35
641 Antwoorden / 77 Vragen

Als je een "gewoon" rijbewijs hebt, mag je dan geen trekker besturen?
Zie voor info:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbewijs/vraag-en-antwoord/rijbewijs-tractor-of-trekker

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 23, 2016 om 23:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar wie beweert dat dan?
Diewilik

me
door mein33 Sep 24, 2016 om 14:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

.