camus
door camus Sep 23, 2013 om 18:51
Computers & telefonie

Contact met Ziggo: Ziggo staat synoniem voor onkunde

Pogingen om de problemen die we ervaren met Ziggo op te lossen hebben geleid naar een nagenoeg Kafkaëske situatie. Omdat Ziggo besloten schijnt te hebben niet meer te reageren probeer ik erachter te komen of er externe organisaties zijn die dit bedrijf kunnen bewegen eindelijk actie te ondernemen.

De onkunde en onwelwillendheid van Ziggo leiden tot zo veel problemen dat ik deze enkel beknopt opsom.

(1) Het volledige gebrek aan bereidheid tot contact is een prominent probleem. Na meer dan een jaar van mailtjes en telefoontjes wachten wij nog steeds op oplossingen voor onze problemen met Ziggo. Zowel mijn vriendin als ik zijn telefonisch lastig bereikbaar en ik verzoek bij ieder contact expliciet om een schriftelijke behandeling van onze klachten. Ziggo negeert dit verzoek volledig en weigert daarbij pertinent te verklaren waarom inhoudelijk schriftelijk contact afgewezen wordt. Ik heb al onnoemelijk vaak doorgegeven dat we beiden afhankelijk van voicemail zijn en later kunnen terugbellen. De voicemailtjes van Ziggo klachtenmanagement lijken echter niet meer dan het afstrepen van een formaliteit. Mevrouw Meulema meldt dat er is gebeld. Na drie pogingen voegt ze er aan toe dat er nu op een andere manier contact met ons opgenomen zal worden. Vervolgens volgt er altijd een volledige radiostilte. Na herhaaldelijk mailen met Ziggo klachtenmanagement heb ik twee keer een dagdeel vrijgemaakt voor telefonisch contact en heb ik deze doorgegeven. Ziggo heeft vervolgens niks meer laten weten, niet via e-mail, niet telefonisch.

(2) Augustus 2012 heb ik een klacht ingediend betreffende de reguliere klantenservice. Van een simpele uitbreiding van ons zenderaanbod maakte Ziggo een zooitje. Ondanks een herhaaldelijk verzoek tot een reactie blijft het stil.

(3) De internetverbinding die Ziggo biedt is verschrikkelijk. Het schijnt een vrij bekend probleem te zijn dat Ziggo niet de snelheid levert die beloofd wordt, maar veel vervelender is het feit dat met grote regelmaat onze verbinding volledig wegvalt. Na flink aandringen is er vorig jaar een servicemonteur bij ons langs geweest, maar de beloofde feedback over het ‘kastje’ in de straat bleef uit. De verbinding is onverminderd slecht en na een jaar van aandringen heeft Ziggo hier nog steeds niks over laten horen, laat staan de problemen opgelost.

(4) De downloadsnelheid van het onlangs afgesloten Z3-abonnement komt nog niet tot de helft van wat deze nu behoort te zijn. Ziggo reageert niet.

(5) Helaas functioneert ook de digitale (tv)ontvanger die we van Ziggo hebben gekregen totaal niet naar behoren. Vaak moet de stroom er volledig vanaf. Reacties van Ziggo vertonen niet meer dan een toevallige trefwoord-overeenkomst met de klacht en zijn duidelijk een copy-paste geheel.

(6) Bij alle digitale ontvangers die momenteel geleverd worden is ondertiteling van de zenders van het Hindi-pakket niet mogelijk. De groene knop levert niks op en teletekstondertiteling is geen optie omdat dit betekent dat het gehele beeld op zwart gaat. Reactie van Ziggo? Geen.

(7) Ik heb Ziggo meerdere keren laten weten dat wij geen deel willen nemen aan WifiSpots (en dat daarom ons modem hiervoor niet gebruikt kan worden). Ook hierop volgde enkel stilte.

(8) Ziggo gebruikt niet ons postadres maar het ‘adres’ dat bij de kabel hoort, maar weigert te reageren op mogelijke oplossingen.

Is er iets dat dit meest klantonvriendelijke bedrijf kan bewegen om in actie te komen?

2840 16 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 23, 2013 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat ik niet kan begrijpen is dat ik zelf al die jaren al bij ziggo kabel heb, en ook problemen gehad heeft altijd voor 10% geholpen ben. En echt niet eenmaal maar zelf meerdere malen de zelfde tag telefoon via de telelefoon alles weer correct werkte. U bent een van de weinige van die millioenen klanten waar het niet lukt maar waarom, misschien omdat u niet precies kan vertellen wat er eigelijk mis is n zelf weinig technisch kan denken. En dan wordt het moeilijk voor degene die u moet helpen. Jammer voor u maar met zoveel klanten zal het best weleens verkeert gaan.
Sorry voor u maar ik werk echt met mijn leeftijd bij ziggo. Hoewel ik wel electronich wat meer in huis heb. Maar als menouder is dan 83 heb ik er toch nog problemen met wat er eigelijk nog allemaal mogelijk is.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2013 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat ik niet begrijp is, dat als u al zo lang problemen hebt, niet opzegt, maar kort geleden dat abonnement ook nog uitbreidt.

Ik was allang overgestapt naar een ander.

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2013 om 19:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=camus schreef op maandag 23 sep 2013, 18:51]
(7) Ik heb Ziggo meerdere keren laten weten dat wij geen deel willen nemen aan WifiSpots (en dat daarom ons modem hiervoor niet gebruikt kan worden). Ook hierop volgde enkel stilte. Dat je gewoon zelf uit en aan zetten via 'Mijn Ziggo' / Internetinstellingen.

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2013 om 19:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan je gewoon ...

gsm
door gsm - Sep 23, 2013 om 20:22
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb in het algemeen goede ervaring met de Ziggo helpdesk en met die van UPC ook trouwens. Het moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Als ik zo de tekst in je vraag doorlees, dan vraag ik mij af of je wel bereid bent om geholpen te worden. Een eerste voorwaarde, om goed geholpen te kunnen worden, is om zelf altijd (altijd dus) netjes te blijven.
Gezien de inhoud van de vraag krijg ik de indruk dat je veel te snel uit je slof schiet.

dearagain
door dearagain - Sep 23, 2013 om 20:29
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*gezien je Kafkaëske ervaringen met dit wereldbedrijf, zou ik zo snel mogelijk een andere provider zoeken

*maar dan wél een die waar voor je geld levert en probleemoplossend denkt

camus
door camus - Sep 23, 2013 om 20:34
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 23 sep 2013, 19:40]Wat ik niet begrijp is, dat als u al zo lang problemen hebt, niet opzegt, maar kort geleden dat abonnement ook nog uitbreidt.

Ik was allang overgestapt naar een ander.

Tijger1, kon het maar. Helaas zijn er op dit moment geen andere reële opties beschikbaar op mijn postcode. Daarbij gun ik Ziggo de uitbreiding niet, maar heb ik sneller internet nodig.

[quote=diumenge schreef op maandag 23 sep 2013, 19:56]
Dat je gewoon zelf uit en aan zetten via 'Mijn Ziggo' / Internetinstellingen.

Diumenge, bedankt voor de tip! Je zou denken dat Ziggo me dat ook had kunnen laten weten in antwoord op mijn vraag.

camus
door camus - Sep 23, 2013 om 20:49
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=gsm schreef op maandag 23 sep 2013, 20:22]
Gezien de inhoud van de vraag krijg ik de indruk dat je veel te snel uit je slof schiet.
Gsm, dat valt gelukkig best mee, maar na een jaar lang nul op het rekest te hebben gekregen wordt een mens moedeloos.

Kun je aan mijn prachtige bolhoed niet aflezen hoe netjes ik ben?

Dearagain, dat klinkt goed. Kon het maar.

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 23, 2013 om 21:47
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 23 sep 2013, 19:09]Wat ik niet kan begrijpen is dat ik zelf al die jaren al bij ziggo kabel heb, en ook problemen gehad heeft altijd voor 10% geholpen ben. En echt niet eenmaal maar zelf meerdere malen de zelfde tag telefoon via de telelefoon alles weer correct werkte. U bent een van de weinige van die millioenen klanten waar het niet lukt maar waarom, misschien omdat u niet precies kan vertellen wat er eigelijk mis is n zelf weinig technisch kan denken. En dan wordt het moeilijk voor degene die u moet helpen. Jammer voor u maar met zoveel klanten zal het best weleens verkeert gaan.
Sorry voor u maar ik werk echt met mijn leeftijd bij ziggo. Hoewel ik wel electronich wat meer in huis heb. Maar als menouder is dan 83 heb ik er toch nog problemen met wat er eigelijk nog allemaal mogelijk is.

Niet voor 100% geholpen ben?

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 23, 2013 om 21:52
619 Antwoorden / 29 Vragen

Tot nu toe heb ik geen probleem qua onkunde van ZIGGO kunnen bespeuren, nou ja 1 klantenservicemedewerkster die onlangs mij voorstelde om kanalen 45, 46, 47 enzovoort te proberen. Helaas wist deze medewerkster niet dat er geen kanalen 45 tot en met 100 niet in gebruik is bij ZIGGO.

Voor de rest wordt de kundigheid van de klantenservicemedewerkers door mij op de proef gesteld.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 24, 2013 om 15:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Over punt 4;
Hoe maakt u verbinding met het internet? Welke apparatuur gebruikt u?

camus
door camus - Sep 25, 2013 om 15:25
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:30]Over punt 4;
Hoe maakt u verbinding met het internet? Welke apparatuur gebruikt u?

Een ubee evw3200 modem (door Ziggo geleverd). Op papier zou dit maximale downloadsnelheden van 480Mbps en uploadsnelheden van 120Mbps moeten kunnen bieden.

costnix
door costnix - Sep 26, 2013 om 11:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 23 sep 2013, 19:09]Wat ik niet kan begrijpen is dat ik zelf al die jaren al bij ziggo kabel heb, en ook problemen gehad heeft altijd voor 10% geholpen ben.

Dan ben je NIET erg tevreden met je provider :-P

costnix
door costnix - Sep 26, 2013 om 11:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=camus schreef op woensdag 25 sep 2013, 15:25][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:30]Over punt 4;
Hoe maakt u verbinding met het internet? Welke apparatuur gebruikt u?

Een ubee evw3200 modem (door Ziggo geleverd). Op papier zou dit maximale downloadsnelheden van 480Mbps en uploadsnelheden van 120Mbps moeten kunnen bieden.

De aangeboden snelheid is de MAXIMUM snelheid. Deze wordt NOOIT bereikt. Vergelijk het eens met een auto. Een Bugati Veyron heeft een maximale constructie snelheid van 408 km/h. Deze snelheid haal je nooit op de normale wegen.
Geen enkele aanbieder van internet haalt de door hun beloofde snelheid.
Bovendien kan een draadloos netwerk nooit deze snelheid aan. Je zal dan van hoge kwaliteit netwerkKABELS (categorie 6) moeten gebruiken.

camus
door camus - Sep 27, 2013 om 11:42
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 26 sep 2013, 11:54][quote=camus schreef op woensdag 25 sep 2013, 15:25][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 24 sep 2013, 15:30]Over punt 4;
Hoe maakt u verbinding met het internet? Welke apparatuur gebruikt u?

Een ubee evw3200 modem (door Ziggo geleverd). Op papier zou dit maximale downloadsnelheden van 480Mbps en uploadsnelheden van 120Mbps moeten kunnen bieden.

De aangeboden snelheid is de MAXIMUM snelheid. Deze wordt NOOIT bereikt. Vergelijk het eens met een auto. Een Bugati Veyron heeft een maximale constructie snelheid van 408 km/h. Deze snelheid haal je nooit op de normale wegen.
Geen enkele aanbieder van internet haalt de door hun beloofde snelheid.
Bovendien kan een draadloos netwerk nooit deze snelheid aan. Je zal dan van hoge kwaliteit netwerkKABELS (categorie 6) moeten gebruiken.

Het bovenstaande lijkt erg op hoe Ziggo zou reageren. De snelweganalogie is een complete drogreden. Ik rijd ook geen 65 kilometer per uur op de snelweg. Ik heb nergens gesteld dat ik een downloadsnelheid van 480 mbps verwacht, ik stelde enkel dat het modem daar in theorie toe in staat is. Ik verwacht gewoon dat waar ik voor betaal: 150 mbps. Als een autodealer mij een auto verkoopt waar ik (naar zijn zeggen) een flinke snelheid mee kan maken, neem ik vervolgens geen genoegen met een ‘voortpruttelen’ dat gelijkstaat aan een bejaarde zondagsrijder. Nu komt de downloadsnelheid nog niet eens tot 75 mbps. Dat is gewoonweg niet te verdedigen. Nog erger is het dat Ziggo totaal niks laat horen wanneer ik dit aankaart. Al drie keer heb ik klachtenmanagement op de hoogte gesteld van onze problemen met Z3 en ik wacht nog steeds op een reactie. Ook dat is toch niet te verdedigen?

We werken niet enkel via het draadloze netwerk, maar ook daarbuiten blijft de downloadsnelheid hangen rond de 70 mbps. Je mag verwachten dat de door Ziggo geleverde spullen in staat zijn de pakketten die worden aangeboden te dragen. Als hier aanpassingen in moeten worden gemaakt ga ik ervan uit dat Ziggo mij, in reactie op de gemelde problemen, hiervan op de hoogte stelt.

costnix
door costnix - Sep 27, 2013 om 12:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@camus

u snapt het nog steeds niet. De keten is net zo sterk als de zwakste schakel. Het hoeft maar een dorpsweggetje in de snelweg te liggen en je verbinding heeft de snelheid van wat mogelijk is op dat weggetje.
Verder is de verbinding met Ziggo een asymmetrische. De uplink is veel lager in snelheid dan de downlink.
Zodra je maar even iets te gelijk upload zal de download snelheid als een plumpudding in elkaar zakken.
Alleen een symmetrische verbinding als een glasverbinding en VDSL2 is symmetrisch en zal de verbindingssnelheid maar heel weinig afnemen. Dat geld ook voor de hele oude acoutische modems 300 bits/s heen en terug :-)
Verder weet je toch wel dat er in een reclameuiting altijd op de waarheid wordt bezuinigd?