mm
door mm_marion Jul 22, 2016 om 14:19
Computers & telefonie

Fair use policy Tele2

Mijn zoon had een mobiel telefoon abonnement bij Tele2 met 3GB internet. Als hij deze 3G had verbruikt werd de internet snelheid verlaagd. In juni 2016 zou het contract aflopen en op 11 maart heeft mijn zoon het contract met 2 jaar verlengd en een nieuwe telefoon uitgezocht. Op 16 maart, toen het oude contract nog liep, heeft Tele2 de fair use policy gewijzigd, voor mobiel internet geldt nu "op is op", internet wordt dus gestopt als de bundel verbruikt is en je kunt niet meer met verlaagde snelheid internetten. Mijn zoon in hiervan niet op de hoogte gesteld en nu zijn nieuwe abonnement in is gegaan kan hij dus niet meer internetten als de bundel op is. Tele2 zegt hier niets aan te kunnen doen en verwijst naar de Phonehouse, waar de telefoon gekocht is en waar hij volgens Tele2 niet goed voorgelicht is. De Phonehouse verwijst weer naar Tele2, omdat de telefoon gekocht is op 11 maart en Tele2 op 16 maart met deze fair use policy kwam.

Mijn zoon wil gewoon kunnen internetten, als hij af en toe over de bundel heen gaat en de snelheid wordt verlaagd is dat voor hem geen probleem. Maar dit is nu niet meer mogelijk, hij zit nu voor 2 jaar vast aan een abonnement wat hij op deze manier helemaal niet wil. Tele2 geeft aan dat hij dan maar extra internet moet kopen als hij meer wil verbruiken, maar dat is voor ons geen optie. Wat kunnen wij hier nu aan doen?

789 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

da
door datzoekikop - Jul 22, 2016 om 14:40
251 Antwoorden / Vragen
0

Zo ik het lees heeft Phonehouse een persoonlijk contact gehad met uw zoon en niet t2. En dat was voor de wijziging. Overigens, ik heb zelf een abo bij t2 en na een prettig gesprek met de klantenservice is mijn internet als alles op is een langzaamaanactie. Informeer eens of dat ook via de klantenservice omschakelbaar is.

vr1944
door vr1944 - Jul 22, 2016 om 14:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Als de bundel op is kun je een tijdelijke bundel bijkopen.Fair Policy is alleen van toepassing bij onbeperkt internetten.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 22, 2016 om 15:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

En wat staat er in de voorwaarden, die in de winkel gekregen hebt?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 22, 2016 om 15:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

3GB data, hoe krijg je dat op. Maar goed tele2 houdt uw zoon aan de voorwaarden die bij het nieuwe abonnement horen, zelfs nog deels bij het oude. 
Dat hij niet op de hoogte is gesteld lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, tele2, stuurt die naar alle betreffende klanten.
Vaak per SMS een korte aankondiging en een mail met een link naar de wijzigingen. Ik gok erop dat dit mailtje cq berichtje in de trashcan is verdwenen,  want dat ga je toch niet helemaal lezen.
Mochten de 2 jaar weer om zijn en uw zoon wil weer een mobiele telefoon bij zijn abonnement staat u er dan bij stil dat of u, of uw zoon een geregistreerde lening krijgt. Deze heeft invloed op zijn / uw leervermogen voor bijvoorbeeld een hypotheek. 
Diewilik

vr1944
door vr1944 - Jul 22, 2016 om 15:51
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Bel even met de klantenservice van Tele2 met het verzoek om je contract te upgraden naar meer GB's .Dat kost maar 4 euro meer bij 8 gb en onbeberkt bellen en SMS'n voor € 25 pm

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

JM
JM de Troije - Mar 26, 2024 om 14:40
Winkels & webshops
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb

Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer