it
door its me oke May 23, 2013 om 18:10
Auto & vervoer

Vraag opzeggen ANWB

hierbij heb ik even een vraag over het opzeggen van mijn liidaatschap bij de ANWB.
Ik heb verleden jaar op 5 oktober netjes een brief geschreven naar de ANWB om ze door te geven dat ik mijn lidmaatschap niet langer wilde verlengen.
Daar ik totaal niks hoorde dacht ik dat het oke was, echter kreeg ik na maanden een schrijven van hun incassobureau TKB, dat ik moest betalen.
Weer dezelfde brief waar ik gelukkig een kopie van had gemaakt naar TKB gestuurd en naar de ANWB zelf, weer hoorde ik niks.
Later een email ontvangen dat er in deze brief stond dat ik mijn lidmaatschap per direckt op wilde zeggen en tja dat kon niet, maar dat was totaal niet het geval, ik wilde het gewoon niet verlengen.
dus weer dezelfde brief verstuurd....en tot mijn verbazing kreeg ik vandaag een email dat ze rechtelijke stappen gingen nemen.
Om heel eerlijk te zijn snap ik er niks meer van, ik heb optijd opgezegd het bewijsje een paar keer door gestuurd.
Kan dit zomaar?
Ik heb ook verteld waarom dit was, kan het gewoon niet meer opbrengen, en dan doen ze dit!!

Hoop dat u mij kunt helpen

7425 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het voordeel is dat het incassobureau u wel een bevestiging heeft gegeven dat u indertijd heeft opgezegd. Als u hier nu even uw brief kopieert die u heeft gestuurd naar de ANWB, dan kunnen wij eens kijken hoe de vork in de steel zit.
Kopieert u ook de brief die u kreeg van het TKB naar aanleiding van uw mail. Natuurlijk zonder namen of adres van wie dan ook te noemen.

Want dat u niet heeft opgezegd, omdat u per direct heeft opgezegd, komt op mij over als een flauw smoesje.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ANWB doet nogal vaag, het kan telefonisch en per mail maar per brief zie ik er zo niet tussen staan maar zal best ook een optie zijn. Als vraagsteller de brief aangetekend heeft verzonden dan maakt niet verlengen of opzeggen geen verschil, in beide gevallen wenst vraagsteller geen gebruik meer van de diensten te maken. Stel dat de brief niet aangetekend is verzonden en daar lijkt het wel een beetje op, want er is geen reactie meer geweest dan wordt heel moeilijk om te bewijzen dat de brief daadwerkelijk verzonden is.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo dat is een snel antwoord helemaal top zeg.
Nu mijn vraag, de brief die ik naar de ANWB heb gestuurd waar ik dus een kopietje van heb liggen staat niet in mijn pc.
Hoe kan ik die aan jullie laten zien, want een printer of scanner heb ik helaas niet in mijn bezit.
De emails die ik van TKB gehad heb,(als reactie op mijn kopietjes van de brief die ik naar de ANWB heb gestuurd) staan wel op mijn pc, want dat is de manier van antwoorden bij ze.
Hoe kan ik deze het beste aan jullie laten zien?

alvast super bedankt voor uw reactie, dit geef mij toch weer een beetje moed, want tja dreigen met een deurwaarder en zelfs een voorbeeld brief erbij, waar alleen nog maar een data en zo op in gevult hoeft te worden doet me niet echt gerust stellen.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kopieert u die brief van het incassobureau dan maar, die brief waarin er een onderscheid wordt gemaakt tussen direct opzeggen en 'gewoon' lidmaatschap opzeggen.
Als daaruit blijkt dat ze uw brief uit oktober op zich erkennen als zijnde verstuurd, staat u al een stuk sterker.
Haal wel uw persoonlijke gegevens weg. en ook de naam van de eventuele medewerker van het incassobureau.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Groepeer berichten op discussie om berichten te zien die bij dit bericht horen.
TKB Incasso ANWB (anwbleden@tkb.nl)Toevoegen aan contactpersonen 16-5-2013
Aan:

Geachte mevrouw

Even voor de goede orde: u had voor 15 november 2012 moeten opzeggen om het lidmaatschap 2013 ongedaan te kunnen maken.

Wij hebben tot op heden geen bewijsstuk/ opzegging voor bovengenoemde datum van u mogen ontvangen.

Wij hebben wel van u een brief gekregen per direct op te zeggen, dit is tussentijds niet mogelijk en voor het opzeggen van uw lidmaatschap 2014 verwijs ik u dan ook door naar de ANWB.

Hoop u voldoende te hebben ingelicht, mocht u nog vragen hebben gaarne contact op nummer: +31 (0)88 99 55 100, TKB incasso.

Met vriendelijke groet,

Trust Krediet Beheer B.V.

Dit is de brief die ik kreeg n.a.v. een reactie van mij op een email van TKB
Ik heb toch echt niet per direckt opgezegd in mijn brief maar door gegeven dat ik geen verlenging wilde
De eerste 2 brieven heb ik naar een postbus nummer gestuurd van de ANWB en wel op 5 oktober en later nog één dit jaar en later 2 dezelfde brieven naar TKB.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

......maar per brief zie ik er zo niet tussen staan......

Hoe kunt u uw lidmaatschap opzeggen?
Wilt u uw lidmaatschap of partnerlidmaatschap opzeggen? Stuur uw opzegging, onder vermelding van uw lidmaatschapsnummer, per post naar ANWB Contact Center, Postbus 93200, 2509 BA Den Haag. Of bel ons via 088 269 22 22. Uw opzegging moet vóór 15 november bij ons binnen zijn.

10 Wat gebeurt er nadat u uw lidmaatschap heeft opgezegd?
U ontvangt van ons een schriftelijke bevestiging van opzegging.[/b
• U blijft lid tot het einde van het lopende kalenderjaar.
• Het restant van het betaalde abonnementsgeld over het lopende kalenderjaar betalen wij niet terug.
• De aan het lidmaatschap gekoppelde voordelen vervallen per 1 januari.
• Een eventueel partnerlidmaatschap wordt per 1 januari omgezet naar een hoofdlidmaatschap.

.......Daar ik totaal niks hoorde dacht ik dat het oke was......

Niet oké dus. Je hoort altijd een bevestiging van je opzegging (bij welk bedrijf dan ook) te ontvangen. Toen je na een paar weken niets vernomen had, had je eigenlijk aan de bel moeten trekken.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie dat mijn reactie, de jouwe gekruist heeft.

......Wij hebben wel van u een brief gekregen per direct op te zeggen, dit is tussentijds niet mogelijk .......

Formeel hebben ze helemaal gelijk; formeel had er in je brief moeten staan: ik wil mijn lidmaatschap aan het einde van dit lidmaatschapsjaar beëindigen.

Maar de reactie van de ANWB is ronduit walgelijk. Je gebruikt even een verkeerde kreet en je zit er weer een jaar op vast!

Ze hadden ook kunnen reageren met: per direct opzeggen is niet mogelijk, maar we beëindigen uw lidmaatschap per 15 november a.s.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: 'op vast' moet natuurlijk 'aan vast' zijn.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Wij hebben wel van u een brief gekregen per direct op te zeggen, dit is tussentijds niet mogelijk en voor het opzeggen van uw lidmaatschap 2014 verwijs ik u dan ook door naar de ANWB.......

Voor alle duidelijkheid: de brief waar ze hier naar verwijzen, is dat een brief van VOOR 15/11.

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dit zo lees heeft u hieraan niet genoeg. Want er wordt niet ingegaan aan welke brief ze refereren en ook niet dat ze erkennen dat u die brief op tijd heeft verzonden.

Wat ik zou doen als ik u was is met alle mails en brieven naar het juridisch loket gaan, ik hoop dat er eentje bij u in de buurt is. klik HIER voor de adressen.

U kunt ook bellen, maar in dit geval is het belangrijk om de precieze inhoudt van uw brieven te lezen met data.
De brieven uit oktober zijn zeker niet aangetekend verstuurd?

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kunt u uw lidmaatschap opzeggen?
Wilt u uw lidmaatschap of partnerlidmaatschap opzeggen? Stuur uw opzegging, onder vermelding van uw lidmaatschapsnummer, per post naar ANWB Contact Center, Postbus 93200, 2509 BA Den Haag. Of bel ons via 088 269 22 22. Uw opzegging moet vóór 15 november bij ons binnen zijn.

Ik heb mijn ANWB lidmaatschap op gezegd, dus voor mijn auto, en ben alleenstaand....
Heb netjes Lidmaatschaps nummer erbij opgeschreven
En het inderdaad naar dat postbus nummer gestuurd.

Op 5 oktober 2012 heb ik deze brief helaas niet aangetekend verstuurd...tja achteraf misschien stom, maar als elke euro er 1 is voor je, dan doe je zulke dingen...... maar heb er wel een kopietje van gemaakt, vandaar dat ik deze vele malen heb door kunnen sturen.
Data handtekening mijn telefoon nummer adres alles heb ik er bij op gezet.

Ik dacht echt als je netjes een brief stuurt met je handtekening data alles erop dat dit goed was.....

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

*de reaktie van de ANWB is inderdaad ronduit walgelijk

*het lijkt het bedrijfje uit Haarlem wel!

ve
door verwijderd - May 23, 2013 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet altijd een bevestiging van je opzegging hebben, pas dan ben je echt veilig.
Een kopietje zegt niets. U kunt voor de zekerheid naar het juridisch loket gaan, maar ik vrees het ergste. Het advies daar is gratis, dus daar hoeft u zich verder geen zorgen over te maken. Bellen kan ook 0900 8020 (10 ct/pm)
Zomaar stug volhouden en het dan maar tot een rechtszaak laten komen, is af te raden.

Als u er niet onderuit kunt en u kunt het niet betalen, is er waarschijnlijk wel een betalingsregeling te treffen.
Een heel vervelende zaak.

ve
door verwijderd - May 24, 2013 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder bevestingsbrief van hun kan kunnen ze wel moeilijk doen. gewoon hun bellen en de situatie opnieuw uitleggen en hopen dat ze niet moeilijk gaan doen he. Is een van de weinige diensten die liever een email of een telefoontje heeft dan een brief. succes

ve
door verwijderd - May 24, 2013 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de brief niet aangetekend is verstuurd wordt het toch wat moeilijker, bewijs maar eens dat u de brief verstuurd heeft. Maar er staat ook nergens vermeldt dat opzeggen per aangetekende brief moet gaan. Toch zie ik wel mogelijkheden, per direct is dan wel niet mogelijk maar daar kun je makkelijk uit opmaken dat het lidmaatschap voor het volgende jaar niet meer gewenst is. Als TKB op basis van de letterlijke tekst gaat dagvaarden acht ik de kans groot dat de rechter de eis afwijst.

ve
door verwijderd - May 25, 2013 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb gisteren contact opgenomen met het incasso bureau, en daar te horen gekregen dat de anwb een adres miste op de brief...vind dit erg vreemd het adres schrijf je toch alleen op de enveloppe?
Of moet je die ook op de brief zelf schrijven?
Heb inmiddels wel advies gevraagd en tja er blijft eigenlijk niks over dan betalen omdat ik hem niet aangetekend verstuurd heb.
Mag wel in termijnen betalen...dat scheelt dan wel weer, maar goed als je al van het minimale moet leven dan is een termijn betaling van 3x bijna 50 euro erg veel.Hoorde ook wel dat dat het bedrag wat het incasso bureau wil hebben wel erg hoog is.dus daar ga ik nog even over informeren.Maar goed je moet gewoon altijd onkosten maken blijkt als je ergens vanaf wil.Heb het wel helemaal gehad met de AMEN dat is zeker.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat de ANWB schandalig met u omgaat. Ze hadden moeten schrijven dat per direct niet kan (als ze dat dan zo begrepen) en dat de opzegging dus per 15-11 in zou gaan. Het is onbehoorlijk dat ze dat niet gedaan hebben.
Dat uw adres niet op de brief staat is onzin: ze hebben u toch een brief teruggestuurd? En u had toch uw klantnummer genoteerd? Voor het innen van geld weten ze u toch ook te vinden?
Op hun originele brief staat een datum, ze hebben uw brief dus vòòr die datum ontvangen. Dat u zou moeten betalen omdat u uw brief niet aangetekend heeft verzonden begrijp ik niet: dat staat nergens in de voorwaarden.
Mijn advies is vooralsnog te betalen (om de kosten niet op te laten lopen), maar tegelijkertijd een klacht in te dienen hier en ook hier. Dat kan allemaal via internet, dus kost u niets. Uiteraard hierin ook uw geld terugeisen.
Ik wens u veel succes en ik hoop dat het goed afloopt.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op vrijdag 24 mei 2013, 17:31: Als de brief niet aangetekend is verstuurd wordt het toch wat moeilijker, bewijs maar eens dat u de brief verstuurd heeft./quote]Doe je het wel aangetekend bewijs dan maar eens dat je brief ook echt aangekomen is ;-).

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

its me oke schreef op zaterdag 25 mei 2013, 09:42: Heb gisteren contact opgenomen met het incasso bureau, en daar te horen gekregen dat de anwb een adres miste op de brief...vind dit erg vreemd het adres schrijf je toch alleen op de enveloppe?

Neem aan dat dit per telefoon gegaan is? Dat is jammer, was dit schriftelijk geweest, dan had je het bewijs in handen gehad dat ze wel degelijk jouw opzegging hebben ontvangen.
Probeer dus op een of andere manier dit alsnog op papier van ze te krijgen..

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

En gaat u ook nog achter die incassokosten aan, als ze niet correct zijn berekend zijn ze onwettig en hoeft u er geen euro van te betalen. Dan hoeft u alleen het oorspronkelijke bedrag te betalen. En doe dat dan direct aan de ANWB en niet naar het incassokantoor.

ve
door verwijderd - May 26, 2013 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet bij de ANWB sowieso in het lopend kalenderjaar vóór 15 november ..., dús uiterlijk 14 november (2013) hebben opgezegd.

Dat kan op de navolgende wijzen geschieden:
- schriftelijk aangetekende brief;
- per e-mail met de opties ontvangstbevestiging & leesbevestiging;
- telefonisch;
- ANWB-filiaal mondeling met opzegbevestiging.

Vraag om een schriftelijke bevestiging dat het (de) abonnement(en) per 31 december (2013) wordt (worden) beëindigd.

Let wel op dat elk ander aanverwant product/en apart dienen te worden opgezegd, hetzij gelijktijdig in het epistel.

Een aanverwant product kan zijn de wegenwachtservices e.d.