ta
door tannepan87 Feb 14, 2017 om 22:01
Auto & vervoer

Tweede hands auto

Wij hebben 9 maand geleden een tweede hands auto gekocht bij een bovag dealer. De eerste 6 maand waren er wel wat gebreken. Maar nu blijkt dat er een nieuwe turbo, massa vliegwiel en 4 nieuwe verstuivers. Prijs +- 2500. We hebben al een nieuwe roetfilter egr klep en motorsteun erop laten plaatsen. Kosten 1100euro. 
Mijn vraag is nu. Wat zijn onze rechten. We hebben er 3250 voor betaald. En onze andere auto erop ingeruild. Vraagprijs was 5500euro

1865 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En hoe oud is dat wrak? Hoeveel kilometers gereden? Geen keuring laten doen?

ta
door tannepan87 - Feb 14, 2017 om 22:13
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Haha het wrak is van 2006. Diesel. 190.000 km gelopen

vd
door vdlieuw - Feb 14, 2017 om 22:39
211 Antwoorden / 6 Vragen
4

Eerst even 2 misverstanden uit de wereld helpen, 1/ een garage, ook Bovag, kijkt heel globaal naar een inruiler, kijkt wat nodig is om hem weer te verkopen dus poetsen van buitenkant en van binnen schoon is belangrijker dan kijken of verstuivers, dynamo, aandrijfassen enz. nog goed zijn. Ongeacht welke garage, men geeft garantie (al of niet tegen bijbetaling) en daarmee uit. Men neemt het risico dat de klant terugkomt met een klacht. Die eventuele klacht oplossen is goedkoper dan de hele auto vóór de verkoop op alles na te lopen (demonteren en weer monteren van onderdelen). Het controleren van alle zichtbare zaken kost alleen maar mankracht.
Dus als in uw geval er achter elkaar zaken kapot gaan en vervangen moeten worden, de garage als verkoper wist van deze problemen waarschijnlijk helemaal niets. De oplossing van die problemen is kwestie van al of niet nog garantie, coulance en onderhandelen.

2/ Algemeen misverstand, de Bovag doet voorkomen alsof ze de belangen van de consument / koper vertegenwoordigt. Dat is niet zo, de Bovag is een organisatie voor de garages, in een conflict tussen koper en garage waar de Bovag om advies gevraagd wordt, in 90% van de gevallen krijgt de garage het voordeel aan zijn kant. Bovag is géén garantie voor koper dat hij een goed produkt / auto koopt ook al zegt Bovag dat dit wel zo is.
In uw geval en na zoveel maanden, helaas waarschijnlijk kat in de zak gekocht en het is aan u of u wilt blijven repareren of......  afscheid van de wagen neemt.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2017 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dat is dus, zoals al gezegd is, een kat in de zak.
Ik zou er geen geld meer aan uitgeven en kijken of u misschien verder komt met de informatie van Consuwijzer.
Anders weg ermee. Een volgende auto kopen/inruilen bij een merkdealer die een goede naam heeft en niet bij een autohandelaar.
Per merk auto is er in de regel ook een enorm verschil van de kwaliteit als het al een oude auto is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer