door wimpie1959 Oct 23, 2016 om 02:08
Computers & telefonie

Computer sluit pas na 10 a 15 minuten af

Mijn computer sluit zins een paar weken  pas na 10 a 15 minuten af gebruik windo's 7
vandaag ook moeilijk met opstarten duurde ook lang.
Heb niets gedownload of geinstaleerd.
Wie kan mij helpen met dit probleem en weet een oplossing.

Hartelijk dank al vast.  Wim

7575 14 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Oct 23, 2016 om 08:39
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zegt de computer iets tijdens het afsluiten en/of opstarten? Bv: Bezig met installeren updates, Schakel de computer niet uit....
Of is het enkel Afmelden...........?

ro
door ronny530 - Oct 23, 2016 om 08:52
2773 Antwoorden / 41 Vragen

In windows 7 start klikken en dan op zoeken type vervolgens msconfig in en enter. Vervolgens komt het opstartmenu naar voren en klik op opstarten, in dat menu staan alle programma's die bij het aanzetten van de pc opstarten aangevinkt vink alle programma's die niet op hoeven te starten weg en sluit het menu af. Window's vraagt om de pc opnieuw op te starten en klik op ja de pc start nu opnieuw op zonder deze programma's en zal dat ook sneller doen.

marita5
door marita5 - Oct 23, 2016 om 11:24
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wimpie1959 ,

Heb niets gedownload of geinstaleerd.

Laat eens een scan lopen met Ccleaner , Malwarebytes , en Adwcleaner , klik op de rode regels .

https://www.piriform.com/ccleaner

Let op bij Malwarebytes ( gratis versie ) aan het einde vinkje weghalen bij proefversie premium

https://nl.malwarebytes.com/antimalware/

Adwcleaner ,

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Of een systeemherstel doen , en terugzetten naar een datum toen het wel nog werkte , kunt u altijd ongedaan maken

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2016 om 11:49
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Mocht het om een laptop gaan dan kan het zijn dat de batterij vol is, zo ja dan de batterij eruit halen of de netstroom eraf.

edrick3
door edrick3 Oct 23, 2016 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

dan kan het zijn dat de batterij VOL is???

sjjoppy
door sjjoppy Oct 23, 2016 om 13:26
7182 Antwoorden / 3 Vragen

ja, voor 100% dus. Volle batterij en netstroom samen kan de computer ontregelen. 1 van de 2 moet dan het veld ruimen.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 23, 2016 om 15:38
7182 Antwoorden / 3 Vragen

Met computer bedoel ik in dit geval laptop.

costnix
door costnix Oct 30, 2016 om 09:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@sjoppie: en dat meent u serieus?!

sjjoppy
door sjjoppy Oct 30, 2016 om 09:40
7182 Antwoorden / 3 Vragen

@costnix, dat is mij eens overkomen en heb het later bij iemand toegepast wiens laptop alsmaar bleef hangen, iets andere reden dus. Het is voor meerdere doeleinden vatbaar. Er wordt ook weleens lacherig gedaan als iemand een raad krijgt om de laptop uit te zetten "bij een ander euvel uiteraard" en dan enkele malen op de aan-uit knop te drukken.
Kortom ik meen het serieus. ;)

gsm
door gsm - Oct 23, 2016 om 17:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de PC bovendien ook nog langzaam werkt, dan kan het nuttig zijn om de koeling te controleren en zonodig stofvrij te maken.
Het kan bij een gewone PC soms ook gebeuren dat het koelblok is losgekomen van de processor.
Door de slechte koeling wordt een PC veel langzamer.

USB hardware is soms de oorzaak van extreme traagheid.
Zet de PC uit, trek de stekker uit het stopcontact en bij een laptop verwijder ook de batterij.
Druk vervolgend enkele keren op de AAN/UIT knop.
Plaat bij de laptop de batterij weer terug en doe de stekker terug in het stopcontact.
Test of deze hardware reset geholpen heeft.

Mogelijk is de harde schijf versleten en moeten daardoor lees- en schrijfacties eindeloos opnieuw geprobeerd worden.

Controleer in de Eventlog, Systeem, welke fouten er recent zijn opgetreden. Let vooral op HD fouten (Hard Disk fouten).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2016 om 14:43
16830 Antwoorden / 202 Vragen

sjoppie@ batterij vol een probleem? Lijkt mij uitermate sterk aangezien een laptop, aangesloten op het net altijd een volle batterij heeft.

Afsluiten kan bij alle systemen wel eens langer duren maar heeft ook te maken, als al gemeld met de hoeveelheid van programma's die al of niet actief zijn/waren. Dat apart van het gegeven dat er sprake kan zijn van upodates maar dat wordt dan gemeld.

wi
door wimpie1959 - Oct 28, 2016 om 00:12
12 Antwoorden / 15 Vragen

Even reaktie op alle antwoorden,het is geen laptop maar een gewone computer er zit geen vuil of stof op de koeling;  schoon gemaakt.
Nu alleen problemen met afsluiten dat duurt 17 minuten, tijd opgenomen.
ook gescand met malwarebytes,systeemherstel uit gevoerd maar niets helpt.
weet iemand nog een oplossing.

met vriendelijk groet. wim

ph
door philip36 - Oct 28, 2016 om 07:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al de registry scan laten lopen in Ccleaner?
Deze registry scan wordt niet automatisch door Ccleaner gedaan, dus zelf starten.
Voor Ccleaner download zie link bij reactie @marita5

Anders, op onderstaande staat bij maser00 van 26-8-10  fix.reg.
Ook een registry scanner maar weet niet waar Nucia security het bestand fix.reg vandaan heeft gehaald.

http://www.nucia.eu/forum/threads/59572-Laptop-sluit-traag-af

marita5
door marita5 - Oct 28, 2016 om 08:59
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Wimpie1959 ,

Misschien heeft u iets aan deze tip , lees dit goed door , omdat u wijzingen aanbrengt in het register .

https://www.windows-helpdesk.nl/windows-sneller-afsluiten/

wi
door wimpie1959 - Oct 30, 2016 om 01:19
12 Antwoorden / 15 Vragen

Even een terugkoppeling over de antwoorden die gegeven zijn.
Ik heb alles al geprobeerd ccleaner gedraaid registry scan toe gepast geheugen terug gezet, maar niets heeft geholpen om de computer sneller af te sluiten  opstarten gaat wel weer normaal 30 sec. en de computer is opgestart.
Bij het afsluiten geeft de computer na 3 min. aan achtergrondprogramma's sluiten en dan duurt het nog 15 min. dat de computer afsluit.     dit was nooit zo,meestal na 30 a 45 sec. sloot de computer al af.

weet iemand toch de goede oplossing ???

Groeten.  Wim

ajmvl44
door ajmvl44 - Oct 30, 2016 om 09:46
34 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien eens Malwarebytes laten draaien?
https://www.seniorweb.nl/software/malwarebytes-anti-malware
of hitmanpro
http://www.surfright.nl/nl/

marita5
door marita5 Oct 30, 2016 om 09:56
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Lees eens de antwoorden van Ts , op 28 okt om 00.12 gemeld : gescand met malwarebytes ook dit gaf geen oplossing .

edrick3
door edrick3 Oct 30, 2016 om 10:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ctdcvl: Misschien eens  de eerdere reacties lezen voordat je reageert?

edrick3
door edrick3 Oct 30, 2016 om 10:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5, tja ....

reflecs
door reflecs - Oct 30, 2016 om 14:46
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo wimpie1959,

Dat u zelf niets heeft geïnstalleerd, wil niet zeggen dat het niet gebeurd is. Sommige programma's installeren updates op de achtergrond.

Windows heeft zelf een Probleemoplosser: Configuratiescherm > Problemen detecteren en oplossen.
Misschien komt er nog iets uit bij het onderdeel Systeem en beveiliging > Onderhoudstaken uitvoeren of  > Zoeken naar problemen die de prestaties beïnvloeden.

Als dat niet helpt, zou u kunnen controleren of het afsluiten in de veilige modus wel goed gaat: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17419/windows-7-advanced-startup-options-safe-mode
Soms moet je het een paar keer proberen, voordat je het juiste moment voor het indrukken van de toets hebt.
Windows ziet er in de veilige modus iets anders uit dan normaal. Niet online gaan, want het AV-programma is uitgeschakeld.
Windows start de volgende keer weer normaal op.

gsm
door gsm - Oct 30, 2016 om 15:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt nog een nieuwe gebruiker maken. Geef deze gebruiker Administrator rechten.
Log uit (kan eveneeens erg lang duren)  en log daarna in met de nieuwe gebruikersnaam.
Zet de computer uit en kijk of het uitzetten nu wel snel gaat.

Is de computer nu wel snel genoeg uit?
Zo ja, dan is je gebruikersprofiel corrupt, zo nee dan is er iets anders aan de hand.
In het eerste geval kun je alle data overzetten naar het nieuwe gebruikersprofiel.
Wanneer dat geheel gelukt is dan kun je uiteindelijk het oude profiel verwijderen.
In het andere geval de nieuwe gebruiker weer verwijderen en verder blijven zoeken naar de oorzaak. Kijk daarbij vooral ook naar fouten in de eventlog (Systeem)

reflecs
door reflecs Oct 30, 2016 om 15:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De laatste zin; is dat Gebeurtenislogboeken > Windows logboeken > Systeem?

gsm
door gsm Oct 30, 2016 om 18:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Reflecs
Rechter muisknop op Computer, Beheren, Windows Logboeken, Systeem.

Of anders de naam van de Event Viewer intypen bij Uitvoeren en op Enter drukken:

"eventvwr"

Kies vervolgens:

Systeem

reflecs
door reflecs Oct 30, 2016 om 23:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@gsm, bedankt. Via Computer is de snelste weg denk ik :).

wi
door wimpie1959 - Nov 5, 2016 om 00:45
12 Antwoorden / 15 Vragen

even reaktie, alle antwoorden die gegeven zijn heeft nog niet geholpen dat de computer sneller uit gaat.
is er nog iemand die toch een oplossing hier voor weet dat de computer sneller uit gaag.

Maar toch bedankt voor alle moeite die jullie getoont hebben.

vriendelijk groet.  wim