ja
door jantje beton Jul 27, 2016 om 14:57
Computers & telefonie

Eigen word document niet bij mail te voegen

Bij het verzenden van een mail voeg ik regelmatig een word document toe als bijlage.
Dit is als regel een zelf gemaakt bericht.
Het bericht is wel te openen en te lezen, maar niet bij te voegen.
Sinds gisteren het volgende probleem:
Er verschijnt een scherm met "u bent niet bevoegd bestand te openen.  Neem contact op met de eigenaar van het bestand om toestemming te vragen"
Dat is wonderlijk, de eigenaar ben ik.
Wat nu te doen om bestand wel bij te kunnen voegen?
graag suggesties.

1316 5 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 27, 2016 om 15:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je hoeft het bestand zelf toch helemaal niet te openen om het toe te voegen?

ja
door jantje beton - Jul 27, 2016 om 15:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, openen is niet nodig, dus merkwaardige tekst dat ik niet bevoegd zou zijn.
Ik wil slecht s als bijlage toevoegen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 27, 2016 om 15:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vanaf welke schijf (of partitie) voegt u de bestanden toe?

ja
door jantje beton - Jul 27, 2016 om 15:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet op welke schijf de bestanden staan.
Het gaat om alle bestanden  die staan onder mijn documenten.
Een document bij een gemaakte mail voegen ging altijd prima, maar nu opeens niet meer mogelijk.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2016 om 03:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En als u de cursor op het document zet dat u wilt verzenden, dan rechtsklikt en in het uitklapmenu kiest voor Kopiëren naar Emailgeadresseerde? Dan moet u de tekst van de mail naderhand tikken, of als u die al getikt heeft kopiëren en plakken.
Verder kies ik in mijn mailprogramma bij een mail bovenaan voor Invoegen en vervolgens Bestand als bijlage. Als ik daarop klik dan kan ik op de computer uitzoeken wat ik mee wil zenden.
Wat ik meestuur hoef en wil ik niet zelf openen want ik controleer vooraf of ik het juiste bestand heb.
Ik heb geen idee wat bij u dan niet werkt of wat er mis gaat.
Misschien iets nieuws geïnstalleerd, ergens een update van gehad of per ongeluk iets aangeklikt?
U kunt eventueel misschien foutcontrole laten lopen om te zien of dat iets oplost.
Misschien is het ook wel handig als u vertelt welke besturing u heeft en welk mailprogramma u gebruikt, en wat u deed om een bestand bij te voegen wat dan nu niet meer werkt?
U stelt nu een vraag die een beetje neerkomt op dat uw auto het steeds goed gedaan heeft en het nu opeens niet meer doet en of wij dan misschien weten hoe dat op te lossen.....