wi
door willem333 Jul 21, 2017 om 17:15
Computers & telefonie

Bellen van Oostenrijk naar Nederland gaat niet.

Ik heb een abonnement bij Simpel. Vorige week was ik met vakantie in Oostenrijk en wilde naar Nederland bellen. Dit ging niet.
De oplossing van Simpel is de de volgende stappen uitvoeren wanneer ik weer in Oostenrijk ben.


1. Bel eenmalig naar ##002# om eventuele doorschakelingen op te heffen en noteer de melding die u te zien krijgt in het scherm.
2. Zet uw mobiele telefoon uit en aan.


3.Selecteer bij netwerk ‘handmatig’ in plaats van automatisch. U kunt daarbij elk beschikbare netwerk controleren op bereikbaarheid. Niet elk netwerk in het buitenland staat namelijk simkaarten van Nederland toe. Wanneer het toestel automatisch verbind met het sterkste netwerk hoeft dit niet te betekenen dat dit netwerk ook Nederlandse simkaarten toestaat.


4. Controleer of de roaming aan staat in het toestel.
5. Noteer het merk + type toestel waar u de simkaart momenteel in gebruikt.
6. Test uw simkaart in een telefoon van een ander merk en noteer in welk merk en type toestel u de simkaart getest heeft.
7. Noteer minimaal drie voorbeelden waarop u geprobeerd heeft te bellen en dit niet werkte. Noteer het nummer en de provider van de ander die u geprobeerd heeft te bellen, de postcode waar u zich bevond op dat moment, de datum, het tijdstip en de melding die u te horen of te zien kreeg waaruit bleek dat u niet kon bellen. Houdt er rekening mee dat de voorbeelden niet ouder mogen zijn dan 24 uur.

Dat kan dan makkelijk wanneer je niet kunt bellen.
Verder kunnen ze niets voor mij doen.
Moet ik daar genoegen mee nemen?
U bent in ieder geval op de hoogte gebracht wat er kan gebeuren met een abonnement van Simpel

1702 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 21, 2017 om 17:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Simpel biedt een duidelijk stappenplan. Tips die veel mensen gewoonweg niet kennen en instellingen die nogal éns fout staan.
Ik.zie geen reden om Simpel hierop.af te rekenen.
En als u dan zegt " ja maar ik kan ze niet bellen" dan nog bestaat er zoiets als een vaste lijn of een mobieltje van een reisgenoot om toch contact met ze te krijgen.

wi
door willem333 Jul 26, 2017 om 17:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het bellen met de simkaart van Simyo ging wel goed.
Deze stappen kreeg toen ik thuis was.

fr
door frans56 - Jul 21, 2017 om 17:31
230 Antwoorden / 9 Vragen
1

Heeft U het bewuste nummer in nederland gebeld op de "normale" manier, dus kengetal en nummer erachter, dan werkt het inderdaad niet.
Vanaf een buitenland moet een nummer in nederland beginnen met +31.    Dus als U vanuit een buitenland naar een mobiel nummer
in nederland belt, dan kiets U dus:  +316.............     Hoe U die "+"  krijgt zie de handleiding van uw toestel.

Gr
door Grunn1 Jul 21, 2017 om 18:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Inplaats van de "+" kunt u ook "00" gebruiken. Veel toestellen zetten dan de 00 automatisch om naar de +. Eigenlijk hoort het ook 00 te zijn en niet de + maar mobiele telefoons gebruiken de +.

wi
door willem333 Jul 26, 2017 om 17:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het bellen met de simkaart van Simyo ging wel goed.
Deze stappen kreeg toen ik thuis was.

ne
door neodutchio - Jul 21, 2017 om 17:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

Wat verwacht u dan? Dat BelSimpel uw telefoon mee naar Oostenrijk neemt om te kijken wat er aan de hand is? Heeft u het probleem alleen in Oostenrijk, of ook op andere plekken in het buitenland?
Het meest voorkomende probleem is dat de roaming uitgeschakeld staat. Dit vanwege de abonnementen van voorheen om te voorkomen dat er duur verbruikt zou gaan worden in de grensstreek of buitenland.
En het gebeurt niet alleen bij Simpel, dit kan bij elke provider, maar kijk eerst eens of het niet aan uw telefooninstellingen ligt.

jo
door jorisw - Jul 21, 2017 om 18:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zie een gat in de markt voor een provider die de handjes van hun klanten 24 uur dag vasthouden. 300 euro per maand maar dan heb je ook wat...

gerbera
door gerbera - Jul 21, 2017 om 21:46
7358 Antwoorden / 14 Vragen
1

Bellen van Oostenrijk naar Nederland gaat niet.

Dat gaat wel degelijk en heel goede verbinding zelfs. Spreek uit ervaring.
Het is heel "simpel" maar blijkbaar doet u iets niet goed.

wi
door willem333 - Jul 26, 2017 om 17:01
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het bellen met de simkaart van Simyo ging wel goed.
Deze stappen kreeg toen ik thuis was.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer