johnwim
door johnwim Jul 5, 2014 om 17:55
Computers & telefonie

Extra beeldscherm geen geluid op de 1e

Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het proberen en ook de soortgelijke problemen zijn toch net iets anders,vandaar dat ik me hier maar weer eens meld.
Ik heb mijn TV als 2e monitor aangesloten,dit werkt perfect,maar heb nu geen geluid meer op mijn PC monitor.
De TV heb ik aangesloten via HDMI,de monitor heeft VGA,de computer DVI,deze heb ik via een adaptor met elkaar verbonden.
Heb de monitor nog even getest,die werkt via HDMI prima.
Alvast bedankt.

35323 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 6, 2014 om 10:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb je het al geprobeerd door met je rechtermuisknop op het geluidsicoontje te klikken en dan de luidsprekers in te schakelen?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 6, 2014 om 15:17
937 Antwoorden / 2 Vragen

Dit komt omdat de HDMI uitgang als primair wordt gezien, en je andere speakers onderdrukt.

Open het configuratie scherm.
Open "geluid"
Kies nu het apparaat ( dus niet de HDMI uitgang, maar bijvoorbeeld speakers op .... ) Kies nu, Als standaard instellen.

Het geluid komt nu uit de aansluiting die u heeft gekozen, en niet meer via de HDMI aansluiting. Waarschijnlijk heeft uw monitor de speakers verbonden zitten via een 2,5MM kabel, omdat VGA en DVI geen geluid dragen.

de stappen gelden voor Windows 7, maar werken mogelijk ook precies bij Vista en Windows 8

johnwim
door johnwim - Jul 6, 2014 om 16:53
64 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op zondag 6 jul 2014, 15:17]Dit komt omdat de HDMI uitgang als primair wordt gezien, en je andere speakers onderdrukt.

Open het configuratie scherm.
Open "geluid"
Kies nu het apparaat ( dus niet de HDMI uitgang, maar bijvoorbeeld speakers op .... ) Kies nu, Als standaard instellen.

Het geluid komt nu uit de aansluiting die u heeft gekozen, en niet meer via de HDMI aansluiting. Waarschijnlijk heeft uw monitor de speakers verbonden zitten via een 2,5MM kabel, omdat VGA en DVI geen geluid dragen.

de stappen gelden voor Windows 7, maar werken mogelijk ook precies bij Vista en Windows 8
De HD monitor heeft ingebouwde speaker(s).
Begrijp ik het goed dat ik niet uit zowel de monitor als de TV tegelijk geluid kan krijgen?
In dat geval laat ik het zo,geluid uit de TV is belangrijker.
Ik ga niet steeds wisselen met de instellingen.

johnwim
door johnwim - Jul 6, 2014 om 16:54
64 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 6 jul 2014, 10:23]Heb je het al geprobeerd door met je rechtermuisknop op het geluidsicoontje te klikken en dan de luidsprekers in te schakelen?
Dat is het probleem niet,speakers staan aan en slaan ook uit,maar geen geluid.

crewmember
door crewmember - Jul 7, 2014 om 09:54
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op maandag 7 jul 2014, 09:36]Wat u kunt doen:

Ga na of allebei de beeldschermen een audio ingang hebben, voor een 2,5mm jack. Indien dit het geval is kunt u het geluid op beide beeldschermen hebben door een 2,5mm audio kabel te gebruiken met splitsing. De audio kwaliteit is op die manier ( als u een goede geluidkaart of on-board chip heeft ) zeer goed en loopt netjes synchroon. Het is misschien geen high-tech oplossing, maar het werkt altijd, mits uw schermen allebei een 2,5mm audio in hebben.

Op deze manier hoeft het nog steeds niet synchroon te lopen. De tv vertraagd het ingekomen analoge audo signaal express zodat het samenloopt met de video.

Je kan ook geluk hebben zodat je tv even snel is als je monitor. Je je dus geen issues hebt.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 7, 2014 om 09:56
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 7 jul 2014, 09:54][quote=kaasbroodje schreef op maandag 7 jul 2014, 09:36]Wat u kunt doen:

Ga na of allebei de beeldschermen een audio ingang hebben, voor een 2,5mm jack. Indien dit het geval is kunt u het geluid op beide beeldschermen hebben door een 2,5mm audio kabel te gebruiken met splitsing. De audio kwaliteit is op die manier ( als u een goede geluidkaart of on-board chip heeft ) zeer goed en loopt netjes synchroon. Het is misschien geen high-tech oplossing, maar het werkt altijd, mits uw schermen allebei een 2,5mm audio in hebben.

Op deze manier hoeft het nog steeds niet synchroon te lopen. De tv vertraagd het ingekomen analoge audo signaal express zodat het samenloopt met de video.

Je kan ook geluk hebben zodat je tv even snel is als je monitor. Je je dus geen issues hebt.

Als je een losse audio in gebruikt zal dit niet vertraagd worden, aangezien de tv weet dat het toch een andere bron is, en daarom nooit zelf synchroon kan lopen. Zo slim zijn die tv's gelukkig niet ;) zou een zooitje worden. Daarbij zal een signaal wat van een computer komt toch gewoon direct verwerkt worden, omdat er geen protocol voor aanwezig is om zaken te synchroniseren. Dit gebeurd namelijk in de mediaspeler ( software matig )

crewmember
door crewmember - Jul 7, 2014 om 11:31
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op maandag 7 jul 2014, 09:56][quote=crewmember schreef op maandag 7 jul 2014, 09:54][quote=kaasbroodje schreef op maandag 7 jul 2014, 09:36]Wat u kunt doen:

Ga na of allebei de beeldschermen een audio ingang hebben, voor een 2,5mm jack. Indien dit het geval is kunt u het geluid op beide beeldschermen hebben door een 2,5mm audio kabel te gebruiken met splitsing. De audio kwaliteit is op die manier ( als u een goede geluidkaart of on-board chip heeft ) zeer goed en loopt netjes synchroon. Het is misschien geen high-tech oplossing, maar het werkt altijd, mits uw schermen allebei een 2,5mm audio in hebben.

Op deze manier hoeft het nog steeds niet synchroon te lopen. De tv vertraagd het ingekomen analoge audo signaal express zodat het samenloopt met de video.

Je kan ook geluk hebben zodat je tv even snel is als je monitor. Je je dus geen issues hebt.

Als je een losse audio in gebruikt zal dit niet vertraagd worden, aangezien de tv weet dat het toch een andere bron is, en daarom nooit zelf synchroon kan lopen. Zo slim zijn die tv's gelukkig niet ;) zou een zooitje worden. Daarbij zal een signaal wat van een computer komt toch gewoon direct verwerkt worden, omdat er geen protocol voor aanwezig is om zaken te synchroniseren. Dit gebeurd namelijk in de mediaspeler ( software matig )

Euhh jawel hij vertraagd het wel. Wat is anders het nut van de analoge geluidsinput? Input lag (oftewel vertraging) is bijvoorbeeld een groot probleem bij console games. Zeker als je het geluid over je headset hebt lopen en je beeld over een TV met een grote vertraging. Je ziet dan duidelijk dat het geluid niet overeenkomt.

Of anders:
Zelf heb ik een raspberry PI (mediaspeler) die HDMI en analoge audo uitgang tegelijk ondersteund. Als ik zowel mijn versterker als mijn TV aanzet en op de mediaspeler aansluit, merk je duidelijk dat de tv later geluid geeft dan de versterker waardoor er echo optreed. (Niet om aan te horen.)

Als ik mijn versterker doorlus vanaf mijn tv is er niks aan de hand. Versterkers hebben nou eenmaal bijna geen vertraging zoals een tv die wel heeft. dus is het geluid tegelijk. Dit zou hetzelfde moeten werken met een audio input op je tv. Sommige smart tv's hebben zelfs de optie om deze vertraging aan te passen.

johnwim
door johnwim - Jul 7, 2014 om 12:14
64 Antwoorden / 35 Vragen

Bedankt heren.
Voor de duidelijkheid,ik hoef niet op het zelfde moment uit beide monitoren geluid.
Ik zit maar achter 1 tegelijk,maar wil niet steeds van aansluiting wisselen.
Als ik het allemaal goed begrijp wordt het lastig.
Dat met die jack aansluiting ga ik binnenkort nog wel even bekijken.
Een speciale HDMI kabel die het signaal in tweeen splitst zou een oplossing zijn.
Die ga ik er niet speciaal voor kopen,maar als ik er toevallig 1 tegenkom.
Vind het alleen vreemd dat de computerfabrikant (HP) er een dvi uitgang opzet als daar geen geluid door kan,met vga was het probleem er niet.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Nogmaals bedankt.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 7, 2014 om 12:16
937 Antwoorden / 2 Vragen

Wat u kunt doen:

Ga na of allebei de beeldschermen een audio ingang hebben, voor een 2,5mm jack. Indien dit het geval is kunt u het geluid op beide beeldschermen hebben door een 2,5mm audio kabel te gebruiken met splitsing. De audio kwaliteit is op die manier ( als u een goede geluidkaart of on-board chip heeft ) zeer goed en loopt netjes synchroon. Het is misschien geen high-tech oplossing, maar het werkt altijd, mits uw schermen allebei een 2,5mm audio in hebben.

crewmember
door crewmember - Jul 7, 2014 om 12:16
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Geluid over beide apparaten is erg lastig. En er zit in Windows geen standaard functie om dit te doen (in ieder geval in windows 7 niet)

Je kan het wel doen via virtual audio cable. maar let wel op dat er hoogstwaarschijnlijk een vertragingsverschil is tussen de tv en je pc monitor Hierdoor krijg je een hele vervelende echo.

johnwim
door johnwim - Jul 12, 2014 om 14:34
64 Antwoorden / 35 Vragen

Heb inmiddels geluid op de monitor.
In de doos van de monitor zat nog zo´n 2,5 mm jack snoertje.
Werkt perfect en het geluid lijkt zelfs wel beter dan via HDMI.