ed
door ed zeevaart Jul 19, 2016 om 17:56
Auto & vervoer
wrapfolie.nl

Wrapfolie.nl

Eind mei wrapfolie besteld bij wrapfolie.nl, enkele dagen later folie geleverd gekregen echter niet die wat ik besteld had. Ik had 5d carbon besteld en kreeg glanzend zwart geleverd. Ik heb telefonisch contact gehad en diverse malen een mail gestuurd met de vraag de juiste folie te sturen, echter mijn carbon folie heb ik nog altijd niet gekregen (tis nu half juli).
Tijdens telefonisch contact werd me eerst enkele malen gevraagd of ik wel zeker wist dat ik de verkeerde folie had, waarop ik antwoorde: ja meneer glanzend zwart en geen carbon....vervolgens kreeg ik als antwoord: ja maar carbon is ook zwart, mijn antwoord: dit is echt geen carbon maar gewoon gladde zwarte glanzende folie....antwoord van hun: carbon is ook glad en zwart.....mijn antwoord: dit is gewoon effen folie, echt geen carbon hoor!! Weet U het zeker? Mijn antwoord: ja hoor , ik heb U een foto via de mail gestuurd....hun antwoord: de man van de computer is er vandaag niet dus ik kan niet kijken in de mail, stuur de afbeelding even via de website....dat ging dus helemaal niet, totaal geen mogelijkheid om een afbeelding te sturen...hierna werd mij gezegd dat ik de verkeerde folie maar op eigen kosten terug moest sturen (7,50 euro verzendkosten), ik heb echter aangegeven dat de fout bij hun lag en niet bij mij waarop de meneer aan de telefoon zei: is niet mijn fout maar van de inpakafdeling. Hij bleef bij zijn standpunt, maar ik ga niet opnieuw 7,50 euro betalen voor een fout van hun kant.
Kunnen ze dit gewoon eisen? is dit normaal? ZIjn ze niet verplicht om gewoon de juiste folie te leveren?

Zie foto: links de folie die ik gekregen heb en rechts de folie die ik had moeten krijgen maar nog altijd niet heb!!

10423 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2016 om 18:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard zijn ze verplicht de juiste folie te leveren en moet u op hun kosten de verkeerde kunnen terugsturen.

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2016 om 18:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard zijn ze verplicht de juiste folie te leveren. Echter, gezien de ervaringen die u nu al beschrijft wordt dat een heilloze missie ben ik bang.

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2016 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan op hun site ookgeen algemene voorwaarden vinden.

diumenge
door diumenge Jul 19, 2016 om 18:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

http://www.wrapfolie.nl/algemene-voorwaarden

tijger1
door tijger1 Jul 19, 2016 om 18:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Link werkt niet. Edit. maar nu gevonden.

diumenge
door diumenge Jul 19, 2016 om 18:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie het, dat komt omdat deze 'fijne' site van een normale (http) link automatisch een secure (httpS) link maakt... het blijft ongelofelijk broddelwerk deze site.

Cookies
door Cookies Jul 20, 2016 om 09:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vind broddelwerk nog een te positieve benaming. Ik noem het een baggersite. In juni zou opnieuw e.e.a. aan de site verbeterd worden, niks van gemerkt.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 19, 2016 om 18:52
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ed Zeevaart ,

Bij een verkeerde levering is er sprake van een non-conformiteit. Het geleverde product voldoet namelijk niet aan de verwachting of beantwoordt niet aan de overeenkomst (het is om het even). Daardoor heeft de klant veel meer rechten dan alleen de wettelijke bedenktijd. Zo heeft de klant twee maanden(!), nadat hij ontdekt heeft dat het geleverde product niet dat is wat hij besteld heeft, de tijd om dit te melden aan de verkoper. Daarbij moet de verkoper dit oplossen door bijvoorbeeld kosteloos het juiste product leveren. Het mag de klant dus niets extra’s kosten om uiteindelijk datgene te krijgen wat hij heeft besteld.

Lees voor verdere informatie hier , klik op de rode regels .

https://ictrecht.nl/webwinkels/wat-te-doen-bij-een-verkeerd-geleverd-product/

Lees ook deze informatie van consuwijzer i.v.m een afwijkend product en wat u kunt doen .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-afwijkend-product

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 20, 2016 om 01:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Alles aan je antwoord klopt,  maar als een bedrijfje op deze manier zaken doet en zelfs geen algemene voorwaarden op de site heeft staan dan wordt het waarschijnlijk een gebed zonder end.
Diewilik

ja
door jackyh - Jul 19, 2016 om 23:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Status quo.

marita5
door marita5 - Jul 20, 2016 om 06:18
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik ,

Wat dit bedrijf doet klopt niet ,  de verkoper moet het juiste product kosteloos leveren , zonder extra kosten voor Ts .

U heeft niet goed gelezen de algemene voorwaarden staan wel op de site .

http://www.wrapfolie.nl/algemene-voorwaarden

Cookies
door Cookies - Jul 20, 2016 om 09:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk zijn ze verplicht de goede folie te leveren en mogen ze geen retourkosten berekenen. Maar helaas zit er een groot verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Vermoed dat dit shopje zich weinig van de regelgeving aan trekt.

Als je je recht niet kunt halen, zou ik op zoveel mogelijk sites een negatieve review zetten.

Wr
door WrapfolieNL - Oct 1, 2016 om 09:15
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen heer Zeevaart,

Schrikbarend. Zowel de gespeelde data als lakse reactie (+ afbeelding uploaden via de website, dat kan natuurlijk voor geen meter), weten wij voldoende. Er is een e-mail uw kant op verzonden, gezien dit online is verzonden kan het voorkomen dat de map Ongewenste mail één rijker is.

Als u 5D heeft besteld dan hoort u gewoon netjes 5D te ontvangen. Als u zoals in deze situatie glans zwart ontvangt, dan had toentertijd alsnog de 5D er achteraan gestuurd moeten worden (op onze kosten natuurlijk). Zelf hadden wij niet eens meer om de glans zwart gevraagd, verlies moet je nemen en laat het een wijze les zijn voor de volgende keer.

Het e-mailbericht spreekt boekdelen en een late maar verfrissende oplossing.

Onze excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
WrapfolieNL

hansje klein
door hansje klein Oct 1, 2016 om 09:36
3037 Antwoorden / 62 Vragen

........en waar werkt die afwijzende brokkenmaker/medewerker nu? Zijn we alvast gewaarschuwd!

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2016 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En een logisch verhaal neerzetten, lukt ook nog niet erg.:-))

marita5
door marita5 Oct 1, 2016 om 09:55
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Ook de reactie van Wrapfolie is zeer snel , na bijna 2½ maand !!!

hutch
door hutch - Oct 1, 2016 om 09:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op zich netjes en sportief om (alsnog) een reactie te plaatsen van WrapfolieNL, maar zou Ed Zeevaart (TS) ook nog een reactie kunnen plaatsen hoe dit afgelopen is (na bijna 2,5 maand)?

Wr
door WrapfolieNL Mar 29, 2017 om 12:50
1 Antwoorden / Vragen

Ik zag verder nog geen reactie dus reageer ik maar even. We hebben voor de makkelijke weg gekozen: heer Zeevaart heeft bestelling 1 mogen houden en alsnog toentertijd een nazending met de juiste folie mogen ontvangen. Niet meer dan normaal, eind goed al goed!

gerbera
door gerbera Mar 30, 2017 om 21:51
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is tenminste service, eind goed al goed. bedankt voor de melding.