kanty
door kanty Dec 19, 2013 om 23:41
Computers & telefonie

Aldi pc goed?

Zijn de computers v.d Aldi goed? Wie heeft er ervaring mee.

31668 72 Rapporteer

pb
door pbarendse - Dec 20, 2013 om 00:03
406 Antwoorden / 1 Vragen

Aldi PC's zijn van Medion. Op zich een prima merk, staat er hier ook één. Mijn ervaringen er mee zijn goed. Heb echter nog niet te maken gehad met service of iets dergelijks. De ervaringen die ik her en der op internet lees zijn ook voornamelijk positief.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 00:11
284 Antwoorden / 69 Vragen

pbarendse bedankt voor je snelle antwoord. Vr gr Kanty.

di
door digioma - Dec 20, 2013 om 00:59
646 Antwoorden / 29 Vragen

Mijn Medion laptop dateert van 1 juli 2004 en was een cadeautje van een vriendin die er jaren mee gewerkt had en een andere grotere wilde. Ik werk er al zo'n vier jaar dagelijks op. Vorige maand was de accu kapot en ben ik verder gegaan op alleen electriciteit. Helaas hield de laptop er helemaal mee op. Naar een goed en redelijk goedkoop reparatiecentrum van oudere computerfreaks hier in de stad gebracht.
De knoopcelbatterij van de Bios was stuk ((gaan oxideren en lekken wat kan na 10 jaar en er was wat zuur op de printplaats gelopen waardoor e.e.a.beschadigd is). Dat is deskundig gerepareerd, de laptop is na 10 jaar geschoond/opgeruimd, nagekeken en getest en ik was 90 euro kwijt. De nieuwe accu kon in Duitsland besteld worden en was in drie dagen binnen... kostte 67 euro. Voor 150 euro kan ik geen nieuwe laptop kopen! Ik ben dus zeer tevreden!

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 01:10
284 Antwoorden / 69 Vragen

digioma We willen eigenlijk een pc weer hebben. Dus geen laptop. Bedankt voor je reactie. Vr gr Kanty.

diumenge
door diumenge - Dec 20, 2013 om 06:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ooit, jaren geleden, er een aangeschaft. Was een drama, liep continue vast. Was iets van die serie, want ik was niet de enige met dat probleem. Ik kom 'm gelukkig wel zonder problemen terug brengen. Mijn ervaring is dus niet best, maar het is wel al lang geleden. De testen zijn over het algemeen positief.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 20, 2013 om 08:41
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Kanty,
zelf zou ik nooit een PC bij een supermarkt kopen maar bij een speciaalzaak.

Vr. gr. sjoppie.

pb
door pbarendse - Dec 20, 2013 om 09:13
406 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 20 dec 2013, 08:41]Hallo Kanty,
zelf zou ik nooit een PC bij een supermarkt kopen maar bij een speciaalzaak.

Vr. gr. sjoppie.

Mag ik u vragen op basis waarvan? De 'speciaalzaak' koopt ze ook gewoon bij een grote fabriek hoor, er zijn nog maar weinig zaken die ze echt zelf bouwen. Ik werk zelf in de ICT, maar heb geen enkel probleem met supermarkt-PC's ;)

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 20, 2013 om 09:18
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@pbarendse,
eigenlijk uit angst voor de gevolgen,
niet goed werkend of een ander euvel, dan denk ik dat ik beter door een erkende speciaalzaak geholpen word.

Ik koop ook nooit iets tweedehands.

pino123
door pino123 - Dec 20, 2013 om 09:18
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Prima, mist er niets aan de hand is en je een beroep moet doen op de garantie...Dat is soms nog wel een moeilijke zaak bij de Aldi. Verder een prima computer... Vergelijk het met Huawei... Deze fabrikant maakt alle onderdelen voor andere fabrikanten, maar wordt dan in de ogen van consumenten weggezet als B-merk.... Wat de consumenten niet weten is dat het een van de grootste toeleverende bedrijven in de wereld is. Alle telefoons zitten dus vol met dezeonderdelen.

Zo ook dit soort computers.... Plak er een andere naam op en verkoop hetzelfde

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2013 om 10:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jaren en jaren geleden een PC gekocht bij de Aldi. Ik had na een jaar of wat een probleem. Gebeld met hun servicecentrum. De volgende dag stond er iemand op de stoep, onderdeel was kapot. Wat, dat weet ik niet meer. Moederbord vervangen, klaar. Uiteraard zonder kosten. Gerepareerd en klaar. Nooit meer last gehad.

U hebt volgens mij sowieso 3 jaar garantie. Kan het 100% aanbevelen.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 10:20
284 Antwoorden / 69 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik weet genoeg. Laat jullie nog weten wat we hebben besloten.
Wens jullie fijne Kerstdagen en een gezond en gelukkig nieuwjaar. En dat jullie (als dat weer voorkomt) mij weer zo geweldig helpen als altijd. Vr gr Kanty.

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2013 om 10:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aldi had een week geleden een prima budget p.c. in de aanbieding voor 399,-. Prima geschikt voor het gewone huis- tuin- en keukenwerk.

Je kunt Medion p.c.'s ook direct online kopen KLIK

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2013 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oeps, vergeet antwoord op je vraag te geven: niks mis met Aldi/Medion p.c.'s. Gewoon doen, zou ik zeggen.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 10:39
284 Antwoorden / 69 Vragen

Dank je wel Carola. Mochten ze niet meer bij de Aldi te koop zijn, kunnen we altijd dit nog proberen. Vr gr Kanty.

jeanleeke
door jeanleeke - Dec 20, 2013 om 10:44
24 Antwoorden / 0 Vragen

K vind alles van Medion goed....hun beeldschermen, muizen, speakers....top voor hunne prijs..:)

pinkpop
door pinkpop - Dec 20, 2013 om 11:10
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben in 2008 een PC van Aldi (Medion) gekocht, na twee jaar was er een probleem met de videokaart, gemaild naar Medion, afspraak gemaakt om de computer te brengen (op sturen kon ook) naar service center in Panningen, is voor ons in de buurt vlakbij. Ik werd hartelijk ontvangen met koffie en limburgse vlaai. De computer werd binnen no time gerepareerd, heb tevens een korte rondleiding gehad in de service ruimte, waar de PC gerepareerd worden, dus JA, de PC's én de service zijn absoluut goed te noemen. De betreffende computer werkt nog steeds prima.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 11:11
284 Antwoorden / 69 Vragen

Bedankt jeanleeke. Vr gr Kanty.

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2013 om 11:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kanty,

Dus toch aan het kijken voor een nieuwe pc ipv een geluidskaart? ;-)
Met Medion is niks mis!

Met vr.gr.

ro
door robbyz - Dec 20, 2013 om 11:18
15 Antwoorden / 2 Vragen

Prima spul die computers van de Aldi (Medion). Heb hier nog een notebook van 10 jaar oud en loopt nog als een trein. Heb ook 3 pc's gehad en dit tot volle tevredenheid. Nu heb ik Apple omdat ik geen Windows meer wilde.;

En, last but not least, je hebt 3 jaar garantie. Bij welke pc-bouwer krijg je dat? Juist nergens.

Dus doen!!!!

Fijne dagen!!

Rob

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 11:28
284 Antwoorden / 69 Vragen

Ja, Edrick. Het zat er toch al een keer aan te komen.???
robbyz bedankt. En die 3 jaar garantie is altijd meegenomen.

ej
door ejelze - Dec 20, 2013 om 11:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

zeer goed 3jaar garantie wat wil je nog meer

oo
door oostenbrink - Dec 20, 2013 om 11:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn zeker goed. Een keer voor reparatie weg , gaat dan naar duitsland en duurt circa 2 weken .
Zelf gekocht bij mediamarkt 2 jaar geleden , maar paradigit verkoopt ze ook . Ik weet niet of je hem gauw nodig hebt , wacht anders eeven tot halverwege januari want dan heb je btw korting bij de media .heb dit zelf ook gedaan , en dat scheelde zoveel dat ik er een beeldscherm bij kon nemen . Het enige voordeel bij de ALdi is dat je 3 in plaats van 2 jaar garantie hebt .
veel succes . Gr oostenbrink

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 11:52
284 Antwoorden / 69 Vragen

oostenbrink. Bedankt voor je reactie. Moet het vanavond even bespreken met mijn maatje. Is een goeie tip die btw korting. Misschien dat meer mensen dit lezen en denken, daar heb ik wat aan. En dan bedoel ik de korting op een pc. Ook altijd meegenomen natuurlijk.
Vr gr Kanty.

tijger1
door tijger1 - Dec 20, 2013 om 11:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de Aldi komen ze hem thuis repareren, hoeft hij dus niet weg. Wel zo prettig. En een jaar meer garantie helemaal.

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 20, 2013 om 11:56
229 Antwoorden / 6 Vragen

Even dit nog,het merk Medion kan je ook bij de Mediamarkt kopen,en ook bij Medion.nl,hoef je niet op de Aldi te wachten.

ja
door jan24 - Dec 20, 2013 om 11:59
109 Antwoorden / 4 Vragen

De Medion computers zijn samengestelde computers met doorgaans A-merk onderdelen, videokaart, harde schijf, moederbord enz.
En de Windows die er op is geïnstalleerd is dezelfde Windows als op andere Pc's van elk willekeurig merk.
Zie het als in de beginperiode van de CD-speler. Er waren wereldwijd 5 fabrikanten, die CD-spelers bouwden, maar er waren misschien wel 20 merken CD-spelers. het is maar net welk stickertje je er op plakt.
Kortom, het zal geen miskoop zijn.

ro
door robbyz - Dec 20, 2013 om 12:06
15 Antwoorden / 2 Vragen

Als je wilt wachten op die zogenaamde BTW korting van die dozenschuiver zou ik je willen adviseren om nu alvast te gaan kijken wat ze kosten. MM staat er namelijk om bekend de prijzen vooraf te verhogen zodat ze nog steeds winst maken ondanks de BTW korting. Verder is de service van MM beneden alle peil.

De Aldi-pc wordt niet naar Duitsland gestuurd maar naar Noord-Limburg. Althans daar zit/zat het reparatiecentrum van Medion.

gsm
door gsm - Dec 20, 2013 om 12:22
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Voor de prijs zijn het prima PC's, die uitstekend presteren, maar volgens mij toch niet de hoogste kwaliteit onderdelen bevatten. Uitbreiden van de PC is ook vrijwel onmogelijk.

Helaas is naar mijn mening de service van Medion tegenwoordig lang niet zo goed meer. Vroeger kwam men inderdaad aan huis en werd een gebrekkig onderdeel vervangen. Nu moet je eerst zelf de fabrieksinstellingen terugzetten en constateren dat de fout dan nog aanwezig is, voordat ze ook maar enige actie ondernemen. Ergens is de houding van Medion ook wel te begrijpen, gezien de meest bizarre tooltjes die veel mensen op de PC zetten.

Mijn Hitachi harde schijf in de MD 8896 PC vertoonde leesfouten. Ik heb uiteindelijk maar zelf een nieuwe Western Digital schijf gekocht en in de Medion PC geplaatst. Hiermee en met een 128 GB SSD voor Windows 7, draait de machine nu probleemloos en veel sneller en geruislozer dan voorheen.

Na het terugzetten van de fabrieksbestanden op de Hitachi schijf werkte deze inderdaad weer goed. De vraag is dan echter voor hoe lang dat is. Ik heb de schijf in elk geval voor mijzelf afgekeurd en terzijde gelegd. Het steeds weer terug moeten zetten naar de fabriekstoestand is geen optie.
Bij een goede computerzaak in de buurt betaal je wel meer, maar kun je waarschijnlijk ook op een betere en vooral snellere service rekenen.

ko
door koootje - Dec 20, 2013 om 12:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb afgelopen zaterdag de Medion van 399 euro gekocht. Is mijn 4e Medion al in 13 jaar. Deze is echt heel goed met een snelheid van 3,50 Hfz. Moet alleen nog heel erg wennen aan Windows 8.1 ( jawel de nieuwste Windows zit er al op). Alles gaat snel, zelfs internetten vliegt voorbij. je krijgt er ook nog een kleine draadloze touchpad bij.
Had jaren geleden een grafische kaart kapot. Volgende dag een monteur aan huis die de kaart vervangen heeft. Prima Service!
Medion is overigens een van de grootste bedrijven in Europa. Normaal loopt een garantie 2 jaar (wettelijk verplicht). Bij Medion is dat 3 jaar.

ha
door harryromijn - Dec 20, 2013 om 12:40
272 Antwoorden / 0 Vragen

Op de computers e.a. heb ik niets af te dingen. Ik heb inmiddels de 2e generatie Medion desk top en de 2e generatie notebook. Idem scanner en HD.
De problemen komen, als je NU een probleem opgelost moet hebben. Dan weinig anders dan naar Pannerden rijden en hopen, dat ze die dag de computer kunnen repareren. Opsturen enz enz duurt 2-4 weken.
On line hulp: diverse keren regelrechte onzin te hopen gekregen en ook: helaas, stuur maar op.
Daar ik de computers zakelijk nodig heb, dus in de garantietijd maar naar Office Centre gegaan: zelfde dag klaar en € 185 armer. Ook een computerbedrijfje in de wijk: volgende dag op te halen en € 85 armer.
Een keer iemand hier gehad: zette de computer in de fabriekswaarden, alle gegevens incl. e-mails op de C-schijf weg met als opmerking: ik ben voor de hardware tot aan fabrieksinstellingen, en alles wat u erna opgezet hebt, is uw probleem. Dus: jammer dan.
Er komt dus geen Medion service persoon ooit nog aan mijn computer.
Na de 3 jaar support periode word je er in feite succes mee toegewenst. Update gedaan van W7 naar W8: idem.
Voortaan dus een computer van een locale, met eigen service afdeling, want die van MEDION is mij te duur in tijd en te gevaarlijk voor mijn bestanden.

h19l49
door h19l49 - Dec 20, 2013 om 12:50
121 Antwoorden / 0 Vragen

@robbyz,

Heb je die slechte service bij de Mediamarkt zelf ondervonden of roeptoeter je maar wat?.
Zelf heb ik hier bij de Mediamarkt in Leeuwarden alleen maar positieve ervaringen met service en klantvriendelijkheid.
Volgens mij begint het een beetje een hype te worden om een firma af te kraken omdat een ander dat ook doet, zelfs deze site maakt zich hier op een irritante wijze schuldig aan.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 12:56
284 Antwoorden / 69 Vragen

Poe een paar reactie's erbij dat ik begin te twijfelen. Maar het grotendeel van jullie is toch positief.
En wat robbyz zegt, daar heb ik ook al aan gedacht. Eerst verhogen ze de prijs en dan lijkt het of je goedkoper uit bent met de korting. Maar aangezien dit echt al jaren speelt, ben ik er op verdacht.
Allemaal weer bedankt voor jullie meedenken.
Vr gr Kanty.

ro
door robbyz - Dec 20, 2013 om 13:00
15 Antwoorden / 2 Vragen

@19149

Ik roeptoeter niks. Ik spreek uit ervaring anders zou ik zoiets niet posten. En wat klantvriendelijkheid betreft zullen we maar zwijgen. Daar zou ik een boekje over open kunnen doen.

En, om je voor te zijn, het lag niet aan mij. Zelfs de collega's van betreffende persoon keken ervan op.

haarp
door haarp - Dec 20, 2013 om 13:31
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb een Medion-PC bij de Mediamarkt gekocht, ongeveer een 6 weken geleden voor 699.00 Euro.
Officieel is dit het Aldi merk.
Ik moest hem nog volledig updaten en heb alle reclame software verwijderd. De PC werkt super en ben er heel tevreden over. Uit ervaring weet ik dat deze beestjes lang meegaan daarom had ik geen twijfel toen ik hem kocht.

KLIK HIER VOOR HET HELE AANBOD

haarp
door haarp - Dec 20, 2013 om 13:38
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 20 dec 2013, 08:41]Hallo Kanty,
zelf zou ik nooit een PC bij een supermarkt kopen maar bij een speciaalzaak.

Vr. gr. sjoppie.

Niet iedereen heeft jouw portomonee

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 14:12
284 Antwoorden / 69 Vragen

Bedankt haarp. En zullen wij het hier gezellig houden. Niet iedereen is gelijk. De één heeft wel goed ervaringen met Medion en de andere weer niet. En dat is met alles zo. Je kijkt er natuurlijk anders tegen aan als je bv op de koffie bent gekomen met een product. En dan wil je andere mensen er voor waarschuwen. En dat is je goed recht. Maar het één lokt het ander uit en voordat je het weet heb je een hetze. En dat gebeurt vandaag aan de dag heel veel. Ik neem beide aan. De reactie's v.d. mensen die het geen goed merk vinden, maar ook de reactie's van hen die het een top merk vinden. En het allerbelangrijkste: ik geloof jullie.
Vr gr Kanty.

er
door erky - Dec 20, 2013 om 14:38
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Kanti,
Je hebt heel wat reacties los gemaakt, gezien de drie pagina's met reacties!

4 Jaar terug heb ik ook een Medion gekocht, is op zich een redelijk merk, zit vaak een MSI moederbord in en dat is net iets beter dan een Acer. 4 jaar geleden was de service van Medion ook goed. Helaas is dat erg teruggelopen. Ga maar eens kijken of je op de site van hen drivers kan vinden van computers ouder dan 3 jaar.

Een bedrijf hoort, vind ik, langer dan 3 jaar informatie te geven, zoals beschikbare handleidingen en drivers. Juist na die grens van 3 jaar wil dit nog wel eens noodzakelijk zijn wegens een foutje of een kleine uitbreiding.

Groet, Erky.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2013 om 14:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb ze steeds vanaf het begin gekocht , 1 keer de garantie nodig gehad welke vlot en goed is gedaan. Is toen thuis gedaan kapotte harddisk verder geen last meer gehad.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 15:19
284 Antwoorden / 69 Vragen

erky en valarias-2 Jullie ook bedankt. Ja, ik heb zeker wat te weeg gebracht. Maar ze zijn allemaal nuttig om te lezen, en daar gaat het om.
Vr gr Kanty.

jb
door jb50 - Dec 20, 2013 om 17:08
14 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb vanaf 2004 t/m juli j.l. een Medion desktop met scherm gehad zonder ooit een probleem. Ik heb hem aan een buurman gegeven zodat zijn kleinkinderen spelletjes kunnen spelen. Ik heb hem weggedaan vanwege einde XP a.s. april!
Echt een goed merk, met een eigen webshop. Je hoeft dus ook niet naar de Aldi!

ro
door ron530 - Dec 20, 2013 om 17:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De medion pc is eigenlijk een pc die uit onderdelen is samen gesteld. Die onderdelen zijn kwalitatief goed te noemen. Mycom heeft ook een MP collectie die geheel uit losse delen bestaat. Merk pc's daarentegen hebben een eigen driver update site die het makkelijker maakt om de nieuwste driver te kunnen downloaden. Als iemand een beetje thuis is in het updaten van drivers is betalen voor de naam grote onzin.

gsm
door gsm - Dec 20, 2013 om 17:43
5939 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jb50 schreef op vrijdag 20 dec 2013, 17:08]Ik heb vanaf 2004 t/m juli j.l. een Medion desktop met scherm gehad zonder ooit een probleem. Ik heb hem aan een buurman gegeven zodat zijn kleinkinderen spelletjes kunnen spelen. Ik heb hem weggedaan vanwege einde XP a.s. april!
Echt een goed merk, met een eigen webshop. Je hoeft dus ook niet naar de Aldi!
Medion heeft wel een eigen webshop, maar volgens mij heb je alleen via de Aldi 3 jaar garantie.

Ik heb een Medion beeldscherm gehad, dat defect raakte door slechte elektrolytische condensatoren in de voeding in het scherm. Het betreft de zogenaamde "capacitor plague". Dat probleem kan overigens bij meer merken optreden, vooral ook op moederborden van computers.
Zo zijn er wel meer typische Medion defecten, zoals: Afgebroken bevestiging van het koelblok op de processor (heeft mij tevens een processor gekost), vastgelopen ventilator op videokaart, kapotte geheugens op videokaart.

Een zwak punt van alle Medion PC's is de AAN-knop op de desktop PC's.
De veer achter deze knop bestaat uit kunststof en breekt na verloop van tijd.

Maar inderdaad, voor de prijs die gevraagd wordt, zijn het wel redelijk goede apparaten.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 20, 2013 om 19:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik vind ook de 3 jaar garantie al een plus punt, als de maker van de pc al zelf obvertuigd is van de kwaliteit dan is dit al kenbaar hier mee,

dokun
door dokun - Dec 20, 2013 om 20:48
152 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook nog eens zo dat Aldi (meestal) 3 jaar garantie geeft op de pc's. Op de mijne zit ook 3 jaar garantie. Wij hebben enkel positieve ervaringen met Aldi/Medion pc's en aanverwante artikelen.

Gewoon doen zou ik zeggen. Veel goedkoper en meer mogelijkheden voor veel minder geld.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 21:18
284 Antwoorden / 69 Vragen

jb50-ron53 0-gsm-valerius-2 en dokuun bedankt voor het meedenken. De één pocht de pc, en de ander vindt het niks. Ik hoop dat wij dan precies die goeie krijgen, en dat wij er jaren plezier van hebben.
Vr gr Kanty.

merlijn2005
door merlijn2005 - Dec 20, 2013 om 23:19
47 Antwoorden / 43 Vragen

Ik heb inmiddels al vijf jaar computers van Medion en ben er zeer tevreden over. Probleem is enkel dat ze bij Aldi bij ons als warme broodjes over de toonbank gaan. Je moet er dus met recht voor in de rij staan 's morgens vroeg. Geen problemen mee en ik ben er tevreden over.

kanty
door kanty - Dec 20, 2013 om 23:51
284 Antwoorden / 69 Vragen

Dank je wel voor je reactie merlijn 2005. Vr gr Kanty.

ro
door royaleagle - Dec 21, 2013 om 00:14
25 Antwoorden / 2 Vragen

Het is het merk Medion, Duits fabrikaat.

gsm
door gsm - Dec 21, 2013 om 11:47
5939 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=royal eagle schreef op zaterdag 21 dec 2013, 00:14]Het is het merk Medion, Duits fabrikaat.
Medion is een Duitse onderneming misschien en Aldi ook, maar de PC's zijn toch echt vooral van Chinees fabrikaat, zeker geen Duits fabrikaat.

De gebruikte onderdelen zijn OEM en waarschijnlijk niet altijd van de hoogste (lees duurste) kwaliteit. Op de onderdelen geeft de onderdelenfabrikant zelf ook geen garantie. De garantie wordt verleend door Aldi en in tweede instantie door Medion. De kunst is om daar gebruik van te kunnen maken, wanneer dat nodig is. In de praktijk voldoen de Medion meestal PC's wel goed.

th
door theodorusme - Dec 21, 2013 om 13:41
111 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb al vele computers, zowel desktops als notebooks, van Medion bij Aldi gekocht. Heb daar zeer goede ervaringen mee. Garantie van 3 jaar wordt daadwerkelijk gegeven.

kanty
door kanty - Dec 21, 2013 om 14:53
284 Antwoorden / 69 Vragen

gsm en theodorusme ook bedankt voor jullie reactie's.
Vr gr kanty.

db87
door db87 - Dec 22, 2013 om 00:52
32 Antwoorden / 0 Vragen

Medion is een prima prijsvechter. De kwaliteit is over het algemeen redelijk OK maar zoek dit voor het betreffende model voor de zekerheid wel even na op internet (lees: de reviews etc. etc.). Er zijn ook minder florissante spulletjes te koop die de naam Medion dragen. Medion koop je vooral omdat het goedkoop is.

Indien je echt opzoek bent naar een high-end machine die uitsluitend bestaat uit duurzame kwaliteitscomponenten dan ben je bij Medion aan het verkeerde adres.

Wees er ook op bedacht dat Medion vooral ouderwets loopt te schreeuwen met imposante getalletjes zoals 4TB zoveel GHZ etc etc. Maar vaak valt het allemaal toch wat tegen qua prestaties in de praktijk. Zo ontbreekt vaak een SSD en heeft de videokaart wel veel videogeheugen maar is qua rekenkracht (zeer) zwak. Vooral bij de goedkope machines loopt Medion de kantjes ervan af, maar dat geld voor veel merken...

ro
door royaleagle - Dec 22, 2013 om 02:30
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 21 dec 2013, 11:47][quote=royal eagle schreef op zaterdag 21 dec 2013, 00:14]Het is het merk Medion, Duits fabrikaat.
Medion is een Duitse onderneming misschien en Aldi ook, maar de PC's zijn toch echt vooral van Chinees fabrikaat, zeker geen Duits fabrikaat.

De gebruikte onderdelen zijn OEM en waarschijnlijk niet altijd van de hoogste (lees duurste) kwaliteit. Op de onderdelen geeft de onderdelenfabrikant zelf ook geen garantie. De garantie wordt verleend door Aldi en in tweede instantie door Medion. De kunst is om daar gebruik van te kunnen maken, wanneer dat nodig is. In de praktijk voldoen de Medion meestal PC's wel goed.

Zelfs een HP of welk ander merk dan ook wordt geassembleerd in zo'n arbeitsrechtloosland als o.a. PRC. Gelukkig zit daar toch enig kentering in, dat assemblage in een goedkopere arbeidsland in Europa wordt gedaan.

ro
door royaleagle - Dec 22, 2013 om 02:53
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gsm schreef op zaterdag 21 dec 2013, 11:47][quote=royal eagle schreef op zaterdag 21 dec 2013, 00:14]Het is het merk Medion, Duits fabrikaat.
Medion is een Duitse onderneming misschien en Aldi ook, maar de PC's zijn toch echt vooral van Chinees fabrikaat, zeker geen Duits fabrikaat.

De gebruikte onderdelen zijn OEM en waarschijnlijk niet altijd van de hoogste (lees duurste) kwaliteit. Op de onderdelen geeft de onderdelenfabrikant zelf ook geen garantie. De garantie wordt verleend door Aldi en in tweede instantie door Medion. De kunst is om daar gebruik van te kunnen maken, wanneer dat nodig is. In de praktijk voldoen de Medion meestal PC's wel goed.

Over het algemeen wordt elk PC/Laptop/Notebook e.d. met vrijwel (100%) OEM gebruikt.

haarp
door haarp - Dec 22, 2013 om 15:08
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb via Start-rechtermuis-computer-eigenschappen gekeken naar de ondersteuning in Nederland van Medion.
Kijk naar het vet gedrukte gedeelte. Best wel grappig.
Mijn Medion PC is 6 weken oud.

Adres: Medion B.V., John F.Kennedylaan 16a, 5981 XC Panningen, Nederland
Telefoon:0900 - 2352534 0,15 €/min
Fax:0900 - 3292534 0,15 €/min
Openingstijden: Mandag - fredag fra kl. 09.00 - 17.00
Homepage: http://www.medion.nl

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 22, 2013 om 16:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het grote voordeel van Medion is; dat je Windows netjes op schijfje erbij krijgt, zoals het hoort (lezen alle andere merken ook even mee!).

Kun je thuis gelijk na aankoop het zaakje formatteren en met een schone lei beginnen, wel zo prettig werken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 22, 2013 om 16:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=db87 schreef op zondag 22 dec 2013, 00:52]Wees er ook op bedacht dat Medion vooral ouderwets loopt te schreeuwen met imposante getalletjes .... Zo ontbreekt vaak een SSD

SSD begint nu 'n beetje in te burgeren ook bij Medion, de laatste 2 modellen hadden dit aan boord.
De laatste PC had 16gb intern geheugen, dat is dan inderdaad wel weer 'n tikkeltje overdreven, maar wie weet over 5 jaar. Aangezien de kans aanzienlijk is dat hij nog gewoon draait..

kanty
door kanty - Dec 22, 2013 om 19:25
284 Antwoorden / 69 Vragen

Tot mijn verrassing nog meer reactie's op mijn vraag. Wil daarom db87-royal eagle-haarp en lekkerisdat bedanken. Fijn dat jullie even mee denken.Vr gr Kanty.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2013 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou Kanty, als u nu nog geen Medion PC koopt bij de Aldi, dan weet ik het niet meer.

kanty
door kanty - Dec 22, 2013 om 22:33
284 Antwoorden / 69 Vragen

tijger1. Schitterend al die reactie's te lezen. Nou MOET ik wel een medion kopen hé? Hahaha. Er zijn meer positieve reactie's dan negatieve reactie's. Hebben al geinformeerd en wonder boven wonder had de Aldi nog wel wat staan.
Het gaat morgen gebeuren, en ik hoop dat we precies die krijgen die geen mankementen vertoond.
Vr gr Kanty.

kanty
door kanty - Dec 22, 2013 om 22:35
284 Antwoorden / 69 Vragen

O, ja tijger1 ik ben geen u hoor. Ben een gewoon persoon. ???

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2013 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kanty

Er is niets gewoon aan u. U bent op dit forum altijd opgewekt en dankbaar voor adviezen bij problemen.

Ik heb zelf twee keer een Medion laptop gehad, de ene al heel lang geleden, nu buiten gebruik en de ander is al jaren in gebruik, net als de PC.

Ik hoop dat u er net zo veel plezier van zult hebben als ik.

kanty
door kanty - Dec 22, 2013 om 23:06
284 Antwoorden / 69 Vragen

tijger1 Dank je wel voor je reactie. Voor mij is het normaal om de mensen te bedanken die mij helpen.
Vr gr Kanty.
ps Fijne Kerstdagen en een gezond (heel belangrijk) en gelukkig nieuwjaar.

ro
door royaleagle - Dec 23, 2013 om 03:22
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=haarp schreef op zondag 22 dec 2013, 15:08]Ik heb via Start-rechtermuis-computer-eigenschappen gekeken naar de ondersteuning in Nederland van Medion.
Kijk naar het vet gedrukte gedeelte. Best wel grappig.
Mijn Medion PC is 6 weken oud.

Adres: Medion B.V., John F.Kennedylaan 16a, 5981 XC Panningen, Nederland
Telefoon:0900 - 2352534 0,15 €/min
Fax:0900 - 3292534 0,15 €/min
Openingstijden: Mandag - fredag fra kl. 09.00 - 17.00
Homepage: http://www.medion.nl

Goedkoop wordt dan toch duurkoop?! Alles via een 0900-nummer! Openingstijden: klinkt als Deens!

haarp
door haarp - Dec 23, 2013 om 14:31
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=kanty schreef op zondag 22 dec 2013, 22:33]tijger1. Schitterend al die reactie's te lezen. Nou MOET ik wel een medion kopen hé? Hahaha. Er zijn meer positieve reactie's dan negatieve reactie's. Hebben al geinformeerd en wonder boven wonder had de Aldi nog wel wat staan.
Het gaat morgen gebeuren, en ik hoop dat we precies die krijgen die geen mankementen vertoond.
Vr gr Kanty.

Het is nu maandag, heb je de PC gekocht?

kanty
door kanty - Dec 23, 2013 om 14:51
284 Antwoorden / 69 Vragen

Hé wat leuk haarp. Ja, hij staat achter mij. We kunnen hem zelfs een maand proberen van de Aldi. Bevalt ie niet kunnen we hem ook nog weer terug doen.
Hele fijne dagen en vr gr van mij.

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij is die terugbreng garantie van 30 dagen niet van toepassing voor PC's of voor laptops.

kanty
door kanty - Dec 23, 2013 om 18:06
284 Antwoorden / 69 Vragen

tijger1. We hebben het meisje gevraagd en ze benadrukte dat wij hem één maand kunnen proberen. Ik vroeg of de anderen (het personeel) dit ook wisten, en ze zei dat ze het allemaal wisten. En dat vind ik wel een fijne gedachten.
Vr gr Kanty.

th
door theodorusme - Dec 23, 2013 om 18:13
111 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=kanty schreef op maandag 23 dec 2013, 14:51]Hé wat leuk haarp. Ja, hij staat achter mij. We kunnen hem zelfs een maand proberen van de Aldi. Bevalt ie niet kunnen we hem ook nog weer terug doen.
Hele fijne dagen en vr gr van mij.
Ik heb wel eens een decoupeer zaagmachine teruggebracht na gebruik (!) omdat hij niet goed functioneerde: geld terug.
Onze zoon had ooit een wasautomaat van Aldi. Net voor de 3 jaar garantie verliep ging die kapot. Naar de Aldiwinkel gegaan met de bon en de klacht: geld terug!

Terugbrengen van een computer kan slechts binnen zeer korte termijn en alleen wegens ernstig defect (Dead On Arrival). Dus als hij het niet doet. Anders wordt hij onder garantie gerepareerd.

Maar ik denk niet dat u de PC gaat terugbrengen want hij zal zeker goed bevallen.

kanty
door kanty - Dec 23, 2013 om 18:26
284 Antwoorden / 69 Vragen

theodorusme dat is een positief bericht. Heb het eens met schoenen gehad en de '' aardige'' mevrouw zei dat ik er mee gevoetbald had en de neuzen waren ook beschadigd door het trappen tegen muren. Heb toen heel vriendelijk gevraagd of ik de manager kon spreken. Kreeg de helft terug v.d prijs. Maar mijn schoenen koop ik niet weer daar. Daar zijn dus de schoenenwinkels voor. Hahaha.
Het wachten is op Jeroen (die maakt de pc weer als ik er een puinzooi van heb gemaakt) Hij weet echt alles van computers. Als je alles opvolgt wat in het boekje staat, kan het volgens mij niet verkeerd gaan, maar ik wil liever het zekere voor het onzekere.
Fijne dagen en vr gr van mij. Kanty .

ro
door robbyz - Dec 23, 2013 om 18:33
15 Antwoorden / 2 Vragen

Van de Aldi site geplukt:

Artikelen die wij als ALDI Actueel tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als na één maand een defect optreedt, verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice zoals vermeld op de garantiekaart. Bewaar voor artikelen
met fabrieksgarantie dan ook altijd de garantiekaart en kassabon.

kanty
door kanty - Dec 23, 2013 om 18:36
284 Antwoorden / 69 Vragen

robbyz. Het lijkt erop dat je vanmiddag bij ons hebt gestaan toen wij de pc kochten. Exact wat je zegt werd ons dus ook verteld. Bedankt voor het opzoeken. Meestal doe ik dat ook maar even niet aan gedacht.
We zijn er heel blij mee en we hopen dat ie jaaaaaren mee gaat.
Vr gr Kanty.