Aj
door Ajajaja Aug 12, 2016 om 14:15
Auto & vervoer

Voor de reperatie van de auto heb ik voor een half uur 150 betaald. is dit ok?

Kan ik hier nog bezwaar tegen maken. Ze hebben olie ververst en de bobine vervangen. Totaal een half uur bezig geweest. Maar moet twee keer werkplaatstarief betalen totaal dus 150 euro voor een half uur werk.
exclusief materialen dus puur het werkloon.
bij een merkdealer en het is een Mazda 323 (bij 2000)

7320 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2016 om 14:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat bedrag inclusief de olie en de bobine?

tenormin
door tenormin Aug 12, 2016 om 15:46
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Excl. schrijft @ajajaja. ;-)

tijger1
door tijger1 Aug 12, 2016 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Later pas.

tenormin
door tenormin Aug 12, 2016 om 23:24
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Krijg zelden of nooit meer iets te lezen, dus dat het later is aangepast, sorry, geen idee, @tijger1. Off topic: krijg nu pas nieuwe vragen binnen, heel 12 Augustus tot half 11: nada!

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2016 om 14:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat de totale prijs inclusief onderdelen, olie etc.?
Wat voor auto betreft het, is het gedaan door een merkdealer?

marita5
door marita5 Aug 12, 2016 om 15:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Aurora1 , Ts heeft de vraag aangepast : exclusief materialen dus puur het werkloon.
bij een merkdealer en het is een Mazda 323 (bij 2000)

ja
door jackyh - Aug 12, 2016 om 14:35
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u dan niet gevraagd hoeveel het ging kosten? Zo niet, dan kunt u achteraf geen bezwaar meer maken.

Aj
door Ajajaja - Aug 12, 2016 om 14:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Topantwoord

me
door mein33 - Aug 12, 2016 om 14:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ajajajaj,

Bij een "bandenboer" of bij een "merkdealer" geweest ??

marita5
door marita5 Aug 12, 2016 om 15:02
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , Ts heeft de vraag aangepast is bij een merkdealer geweest .

me
door mein33 - Aug 12, 2016 om 15:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ajajajaj,

Merkdealers werken meestal met vaste werkplaatstarieven voor onderhouds- en reparatiewerkzaamheden.
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe de volledige en gespecificeerde rekening er uitziet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 12, 2016 om 15:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar waarom 2x het arbeidsloon betalen?
Ik zou hier toch even naar informeren bij de dealer.
Diewilik

jo
door jorisw - Aug 12, 2016 om 15:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kan je een scan van de factuur plaatsen? Een half uur werk voor olie verversen en bobine vervangen lijkt me erg weinig.

Aj
door Ajajaja Aug 12, 2016 om 18:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kan de nota niet uploaden! Lukt niet

ge
door gewicht - Aug 12, 2016 om 16:01
170 Antwoorden / 1 Vragen

Duidelijk blijkt uit de antwoorden dat sommigen niet de moeite hebben genomen om de vraag goed te lezen.
Ts schrijft toch duidelijk "bij een merkdealer en het is een Mazda 323"
Het antwoord van diewilik lijkt mij toch het meest zinnig. En niet het zogenaamde "Topantwoord."

me
door mein33 Aug 12, 2016 om 16:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@gewicht,

Het zgn. "topantwoord" waar u op doeld was reeds geplaatst alvorens topicstarter zijn vraag heeft aangepast n.a.v. de vraag in dat zgn "topantwoord".
Als u de moeite had genomen om zelf alle reacties eens zorgvuldig te lezen en tot u door te laten dringen over hetgeen er reeds geschreven en aangepast is/was in dit topic, dan had uw "wijzende vingertje" achterwege kunnen blijven.
Maar zoals ook nu weer blijkt, alle begin is moeilijk, ook voor een nieuwkomer op dit forum.
Overigens bent u van harte welkom en ik zal graag, als dat zo te pas komt, met u van gedachten wisselen.

Vr.gr.  mein33

me
door mein33 - Aug 12, 2016 om 22:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ajajajaj,

Maar even overnemen vanaf de rekening en via uw toetsenbord aan dit topic toevertrouwen gaat toch wel lukken ??
Anders is het moeilijk om u van verder advies te kunnen dienen.

Vr.gr.  mein33

Aj
door Ajajaja Aug 15, 2016 om 09:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

20379. Bobine.                   Aantal 2             e.prijs 98,40                 totaal 238,13
werkplaatstarief                  aantal 8             e.prijs 82,50                 totaal 79,86
kleinmateriaal                                                                                    totaal 4,39
werkplaatstarief werkloon   aantal 7              e.prijs 82,50                totaal 69,88
milieuheffing                       aantal 1              e.prijs 5,00                   totaal 6,05
gasket oilplug                     aantal 1              e.prijs 0,46                    totaal 0,56
motorolie                            aantal 3,5 liter     e.prijs 14,75                  totaal 51,63
oliefilter                              aantal 1               e.prijs 8,85                    totaal10,71
klein materiaal                   aantal 1                                                    totaal 3,85

reflecs
door reflecs Aug 15, 2016 om 11:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is het totaalbedrag dat u moest betalen?

Aj
door Ajajaja Aug 16, 2016 om 09:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

465,06

reflecs
door reflecs Aug 16, 2016 om 11:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt.

Aj
door Ajajaja Aug 16, 2016 om 11:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb totaal betaald 465,06.

he
door henkjj Aug 17, 2016 om 12:58
14 Antwoorden / Vragen

Er zijn twee bobines doorbelast (pijs per stuk 119,06 volgens internet) en het lijkt erop dat er meerdere technici aan uw auto hebben gewerkt. In een half uur tijd olie verversen, oliefilter wisselen en bobine(s) vervangen kan niet door één monteur gedaan zijn (tenzij die 4 handen en twee hoofden had). Maar ik zou toch eens navragen wat de e.prijs is en waar de eenheden (8 en 7) voor staan. Ik vermoed 6 minuten ( 10 eenheden in een uur), maar dan is er toch langer dan een half uur gewerkt.

Aj
door Ajajaja Aug 18, 2016 om 12:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is opgelost met het bedrijf, ze hebben een keer werkloon/werkplaatstarief gecrediteerd.
Iedreen bedankt voor de reacties!

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 14, 2016 om 11:29
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt met Installatiebedrijf Wierts uit Landgraaf.
Een rioollekkage.
Er kwam een oudere ervaren monteur en een leerjongen.
Ik vroeg hoeveel het zou gaan kosten en de monteur ging zijn baas bellen. Die kreeg hij niet aan de lijn.
Dus provisorische reparatie die 20 minuten duurde. De monteur instrueerde de leerjongen maar deed zelf helemaal niets.
Na afloop kreeg ik rekening van 1¼ uur x 2 omdat er 2 "monteurs" geweest waren. De tijd dat de monteur met zijn baas gebeld had werd ook in rekening gebracht als werktijd en er werd omhoog afgerondt.....
Het bedrijf had ook nog prutswerk geleverd want het was nog net zo lek!

Dus: Ongeveer hetzelfde verhaal als uw Mazda! Dit is pure oplichterij waar je niets aan doet.

diumenge
door diumenge Aug 14, 2016 om 11:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, eigenlijk is dit niet ongeveer hetzelfde, het is heel wat anders. Daarnaast is het ook helemaal niet relevant voor de vraag van TS.

tijger1
door tijger1 Aug 14, 2016 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En afgezien van het feit dat het helemaal niet hetzelfde is, hebt u uw eigen kwestie hier op 10 juni al neergezet. U hebt echter niet laten weten hoe dat afgelopen is met de reparateur.

reflecs
door reflecs - Aug 16, 2016 om 11:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

ajajaja schrijft:
werkplaatstarief en afzonderlijk vermeld werkplaatstarief werkloon.
De rest van de specificatie heeft ajajaja als reactie onder het antwoord van mein33 12 aug. 22:33 geplaatst.

1paul
door 1paul - Aug 17, 2016 om 12:06
3134 Antwoorden / 0 Vragen

toevallig weekend of avond tarief???

reflecs
door reflecs - Aug 18, 2016 om 13:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

ajajaja schrijft in een reactie:

Aj
door Ajajaja 18 aug. 2016 om 12:09
Antwoorden / Vragen

Het is opgelost met het bedrijf, ze hebben een keer werkloon/werkplaatstarief gecrediteerd. Iedreen bedankt voor de reacties!

to
door tojac - Aug 19, 2016 om 13:52
7 Antwoorden / 16 Vragen

bij de officiele dealer is het altijd duurder.
een grote beurt mij de Kia garage kostte 250 Euro .de monteur zei dat er dan nog ongeveer 200 euro bij kwam voor olie, nieuwe bougies en filters.
het werd dus  450 Euro.
ik ging naar een bovag garage en betaalde totaal 225 Euro voor grote beurt , apk en inclusief alle nieuwe onderdelen .
voortaan goed navragen kan geld besparen

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 19, 2016 om 17:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Weg garantie op uw Kia, die 7 jaar zit u vast aan originele Kia onderdelen en aan bedrijven die gecertificeerd zijn om aan uw Kia te mogen sleutelen.
Misschien is deze goedkoop straks wel duurkoop.

Diewilik