ha
door hans bosklopper Aug 23, 2016 om 23:56
Computers & telefonie

Anatra

Beste,

Ik maak al een geruime tijd jaarlijks gebruik van de online backup dienst van Anatra. Dit kwam neer op een jaarbasis van 18 euro voor 524 gigabite. Perfect.

Deze (reseller) die zijn geheugen ergens anders plaatst vind het ineens te duur worden en stuurt ons een mail met het besluit te stoppen met hun huidige partner en verder te gaan met hun nieuwe partner die 6,95 euro per maand kost. Wij krijgen te horen via deze brief dat dit voor ons ook geld en per 1-10-2016 ingaat.

Kunnen ze de prijs voor ons zomaar verhogen of heb je als klant recht op je oude prijs?

1901 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2016 om 00:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geeft men u niet de kans dan om op te zeggen? ( Als u dit wilt). Is wel een enorm prijsverschil. Lijkt me dat u dan van deze dienst geen gebruik meer hoeft te maken en kan opzeggen. Staat zoiets niet in die brief?

ja
door jackyh - Aug 24, 2016 om 00:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

18 euro per jaar was wel erg weinig. 6,95 per maand komt meer bij de werkelijkheid. Men geeft aan de prijs te verhogen per 1 oktober dus heeft u volop tijd om informatie te zoeken inzake prijzen bij andere bedrijven en eventueel op te zeggen. U kunt moeilijk van een bedrijf verwachten dat de prijs altijd hetzelfde blijft.

sw
door swat1500 - Aug 24, 2016 om 00:23
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft alleen recht op de oud prijs als u een contract heeft waarin dit staat en als in het contract staat dat die prijs niet verhoogd mag worden.
Ik neem aan dat u een particuliere klant bent. U hoeft deze verhoging niet te accepteren en kan de overeenkomst opzeggen en elders een contract afsluiten.

marita5
door marita5 - Aug 24, 2016 om 07:09
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hans Bosklopper ,

U heeft meer mogelijkheden en voordelen waaronder  : wij bieden dus straks een All In One backup oplossing die alle ( tot nu toe optionele ) optie Box en Nas en delen bevat , klik op de rode regel .

http://www.anatra.nl/services/announcements/21/Belangrijke-mededeling-over-verandering-in-onze-backup-service.html

OPZEGGEN ,

1.       Een gebruiker kan op elk moment zijn/haar account opzeggen. Dit kan door het maken van een ticket via onze support site of door in te loggen in Mijn Anatra en vervolgens opzegging van de dienst aanvragen.

2.       Een account kan enkel worden opgezegd, door degene die bevoegd is de account te gebruiken en bij Anatra bekend is.

3.       Anatra account wordt 10 dagen na het ontvangst van de opzegging stopgezet. Account van de gebruiker wordt dan gesloten en alle data worden definitief en onherstelbaar verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2016 om 08:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kunnen ze de prijs voor ons zomaar verhogen
Ja, maar dan kuin je opzeggen als je het er niet mee eens bent.
of heb je als klant recht op je oude prijs?
Nee.

ra
door ramanah - Aug 24, 2016 om 10:22
135 Antwoorden / Vragen

Kunnen ze de prijs voor ons zomaar verhogen of heb je als klant recht op je oude prijs?

Lees bovenstaande regel eens en denk eens na, heel even maar, in het algemeen gezien.

Dan zou er geen enkel artikel of dienst meer mogen gaan kosten als je eerste keer gebruik en konden we nog tanken voor beneden de gulden per liter .... als voorbeeld. Huursverhogingen en accijnzen op vele zaken worden gewoon betaald zonder de vraag: "Mag dat zomaar?".

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 24, 2016 om 10:35
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Hans,  Google even op stack trans ip.
Je meldt je aan en na een dag krijg je de toegangsgegevens. Je krijgt het 1TB gratis cloud/opslag. Is een Nederlandse dienst
Diewilik

marita5
door marita5 - Aug 24, 2016 om 11:20
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Hans Klopper ,

Aanvulling op @Diewilik gratis 1Tb opslag Stack , er zit geen backup bij , klik op de rode regel en scroll helemaal naar beneden ( groen 1000 Gb gratis )

https://www.transip.nl/stack/

Lees ook deze gegeven antwoorden betreft Stack ,

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/gratis-opslag-one-drive-van-microsoft-verdwijnd-voor-een-groot-deel?id=583452

Fr
door Frans van Oorspronk - Oct 21, 2016 om 10:25
1 Antwoorden / Vragen

Hier in dezelfde situatie, maar nu ik vraag om restitutie van het afgesloten contract omdat ik nu namelijk niet bij Anatra wil blijven (ik wil namelijk een betrouwbare back-up hebben), niets meer van ze gehoord.
4x al gemaild, 2x officieel formulier op de website ingevuld, niks!

Volgens mij is dit geen professioneel bedrijf maar wat geklungel door iemand die handig is met computers.