to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 12:39
Computers & telefonie

Bent u ook benadeeld door Vodafone met ontbindingsvoorstel om ontbreken dekking?

Helaas ondervind ik problemen met het netwerk van Vodafone aan de kust van NL. Nog duidelijker: de dekking ontbreekt in het geheel.

Wij hebben een seizoensplaats (6 maanden) op een bekende duincamping aan de NH kust. Bellen, gebeld worden en internetten is niet mogelijk in een straal van 3 KM. Er staan op onze camping alleen al 600 seizoensplaatsen. Nu ik zelf met het dekkings probleem geconfronteerd ben, valt het me op dat camping gasten het probleem allemaal herkennen en allemaal KPN adviseren omdat die een beter netwerk zouden hebben. Maar dat wil ik liever niet. ik ben reeds 20+jaar klant bij Vodafone!

Mijn ouders zijn beiden reeds op leeftijd en ik heb 2 kleine kinderen. Door de bel omstandigheden heb ik het telefoontje gemist waarin mijn moeder me wilde bijpraten over de darmkanker diagnose van mijn vader. Ook, en dat was voor mij de druppel, kon men mij bij de receptie van de camping niet bereiken om me te vertellen dat mijn zoontje bewusteloos was gevonden na een ernstig fietsongeluk. Daar kan Vodafone natuurlijk allemaal niets aan doen, maar het geeft wel context aan mijn situatie. In het bijzonder aan het ongemak dat ik heb ervaren door het ontbreken van dekking aan de Noord Hollandse kust. Ik word onrustig van deze situatie en dat moet natuurlijk niet als je er een weekendje tussenuit bent of met vakantie gaat.

Zoals dat hoort, moet je natuurlijk eerst je samenwerkingspartner benaderen om ze de kans te geven alles op te lossen. Vodafone heeft een hele afdeling voor dekkingsproblemen opgetuigd. Binnen de gestelde termijn van 5 dagen werd er netjes contact met me opgenomen door een medewerker van de network crew. Mijn bevindingen werden beaamd, een hele zekere oplossing voor dekking kon men niet echt bieden. Na 20+jaar trouwe klant geweest te zijn kreeg ik uiteindelijk 3 keuzes: 20% korting op mijn abbonement voor de looptijd van mijn overeenkomst. De overeenkomst ontbinden, maar dan moet ik het bijbehorende toestel voor 480 euro overkopen van Vodafone. De derde optie is deelnemen aan een pilot 4g/wifi in de hoop dat ik dan wel kan bellen. Als dat niet lukt geldt optie 2 weer. Ik heb besloten eerst optie 3 te proberen, want ik ben enorm merktrouw. Ook al heb ik wel bereik met KPN, bieden zijn een goedkopere bundel aan met 5GB meer data verkeer en een gratis Spotifyaccount ter waarde van 11euro/maand (ik lijk wel gek). Maar als die 4g/wifi pilot niet werkt, moet ik opzeggen. Omdat ik niet anders kan, ik moet immers bereikbaar zijn voor tenminste calamiteiten, Maar de kosten van de telefoon zijn wel erg hoog. Als je de telefoon een minuut later terugverkoopt aan vodafone op hun eigen inrealdeal site krijg je er nog maar 290 euro voor terug. Natuurlijk moet zo'n telefoon wat kosten. Maar gezien het feit dat zij niet kunnen leveren heb ik gevraagd om coulance. Verlaag bijvoorbeeld de prijs, of neem het toestel tegen finale kwijting terug. Dan stop ik de, overigens onbeschadigde, telefoon in de doos met alle stekkertjes en boekjes en stuur hem terug naar vodafone. Die 6.95 euro voor het pakketzegel betaal ik dan wel. Maar ze houden voet bij stuk bij Vodafone. Maakt ook niet uit welke omstandigheden er zijn, of je 20+jaar klant bent en/of mee wilt doen aan een pilot. Contract is contract en nog meer juridisch gebabbel. Ik vind het een nogal harde, weinig klantvriendelijke houding eens te meer omdat zij toch degene die niet kunnen leveren? Iemand ervaringen, tips of een oplossing?

4566 17 Rapporteer

scherpslijper
door scherpslijper - Aug 26, 2016 om 12:46
70 Antwoorden / Vragen

Om dat hele probleem te omzeilen zou ik als extra een prepaid-telefoon van KPN regelen en dat nummer bij uw ouders deponeren. Dan kunnen die u altijd bereiken, ook al heeft u op uw "grote" abonnement geen bereik.  De kosten ervan zullen globaal hetzelfde zijn als de korting die u bij optie 1 van Vodafone kunt krijgen, dus daar hoeft u het ook niet voor te laten.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 14:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

mmm. is geen fijne oplossing. Dan moet ik continue gaan nadenken welke telefoon ik meeneem. Dat is niet meer van deze tijd. Daarnaast wil ik niet op 1 of andere drugkoerier lijken.

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 16:59
135 Antwoorden / Vragen

Ik heb bij de winkel waar je alleen maar kijkt en shopt een twee sim telefoon gevonden voor 30 euro ......... Bent u geen drugskoerier.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 17:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

niet om moeilijk te doen ramanah, maar dan heb ik nog steeds die ene telefoon van vodafone van 500 piek waar ik niets mee kan.

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 17:41
135 Antwoorden / Vragen

Bij u thuis wel, maar op de white spoit nu net niet. U had natuurlijk ook vooraf bij uw vakantiegenoten kunnen vragen welke provider de beste dekking heeft. U kunt nog denken aan een satelliettelefoon, die heeft overal dekking.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Die ramanah! Wat een vakjargon: white spot....Vertel eens hoe dat zit? Wordt je betaald om voor Vodafone te reageren ?

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard. @Ramanah is daar directeur, maar houdt dat stil. :-)) En waarom kunt u niets met die dure telefoon? U bent toch niet permanent aan de kust?

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 23:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Van jou wist ik het al tijger.

ra
door ramanah Aug 27, 2016 om 00:45
135 Antwoorden / Vragen

O ja, Tijger1, ik was vergeten dat ik daar ook directeur was. Ik raak de kluts kwijt met al die functies en bedrijven. Ik kijk alleen nog maar eind van de maand of het totaalbedrag aan salaris en bonussen een beetje klopt. Druk, druk druk .......

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 26, 2016 om 12:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tom Weenink ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/mobiele-telefonie/overstappen/klacht-geen-of-slecht-bereik

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 14:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga het doornemen. dank u!

marita5
door marita5 Aug 26, 2016 om 14:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

ra
door ramanah - Aug 26, 2016 om 12:52
135 Antwoorden / Vragen

Even zijdelinks: U ziet aan uw streepjes/ontvangstkwaliteit of u wel of geen en hoe sterk het signaal is.
Als u via Vodafone geen ontvangst heeft zoals u schrijft, zullen er vast wel mensen op de camping staan die met hun provider wèl ontvangst hebben. U had natuurlijk aan die mensen kunnen vragen welke provider zij gebruiken en voor de "niet dekking" tijd een oud telefoontje (wat iedereen wel heeft) met een pre-paid of klein abo'tje simkaartje erin. Dan bent u dus voor noodgevallen gewoon bereikbaar. Er zullen bij elke provider wel "white spots" zijn waar de ontvangst beroerd is.

Los van bovenstaande: U betaalt maandelijks voor de verbinding/simkaartje/gesprekken/data  en 1/24 deel van de telefoon op afbetaling. Dat heeft u contractueel bevestigd. Waarom zou Vodafoon dan u voor de rest termijn de telefoon gratis moeten geven.

In mijn woon/leef gebied heb ik (in theorie) G4, maar dat is zo beroerd, nog net één streepje en soms zelfs minder, dus heb ik teruggeschakeld naar G3, dat werkt perfect. Daar maak ik geen herrie om, de rest is goed en G4 is voor niet belangrijk.

Als het voor iemand méér dan belangrijk is om bereikbaar te zijn 24/7 dan is het crusiaal dat die persoon ook de juiste maatregels neemt. O ja, u wilde uw tel terug sturen, maar zou u een gebruikte niet verzegelde telefoon geaccepteerd hebben?

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 14:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zie mijn eerdere antwoord over 2 telefoontjes mbt 2 simkaartjes. Daar heb ik niet zoveel aan in mijn geval.  Daarnaast vind ik het gewoon niet meer van deze tijd dat een gebied geen bereik heeft. Dat is ook niet waar Vodafone reclame mee maakt. landelijke dekking = landelijke dekking.

Ik wil geen gratis telefoon hoor.... Gewoon een goed aanbod om hem over te kopen. Daarvoor refereer ik zelfs naar de eigen inruilsite van Vodafone. Niet eens mijn opvatting van wat die telefoon zou moeten kosten dus. En als dat niet kan, stuur ik de telefoon gewoon op mijn kosten terug aan vodafone. prima oplossingen toch? Ik hoef er niet beter van te worden, maar ook niet slechter.

Uw vraag over een verzegelde telefoon is vreemd. U denkt wel heel erg vanuit het perspectief van Vodafone. U schrijft toch niet stiekem voor ze?

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 16:41
135 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk schrijf ik en alle andere beantwoorders hier als Vodafoon medewerkers, wat denkt u wel. Dit is het standaard antwoord dat wij geven aan de vraagstellers die hier een klacht hebben waarover iemand een (on)terechte klacht heeft. Bij de belastingdienst zal men merken dat ik bijvoorbeeld voor tele2, vodafoon en alle andere providers werk.

Hoe zou u reageren als u van vodafoon, tele2, youfoon of noem er maar een willekeurig op, een nieuwe telefoon kreeg met gebruikssporen en mogelijk nog nummers in het geheugen? U gaat klagen. Dat weet ik zeker, want dan heeft u een tweedehands telefoon ontvangen ......

Maar geloof mij, er is geen enkele provider in NL die absoluut 100% dekking heeft.

Maar denk voor u zelf eens ristig na, dan zult u merken dat wat u wilt en beweert niet klopt en of of kan.

Als u het zo belangrijk vind om 24/7 bereikbaar te zijn, moet u daar zelf ook wat aan doen. Denk eens aan een tel (als u een nieuwe koopt) aan een met twee simkaarten tegelijk.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zeg je hier nou serieus dat je voor Vodafone werkt ? En nee natuurlijk wil ik geen gebruikte telefoon krijgen als ik een nieuwe bestel. Maar wat heeft dat ermee te maken?

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 22:29
135 Antwoorden / Vragen

(Zeg je hier nou serieus dat je voor Vodafone werkt ?)
Natuurlijk niet, maar ik ga ervan uit dat het sarcasme er van af druipt, zeker als ik schrijf dat we allemaal voor Vodafoon werken. Als er hier gezegd wordt: "Je werkt zeker voor **** betekent dat, dat de vraagsteller niet blij is met het antwoord.

(En nee natuurlijk wil ik geen gebruikte telefoon krijgen als ik een nieuwe bestel. Maar wat heeft dat ermee te maken?)
U denkt voor uw gebruikte telefoon een vermogen te krijgen, maar bij een abo hoort (als men daarvoor kiest) ook een NIEUWE ongebruikte verzegelde tel hoort. Denk eens realistisch ............

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 23:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een gedrevenheid. Is Ramanah je echte naam? Of je schuilnaam voor de schimmige werk klusjes op dit forum?

ra
door ramanah Aug 27, 2016 om 00:01
135 Antwoorden / Vragen

(Wat een gedrevenheid.) Dankje voor het compliment, wij doen het hier graag en met liefde en voor niets, gratis, enz.

(Is Ramanah je echte naam?) Natuurlijk, net zoals Tijger1, Diumenge, Maritas, Aurora1 en vele anderen hier.

(Of je schuilnaam voor de schimmige werk klusjes op dit forum?) Als u mijn reacties "schimmig" vindt (en zo mogelijk van de anderen ook) zou ik mezelf eens afvragen als velen een bepaalde mening die u wel aanhangt, niet delen. Misschien, mogelijk, eventueel, mayby enz zou uzelf het weleens mis kunnen hebben? Heel voorzichtig?

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat u op uw vakantie en eventueel weekendplekje niet te bereiken bent, is vervelend,maar niet te verwijten aan Vodafone.

Dus simpel prepaidkaartje nemen van een provider die daar wel werkt. Opgelost.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 14:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tijger,

Ik zie dat je veel tijd uit trekt om te antwoorden op allerlei onderwerpen. In het bijzonder op onderwerpen betreffende Vodafone. Maar dat terzijde.

Mocht je me echt serieus willen helpen. Geef me dan eens uitleg waarom dat niet te verwijten is aan Vodafone. Je uitleg is namelijk wel erg summier. Lees ontbreekt....

Vr Gr Tom

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben nogal gebeten op Vodafone, omdat ze mij 3,5 maand hebben laten wachten op een bedragje wat ik tegoed had. Ondanks de stapels mails. Maar dat doet er verder niet toe.

U hebt een abonnement wat over het algemeen en zeker van uw huisadres goed werkt. Nu gaat u blijkbaar maanden ergens anders zitten, waar zij een beroerde dekking hebben. Er zijn meer plekken in Nederland waar sommige providers niet echt goed doorkomen.

Het zou nog wat anders zijn als u naar die streek zou verhuizen.

En dan nog, u mag het contract ontbinden, maar uiteraard moet u het toestel betalen. Als het contract doorloopt, betaalt u het toestel toch ook? Dus wat is het probleem?

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 15:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een telefoon om overal te kunnen bellen. Niet alleen vanaf mijn thuisadres. Geen dekking in NL is m.i. niet meer van deze tijd. Maar dat terzijde.

het probleem is dit:
-Vodafone zegt : koop telefoon van ons voor 480 euro
-Vodafone biedt voor dezelfde telefoon op hun eigen inruilsite 292 euro
Voor het verschil willen ze niet schikken

-Vodafone neemt de hagelnieuwe telefoon ook niet terug tegen Finale kwijting

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom wilt u die telefoon kwijt? Datzelfde bedrag had u dan toch ook in twee jaar betaald?

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 16:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij hoeft niet weg hoor. En ik wil dus ook liever niet weg als klant.

Maar als die pilot niet werkt wil ik er gewoon niet slechter worden. Beter hoeft overigens ook niet. Daarom doe een beroep op Vodafone om mij te compenseren voor de geleden schade door naar de gehele situatie te kijken en de waardebepaling bij te stellen. Tegelijk lees ik dat ze de waarde van mijn telefoon 190 euro op hun eigen site lager inschatten. Het waardeverschil waar ik het steeds over heb is niet uit de lucht gegrepen.

Als ik als klant aanblijf bieden ze me 20% korting (maar dan heb ik geen dekking, dus onwenselijk) als ik vertrek (omdat ik graag 100% gebruik wil maken van mijn telefoon) moet ik als straf de hoofdprijs betalen. Compensatie zit er dan niet meer in, contract is dan contract. Dat heet volgens mij met de rug tegen de muur zetten.

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 22:40
135 Antwoorden / Vragen

Dat heet volgens mij met de rug tegen de muur zetten.

U bent een trouwe klant, maar u kunt niet eisen dat de directie van vodafoon (of welke andere provider all over the world dan ook), mogelijk omdat de zendmast "Not in my backyard" mag staan, niet aan de absolute 100% dekking kan komen. KPN doet het wel? Zoals door velen al gezegd: tweede simkaartje wat het wel doet daar in een oude telefoon of in een twee simkaart telefoon. U kunt wel tot uw tachtigste blijven zeggen als een hikkende cd: "Ik moet daar dekking hebben", maar waar niet is, houdt het op! Tip? Ga naar de directie van uw camping en dring erop aan dat zij per direct een vodafoon zendmast op hun terrein eisen. Alleen vrees ik dan weer dat er bezwaren komen dat men geen zendmast daar wil ....... van de overige bewoners.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 23:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jij bent echt ongelooflijk Ramanah. Hahaha! Je bent echt de ultieme basher voor Vodafone. Ze zullen wel trots op je zijn. Je hebt goed opgelet bij de cursus.

ra
door ramanah Aug 27, 2016 om 00:49
135 Antwoorden / Vragen

Nou, of ze trots op me zijn, zal ik maandag eens vragen ....... Ik denk, nee, ik weet zeker dat ze mij niet kennen op de personeelslijst, maar dàt is u toch niet aan uw verstand te peuteren.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Aug 26, 2016 om 15:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Indien de overeenkomst wordt ontbonden vanwege een wanprestatie dient Vodafone het toestel natuurlijk gewoon terug te nemen. Onbegrijpelijk overigens dat u zo merktrouw bent terwijl u ze verwijt door de slechte dekking twee gesprekken gemist te hebben. Dat is net als keer op keer naar een  restaurant terug gaan, terwijl de bediening en het eten slecht is.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk er ook zo over. Laat me gewoon met een schone lei weggaan. Kent u de situatie? Of heeft u advies wat te doen?

diumenge
door diumenge Aug 26, 2016 om 16:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen ervaring mee persoonlijk. Maar schaft een dienst inclusief een toestel aan. Dus het lijkt mij dat je dat als één moet zien. Dus ontbinden betekent ook dat het contract t.a.v. de telefoon ontbonden moet worden. Ik geloof dat dit soort situaties wel vaker aan de orde zijn geweest hier.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik trouwens gek als ik de indruk krijg dat Vodafone mensen betaald om als niet officiële webcare medewerkers op te treden?

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 22:47
135 Antwoorden / Vragen

(Ben ik trouwens gek als ik de indruk krijg dat Vodafone mensen betaald om als niet officiële webcare medewerkers op te treden?) Als u die indruk heeft, heb ik de indruk dat u een foute indruk heeft. Of u gek bent? Ik ben geen bevoegd dokter, dus daar kan ik niet over oordelen.

diumenge
door diumenge Aug 26, 2016 om 23:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is natuurlijk onzin om te denken dat andere mensen die hier reageren eigenlijk voor Vodafone werken. Lees de reacties van die mensen eens terug bij andere Vodafone gerelateerde onderẃerpen zou ik zeggen.

to
door tom weenink Aug 27, 2016 om 00:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mmmm. Ik twijfel daar aan als ik reacties terug lees. Wat vooral opvalt is dat er veel op telecom onderwerpen gereageerd wordt. En meestal met vage nietszeggende info linken of afzeikende teksten. Alleen bedoelt om de aandacht af te leiden van de kern van een klacht.

ha
door halex Aug 27, 2016 om 00:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen

'Alleen bedoelt' is met een -d op 't einde. Om nog even te voldoen aan 't beeld van iemand die nutteloze reacties geeft.

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 07:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Tom Weenink: nee, je bent niet gek, maar ERG achterdochtig. Maar troost je, je bent de enige niet.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 26, 2016 om 15:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen
to
door tom weenink Aug 27, 2016 om 00:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heel interessant!

ha
door halex - Aug 26, 2016 om 16:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik begrijp u niet helemaal. Vodafone biedt u drie opties, welke alle drie best redelijk zijn. U hebt bij Vodafone een telefoon op afbetaling en een abonnement gekocht. U kunt in alle redelijkheid niet verwachten dat als u het abonnement opzegt dat dan de andere afspraak ook vervalt.
Ik weet niet wat ouder is, uw laatste verlenging (met het nieuwe toestel) of uw seizoensplaats, maar u had bij de laatste overeenkomst toch rekening kunnen houden met de eerdere? Oftewel een standplaats uitzoeken waar Vodafone wel dekking heeft (op basis van de dekkingskaart). Of een abonnement nemen bij een provider die wel dekking heeft op de seizoensplaats.
Of u gaat op één van de drie opties van Vodafone in. Of u neemt de tip van Scherpslijper ter harte. Of u berust in uw situatie en stopt met klagen. Stop in ieder geval met het uitgangspunt dat uw wil ook wet is. Want dat is niet zo.
(Ik weet dat dit niet een door u gewenst antwoord is, dus dat hoeft u niet meer kenbaar te maken)

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 16:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou Zeg! U brengt het allemaal wel erg stellig zonder mijn argumenten of een eigen onderbouwing hierin mee te nemen. Het is allemaal te persoonlijk en kort door de bocht naar mijn smaak. Maar dat is gelukkig niet de toon die ik hier over het algemeen lees.

Ik stel voor dat U niet meer reageert als u het niet inhoudelijk en onderbouwd kunt doen. Mocht u zich aan mijn reacties irriteren, lees dan vooral niet in dit topic. Dat lijkt mij het beste. Tip voor U: Stel eens open vragen zonder er meteen een eigen mening achteraan te gooien.

ha
door halex Aug 26, 2016 om 17:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer dat u niet tot en met de laatste zin van mijn reactie hebt gelezen. Overigens, u had geen argumenten. En reageert niet op mijn onderbouwende vraag. En uiteraard laat ik mij niet door een jengelend kind zeggen wat ik wel en niet moet doen.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben in iedere geval blij dat u uw werkgever omschrijft als een bedrijf met best redelijke service. Daar hebben we wat aan. Dank!

ha
door halex Aug 26, 2016 om 23:33
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ach kijk, u jammert maar door. Vergeet u niet mijn vraag nog te beantwoorden? Wat was er eerder, uw abonnement of uw staanplaats? Of hebt u daar door al uw complottheoriën geen ruimte meer voor over in uw bijzonder denkraam? Overigens werk ik niet in de telecomsector, maar stiekem weet u dat ook wel. Doerakje toch!

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 23:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou halex begin maar eens met je echte naam dan.

ha
door halex Aug 27, 2016 om 00:04
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En weer gaat u niet in op mijn vraag, wat was er eerder uw seizoensplaats of uw abonnement. Waarom toch niet? Toch niet omdat u stiekem toch ergens een klein beetje doorhebt dat u helemaal geen gelijk hebt?

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 00:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal ik het maar verklappen. De naam is H. Alex. Zo, nou weet u het.

to
door tom weenink Aug 27, 2016 om 00:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is de toon die de muziek maakt. H. Alex heeft een hele valse toon. Bedankt voor uw poging om in mijn topic wat bij te dragen. Het is niet gelukt helaas. Vanaf nu reageer ik niet meer op uw berichten. Ik wens u het allerbeste. Dag!

ra
door ramanah Aug 27, 2016 om 00:38
135 Antwoorden / Vragen

Vanaf nu reageer ik niet meer op uw berichten.

Jammer, dan horen wij nooit of u gewonnen of verloren heeft van Vodafoon.
En we weten nog steeds niet wie was er eerder: De standplaats of uw abo? Mijn gedachte is eerst het abo en toen de standplaats. Schrijft u het nog even als ik het mis heb? Dank U.

costnix
door costnix Aug 30, 2016 om 00:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wij vrijwilligers worden door alle bedrijven gesponsord, waarover op het Kassa forum wordt geklaagd :-D

pi
door pieterwolters - Aug 26, 2016 om 17:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ouders zijn beiden reeds op leeftijd en ik heb 2 kleine kinderen. Door de bel omstandigheden heb ik het telefoontje gemist waarin mijn moeder me wilde bijpraten over de darmkanker diagnose van mijn vader. Ook, en dat was voor mij de druppel, kon men mij bij de receptie van de camping niet bereiken om me te vertellen dat mijn zoontje bewusteloos was gevonden na een ernstig fietsongeluk.

Allemaal heel erg natuurlijk, maar hoe had je dat 20 jaar geleden gedaan?

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Oh hoi Pieter, geen idee. Doe je ze de groeten bij Vodafone?

pi
door pieterwolters - Aug 26, 2016 om 17:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

omdat zij toch degene die niet kunnen leveren?

Het kan ook zijn dat ze door protesten van bewoner geen bouwvergunning hebben gekregen. Heb je dat al gecheckt?

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja! Niet aan de hand. Gewoon hele slechte dekking bij Vodafone.

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2016 om 17:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Naar mijn indruk maakt u er nogal een drama van, een uitgebreide proza waarbij zelfs de omstandigheden van uw ouders genoemd worden. Volkomen irrelevant. U weet van de slechte bereikbaarheid daar van Vodafone en dat je dan maar beter KPN kunt hebben. U "heeft liever" Vodafone.
Mij lijkt dan dat die bereikbaarheid daar minder belangrijk is dan u hier meldt. Immers met een oud mobieltje en een voordelig prepaid kaartje van een provider die via het kpn netwerk werkt bent u bereikbaar. Het is maar hoe belangrijk u die bereikbaarheid vindt en hoe snel dat moet zijn.
Op dekkingskaarten is ook te zien waar wel en waar geen bereik is. En natuurlijk moet u een toestel betalen dat u op afbetaling koopt als u dat contract voortijdig beëindigd. Ik vind dat Vodafone prima voorstellen doet. Uw "geleden schade" zie ik nergens.
U was dan zeker een van de eerste klanten van Vodafone als u al 20+ jaren er klant bent en met het eerste mobieltje in Nederland? Overigens doet hoe lang u ergens klant bent er natuurlijk ook niet toe.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Prima is nog steeds niet heel goed. Dat verwacht ik van jouw werkgever. Schokkend dat ze fake mensen betalen die het vooral over alles behalve de inhoud willen hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 26, 2016 om 20:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

100% dekking is utopie, dat kan geen provider garanderen, daarnaast willen we toch geen kustlijn vol telecommasten?
Ook vreemd, u bent al 20 jaar Vodafone klant, heeft een seizoensplek van 6 maanden en u komt er nu pas achter.

U rekent verkeerd  met uw telefoon naar mijn mening. Gezien de nieuwwaarde en de looptijd van uw abonnement moet u nog 480 euro betalen, inruil krijgt u 290 maar deze worden waarschijnlijk gerefurbished en opnieuw doorverkocht dat kost geld en zal ook geld op moeten leveren.
Uw auto is misschien ook nog wel 25000 euro waard, maar de dealer geeft er maar 17000 als inruil.

Verder vind ik uw context over uw vaders toestand en uw bewusteloze zoontje niet Vodafone haar pakkie an, de oplossing voor een prepaid had u immers zelf ook kunnen bedenken als uw bereikbaarheid zo belangrijk is.
Persoonlijk vind ik u best onredelijk en wijst u iets te makkelijk naar Vodafone.
Netwerkgarantie bestaat gewoonweg niet ook niet in 2016.
Diewilik

ha
door halex Aug 26, 2016 om 21:11
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ongeacht de restwaarde van de auto, maar als ik 25.000 leen, 2.000 aflos en de inruilwaarde is nog maar 17.000 is het ook logisch dat ik nog 6.000 zelf bij moet betalen. TS begrijpt niet dat hij een telefoon op afbetaling heeft en dat niet de restwaarde maar de restschuld van belang is. Maar TS kan dan ook uitsluitend in zijn eigen voordeel rekenen, zo heb ik de stellige indruk gekregen.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg vooral stellig de indruk (mede gebaseerd op jullie stats hier op dit forum en het gebruik van vakjargon) dat jullie een betaald 1 2-tje klant bashen voor Vodafone verzorgen. Grappig en zeer opvallend  dat jullie allemaal zo gemakkelijk over het gebrek aan dekking heen stappen. Met jullie verder discussiëren wordt er niet beter van. Wel zeer schokkend dat Vodafone naar dit soort praktijken grijpt.

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 22:45
135 Antwoorden / Vragen

Stel u heel even voor: u kunt wel een dekking krijgen op de camping, maar komt dan weer thuis en daar doet'ie het niet. Is het ook weer niet goed. Onderzoek eerst eens wat er allemaal komt kijken voordat er een zendmast legaal mag staan, voor welke provider dan ook. U kunt natuurlijk ook solliciteren voor een directeursfunctie bij Vodafoon .............

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2016 om 23:11
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Tom

Graag plaatsen @halex en ik een nieuwe 5G mast in uw achtertuin voor optimale dekking.
Neemt u in 2019 nog even contact met ons op. En dan niet miepen dat je tegen een mast aan kijkt.
Oh wacht,  we kunnen ook een mast op je standplaats neerzetten, ben benieuwd naar je reactie daarop. Gelukkig hoef je er maar  6 maanden per jaar tegenaan te kijken.

Nogmaals je bent onredelijk!!!
Radio 538 heeft als populairste radiozender niet eens heel Nederland gedekt.
Vodafone redt dat ook niet.
Zeur niet zo en stap over naar KPN, dekking prima.  Je zielige verhaal dat je niet weg wilt bij Vodafone slaat  echt nergens op. De reden dat je niet weg kan is omdat je die 480 euro schijnbaar niet op kunt hoesten.
Diewilik

Ps ik wacht in spanning af op een weerwoord.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 23:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bij dezen bevestig je mijn eerdere vermoedens. Jullie werken voor Vodafone. Echt heel schokkend!

ha
door halex Aug 26, 2016 om 23:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Haha @Diewillik. Ik regel dan wel ff de 500 meter kabel voor 't draadloos communicatie netwerk ;-)

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 23:43
135 Antwoorden / Vragen

Doe ons dan allemaal een lol, vraagsteller, schrijf naar vodafoon dat wij hier allemaal voor ze zouden werken. Kunnen ze daar ook nog eens hartelijk lachen.

Maar nu serieus: Niemand hier werkt voor vodafoon of een andere provider, of een ander bedrijf waar klachten over komen, dit is een groep vrijwiiligers die de realieit onder ogen ziet, maar dat u dàt tot op heden nog niet duidelijk is geworden, vind ik vreemd.

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 23:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mmmmmm. Je bent in ieder geval zeer onbehoorlijk bezig.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We mogen toch wel eens lachen op zo'n mooie avond. En dan ook nog Vodafone verdedigen, hoe is het mogelijk. Dit draadje wordt door Vodafone uitgeprint en gekoesterd.

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 07:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

xxx

edgarelsen
door edgarelsen - Aug 26, 2016 om 22:38
32 Antwoorden / 16 Vragen

Hoe zit met andere aanbieder dan
Hebben die dat ook dan

to
door tom weenink Aug 26, 2016 om 22:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb nog geen idee. Maar los van een contract kunnen ze vodafone wel denken als je klant blijft. Dan krijg je 20% korting. Ga je weg als klant, dan zeggen ze contract is contract.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had geen idee dat er zoveel collega's hier op het forum zaten. Leuk.:-))

Meestal worden we afgekraakt.

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 23:07
135 Antwoorden / Vragen

Was je dan niet op de laatste groot aandelen bezitters vergadering? (lol)

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 23:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, toen moest ik naar een van mijn andere bijbanen. Maar gelukkig hebben ze de bonus wel overgemaakt. :-))

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 23:28
135 Antwoorden / Vragen

Drukke agenda dus........

ha
door halex Aug 26, 2016 om 23:37
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Aandeelhoudersvergadering? Die heb ik gemist! Had niemand mij even kunnen bellen op mijn vakantieadres? Oh wacht, nee, dat gaat natuurlijk niet, daar heb ik geen dekking. Balen.

tijger1
door tijger1 Aug 26, 2016 om 23:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt niet uit, bonus wordt automatisch overgemaakt. :-))

ha
door halex Aug 26, 2016 om 23:59
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet 't niet hoor, zal wel net als vorig jaar ook nu weer met ongedekte cheques gaan.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 00:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de Ts nu die telefoon betaalt, zal het wel meevallen.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 27, 2016 om 00:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger,  ik heb echt mijn best gedaan, krijg ik nu een mooiere auto van de zaak.
En ik wil ook een nieuwe telefoon van de zaak.  Graag met KPN zodat u, mijn baas,   me altijd kunt bereiken.  Ps ik werk ook voor Interbank, misschien kan. Ik die 480 euro herfinancieren
Diewilik

ha
door halex Aug 27, 2016 om 00:10
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ach, ik kan in ieder geval t UWV terugbetalen met die cheques, die nemen 't nooit zo nauw als het op geld aankomt. @Diewillik: ik had ook een nieuwe auto, maar heb ik per ongeluk in mijn handtas laten liggen en nu is ie weg. En volgens de kleine lettertjes van de HEMA valt dit dus buiten de dekking.

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 00:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vast wel, en ga dan maar meteen claimen dat die telefoon echt niet gratis is.

Misschien een dure Audi met nep cijfers voor het verbruik?

Cookies
door Cookies Aug 27, 2016 om 07:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Flauw hoor, dat jullie met z'n allen vertrokken zijn bij KPN. Nu zit ik hier in m'n uppie KPN topics te bashen.

ha
door halex - Aug 27, 2016 om 00:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zeg collega's, wat gaan we doen? Vertellen we Tom dat de hele camping dekking heeft, maar dat wij van Vodafone om hem te sarren middels gps en locatiegegevens zijn mobiel stelselmatig afsluiten op de camping? Of stoppen we met reageren op deze koninklijke hoogheid die nog nooit van tegenspraak gehoord heeft?
(@ Tom: jij valt niet onder de 'collega's', dus doe maar even niet reageren op deze bijdrage, zou een beetje sneu overkomen, net of je er ook graag bij wilt horen)

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2016 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We kunnen ook zeggen, dat we het zielig voor hem vinden hoor.

ra
door ramanah Aug 27, 2016 om 01:00
135 Antwoorden / Vragen

z

ra
door ramanah - Aug 27, 2016 om 01:03
135 Antwoorden / Vragen

Tot slot, speciaal voor de vraagsteller:

Tegen windmolens vechten

Spreekwoorden: (1914) Tegen windmolens vechten (of schermen)
d.w.z. een denkbeeldig gevaar bestrijden; ook zoeken te veranderen wat toch niet te veranderen is. De uitdr. is ontleend aan den in 1605 uitgegeven roman van Cervantes: El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha (bij ons vertaald in 1657), waarin de held werk...

to
door tom weenink - Aug 29, 2016 om 14:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor iedereen die dit leest en nieuwsgierig is naar mijn oplossing voor mijn probleem met Vodafone.

Gezien de eerdere en reeds uitgebreide communicatie met vodafone zal er waarschijnlijk geen beter bod voor de afkoop van mijn telefoon komen. Dus ga ik voor nu akkoord met de wifi 4g pilot en hoop dat er tzt (binnen nu en looptijd overeenkomst) een betere Vodafone dekking mogelijk is op ons vakantieadres. Om een en ander te voorspoedigen gaan we met 4 buren dit proberen: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm. In ieder geval hebben we zo dekking en we kunnen de kosten delen. Voor nu wel bij KPN, just to be safe....

Over het bod van Vodafone kan ik het nog lang hebben, ga ik niet doen. Wel ga ik aan de slag met deze info  http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/22-08-2016/gratis-mobieltje-bij-een-all-in-abonnement/. Waarvoor dank Maritas!

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 29, 2016 om 14:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Iemand blij maken met een wassen neus. De 3G en 4G zenders zitten in dezelfde mast, 3G heeft een groter bereik als 4G, dus als 3G vanaf die mast niet werkt zal 4G helemaal niet werken.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2016 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat spul van KPN is alleen voor uw huisadres, mag dus niet ergens anders. Je kunt er trouwens niet mee bellen.

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2016 om 14:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En heeft u in al die tijd al maatregelen genomen om bereikbaar te zijn voor uw ouders op leeftijd en voor als er iets met de kinderen is, dus ook voor bereikbaarheid bij spoedzaken?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 29, 2016 om 18:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Jazeker Tom heeft een verlengsnoer aan zijn huistelefoon gemonteerd.
Diewilik

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2016 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is niet waar, hij heeft postduiven aangeschaft.

diumenge
door diumenge Aug 29, 2016 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

O, ik dacht een e-meeuw.

costnix
door costnix Aug 30, 2016 om 01:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zo'n vermoeden, dat @TomWeenink geen vragen meer durft te stellen, omdat hij niet het door hem gewenste antwoord krijgt :-D