ta
door tannepan87 Feb 14, 2017 om 22:01
Auto & vervoer

Tweede hands auto

Wij hebben 9 maand geleden een tweede hands auto gekocht bij een bovag dealer. De eerste 6 maand waren er wel wat gebreken. Maar nu blijkt dat er een nieuwe turbo, massa vliegwiel en 4 nieuwe verstuivers. Prijs +- 2500. We hebben al een nieuwe roetfilter egr klep en motorsteun erop laten plaatsen. Kosten 1100euro.
Mijn vraag is nu. Wat zijn onze rechten. We hebben er 3250 voor betaald. En onze andere auto erop ingeruild. Vraagprijs was 5500euro

1865 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe oud is dat wrak? Hoeveel kilometers gereden? Geen keuring laten doen?

ta
door tannepan87 - Feb 14, 2017 om 22:13
1 Antwoorden / 2 Vragen

Haha het wrak is van 2006. Diesel. 190.000 km gelopen

vd
door vdlieuw - Feb 14, 2017 om 22:39
211 Antwoorden / 6 Vragen

Eerst even 2 misverstanden uit de wereld helpen, 1/ een garage, ook Bovag, kijkt heel globaal naar een inruiler, kijkt wat nodig is om hem weer te verkopen dus poetsen van buitenkant en van binnen schoon is belangrijker dan kijken of verstuivers, dynamo, aandrijfassen enz. nog goed zijn. Ongeacht welke garage, men geeft garantie (al of niet tegen bijbetaling) en daarmee uit. Men neemt het risico dat de klant terugkomt met een klacht. Die eventuele klacht oplossen is goedkoper dan de hele auto vóór de verkoop op alles na te lopen (demonteren en weer monteren van onderdelen). Het controleren van alle zichtbare zaken kost alleen maar mankracht.
Dus als in uw geval er achter elkaar zaken kapot gaan en vervangen moeten worden, de garage als verkoper wist van deze problemen waarschijnlijk helemaal niets. De oplossing van die problemen is kwestie van al of niet nog garantie, coulance en onderhandelen.

2/ Algemeen misverstand, de Bovag doet voorkomen alsof ze de belangen van de consument / koper vertegenwoordigt. Dat is niet zo, de Bovag is een organisatie voor de garages, in een conflict tussen koper en garage waar de Bovag om advies gevraagd wordt, in 90% van de gevallen krijgt de garage het voordeel aan zijn kant. Bovag is géén garantie voor koper dat hij een goed produkt / auto koopt ook al zegt Bovag dat dit wel zo is.
In uw geval en na zoveel maanden, helaas waarschijnlijk kat in de zak gekocht en het is aan u of u wilt blijven repareren of......  afscheid van de wagen neemt.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2017 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dus, zoals al gezegd is, een kat in de zak.
Ik zou er geen geld meer aan uitgeven en kijken of u misschien verder komt met de informatie van Consuwijzer.
Anders weg ermee. Een volgende auto kopen/inruilen bij een merkdealer die een goede naam heeft en niet bij een autohandelaar.
Per merk auto is er in de regel ook een enorm verschil van de kwaliteit als het al een oude auto is.