roodborstje
door roodborstje Jul 3, 2016 om 10:37
Computers & telefonie

Agenda ineens weg rechts naast de mail in Windows live mail.

Sinds een week heb ik Windows 10 op mijn PC. Het liep allemaal prima totdat......gisteren ineens mijn afspraken rechts naast mijn mail (Windows live mail) allemaal weg waren. Deze heb ik hard nodig en weet niet wat ik daaraan kan doen. Wie kan mij helpen?

7511 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2016 om 10:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is de weergave Agenda soms per ongeluk uitgeschakeld?

Weergave agenda uitschakelen:
Wordt de agenda niet gebruikt dan kan de weergave via tabblad Beeld op het lint, knop Agendavenster worden uitgeschakeld.

Anders wellicht systeemherstel proberen.

Cookies
door Cookies Jul 3, 2016 om 11:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Systeemherstel is volkomen zinloos.

roodborstje
door roodborstje Jul 3, 2016 om 11:10
91 Antwoorden / 71 Vragen

@ Carola 83.
Alles van mijn mails, ins en outs, doet het nog normaal. Waarom dan ineens die agenda weg?

Cookies
door Cookies - Jul 3, 2016 om 11:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

WLM is gisteren gestopt, vermoed dat het daarmee te maken heeft. Daarover heb je mails ontvangen.

Neem aan dat het een @live.nl, @hotmail.nl of @outlook.com betreft. Dan zou je de agenda terug moeten vinden door in te loggen op Outlook.com

Cookies
door Cookies - Jul 3, 2016 om 11:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Over welke e-mailadressen heb je het? E-maildressen van je provider blijven werken in WLM, dus als je het daarover hebt, klopt het wat je schrijft. Al ingelogd op Outlook.com als het om een MS e-mailadres gaat?

DOOR ROODBORSTJE 3 JUL. 2016 OM 11:10
89 ANTWOORDEN / 67 VRAGEN

@ Carola 83.Alles van mijn mails, ins en outs, doet het nog normaal. Waarom dan ineens die agenda weg?

Cookies
door Cookies - Jul 3, 2016 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Al gekeken bij 'alle apps', agenda? Misschien heeft MS ze nu daar heen verplaatst. Hoop het voor je.

Ook gecheckt bij 'instellingen', privacy of daar aangevinkt staat: apps mogen mijn agenda gebruiken?

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 3, 2016 om 11:25
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Als het inderdaad om outlook.com gaat kunt u op het vierkantje met de 9 witte stipjes linksboven klikken, dan komt de agenda tevoorschijn.
Succes

gerbera
door gerbera - Jul 3, 2016 om 11:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Klik in LiveMail op beeld, vervolgens kunt u daar uw agendavenster weer zichtbaar maken.
Oeps! zie ff later dat het om de inhoud van de agenda gaat, dus bovenstaand gaat niet op. sorry

roodborstje
door roodborstje - Jul 3, 2016 om 11:59
91 Antwoorden / 71 Vragen

@Carola 83.
Mijn e-mails ontvan ik nog steeds in Window Live Mail 2012. Rechts ernaast staat de maand Juli en daaronder staat ineens "Vandaag. Geen afspraken voor de komende maand".

Cookies
door Cookies Jul 3, 2016 om 12:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat zijn dan GEEN microsoft emailadressen die je nog ontvangt.

simon55
door simon55 - Jul 3, 2016 om 12:05
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ga naar t tabblad in mail naar beeld dan ziet u staan agendavenster klik daar op en dan komt de agenda weer tevoorschijn met alle afspraken erbij zie voorbeeld

roodborstje
door roodborstje Jul 3, 2016 om 13:07
91 Antwoorden / 71 Vragen

@Simon55.
Heb ik al lang geprobeerd maar verandert niets. Inhoud van de agenda blijft weg.

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2016 om 12:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@simon55,

Dat bedoelde ik ook al in het 1e antwoord, maar nog geen reactie van roodborstje of dit ook gedaan is.

Oh, zie net dat @gerbera (ook) al aangegeven heeft dat het om de inhoud van de agenda gaat.
De agenda zelf staat er dus blijkbaar wel.

marita5
door marita5 Jul 3, 2016 om 13:04
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge zie ik niet wel @gerbera ;-)

edrick3
door edrick3 Jul 3, 2016 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je helemaal gelijk in. Nog slaap in m'n ogen; met de gedachten ergens anders. ;-)
Zal het even editten (kan gelukkig nog). Fijne zondag.

marita5
door marita5 Jul 3, 2016 om 13:21
11512 Antwoorden / 15 Vragen

U bent niet de enige ,  prettige zondag hopelijk wel wakker ;-)

marita5
door marita5 - Jul 3, 2016 om 13:14
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Roodborstje ,

Probeer dit eens :

De agendaweergave is naar wens aan te passen via onderdeel Beeld van de menubalk, kies hier voor Dag, Werkweek, Week of Maand
Als de agenda op vandaag staat en u heeft geen afspraak , dan is de inhoud leeg .

reflecs
door reflecs - Jul 3, 2016 om 13:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al gekeken of de afspraken nog online staan (Outlook.com)?

Cookies
door Cookies Jul 3, 2016 om 14:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat schreef ik om 11.15 ook al maar geen antwoord op gekregen.

reflecs
door reflecs Jul 3, 2016 om 14:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ja,  dat zag ik :). Daarom nog maar een keertje.

gerbera
door gerbera - Jul 3, 2016 om 15:51
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Deze heb ik hard nodig en weet niet wat ik daaraan kan doen.
Klink misschien l........g, toch maar een gewone agenda aanschaffen. Heeft u altijd nog reserve gegevens ook als de computer eens "de geest" geeft.

gerbera
door gerbera - Jul 3, 2016 om 22:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien overbodig, maar als u de agenda opent staat onder uw account 4 vakjes. Staat de bovenste (agenda van...) aangevinkt. Zo nee dan ziet u de afspraken niet.

mi
door mijni - Jul 27, 2016 om 10:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds vanochtend is ook bij mij plotseling de INHOUD van mijn agenda in Windows Live Mail (programma op de PC, niet de Internet WLM) verdwenen. Heel vreemd, een compleet lege agenda. Gelukkig heb ik nog wel zoiets als een fysieke kalender in de woonkamer, maar dit is toch niet helemaal de bedoeling. Verder doet alles het normaal
Is er een methode om de inhoud weer terug te toveren?

marita5
door marita5 Jul 27, 2016 om 11:25
11512 Antwoorden / 15 Vragen
reflecs
door reflecs Jul 27, 2016 om 12:51
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, ik vroeg me al af of het veranderen naar een IMAP-account ook weer de agenda synchroniseert met het "nieuwe Outlook.com". Dit zou dan ook de oplossing voor roodborstje kunnen zijn.

marita5
door marita5 Jul 27, 2016 om 13:08
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , lees mijn reactie eens door van 11.31 , de instellingen van mij zijn imap in outlook en ik heb de agenda in windows 8.1 . Ik gebruik wel outlook web  , de mail app wat ingebakken zit in windows 8.1 vind ik niks .

reflecs
door reflecs Jul 27, 2016 om 13:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat artikel kende ik, maar daar wordt geen oplossing geboden, afgezien van een ander e-mailprogramma. Er wordt niet vermeld dat je door IMAP in te stellen nog steeds gebruik kunt blijven maken van WLM. Dat wil zeggen mailen. Echter bij nader inzien is de vraag van 11:25 van 2015..., dus waarschijnlijk zit er niets anders op dan voor de agenda een ander programma/app te gebruiken.

marita5
door marita5 Jul 27, 2016 om 17:08
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , lees dit eens door scroll naar beneden oplossing 3 https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-live-mail-met-microsoft-adressen

reflecs
door reflecs Jul 27, 2016 om 17:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5, prima uitleg voor de mensen die hulp nodig hebben om IMAP in te stellen in Windows Live Mail. Dit betreft nog steeds het gedeelte mailen. Daar kan ik nog steeds niet uithalen of het voor de agenda wel/niet werkt. Gebruik het trouwens zelf niet, anders had ik het al uitgetest.

marita5
door marita5 Jul 27, 2016 om 21:39
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Reflecs , of de agenda dan werkt weet ik ook niet , gebruik ook geen WLM .

gerbera
door gerbera - Jul 27, 2016 om 21:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@ MIJNI, Open livemail, linksonder staat de agenda, klik daar op. U ziet dan onder de maand staan; agenda van... en daaronder agenda. Vink beide aan als daar geen vinkje voor staat.

mi
door mijni - Aug 12, 2016 om 11:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

@GERBERA
Bedankt voor uw antwoord, maar de agenda was gewoon in beeld, alleen de hele inhoud was verdwenen. Van alles geprobeerd, maar 't was weg en het bleef weg. Zoals gezegd hebben we een fysieke kalender in de woonkamer, en nog zoiets als een Succes agenda in de tas, dus ik heb uiteindelijk handmatig alle afspraken opnieuw ingevoerd.... en alle verjaardagen uit een ander bestand gehaald. Al met al een hele klus.
Dit grapje schijnt toch veel meer mensen overkomen te zijn, gezien het grote aantal meldingen hier en daar op 't Internet. Het is me nog steeds een raadsel hoe dit gekomen is, en waarom het niet simpel te verhelpen was. Wel toevallig dat het allemaal in juli was...... na de grote truc van Microsoft met Windows Live Mail.