Ba
door BasNarva Aug 28, 2016 om 11:47
Computers & telefonie

Bestanden Windows-phone

Al een aantal maanden gebruik ik de Windows phone (Nokia 530) en kon probleemloos bestanden op de SD-kaart zetten (muziek) er af van af halen. Wanneer ik de telefoon nu op mijn computer aansluit wordt er opeens gevraagd om in te loggen met mijn Microsoft-account. Wanneer ik dat doe wordt dit niet geaccepteerd (inloggegevens zijn echter correct!) en krig ik de mededeling dat ik geen machtiging heb... hoe zit dat?

2896 11 Rapporteer

ph
door philip36 - Aug 28, 2016 om 13:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wanneer komt het bericht voor inloggen, bij opstarten computer of bij aansluiten van Nokia op usb poort?
Welke windows versie staat op de computer?
Is er wat veranderd, bijv. upgrade windows?

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2016 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Computer met .... W7, 8.1, 10?

Ba
door BasNarva - Aug 28, 2016 om 16:03
4 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn computer heeft Windows-10, maar op een andere computer met Windows-7 hetzelfde verhaal en ik krijg de melding wanneer ik bestanden wil opladen op de SD-kaart van de telefoon, dus niet bij aansluiten USB-kabel.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 28, 2016 om 17:44
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet uiteraard wel inloggen met 't microsoft-account dat je op jouw telefoon gebruikt.

ph
door philip36 - Aug 28, 2016 om 18:02
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zegt dat de inloggegevens correct zijn, kunt u met deze gegevens apps downloaden uit de Microsoft store op de Nokia?
Het is toch vreemd dat u de correcte gegevens invult en het niet geaccepteerd wordt.

Ba
door BasNarva - Aug 29, 2016 om 09:00
4 Antwoorden / 9 Vragen

1. Ik kan wel apps ophalen uit de winkel zonder te zijn ingelogd;
2. op deze telefoon gebruik ik dezelfde inloggevens als bij mijn microsoft-account in mijn computer, alleen mijn telefoon accepteert ze niet, maar mijn computer wel.

ph
door philip36 - Aug 29, 2016 om 09:39
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zou een nieuw account aanmaken en kijken of dat wel geaccepteerd wordt.
Neem aan dat u de bestanden naar de Nokia overzet met de windows verkenner.

U kunt, zoals u weet, de bestanden ook overzetten door de micro-sd kaart in een sd adapter te plaatsen en deze rechtstreeks op de computer aan te sluiten.
Daarmee is het probleem natuurlijk nog niet opgelost.

crewmember
door crewmember - Aug 29, 2016 om 15:26
1040 Antwoorden / 0 Vragen

- Je moet inloggen op je PC neem ik aan?  Hoe ziet het scherm eruit? Wordt de rest van het scherm donker en staat er iets van administrator machtigingen?
- Kan je het inlog scherm wegklikken en gewoon naar "deze computer" gaan?

Net nog geprobeerd met mijn Lumia 920. Als ik hem aansluit komt hij na een paar seconden bij Deze Computer te staan als "Windows Phone". Hier kan je op klikken en dan gewoon net als bij een geheugenstick bestanden op slepen.

Bij tragere computers kan het wel 30 seconden duren voordat je de "Windows phone"ziet.

Ik heb nog nooit ergens voor hoeven inloggen. Ik vermoed dat je geen administrator machtigingen (meer) hebt.

Ba
door BasNarva - Aug 29, 2016 om 18:10
4 Antwoorden / 9 Vragen

Haha, de oplossing gevonden! Sinds kort zit er blijkbaar iets nieuws in Windows-10: de telefoon-assistent. Als ik mijn windows-phone op de computer aansluit komt automatisch die assistent tevoorschijn. Via deze assistent wilde ik naar mijn SD-kaart om bestanden te wisselen, maar daar werden de inloggegevens gevraagd en na invulling van de juiste gegevens kwam de mededeling dat dit niet correct was... ik ontdekte dat ik die assistent gewoon kan wegklikken en dan kom ik via windows-phone in mijn computer toch bij de SD-kaart waar ik dan alles mee kan doen wat ik wil. Eenieder dank voor de suggesties, ik weet nu dat ik geen telefoon-assistent nodig heb die zaken alleen maar ingewikkelder maakt!

ph
door philip36 - Aug 29, 2016 om 19:03
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe zit dat dan bij windows 7, daar had u toch hetzelfde probleem?
U kon het eerst probleemloos, neem dan aan dat er eerst een andere weg bewandeld is om de bestanden op de Nokia te krijgen.
Maar ja, het probleem is opgelost.

gerardk
door gerardk - Aug 29, 2016 om 20:19
175 Antwoorden / 8 Vragen

Gewoon dat je een Windows phone hebt gekocht en gee Android of een i-phone