Voor de reperatie van de auto heb ik voor een half uur 150 betaald. is dit ok?
Kan ik hier nog bezwaar tegen maken. Ze hebben olie ververst en de bobine vervangen. Totaal een half uur bezig geweest. Maar moet twee keer werkplaatstarief betalen totaal dus 150 euro voor een half uur werk.
exclusief materialen dus puur het werkloon.
bij een merkdealer en het is een Mazda 323 (bij 2000)
Is dat bedrag inclusief de olie en de bobine?
Excl. schrijft @ajajaja. ;-)
Later pas.
Krijg zelden of nooit meer iets te lezen, dus dat het later is aangepast, sorry, geen idee, @tijger1. Off topic: krijg nu pas nieuwe vragen binnen, heel 12 Augustus tot half 11: nada!
Is dat de totale prijs inclusief onderdelen, olie etc.?
Wat voor auto betreft het, is het gedaan door een merkdealer?
@Aurora1 , Ts heeft de vraag aangepast : exclusief materialen dus puur het werkloon.
bij een merkdealer en het is een Mazda 323 (bij 2000)
Heeft u dan niet gevraagd hoeveel het ging kosten? Zo niet, dan kunt u achteraf geen bezwaar meer maken.
Topantwoord
@ajajajaj,
Bij een "bandenboer" of bij een "merkdealer" geweest ??
@mein33 , Ts heeft de vraag aangepast is bij een merkdealer geweest .
@ajajajaj,
Merkdealers werken meestal met vaste werkplaatstarieven voor onderhouds- en reparatiewerkzaamheden.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de volledige en gespecificeerde rekening er uitziet.
Maar waarom 2x het arbeidsloon betalen?
Ik zou hier toch even naar informeren bij de dealer.
Diewilik
Kan je een scan van de factuur plaatsen? Een half uur werk voor olie verversen en bobine vervangen lijkt me erg weinig.
Kan de nota niet uploaden! Lukt niet
Duidelijk blijkt uit de antwoorden dat sommigen niet de moeite hebben genomen om de vraag goed te lezen.
Ts schrijft toch duidelijk "bij een merkdealer en het is een Mazda 323"
Het antwoord van diewilik lijkt mij toch het meest zinnig. En niet het zogenaamde "Topantwoord."
@gewicht,
Het zgn. "topantwoord" waar u op doeld was reeds geplaatst alvorens topicstarter zijn vraag heeft aangepast n.a.v. de vraag in dat zgn "topantwoord".
Als u de moeite had genomen om zelf alle reacties eens zorgvuldig te lezen en tot u door te laten dringen over hetgeen er reeds geschreven en aangepast is/was in dit topic, dan had uw "wijzende vingertje" achterwege kunnen blijven.
Maar zoals ook nu weer blijkt, alle begin is moeilijk, ook voor een nieuwkomer op dit forum.
Overigens bent u van harte welkom en ik zal graag, als dat zo te pas komt, met u van gedachten wisselen.
Vr.gr. mein33
@ajajajaj,
Maar even overnemen vanaf de rekening en via uw toetsenbord aan dit topic toevertrouwen gaat toch wel lukken ??
Anders is het moeilijk om u van verder advies te kunnen dienen.
Vr.gr. mein33
20379. Bobine. Aantal 2 e.prijs 98,40 totaal 238,13
werkplaatstarief aantal 8 e.prijs 82,50 totaal 79,86
kleinmateriaal totaal 4,39
werkplaatstarief werkloon aantal 7 e.prijs 82,50 totaal 69,88
milieuheffing aantal 1 e.prijs 5,00 totaal 6,05
gasket oilplug aantal 1 e.prijs 0,46 totaal 0,56
motorolie aantal 3,5 liter e.prijs 14,75 totaal 51,63
oliefilter aantal 1 e.prijs 8,85 totaal10,71
klein materiaal aantal 1 totaal 3,85
Wat is het totaalbedrag dat u moest betalen?
465,06
Bedankt.
Ik heb totaal betaald 465,06.
Er zijn twee bobines doorbelast (pijs per stuk 119,06 volgens internet) en het lijkt erop dat er meerdere technici aan uw auto hebben gewerkt. In een half uur tijd olie verversen, oliefilter wisselen en bobine(s) vervangen kan niet door één monteur gedaan zijn (tenzij die 4 handen en twee hoofden had). Maar ik zou toch eens navragen wat de e.prijs is en waar de eenheden (8 en 7) voor staan. Ik vermoed 6 minuten ( 10 eenheden in een uur), maar dan is er toch langer dan een half uur gewerkt.
Het is opgelost met het bedrijf, ze hebben een keer werkloon/werkplaatstarief gecrediteerd.
Iedreen bedankt voor de reacties!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer