Da
door Damini Feb 1, 2016 om 14:47
Computers & telefonie

Alle reclames weghalen van de pc?

Hoe kan ik al de reclames weghalen van de pc (windows7)?
Als ik op een site ga dan komt er reclame bijv. bij hotmail aan de zijkant of andere sites...

9506 22 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 1, 2016 om 14:51
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo Damini ,

U kunt Adblock Plus installeren , kijk ook onder de groene balk voor andere browsers ,

https://adblockplus.org/nl/

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2016 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Of uBlock Origin; dat is ook een mogelijkheid.
Een efficiënte adblocker: gebruikt weinig processorkracht en geheugen. Toch kan het duizenden filters meer laden en toepassen dan andere populaire adblockers.
Kijk eens hier voor Firefox of hier voor Chrome

Cookies
door Cookies Feb 2, 2016 om 15:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

uBlock Origin werkt echt waardeloos. Conflicteert ook met Ghostery.

edrick3
door edrick3 Feb 3, 2016 om 12:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb er anders nog geen problemen mee gehad. Heb beide progjes.

Cookies
door Cookies Feb 3, 2016 om 12:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je mazzel. Bij uitschakelen/verwijderen van uBlock gaf ineens een andere extensie ook problemen. Bij mij komt uBlock er niet meer op iig.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 1, 2016 om 17:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Extra aanbeveling; gebruik ook uMatrix, inderdaad van dezelfde maker als uBlock Origin, opdat ook u een hoop te verbergen hebt.

Da
door Damini - Feb 2, 2016 om 13:48
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Marita567
bedankt voor uw antwoord. Ik heb het geinstalleerd, maar het blijft toch komen. En hoe kan ik Adblock Plus weer weghalen? Er is een rode icoontje bijgekomen boven bij mijn balk en bij mijn tijd komt er telkens een rechthoekje met trackers,cookies.
Gr.

marita567
door marita567 - Feb 2, 2016 om 15:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Damini ,

Welke browser gebruikt uw ? Het rode icoontje ABP is normaal als u daar links op klik opent zich een menu , klik op optie`s en vink enkele niet opdringerige advertentie`s toestaan uit .

Adblock Plus kunt u weer verwijderen bij Programma`s en onderdelen  , klik in deze lijst op Adblock Plus met rechts en kies verwijderen, daarna computer opnieuw opstarten .

gamy
door gamy Feb 3, 2016 om 17:05
13 Antwoorden / 4 Vragen

Computer opnieuw starten is helemaal niet nodig maar wél browser opnieuw starten dan is hij weg.

jo
door jorisw - Feb 3, 2016 om 12:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En niet komen klagen als sommige sites je in de (nabije) toekomst niet meer toelaten als je adblockers gebruikt. Ja, dat mogen ze dan doen.

costnix
door costnix Feb 3, 2016 om 16:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moet die wegsteken nog tegenkomen en als ze mij toch blokkeren, jammer dan. Er zijn meer vissen in de zee.

gy
door gypsyly - Feb 3, 2016 om 13:03
1 Antwoorden / Vragen

Gebruik google chroom en dan adblock in extensies toevoegen is het aller gemaakelijkste en je kunt het aan en uitzetten zonder gedoe :)

no
door nounou - Feb 3, 2016 om 13:11
30 Antwoorden / 0 Vragen

Als u Firefox als browser gebruikt is de Add On ( kan u gratis downloaden en eraan hangen ) No Script de beste oplossing tegen ongewenst geladen pagina's! Als u een pagina niet wil openen, dan gebeurd dit ook niet; u moet zelf aangeven dat u alle zaken wil laten draaien voordat dit gebeurd. Spam die door Adblocker ( verder prima app ) niet onderschept wordt, start door No Script niet op!

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2016 om 13:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@jorisw: De Telegraaf is daar al mee begonnen. Sinds gister krijg ik af en toe ineens een melding hoe ik hun op de witte lijst kan plaatsen. Jammer dan, de Telegraaf plaats ik zeker niet op de witte lijst met al hun bagger reclame.

Als alle nieuwssites hun site gaat blokkeren bij gebruik Ad Blockers, dan zijn ze daar zelf ook de pineut van. Vind wat reclame op een site helemaal geen probleem, maar het is juist de overdaad aan reclame die irriteert.

akkerdistel
door akkerdistel Feb 4, 2016 om 18:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Uit privacy overwegingen is het verstandiger om die site never nooit niet te bezoeken, waarschijnlijk met NoScript 'omzeil' je deze nonsens.

reflecs
door reflecs - Feb 3, 2016 om 13:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u zelfs met Adblock nog veel reclame ziet kunt het beste eens Adwcleaner gebruiken: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Is de hoeveelheid reclame plotseling toegenomen, zien de internetpagina's er anders uit, of is er een extra taakbalk?

al
door aldejong - Feb 3, 2016 om 14:12
1 Antwoorden / Vragen
audb
door audb - Feb 3, 2016 om 14:37
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ghostery zoeken via google en die installeren werkt perfect.

En als een website u niet toe wilt laten is deze gewoon uit te zetten voor het desbetrefende website.

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2016 om 14:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aanvulling op audb:

De adblocker Ghostery richt zich vooral op jouw privacy als consument. Het is mogelijk om meerdere adblockers te combineren. Ghostery richt zich vooral op het uitschakelen van trackers. Trackers volgen jouw internetgedrag waardoor ze veel over jou te weten kunnen komen, aldus Danny Mekic.

  1. Ga naar deze site. De site herkent wat voor browser je gebruikt, dus je hoeft niks aan te klikken. Voor andere browsers kun je Ghostery niet downloaden als je daar niet op dat moment actief op bent.
  2. Klik op: ‘add to browser’. Hierna is Ghostery bijna geïnstalleerd.

  3. Je krijgt de vraag: weet u zeker dat u Ghostery wilt installeren?
  4. Als je op 'ja installeer nu' klikt, word je daarna automatisch doorverwezen naar pagina’s met uitleg en om de laatste zaken te installeren. Je kunt hier bijvoorbeeld kiezen wat je wilt uitschakelen.
  5. Hierna ben je klaar en is Ghostery geïnstalleerd.

Als je Ghostery eenmaal hebt geïnstalleerd, kun je met één klik zien welke trackers er worden geblokkeerd.
(Bron)

akkerdistel
door akkerdistel Feb 4, 2016 om 18:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Extra duiding; na het installeren van Ghostery wordt er -nog- helemaal niets geblokt, je moet dit zelf aangeven (gewoon alles selcteren).

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 3, 2016 om 14:53
229 Antwoorden / 6 Vragen

Cookies en geschiedenis verwijderen is denk ik de oplossing in je browser,als het goed is krijg je vele malen minder reclame,simpel toch?en die adblocker kun je verwijderen in het configuratiescherm,lukt dat niet,kun je het proberen met.   Revo uninstaller te downloaden,en die haalt alle restbestanden ook weg.

pv
door pvb - Feb 4, 2016 om 10:21
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Hulplijn,

Waarom werkt deze adblocker niet onder windows 10 EDGE.
adblocker werkt perfect onder internet explorer
Wie kan mij helpen met dit probleem

marita567
door marita567 Feb 4, 2016 om 10:40
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo PVB ,

Adblock is nog niet mogelijk in Edge. Edge ondersteund nog niet externe add-ons, misschien dat die mogelijk wordt met updates in de toekomst. Adblock moet dan ook hiervoor de add-on maken voor Edge.

Wanneer komt er een Adblocker voor Edge ,

Voor Edge zal die voorlopig niet komen omdat Edge geen invoegtoepassingen kent.

Voor Internet Explorer (die je ook hebt in Win10) is er wel een werkende Adblock Plus.

Bron : answers. microsoft .com

pv
door pvb Feb 7, 2016 om 08:59
5 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Marita,

Mag ik je bedanken, zal het in de gaten houden

marita567
door marita567 Feb 7, 2016 om 09:03
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo PVB , graag gedaan .

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 10:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

AdBlock Plus is er nog niet voor Edge. Daar wordt aan gewerkt. Wel een andere, maar of dat wat is, geen idee.
http://www.edgeadblock.com/ Je kunt natuurlijk ook een andere browser gebruiken.

DOOR PVB - 04 FEB 2016 OM 10:21
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Hallo Hulplijn,

Waarom werkt deze adblocker niet onder windows 10 EDGE.
adblocker werkt perfect onder internet explorer
Wie kan mij helpen met dit probleem

ab
door abvan - Feb 4, 2016 om 12:39
38 Antwoorden / 11 Vragen

Heb geen oplossing voor vraagsteller. Bij mij werkt adblock plus prima, zowel in Google Chrome als in Firefox.

Wat betreft het probleem van de sites hiermee: dit hebben zij toch echt aan zichzelf en hun adverteerders te danken. Met een beetje normale reclame heb ik helemaal geen moeite, maar die schreeuwige banners, die soms heel moeilijk zijn weg te klikken, hebben mij tot het gebruik van adblock plus doen besluiten. Inderdaad de Telegraaf reageert nu hierop met een grote schreeuwerige popup. Ben een abonnee op de papieren krant m.a.w. ik zorg al voor hun inkomsten. Wanneer zij hun site daadwerkelijk voor mij als adblock  plus gebruiker zouden blokkeren, dan maar niet en dan ook maar mijn abonnement opzeggen!

rv
door rvveen2 - Feb 4, 2016 om 23:16
2 Antwoorden / Vragen

Ga naar deze (engelstalig) website :  http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm

addons en extensions in uw browser zijn niet effectief.  Adblock plus laat betaalde reklame door namelijk.
Er zijn 100,000 pagina's over internet veiligheid. Ik vond het plaatsen van de hosts bestand het makelijkste en snelste.
Het werkt namelijk direkt na het herstarten van de computer met alle browsers.

success.

R

Da
door Damini - Feb 5, 2016 om 11:55
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo iedereen,
Bedankt voor al jullie antwoorden.

door marita567 - 02 Feb 2016 om 15:32

Hallo Damini ,

Welke browser gebruikt uw ? Het rode icoontje ABP is normaal als u daar links op klik opent zich een menu , klik op optie`s en vink enkele niet opdringerige advertentie`s toestaan uit .

Adblock Plus kunt u weer verwijderen bij Programma`s en onderdelen  , klik in deze lijst op Adblock Plus met rechts en kies verwijderen, daarna computer opnieuw opstarten .

Hallo marita567,
Ik gebruik Firefox. Toen ik las dat het icoontje ABP moest zijn. Heb ik uw link weer geopend en gedownload. Nu heb ik dus het icoontje van ABP. Dat is nu gelukt en bedankt. Kunt u mij zeggen hoe ik de verkeerde icoontje (rode) kan weghalen, het komt ook niet voor bij Programma's en onderdelen. Het was nl. dit wat hier onder staat. Alvast bedankt.

Door mij gemaakte add-ons

Self-Destructing Cookies Geen herstart Aanbevolen

Fix the web. Gets rid of a site's cookies and LocalStorage as soon as you close its tabs. Protects against trackers and zombie-cookies. Trustworthy services can be whitelisted.

Waardering 4 van 5 sterren (453)
193.074 gebruikers

reflecs
door reflecs Feb 6, 2016 om 15:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Mag ik ook antwoorden :) ?------Als u rechtsboven op de drie streepjes klikt, kiest u Add-ons. Bij Extensies kunt u het verwijderen.

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 20:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Damini , Sorry voor mijn late reactie  , ik zie nu pas dat u gereageerd had , ik krijg geen meldingen van reactie`s , is een probleem van deze site .
Fijn om te horen dat het toch gelukt is .
@reflecs bedankt weer voor uw hulp , u mag ten allertijde antwoorden , als uw niet gereageerd had dan had TS lang kunnen wachten op een antwoord van mij ik krijg geen meldingen .

reflecs
door reflecs Feb 6, 2016 om 22:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567, En ik kreeg weer geen melding van uw reactie; het blijft behelpen. Hopelijk ziet damini het wel. Nog een fijn weekend :)

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 22:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , u ook een fijn weekend .

sr
door srkooy - Feb 6, 2016 om 17:06
22 Antwoorden / 4 Vragen

AdBlocker installeren. Ben je van alle ellende af !

Da
door Damini - Feb 8, 2016 om 14:35
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo marita567 en reflecs

Bedankt voor de oplossing het is nu gelukt.

Fijne dag verder..

Groet D.

marita567
door marita567 - Feb 8, 2016 om 16:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Damini ,

Sorry , maar ook deze reactie zie ik nu pas  .
Fijn om te horen dat het gelukt is , bedankt voor de terug melding .
Prettige dag verder ,

Met vr, gr .