offermanns
door offermanns Apr 25, 2016 om 20:01
Computers & telefonie

Afbeeldingen zijn niet meer zichtbaar in e-mail

Na een update zie ik in mijn e-mails geen afbeeldingen meer. Heb zelf niets gewijzigd en automatisch downloaden is ingeschakeld. Wat kan ik nog doen om de afbeelding/foto's wel weer zichtbaar te krijgen?

35231 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 25, 2016 om 20:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Offermanns ,

Welk emailprogramma gebruikt u ?

offermanns
door offermanns Apr 26, 2016 om 16:39
3 Antwoorden / 5 Vragen

Ik gebruik MS Outlook 2010

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 26, 2016 om 08:16
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Offermanns,
het overkomt mij ook wel eens dat er rode kruisjes lpv de mailfoto's tevoorschijn komen maar later toch vanzelf is hersteld, wacht even af misschien komt het bij u ook weer goed.

edrick3
door edrick3 - Apr 26, 2016 om 10:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een update waarvan?

En als je die update eens verwijderd?

offermanns
door offermanns Apr 26, 2016 om 16:41
3 Antwoorden / 5 Vragen

Automatische windows update. Momenteel nog Windows 7.
Updates zijn inmiddels verwijdert en systeemherstel toegepast.

edrick3
door edrick3 Apr 26, 2016 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En daarmee is het opgelost?

offermanns
door offermanns Apr 26, 2016 om 18:14
3 Antwoorden / 5 Vragen

Na de update kon ik het internet niet meer op en wist de computer ook de server/nas niet meer te vinden. Dat probleem is opgelost.
Niet zichtbare afbeeldingen in Outlook is nog altijd aanwezig.

ph
door philip36 - Apr 26, 2016 om 11:29
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bij windows live mail worden de afbeeldingen met een link naar externe websites standaard geblokkeerd.
Boven het geopende bericht komt dan een venster waarin 2 opties, 1) Toevoegen aan de lijst met veilige afzenders en 2) Afbeeldingen weergeven.

Ma
door Mat Matheij - Apr 26, 2016 om 17:32
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan een instelling zijn van het programma zelf. U moet dan wederom uw 'voorkeuren' hernieuwd instellen. Dat gaat ook op bij een vernieuwde versie van bv. CHROME kun je je privacy weer geheel opnieuw instellen en maar zoeken want de instellingen zijn ook gewijzigd. Ik verdenk de bedrijven ervan dat ze dit met opzet doen. Mvrgr.

offermanns
door offermanns Apr 26, 2016 om 18:16
3 Antwoorden / 5 Vragen

Ik maak gebruik van Firefox. Voor de update, die inmiddels verwijdert is, werkte alles probleemloos.

marita5
door marita5 - Apr 26, 2016 om 17:51
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Offermanns ,

Afbeeldingen (die je hebt ontvangen in je mail) kunnen worden geblokkeerd om spam tegen te gaan. Er komt meestal een rood kruis op de plaats van de afbeelding. Klik op dit rood kruis en je krijgt de mogelijkheid om de afbeelding toch nog te downloaden.

Krijg je geen rood kruis op de afbeelding en is de afbeelding in de mail helemaal niet te zien?

U lost dan het probleem op door het betreffende emailbericht te openen en op de Office knop (linksboven) te klikken.

  • Klik op de knop Editoropties. Kies voor Geavanceerd. In de sectie Inhoud van email weergeven, haalt u het vinkje weg bij de optie Aanduidingen voor afbeeldingen weergeven . Bevestig met OK .

Tweede oplossing : klik op de rode regel .

http://answers.microsoft.com/nl-nl/office/forum/office_2010-outlook/afbeeldingen-in-outlook-2010/00ada949-d070-e011-8dfc-68b599b31bf5?auth=

offermanns
door offermanns Apr 26, 2016 om 18:38
3 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik op het rode kruis klik  wordt alleen de koppeling gevolgd. Dus een link naar het internet.
Bij het 'Vertrouwenscentrum' heb ik 'Afbeeldingen niet automatisch downloaden' uitgevinkt.

Bij de tweede oplossing heb ik geen oplossing kunnen vinden.

marita5
door marita5 Apr 26, 2016 om 18:41
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft u java op uw laptop staan ? zo ja er was nog een oplossing en dat was de nieuwe versie java installeren .

offermanns
door offermanns Apr 26, 2016 om 18:55
3 Antwoorden / 5 Vragen

De nieuwe versie van Java laat zich niet installeren.

marita5
door marita5 Apr 26, 2016 om 19:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Het schijnt een probleem te geven dat java zich niet laat installeren via oracle , probeer eens via deze site .

marita5
door marita5 Apr 26, 2016 om 19:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry ging niet , probeer deze :

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/java-jre-plugin deze link werkt ook niet ,word door deze site veranderd in https moet zijn http, maar als u boven in de balk de s van https verwijderd dan krijgt u wel de site te zien

Po
door Pomeon Apr 27, 2016 om 22:42
16 Antwoorden / Vragen

Ik zou niet zomaar Java installeren als je het niet heeel erg nodig hebt. Anders zo snel mogelijk de-installeren. Het is een van de meest onveilige programmas en zeer gevoelig voor virussen. Hier bijvoorbeeld een bericht over het dichten van beveiligingslekken. https://www.security.nl/posting/468308/Oracle+dicht+136+beveiligingslekken,+waarvan+9+in+Java Het verleden heeft geleerd dat steeds zorgen dat je direct de nieuwste update installeert ook niet altijd de beste oplossing is. Soms is een update juist niet veilig en ben je de dupe als je die hebt geinstalleerd.

reflecs
door reflecs Apr 28, 2016 om 16:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@offermanns, U heeft het over de nieuwe versie van Java die zich niet laat installeren. Misschien moet u eerst de oude versie verwijderen, voordat de nieuwe geïnstalleerd kan worden. Maar u kunt hem het beste verwijderen. Voor Outlook is het niet nodig.

Ma
door Mat Matheij - Apr 26, 2016 om 18:24
986 Antwoorden / 3 Vragen

Een pc is een complex geheel met onderling al dan niet samenwerkende programma's bij upgrades moet U sommige instellingen opnieuw wijzigen. Op zich heeft Firefox niet van doen met uw mailprogramma dat U niet noemt. Of U moet een Gmail account hebben. Mvrgr.

gsm
door gsm - Apr 26, 2016 om 18:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Na een update wordt Windows Live Mail (en vroeger ook Outlook Express) zodanig gereset, dat potentieel gevaarlijke inhoud van een e-mailbericht wordt geblokkeerd. In de beveiligingsopties (Bestand, Opties, Beveiligingsopties, tabblad Beveiliging) kun je de blokkade ongedaan maken. Standaard staan er twee vinkjes voor alleen downloaden toestaan vanaf Veilige afzenders.

offermanns
door offermanns Apr 27, 2016 om 17:18
3 Antwoorden / 5 Vragen

Ik maak alleen gebruik van MS Outlook 2010

marita5
door marita5 Apr 27, 2016 om 17:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Offermanns , is het downloaden van java niet gelukt , en welke virusscanner gebruikt u ?

gsm
door gsm Apr 28, 2016 om 22:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor Outlook geldt denk ik hetzelfde. Na een update kan de beveiliging weer standaard zijn ingesteld.
Ik heb zelf geen Outlook 2010, maar deze vraag is bij Kassa al eerder gesteld en beantwoord, zie https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/weergave-afbeeldingen-in-outlook-2010

offermanns
door offermanns Apr 29, 2016 om 16:28
3 Antwoorden / 5 Vragen

Alle mogelijke opties heb ik al geprobeerd. Helaas geen verandering.

reflecs
door reflecs - Apr 28, 2016 om 16:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Offermans schrijft:
reflecsdoor offermanns 26 Apr 2016 om 16:41
2 Antwoorden / 3 Vragen

Automatische windows update. Momenteel nog Windows 7.Updates zijn inmiddels verwijdert en systeemherstel toegepast.

reflecs
door edrick3 26 Apr 2016 om 17:46
21540 Antwoorden / 76 Vragen

En daarmee is het opgelost?

reflecs
door offermanns 26 Apr 2016 om 18:14
2 Antwoorden / 3 Vragen

Na de update kon ik het internet niet meer op en wist de computer ook de server/nas niet meer te vinden. Dat probleem is opgelost. Niet zichtbare afbeeldingen in Outlook is nog altijd aanwezig.

Dat is dan wel een heel vervelende update geweest? Installeert u alleen de Belangrijke updates en heeft u de bewuste update inmiddels verborgen?

Hier staan nog een aantal tips: http://answers.microsoft.com/nl-nl/office/forum/office_2010-outlook/outlook-geeft-geen-afbeeldingen-in-e-mails/c0a5c050-d05b-48da-b8c7-6882e3abbc7c
U zou b.v. kunnen proberen of het uitschakelen van invoegtoepassingen verschil maakt.

gsm
door gsm - Apr 28, 2016 om 22:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf geen Outlook 2010, maar deze vraag is bij Kassa al eerder gesteld en beantwoord, zie https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/weergave-afbeeldingen-in-outlook-2010

gsm
door gsm - Apr 29, 2016 om 22:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Internet Explorer is nog steeds een geïntegreerd onderdeel van Windows en Office.
Wat nog kan helpen is het Opnieuw instellen van Internet Explorer:

Menu Extra, Internetopties, Geavanceerd, Opnieuw instellen..

offermanns
door offermanns - Jul 1, 2016 om 14:49
3 Antwoorden / 5 Vragen

Op 25 april lanceerde ik de vraag dat 'afbeeldingen niet meer zichtbaar zijn in e-mail'.
vele antwoorden heb ik mogen ontvangen. Een daadwerkelijke oplossing was er niet bij.
Het euvel zat bij Adobe-flashplayer.
Daar zat een of andere foutmelding in, zodat deze niet meer werkte en ook niet opnieuw geïnstalleerd kon worden.
Vandaag haalt de laptop updates binnen.
Zie daar Adobe-flash werkt ook weer.
En.... de afbeeldinmgen in de e-mails zijn allemaal weer zichtbaar.
Dat wilde ik toch even laten weten.

marita5
door marita5 - Jul 1, 2016 om 15:08
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Offermans ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , oplossing heeft voor u wel lang geduurd , maar het belangrijkste is het werkt weer bedankt voor het terugmelden .