temmetje
door temmetje Oct 25, 2016 om 12:01
Computers & telefonie

Accepteren of niet?

Twee weken geleden heb ik in de BCC webshop een Samsung tablet besteld. De volgende dag ontvangen, en er vol enthousiasme mee aan de slag gegaan. Tot mijn verbazing zaten er in de fotogalerij een stuk of 20 kerstfoto's, duidelijk van particulieren. Ik ben zo stom geweest om ze te verwijderen, zo van wat moet ik hiermee. Het zat me achteraf toch niet lekker, dus heb BCC een mailtje gestuurd, het uitgelegd en gevraagd of het hier mogelijk een refurbished apparaat betrof (overigens was de verpakking verzegeld). Kreeg het volgende antwoord:
"Omdat wij helaas niet meer kunnen controleren of het hier inderdaad om een refurbished apparaat gaat willen wij u toch tegemoet komen. Indien u dit wenst kunnen wij u een BCC cadeaukaart toezenden ter waarde van € 10,--. Mocht u deze wensen te ontvangen ..enz.".
Aan de ene kant geven ze min of meer toe dat ik weleens gelijk kan hebben vwb een refurbished toestel, en dan voel ik me afgescheept met een tientje, aan de andere kant ben ik natuurlijk zelf zo stom geweest om het bewijs te vernietigen. Wat is wijsheid?

5609 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2016 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een wonderlijk verhaal. Waren dan die foto's het enige waardoor u kon zien dat het apparaat niet nieuw was? Als zo'n ding naar fabrieksinstellingen wordt teruggezet, wordt mijns inziens alle data verwijderd.

Maar zoals u al schrijft, u kunt het niet meer aantonen.

ltmvz
door ltmvz - Oct 25, 2016 om 17:44
949 Antwoorden / 18 Vragen

Gewoon de kadobon aanvaarden en de kwestie vergeten. Bij een volgende aanschaf onmiddellijk de aanwezige bestanden te voorschijn roepen en controleren.

hansje klein
door hansje klein - Oct 25, 2016 om 17:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Je zou hierdoor moeten gaan aansturen naar apparaten die door de producent verzegeld zijn......U kunt een nieuw apparaat verlangen indien het u stoort en wanneer u het eerdere gebruik kunt aantonen. Experts kennen de weg, ook wanneer de foto's inmiddels zijn verwijderd.

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2016 om 17:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die foto's zijn sowieso geen bewijs, die kan je er ook zelf op hebben gezet. Als de tablet verder goed werkt de bon accepteren en er geen punt van maken. Dit is de nadelige kant van de voor de consument soepele regelgeving rondom het kopen op afstand.

temmetje
door temmetje Oct 25, 2016 om 18:21
24 Antwoorden / 3 Vragen

Tablet werkt verder prima, maar het gaf me wel te denken. Je denkt een nieuw exemplaar te kopen, wat het dus zeer waarschijnlijk niet is. Refurbished apparaten worden normaal gesproken met flinke kortingen aangeboden, dus ik voel me op z'n zachtst gezegd genomen. Ik ga eerst eens proberen wat @philip36 voorstelde, en anders proberen een mooi hoesje los te peuteren ipv die cadeaubon.

ph
door philip36 - Oct 25, 2016 om 18:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Samsung aansluiten op computer en proberen, als er al niet teveel nieuwe data op staat, sommige kerst foto's terug te halen.
Met Recuva b.v.

temmetje
door temmetje Oct 25, 2016 om 18:22
24 Antwoorden / 3 Vragen

Dank, ga ik proberen!

sw
door swat1500 - Oct 25, 2016 om 22:42
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan heel goed een nieuw apparaat zijn dat door een eerdere klant binnen de zichttermijn is teruggestuurd omdat hij niet beviel en vervolgens opnieuw is verpakt.
Daar is niets illegaals aan behalve dat men kennelijk onvoldoende heeft gecontroleerd of hij echt leeg was.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 26, 2016 om 12:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

BCC kan dat gewoon heel simpel terugzien. Misschien willen ze het gewoon niet zien..

temmetje
door temmetje - Dec 14, 2016 om 12:05
24 Antwoorden / 3 Vragen

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heb ik gisteren van BCC een cadeaukaart van € 15,- toegestuurd gekregen. Bedankt voor de reacties!

tenormin
door tenormin Dec 14, 2016 om 12:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Toch 5 piek meer. ;-)

temmetje
door temmetje Dec 14, 2016 om 12:11
24 Antwoorden / 3 Vragen

Zo is dat! Fijne kerstdagen!

akkerdistel
door akkerdistel Dec 14, 2016 om 12:13
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling. Wat een topservice van BCC en vooral zo lekker snel..

temmetje
door temmetje Dec 14, 2016 om 12:22
24 Antwoorden / 3 Vragen

Ach ja, zal de kerstdrukte wel zijn.....

temmetje
door temmetje - Dec 14, 2016 om 12:08
24 Antwoorden / 3 Vragen

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heb ik gisteren van BCC een cadeaukaart van € 15,- toegestuurd gekregen. Bedankt voor de reacties!