bo
door boro94 Aug 2, 2016 om 17:50
Auto & vervoer

WK-occasions zijn oplichters. lang verhaal maar wat moet ik doen

3 maanden geleden heb ik bij wk-occasions een auto gekocht. voordat ik de auto kocht stotterde deze auto. deze zou eerst verholpen worden en er zou een apk keuring gedaan worden(alles zou goed zijn).  2 weken nadat ik de auto kocht begon de auto weer te stotteren, ik had ze toen opgebld en ze zeiden dat ik de auto altijd kon komen brengen wat ze zouden altijd aanwezig zijn. dus paar dagen later rijd ik er naar toe, niemand te bekennen, alle auto's weg. paar dagen later weer precies hetzelfde. dus ik bel hem op en hebben we een afspraak gemaakt wanneer ik hem kon brengn bij hem thuis. ik heb toen de auto teruggebracht (84km enkele reis) en ze zouden het maken, kosten zouden voor hem zijn . 1 week later kon ik de auto weer ophalen, maar ik moest zonder overleg de manuren betalen en hij zou de onderdelen betalen. ik heb hem toen maar betaald omdat ik geen zin had om steeds weer op en neer te rijden met 2 auto's. ik rijd daar weg en eenmaal op de snelweg begint de auto weer te stotteren. ik die man bellen, zegt hij ja de auto moet nog ingereden worden, als je thuis bent en het probleem is er nog dan haal ik hem persoonlijk op. kom ik thuis en nog steeds heeft de auto de storing, zegt hij: jaa wij hebben het probleem opgelost dus weet niet waar het aan ligt maar breng hem maar.... ik heb de auto toen maar naar mijn eigen garage gebracht en die heeft het toen wel gemaakt. 2 weken later kreeg ik een nieuw probleem: de auto stopte er ineens mee tijdens het rijden, ik heb de auto naar een garage laten slepen en die zagen dat de distributie riem was geknapt. zij vonden dit gek omdat er op de kap stond dat die op 150000km is vervangen en omdat ik nu pas 190000km op de teller heb staan. hij vermoedde dat de km stand was teruggedraaid en dat ik dat maar eens moest onderzoeken. wat bleek nu: de km-stand is teruggedraaid met 180000km. nu heb ik die man van wk-occasions ermee geconfronteerd. hij antwoordde met: ik ben niet meer de eigenaar, wk-occasions heeft nu een andere eigenaar. ik heb hem al gevraagd om de koop ongedaan te maken maar hier was hij niet mee eens, ook omdat hij geen eigenaar meer is. wat moet ik doen?

12573 9 Rapporteer

da
door datzoekikop - Aug 2, 2016 om 17:53
251 Antwoorden / Vragen

Je bent in een "list en bedrog bv" terecht gekomen, zo te lezen, ik vrees dat er weinig meer te "regelen" valt.

bo
door boro94 - Aug 2, 2016 om 17:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

en een zaak beginnen of naar de politie stappen ofiets? zou dat niet helpen?

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2016 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent aan alle kanten in de maling genomen, maar er valt u ook het modige te verwijten. Geen aankoopkeuring laten verrichten, zelfs de kilometerstand hebt u niet gecontroleerd.

En dan koopt u een auto wijd weg, dat schiet ook niet op. Nou heeft dat bedrijf "zogenaamd" een andere eigenaar, dus bij dat bedrijf kunt u niet meer terecht. Het lijkt me sterk dat er bij de borige eigenaar iets te halen valt.

Koop een auto bij een fatsoenlijke garage bij u in de buurt met Bovag garantie.

En wat moet de politie hiermee? Een zaak beginnen kunt u altijd, maar dat is mijns inziens nog veel meer geld verspillen.

bo
door boro94 Aug 2, 2016 om 18:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

dat was ik vergeten erbij te vermelden, ik heb van te voren bij rdw check de km stand gecontroleerd, deze was toen onlogisch, ik heb dit toen gemeld bij de garage deze zeiden toen dat dit kwam omdat dit een import auto is. ik als leek geloof dit. ik heb vandaag ook het juridich loket gebeld. zij geven aan dat er sprake is van dwaling en oplichting want km terugdraaien is strafbaar.
ja dat ga ik zeker doen in het vervolg

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2016 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een onlogische kilometerstand, een stotterende auto garage op 85 km afstand. En toch koopt u die auto, terwijl het land barst van de tweedehandskarretjes bij u om de hoek.

bo
door boro94 Aug 2, 2016 om 18:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik vraag niet om kritiek, ik vraag om advies!!

tijger1
door tijger1 Aug 2, 2016 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat die auto gekost heeft, maar uiteraard kunt u een zaak starten.

Dit is geen zaak voor de politie.

pi
door pieterwolters Aug 2, 2016 om 19:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

OK, een advies: leer hiervan en zorg dat het de volgende keer goed gaat. Hier valt niets of weinig meer aan te doen.

do
door don.quichot7 - Aug 19, 2016 om 16:51
10 Antwoorden / 4 Vragen

Goedemiddag, WK Occasions is een voortzetting van De Prins Occasions, dit is inderdaad tuig, ik heb ook een slecht ervaring met hun.
Ik had er destijds gelijk een advokaat op gezet maar deze kon weinig uitrichten. Het enige wat je aan dit soort bedrijven kan doen hen zoveel mogelijk op internet benoemen en anderen waarschuwen. Dit bedrijf koopt zijn auto's in Duitsland in en knappen de auto's een beetje op en verkopen ze vervolgens als een ''goede auto''. Er wordt gerommeld met Km standen enzz.. Je auto, via hun, laten repareren  heeft geen zin, zij hebben geen professionele monteurs in huis en rommelen maar een beetje raak (ik spreek uit eigen ervaring) Advies: Neem je verlies of probeer je auto te verkopen!

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 19, 2016 om 17:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Don Quichot,
Nou lekker advies dan om de auto aan iemand te verkopen. Dan zadel je iemand anders op met dit wrak waar niets aan klopt.
TS kent de gebreken en de nieuwe eigenaar zal er niet blij mee zijn als TS die niet benoemt bij aankoop. Dan zijn het verborgen gebreken.

Diewilik

bo
door boro94 Nov 20, 2016 om 22:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Kan hem sws niet verkopen, de auto rijdt niet eens meer

do
door don.quichot7 - Oct 10, 2016 om 14:14
10 Antwoorden / 4 Vragen

WK occasions in Apeldoorn heeft al zijn sporen verdiend in autoland. Het is een ramp. Zij kopen zonder enige controle auto's (vanuit Duitsland) in.
Er zitten regelrechte probleem auto's tussen, zij hebben een eigen netwerkje van garages waar ze de auto(s) apk laten keuren en dat nemen ze uit eigen ondervinding niet zo nauw. Mensen koop niet bij dit bedrijf!
Nico

do
door don.quichot7 - Oct 26, 2016 om 13:09
10 Antwoorden / 4 Vragen

Goedemiddag,
Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is met uw auto?

Don

bo
door boro94 Nov 20, 2016 om 22:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

advocaat is er nog mee bezig. Heb zelf nog andere mensen gesproken, die daar ook opgelicht zijn. Blijkt dat Meneer nog steeds eigenaar is vanndat bedrijf. Alleen het adres zou niet meer bestaan? Blijkt nu dat hij vanuit zijn huis nog steeds verder handelt.

bo
door boro94 - Apr 4, 2017 om 16:05
3 Antwoorden / 1 Vragen

nou, een update! afgelopen 30 maart een uitspraak van de rechter, deze was positief. dus zoals je ziet kun je er altijd iets aan doen...

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 4, 2017 om 16:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gefeliciteerd en bedankt voor de terugkoppeling.
Ik gun u een goede auto voor de komende jaren.

tijger1
door tijger1 Apr 4, 2017 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan beter van te voren de boel controleren.

bo
door boro94 Apr 10, 2017 om 13:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1, bedankt voor je ooozo goede adviezen....

aurora1
door aurora1 - Apr 4, 2017 om 16:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefeliciteerd en dank voor het melden.
Voortaan maar een auto kopen bij een goed bekendstaande dealer om de hoek van het betreffende merk of van een ander merk dat bij die dealer ingeruild is. De laatste zijn veelal voordeliger omdat men in de regel wel snel van andere merken af wil. De inruilauto's krijgen doorgaans een inkoopkeuring.