le
door lei2013 Nov 22, 2013 om 07:30
Auto & vervoer

Zijn AVO en Groupon oplichters???

In aug. 2013 heb ik een groupon voor mijn vrouw gekocht met 15 autorijlessen + praktijkexamen en theorie examen bij een rijschool “Amsterdamse verkeersopleidingen”(AVO). Tijdens de derde rijles wilde de instructeur dat mijn vrouw een contract ging tekenen voor een vervolgpakket rijlessen (€ 1250 voor 25 lessen.). Deze vervolgpakket is dus € 50 per les. Het is veel duurder dan andere rijscholen. In de voorwaarden staat nooit dat ik zo duur pakket moet bijkopen om de rijlessen door te zetten. Als ik die van tevoren had geweten, zou ik die nooit kopen. Toen heeft mijn vrouw tegen de instructeur gezegd dat zij eerst de afgesproken pakket van 15 lessen wou afmaken. Na 15 lessen gaat zij bepalen of ze extra pakket neemt of niet. Toen mijn vrouw vertelde dat zij dit voorlopig nog niet wilde, wenste de instructeur mijn vrouw geen rijles meer te geven. De les is nu stopgezet door AVO. Graag wil ik het door mij betaalde bedrag €299 terug ontvangen wegens het niet leveren.
Tot nu toe reageert Groupon mijn vraag niet.

Wat zijn nu mijn rechten?

Help!

4250 8 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 22, 2013 om 07:56
937 Antwoorden / 2 Vragen

Staat waarschijnlijk wel degelijk in de voorwaarden dat u een vervolg pakket moet nemen. Maar ja, eerst kopen en dan informeren hé ;) U geld bent u kwijt, krijgt u toch niet terug

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2013 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft die rijschool maar één instructeur en is dat ook de eigenaar van de rijschool? Zo nee, spreek de directie aan.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2013 om 10:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u op deze aanbieding bent ingegaan, maar dan kreeg u waarschijnlijk 14 lessen, dan vind ik het aanbod zeer onduidelijk en zeker moet u dan de 14 lessen mogen afmaken.

klik HIER

Ik denk dat dat zomaar stoppen met lesgeven ook niet mag. U moet Groupon hier ook op aanspreken. Dit had duidelijk in de voorwaarden moeten staan.

Als Groupon of de rijschool niet meewerken, dan zou u een klacht kunnen indienen bij de ACM wegens het plegen van Oneerlijke Handelspraktijken, omdat het aanbod van Groupon niet volledig en duidelijk is.

klik HIER

Er mankeert nogal eens wat aan die Groupon aanbiedingen.

@kaasbroodje, heb je een verwijzing naar die voorwaarden, of roep je maar wat?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 22, 2013 om 10:51
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 22 nov 2013, 10:21]Als u op deze aanbieding bent ingegaan, maar dan kreeg u waarschijnlijk 14 lessen, dan vind ik het aanbod zeer onduidelijk en zeker moet u dan de 14 lessen mogen afmaken.

klik HIER

Ik denk dat dat zomaar stoppen met lesgeven ook niet mag. U moet Groupon hier ook op aanspreken. Dit had duidelijk in de voorwaarden moeten staan.

Als Groupon of de rijschool niet meewerken, dan zou u een klacht kunnen indienen bij de ACM wegens het plegen van Oneerlijke Handelspraktijken, omdat het aanbod van Groupon niet volledig en duidelijk is.

klik HIER

Er mankeert nogal eens wat aan die Groupon aanbiedingen.

@kaasbroodje, heb je een verwijzing naar die voorwaarden, of roep je maar wat?

@ zoekster geloof me, die voorwaarden staan ergens bij de rijschool vermeld. Dat krijgen ze namelijk als tip van groupon om zo toch te verdienen. Vaak staat op een coupon ook "vraag naar de voorwaarden" en dan komt de aap uit de mouw, die voorwaarden worden niet zomaar direct gegeven.

Dat het niet mag of wenselijk is dat is duidelijk, maar recht hebben en halen is 2. Je betaald aan groupon en die geven niet thuis, het bedrijf verschuilt zich achter de voorwaarden, en zegt dat je de rest met groupon mag afhandelen. Uiteindelijk is groupon de enige winnaar. De ondernemen wordt afgezet met een fee van 35% van de coupon kosten ( krijgt dus maar 65% ) en moet eigenlijk werken voor niks. Resultaat: extra voorwaarden, boze klanten en toch minder omzet door alles. Iedereen verliest, behalve bedrijven als groupon en social deal. Ik spreek uit ervaring :) Voor mij nooit meer een dergelijke deal.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2013 om 11:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik geloof je wel @kaasbroodje, maar hier kan Groupon niet mee wegkomen. Op het moment van aanvaarden van het aanbod, moeten de voorwaarden voor de koper duidelijk zijn en dat is Groupon niet. Ik neem aan dat je die coupon krijgt nadat je hem hebt betaald.

Nu hoop ik oprecht dat de vraagsteller een rechtsbijstandverzekering heeft om Groupon aan te pakken.

Zet u deze vraag ook nog op klacht.nl en op de klachtenkompas. Facebook, twitter, flink rammelen op het internet.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 22, 2013 om 11:09
937 Antwoorden / 2 Vragen

@zoekster,

Voor je koopt staat er vaak "vraag naar de voorwaarden van het bedrijf, indien je deze coupon koopt........." dus het is wel lastig.

zoekster
door zoekster - Nov 22, 2013 om 11:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie hier anders niets staan over 'vraag naar de voorwaarden', maar daar moet de vraagsteller dan maar duidelijkheid over geven.

Ik ken de procedure van Groupon verder niet, want van die toko zou ik never nooit gebruik maken.

hutch
door hutch - Nov 22, 2013 om 11:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als ik het 'Gastenboek' op de website van AVO bekijk, word ik al zeer achterdochtig.
Alléén maar (zeer) positieve reacties. Dat moet iemand toch wel aan het denken zetten.....

Maar ik wil ook wel eens die (algemene) voorwaarden lezen.