pe
door peter koerhuis 1 aug. 2013 om 09:22
Computers & telefonie

Accu supersnel leeg

Ik heb 3 weken geleden bij T-Mobile, via internet, een nieuw abonnement afgesloten en daarbij een nieuwe smartphone, Galaxy S3-4G (I9305), ontvangen. Na deze opgeladen te hebben was de accus zeer snel leeg. Nu dacht ik eerst dat het kwam door het veelvuldig gebruik in het begin. Maar dat was niet zo, de klacht bleef.
Daarop heb ik contact gezocht met T-Mobile en het verhaal uitgelegd. Zij hebben mij een aantal, mogelijke, oplossingen aangedragen maar niets hielp. Daarop stelden zij dat de accu waarschijnlijk defect was. Moest ik mijn accu maar opsturen en dan zouden dit nakijken, dit kon een aantal weken duren. Nu kan ik niet zonder mijn smartphone en past de simkaart niet in mijn oude smartphone en ben ik dus niet bereikbaar. Mijn voorstel om een nieuwe accu op te sturen en dat ik daarna de oude zou retouren werd gereageerd dat het niet mogelijk is. Omwisselen via een winkel van T-Mobile kan ook niet.
Wat is de oplossing dan wel?

568 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

pe
door pegasuss - 1 aug. 2013 om 10:32
36 Antwoorden / 12 Vragen
0

U kunt gewoon een simwissel vragen, zodat de simkaart in uw oude telefoon kan. Dit kunnen ze kosteloos voor je doen.
Dan kunt u de telefoon met batterij opsturen. Het kan zijn dat het misschien niet de accu is maar bijvoorbeeld de accu contactpunten.

door kaasbroodje - 1 aug. 2013 om 10:32
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Uw accu opsturen zoals aangegeven door T-Mobile, u heeft zeker geen verzekering genomen voor een vervangende telefoon?

Misschien kunt een telefoon lenen van iemand. Of even een sim Lock vrij toestel kopen wat in ieder geval de simkaart past, dan ben je toch bereikbaar. Het kost wat maar als je echt zo nodig je telefoon nodig hebt zullen dit de enige "makkelijke" oplossingen zijn.

pe
door peter koerhuis - 1 aug. 2013 om 10:37
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=kaasbroodje schreef op donderdag 1 aug 2013, 10:25]Uw accu opsturen zoals aangegeven door T-Mobile, u heeft zeker geen verzekering genomen voor een vervangende telefoon?

Misschien kunt een telefoon lenen van iemand. Of even een sim Lock vrij toestel kopen wat in ieder geval de simkaart past, dan ben je toch bereikbaar. Het kost wat maar als je echt zo nodig je telefoon nodig hebt zullen dit de enige "makkelijke" oplossingen zijn.

Een verzekering voor een vervangende telefoon is nog nooit nodig geweest, nu dus helaas wel.

door f.weele - 1 aug. 2013 om 11:08
1066 Antwoorden / 27 Vragen
0

er zijn adapters te koop voor de simkaart. klik hier
of hier
m.vr.gr.

door f.weele - 1 aug. 2013 om 11:30
1066 Antwoorden / 27 Vragen
0

lees deze tips over accu's eens; klik hier
en hier
m.vr.gr.

pe
door peter koerhuis - 1 aug. 2013 om 11:30
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=f.weele schreef op donderdag 1 aug 2013, 11:08]er zijn adapters te koop voor de simkaart. klik hier
of hier
m.vr.gr.
Bedankt

door f.weele - 1 aug. 2013 om 12:00
1066 Antwoorden / 27 Vragen
0

beste peter, bedankt voor het terugmelden. Als je op ebay.com,eaby.nl ,ebay.de of marktplaats kijkt naar accu's voor de S3, dan is er aardig wat keus in zwaardere accu's mocht je die nodig hebben. Misschien dat je beter naar een T-mobile winkel kan gaan en de accu van je toestel daar afgeeft en vraagt of ze een accu voor je te leen hebben.
m.vr.gr.

door f.weele - 1 aug. 2013 om 12:02
1066 Antwoorden / 27 Vragen
0

Sorry, peter, maar ik had goed gelezen dat over het niet kunnen omruilen de winkel. Negeer dus mijn laatste antwoord over het lenen van een accu.
(Waardeloze service van T-mobile overigens).
m.vr.gr.

br
door brui0929 - 1 aug. 2013 om 12:20
244 Antwoorden / 10 Vragen
0

U had de telefoon kunnen gebruiken ook al is die half vol.
wacht met opladen van de accu tot dat deze helemaal leeg is
hierdoor voorkom je een memory effect dat wil zeggen dat als
de accu weer halfvol is aangeeft dat hij leeg is.
Dat de simkaart niet in de oude telefoon past is onzin hij kan ook in
de oude telefoon gebruikt worden uw telefoonnummer blijft geldig zolang het abonnement loopt of u blijft opwaarderen.

pe
door peter koerhuis - 1 aug. 2013 om 15:15
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=brui0929 schreef op donderdag 1 aug 2013, 12:20]U had de telefoon kunnen gebruiken ook al is die half vol.
wacht met opladen van de accu tot dat deze helemaal leeg is
hierdoor voorkom je een memory effect dat wil zeggen dat als
de accu weer halfvol is aangeeft dat hij leeg is.
Dat de simkaart niet in de oude telefoon past is onzin hij kan ook in
de oude telefoon gebruikt worden uw telefoonnummer blijft geldig zolang het abonnement loopt of u blijft opwaarderen.

In de oude telefoon past alleen een grote SIM kaart, vandaar

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gi
Gichen11-59 - 24 feb. 2017 om 18:52
Elektronica & tv

Philips LED TV 32PFK4101 geluid vervormd

Heeft iemand dezelfde ervaring als ik met de Philips LED TV 32PFK4101 dat daarvan het geluid erg vervormd vooral bij NPO zenders als er word geproken, en wat is daarvoor de oplossing.

Ik heb al contact gehad met Coolblue en Philips maar die konden mij geen leentoestel geven tijdens deze reparatie ( 2 a 6 weken ), en ik heb op verschillende manieren updates uitvoerd en de digitale handsh ... Lees meer

Co
Corina b - 20 okt. 2016 om 17:32
Winkels & webshops

Zit ik vast aan een jaar contract bij oddie.nl

Heb gisteren hier gelezen dat meer mensen last hebben van oddie.nl. nl geen mail gehad blijkt later wel maar ik heb het niet kunnen vinden en ook niet geactiveerd nu een rekening van 99 euro het advies hier was een mail naar hun sturen dat ik dit niet schriftelijk heb getekend en hier van af wil zien nu heb ik een mail terug gehad dat dat niet hoeft en ik gewoon moet betalen volgens hun regels vas ... Lees meer

as
astrid de klein - 29 dec. 2016 om 14:28
Geldzaken & recht

Automatische afschrijving niet akkoord shoppen doe je zo

Er is een bedrag automatisch afgeschreven van de beste korting, ik heb het terug laten boeken, want ik had niks besteld bij ze. Na een herrinering gereageerd dat ik kopie van factuur wilde of aankoop bewijs, geen reactie. Vandaag factuur van incassobureau, gereageerd dat ik geen reactie heb gekregen van shoppen doe je zo. Hoever kunnen ze gaan? en hebben er meer personen last van?


Lees meer