Ex
door Excalibur1947 May 24, 2016 om 11:08
Computers & telefonie

Behoud emailaccounts bij overstappen naar windows10 met name windows livemail

Worden bij het overstappen van windows 2007 naar windows 10, mijn emailaccounts van livemail en hotmail meegenomen?
Allen dit zou voor mij een reden zijn om over te stappen.
Zie ontvangen mail van microsoft betreffende dit onderwerp.

Beste gebruiker,

Eerder dit jaar introduceerden we een nieuw Outl‍ook‍.‍com dat krachtiger, veiliger en betrouwbaarder is.

U lijkt zich momenteel met Windows Live Mail 2012 bij uw Outl‍ook‍.‍com-account aan te melden. Windows Live Mail 2012 biedt geen ondersteuning voor de synchronisatietechnologie die het nieuwe Outl‍ook‍.‍com gebruikt. Wanneer eind juni het upgraden van de accounts begint, kunt u niet langer e-mail verzenden of ontvangen die naar uw Outl‍ook‍.‍com-account in Windows Live Mail 2012 is verzonden. U kunt uw Outl‍ook‍.‍com-account natuurlijk altijd via een webbrowser blijven gebruiken en u blijft toegang tot al uw huidige gegevens in Windows Live Mail 2012 houden.

Indien u momenteel Windows Live Mail 2012 gebruikt, raden we u aan vanaf nu de Mail-app in Windows te gaan gebruiken. De Mail-app is geïntegreerd in Windows 8.1 en Windows 10. U kunt eenvoudig de app starten en uw Outl‍ook‍.‍com-account toevoegen.

Als u Windows 7 gebruikt, kunt u om de Mail-app te gebruiken naar een nieuwere versie van Windows upgraden. Als u niet wilt upgraden, kunt u uw account via een webbrowser openen of een gratis 1-jarig abonnement op Off‍ice 365 Personal nemen en u met Outlook 2016 bij uw account aanmelden.* Outlook 2016 werkt op Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10.

Zorg dat u vóór 30 juni 2016, wanneer wij beginnen met het upgraden van accounts die momenteel Windows Live Mail 2012 gebruiken, actie onderneemt.

We verontschuldigen ons voor het ongemak die deze wijzigingen kunnen veroorzaken. Als u meer vragen hebt, bekijk dan onze antwoorden op de Veelgestelde vragen in dit helponderwerp. U kunt ook contact met Microsoft-ondersteuning opnemen.

6468 4 Rapporteer

gsm
door gsm - May 24, 2016 om 12:14
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Het maakt niets uit of je Windows 10 gaat gebruiken of niet. De accounts worden bij het overstappen meegenomen (behoud van programma's en data).
Echter,  Microsoft wil af van alles wat Live heet, terwijl ze het hiervoor, net als Windows 10, heel hard hebben opgedrongen. Het bericht ging over Outlook.com, dat eind juni gestopt wordt en vervangen wordt door een vernieuwde Outlook.com. Vanuit Windows Live Mail krijg je dan geen toegang meer tot je outlook.com, hotmail.com, of live.nl account, zodra dat account naar de nieuwe omgeving van outlook.com is overgezet. Windows Live Mail wordt dus niet geschikt gemaakt voor het nieuwe Outlook.com, maar blijft voorlopig nog wel bruikbaar voor andere e-mail accounts met één kanttekening: In Windows Live Mail was een voorziening ingebouwd waardoor je met een outlook.com account toegang kreeg tot Skydrive, het huidige OneDrive, om fotobijlagen op te slaan, ook als die verzonden werden via een niet Microsoft account. De foto's werden op die manier niet meegestuurd met het e-mail bericht, maar in plaats daarvan zat er een link in het bericht om de foto's te kunnen ophalen van OneDrive. Het versturen van foto's als bijlage kan daarom misschien, ook voor andere accounts dan die van Microsoft, problemen gaan opleveren na juni 2016.

re
door red1 - May 25, 2016 om 08:06
329 Antwoorden / 1 Vragen

als je het goed doet en goed leest kan je gewoon met live mail doorgaan . heb window's 10 al een jaar en werkt goed . ook window's livemail ! window's 10 overroult gewoon alles , dus alles blijft gewoon zoals het is

sr
door sreglov - May 25, 2016 om 10:18
21 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, waarom niet?